صفحه 302 از 735 نخستنخست ... 202 252 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 352 402 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,011 تا 3,020 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #3011
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    سلام
    کاربرد زنبوری چیه؟چیزی که فهمیدم نور رو جهت میده اما دقیق موارد کاربردش رو نمیدونم و اینکه بدون سافت باکس هم میشه ازش استفاده کرد.
    برای نورپردازی عمومی روی فلاش اکسترنال زنبوری بهتره یا سافت باکس یا رفلکتور(فکر نکنم بشه با هم استفاده کرد)البته میدونم از نظر تخصصی هر کدوم برای منظور خاصی هست اما برای مصرف غیر حرفه ای و عکاسی پرتره داخل و بیرون و عکس یادگاری کدوم بهتر هست؟
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

  2. #3012
    كاربر آشنا imanse7en آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    دمای رنگ نور (1).jpgدمای رنگ نور (8).jpgدمای رنگ نور (7).jpg
    مگه اینها نور تولید شده نیستن یا همون دمای رنگی ؟ پس سبز کجاست؟
    یعنی (دمای رنگ) با (رنگ نور) فرق داره؟
    ویرایش توسط imanse7en : Sunday 19 August 2012 در ساعت 16:11

  3. #3013
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan+ نمایش پست ها
    سلام
    کاربرد زنبوری چیه؟چیزی که فهمیدم نور رو جهت میده اما دقیق موارد کاربردش رو نمیدونم و اینکه بدون سافت باکس هم میشه ازش استفاده کرد.
    برای نورپردازی عمومی روی فلاش اکسترنال زنبوری بهتره یا سافت باکس یا رفلکتور(فکر نکنم بشه با هم استفاده کرد)البته میدونم از نظر تخصصی هر کدوم برای منظور خاصی هست اما برای مصرف غیر حرفه ای و عکاسی پرتره داخل و بیرون و عکس یادگاری کدوم بهتر هست؟
    همونطور که میدونید، زنبوری یا HoneyComb به روی کاسه فلاش بسته میشه تا زاویه ی پاشش نور را تنگتر کند.
    چنانچه بخواهید پخش نور سافت باکس را جمعتر کنیم، از شبکه یا Grid برروی آن استفاده میکنیم.

    هر دو، وظیفه ی جمعتر کردن زاویه ی پخش نور را دارند، یکی برای کاسه فلاش/Speedlite، دیگری برای سافتباکس.
    یک وسیله ی دیگر هم برای جمع کردن نور بکار میرود، تحت عنوان Snoot یا همان خرطومی. اسنوتهائی هم هستند که برای دقت و جمع تر شدن نور، درونشان یک زنبوری کوچک تعبیه شده است.

    اینکه بر روی فلاش اکسترنال، از زنبوری استفاده کنید، یا سافتباکس و یا رفلکتور خودش را بیرون بکشید، برمیگردد به استراژی و طراحی نورپردازی ای که مد نظر دارید. هر کدام، نتیجه ی خاص خودشان را دارند (مثل افزودن نمک، فلفل یا ادویه به غذا) ... بنابراین این شمائید که بعنوان آشپز، باید ببینید چه طعمی را مد نظر دارید تا به خوراک تان، اضافه کنید

    عموماً برای داشتن نور نرم، در مواقعی که سوژه در اختیار شما نیست و نمیتوانید روی او سعی و خطا کنید (مثل سوژه ی خبری، که در حال مصاحبه است و نیز عکس یادگاری و عجله ای ...) میتوان سر Speedlite را 45 درجه رو به بالا چرخاند و کارت سفید رنگ آنرا (همان رفلکتور اینترنال) بیرون کشید و از بوجود آمدن تصویری تخت، اجتناب نمود. در شکل زیر، هم کارت رفلکتور، و هم دیفیوزر طلقی را در حالت بازشده میبینید:



    زنبوری برای بوجود آوردن حالتی شبیه SpotLight (نور متمرکز) بکار میرود و باید زمانبندی کار، به شما اجازه ی سعی و خطا را در اثنای کار خلاقانه ی تان، به شما بدهد.
    استفاده درست از سافتباکس نیز برروی Speedlite، میتواند نوری نرم و فراگیر را روی سوژه ی شما پیاده کند که در نتیجه، نواحی روشن شده ی سوژه، به نرمی و آرامی به سایه تبدیل شود.

    برای مطالعه ی بیشتر خواندن Light formers پیشنهاد میشود.
    همینطور از این لینک میتوانید نتیجه ی دو Light Former را با هم مقایسه کنید.
    ویرایش توسط Ali Bayati : Sunday 19 August 2012 در ساعت 16:49
    Farid-Gh، ehsan+، کوروش و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #3014
    كاربر همراه Farid-Gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    144
    تشکر شده
    350
    تشکر کرده
    759

    پیش فرض

    نورهای تولید شده همان طیف های نوری پیوسته نور سفید هستند که با استفاده از منشور میتوانیم تفکیک و مشاهده کنیم.
    ولی همان نور سفید میتواند دماهای مختلفی داشته باشد که این دما ها به معنی غلبه یک طیف بر سایر طیف هاستSpectral_Power_Distributions.png

    قرمز،سبز و آبی طیف های اصلی هستند چون میتوان با ترکیب آنها به سایر طیف ها رسید.
    imanse7en تشکر می‌کند.
    الهی،به بهشت وحور چه نازم؛مرا دیده ای ده که از هر نظر بهشتی سازم

  5. #3015
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    آیا استفاده از دیفیوزر فلاش های روی دوربین(همین که عکسش را در 2 پست قبل می بینیم) تاثیری بر نور عکس می گذارد؟(اگر فرض کنیم در و دیواری در اطراف سوژه نباشد و فلاش در حالت مستقیم و نه باونس به سوژه برسد). سوژه= صورت آدمیزاد در فاصله ی 3-4 متری
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  6. #3016
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    چطور می توان فوکوس بی نهایت لنز هایی مثل 18-55 کنون را هنگامی که نوری برای فوکوس وچود ندارد پیدا کرد؟مثلا عکاسی از ستارگان.
    آیا علامت گذاری آن کاری عملی است؟
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  7. #3017
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    آیا استفاده از دیفیوزر فلاش های روی دوربین(همین که عکسش را در 2 پست قبل می بینیم) تاثیری بر نور عکس می گذارد؟(اگر فرض کنیم در و دیواری در اطراف سوژه نباشد و فلاش در حالت مستقیم و نه باونس به سوژه برسد). سوژه= صورت آدمیزاد در فاصله ی 3-4 متری
    یکی از محاسن این دیفیوزر طلقی:
    بعنوان نمونه، فلاش Canon 580EXII در بیشترین زاویه ی پوشش اش، معادل زاویه پوشش لنز 24mm روی فول-فریم است. ولی مثلاً با بستن لنز کمتر از 24mm ، دیگر 580EXII قادر به نوردهی کامل در دو طرف کادر نخواهد بود. در این حالت، بازکردن دیفیوزر طلقی، کل کادر را نور-رسانی خواهد کرد.

    بطور قطع، وقتی یک طلق نیمه مات، جلوی فلاش قرار گیرد، از شدت نور رسیده به سوژه در حالتی که قرار نگیرد، خواهد کاست. در این حالت، نورسنج دوربین (بسته به اینکه روی Av/Tv ) باشد، با کم و زیاد کردن یکی از مولفه های نورسنجی (یکی از اضلاع مثلث نوردهی) آن افت نوری را جبران خواهد نمود.

    اما با توجه به هندسه ی قضیه (و داشتن نورسنجی صحیح) در فاصله ی 3 الی 4 متری و عدم Bouncing، استفاده از آن دیفیوزر طلقی نباید فرق زیادی در کیفیت و جهت نور رسیده به سوژه، تولید کند. چون، اندازه ی مستطیل Speedlite، در قبال آن 4 متر، نسبت کوچکی است ( حدود مثلاً 10 سانت به 400 سانت)

  8. #3018
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    همونطور که میدونید، زنبوری یا HoneyComb به روی کاسه فلاش بسته میشه تا زاویه ی پاشش نور را تنگتر کند.
    چنانچه بخواهید پخش نور سافت باکس را جمعتر کنیم، از شبکه یا Grid برروی آن استفاده میکنیم.

    هر دو، وظیفه ی جمعتر کردن زاویه ی پخش نور را دارند، یکی برای کاسه فلاش/Speedlite، دیگری برای سافتباکس.
    یک وسیله ی دیگر هم برای جمع کردن نور بکار میرود، تحت عنوان Snoot یا همان خرطومی. اسنوتهائی هم هستند که برای دقت و جمع تر شدن نور، درونشان یک زنبوری کوچک تعبیه شده است.

    اینکه بر روی فلاش اکسترنال، از زنبوری استفاده کنید، یا سافتباکس و یا رفلکتور خودش را بیرون بکشید، برمیگردد به استراژی و طراحی نورپردازی ای که مد نظر دارید. هر کدام، نتیجه ی خاص خودشان را دارند (مثل افزودن نمک، فلفل یا ادویه به غذا) ... بنابراین این شمائید که بعنوان آشپز، باید ببینید چه طعمی را مد نظر دارید تا به خوراک تان، اضافه کنید

    عموماً برای داشتن نور نرم، در مواقعی که سوژه در اختیار شما نیست و نمیتوانید روی او سعی و خطا کنید (مثل سوژه ی خبری، که در حال مصاحبه است و نیز عکس یادگاری و عجله ای ...) میتوان سر Speedlite را 45 درجه رو به بالا چرخاند و کارت سفید رنگ آنرا (همان رفلکتور اینترنال) بیرون کشید و از بوجود آمدن تصویری تخت، اجتناب نمود. در شکل زیر، هم کارت رفلکتور، و هم دیفیوزر طلقی را در حالت بازشده میبینید:



    زنبوری برای بوجود آوردن حالتی شبیه SpotLight (نور متمرکز) بکار میرود و باید زمانبندی کار، به شما اجازه ی سعی و خطا را در اثنای کار خلاقانه ی تان، به شما بدهد.
    استفاده درست از سافتباکس نیز برروی Speedlite، میتواند نوری نرم و فراگیر را روی سوژه ی شما پیاده کند که در نتیجه، نواحی روشن شده ی سوژه، به نرمی و آرامی به سایه تبدیل شود.

    برای مطالعه ی بیشتر خواندن Light formers پیشنهاد میشود.
    همینطور از این لینک میتوانید نتیجه ی دو Light Former را با هم مقایسه کنید.
    با تشکر از شما
    اینجور که فهمیدم زنبوری بدرد من نمیخوره چون سایه ها رو تند میکنه برعکس چیزی که من میخوام.
    رفلکتور هم سایه رو از بین نمیبره پس باید سافت باکس بگیرم .

    فلاش من کانن430ez هست و دفیوزر و صفحه سفید نداره یه نمونه سافت باکس شرکت میکنوا دیدم اما نمیدونم به خاطر کوچک بودن مفید هست یا نه(هر چند بودنش بهتر از نبودنش هست)یعنی به خاطر کوچک بودنش نور رو خوب پخش میکنه یا نه؟فکر کنم اگه از سوژه فاصله بگیرم نور رو بهتر پخش کنه.
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

  9. #3019
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    فکر کنم اگه از سوژه فاصله بگیرم نور رو بهتر پخش کنه.
    برعکس است

    هرچه دورتر شوید نسبت (اندازه نور به فاصله )کوچکتر شده و منبع شما نقطه ای تر عمل خواهد کرد. مثلا خورشید خیلی بزرگ است اما به خاطر فاصله زیادش از سوژه ما نورش نقطه محسوب میشود مگر اینکه دیفیوزری مثل ابر داشته باشیم.
    ehsan+ و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  10. #3020
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    برعکس است

    هرچه دورتر شوید نسبت (اندازه نور به فاصله )کوچکتر شده و منبع شما نقطه ای تر عمل خواهد کرد. مثلا خورشید خیلی بزرگ است اما به خاطر فاصله زیادش از سوژه ما نورش نقطه محسوب میشود مگر اینکه دیفیوزری مثل ابر داشته باشیم.
    یعنی هر چی از سوژه دور بشم سایه ها تیزتر میشن.
    مطالب تایپیک نورپردازی رو که خوندم اینطور برداشت کردم که سافت باکس کوچک نور رو فقط کمی پخش میکنه و فقط سر و گردن نوردهی میشه اگه فاصله بگیرم نور بهتر پخش شده و کل سوژه نوردهی میشه.اگه اشتباه میگم لطفا تصحیح کنید.
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •