صفحه 493 از 735 نخستنخست ... 393 443 483 489 490 491 492 493 494 495 496 497 503 543 593 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 4,921 تا 4,930 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #4921
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    با سلام
    از اساتید محترم یه سوال داشتم
    فرض کنیم یه لنز با فاصله کانونی 24-105 و دیافراگم 5.6 - 2.8 داریم
    حال کمترین عمق میدان در حالت 24m - 2.8 بدست می آید یا در 105m - 5.6 ؟
    (کادر بندی یکسان، در هر 2 حالت نیم تنه)
    با سپاس فراوان
    سلام
    والله آخرین نتیجه ای که بهش رسیدیم در تاپیک لنز مناسب برای پرتره، بدین شرح بود:
    فاصله کانونی بلندتر اگر مجبور شوید بهمان نسبت عقبتر بروید تا همان کادر را داشته باشید عمق میدان را کاهش نمیدهد! ولی روی زمینه زوم میکند که افکت عمق میدان بهتری خواهید داشت

    نتیجه:
    آنچه بعنوان عامل ماثر بر عمق میدان بنام فاصله کانونی لنز، یاد میشود تبصره ای دارد با عنوان: عدم داشتن کادر برابر؛ زیرا چنانچه کادر 50mm ما با 85mm و یا حتی 200mm برابر باشد هیچ تاثیری در عمق میدان نخواهیم دید.(با فرض پارامتر ثابت روزنه لنز)
    بنابراین چنانچه قرار باشد روزنه ما متغیر باشد، قاعدتا باید عمق میدان هم کم و زیاد شود. یعنی در 24mm f2.8 عمق میدان کمتر خواهد بود.
    خوب است در صورت نیاز اساتید توضیحات کاملتری مرحمت بفرمایند.
    سپاس
    Gandolf تشکر می‌کند.

  2. #4922
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    با سلام
    از اساتید محترم یه سوال داشتم
    فرض کنیم یه لنز با فاصله کانونی 24-105 و دیافراگم 5.6 - 2.8 داریم
    حال کمترین عمق میدان در حالت 24m - 2.8 بدست می آید یا در 105m - 5.6 ؟
    (کادر بندی یکسان، در هر 2 حالت نیم تنه)
    با سپاس فراوان
    شما باید فاصلهء سوژه تا دوربین را هم لحاظ کنید‌( یعنی در دو حالت برابر بگیرید) و اعداد را در این صفحه وارد کنید و نتیجه را ببینید

  3. #4923
    كاربر همراه Gandolf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    103
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    284

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    شما باید فاصلهء سوژه تا دوربین را هم لحاظ کنید‌( یعنی در دو حالت برابر بگیرید) و اعداد را در این صفحه وارد کنید و نتیجه را ببینید
    ممنون از جوابتون دوست عزیز
    یعنی عدد به دست آمده کلی (Depth of field) هر چی بزرگتر باشه عمق میدان کمتر است یا بلعکس؟

  4. #4924
    كاربر همراه Ahmad.Najari آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2012
    محل سکونت
    قزوين روستاي كمال آباد
    نوشته ها
    420
    تشکر شده
    1717
    تشکر کرده
    3582

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    ممنون از جوابتون دوست عزیز
    یعنی عدد به دست آمده کلی (Depth of field) هر چی بزرگتر باشه عمق میدان کمتر است یا بلعکس؟
    اعداد بدست آمده بر مبنای واحد طول است و نشان دهنده اندازهء محدوده دارای وضوح مناسب در عکس نهایی است. پس هرچه این عدد بزرگتر باشد عمق میدان بیشتر خواهد شد.
    Dariush Chegini، Majix و Gandolf تشکر می‌کنند.

  5. #4925
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    با سلام
    از اساتید محترم یه سوال داشتم
    فرض کنیم یه لنز با فاصله کانونی 24-105 و دیافراگم 5.6 - 2.8 داریم
    حال کمترین عمق میدان در حالت 24m - 2.8 بدست می آید یا در 105m - 5.6 ؟
    (کادر بندی یکسان، در هر 2 حالت نیم تنه)
    با سپاس فراوان
    سلام
    با فرض استفاده از دوربین کراپدار، برای رسیدن به کادر نیم تنه با فاصله کانونی 24 باید حدوداً یک متر از سوژه فاصله داشته باشید و با فاصله کانونی 105 حدوداً 4 متر. در این شرایط با فاصله کانونی 24 و اپرچر 2.8 عمق میدان 19 سانتیمتر و با فاصله کانونی 105 و اپرچر 5.6 عمق میدان 31 سانتیتر خواهد بود.
    ارادت
    saeed2vfx، amir.komeily و Gandolf تشکر می‌کنند.

  6. #4926
    كاربر همراه Gandolf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    103
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    284

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    سلام
    با فرض استفاده از دوربین کراپدار، برای رسیدن به کادر نیم تنه با فاصله کانونی 24 باید حدوداً یک متر از سوژه فاصله داشته باشید و با فاصله کانونی 105 حدوداً 4 متر. در این شرایط با فاصله کانونی 24 و اپرچر 2.8 عمق میدان 19 سانتیمتر و با فاصله کانونی 105 و اپرچر 5.6 عمق میدان 31 سانتیتر خواهد بود.
    ارادت
    ممنون از جوابتون جناب چگینی
    پس یعنی عمق میدان در اپرچر 2.8 کمتر و برای پرتره مناسبتر خواهد بود

    با سپاس فراوان

  7. #4927
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    ممنون از جوابتون جناب چگینی
    پس یعنی عمق میدان در اپرچر 2.8 کمتر و برای پرتره مناسبتر خواهد بود

    با سپاس فراوان
    نه. چون فوکال ۲۴ میلیمتر برای پرتره مناسب نیست و باعث اعوجاج (دفرمگی ٬ واپیچش!!) شدید چهره میشه.
    Dariush Chegini و Majix تشکر می‌کنند.

  8. #4928
    كاربر همراه Gandolf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    103
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    284

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kane نمایش پست ها
    نه. چون فوکال ۲۴ میلیمتر برای پرتره مناسب نیست و باعث اعوجاج (دفرمگی ٬ واپیچش!!) شدید چهره میشه.
    عه؟!!
    یعنی شما واسه عکس پرتره با همون لنز فاصله کانونی 105 رو با اپرچر 5.6 رو ترجیح میدین؟

  9. #4929
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    عه؟!!
    یعنی شما واسه عکس پرتره با همون لنز فاصله کانونی 105 رو با اپرچر 5.6 رو ترجیح میدین؟
    بله . همه چیز عمق میدان کم نیست٬ دفورمه شدن صورت سوژه چیزی نیست که حتی عمق میدان خیلی کم بتونه اونو توجیه کنه.
    بر روی دوربین کراپ فوکال ۵۰ به بالا مناسب هست. البته برای تمام قد میشه اندکی کمتر هم انتخاب کرد.
    Gandolf تشکر می‌کند.

  10. #4930
    كاربر همراه armin1374 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    259
    تشکر شده
    733
    تشکر کرده
    570

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Gandolf نمایش پست ها
    عه؟!!
    یعنی شما واسه عکس پرتره با همون لنز فاصله کانونی 105 رو با اپرچر 5.6 رو ترجیح میدین؟
    دوست عزیز شما نمیتونی در فوکال 105 با این لنز با دیاف بازتری نسبت به 5.6 عکاسی کنید .

    من فکر کردم نوشتید چرا تو فوکال 105 از دیافراگم 5.6 استفاده میکنید ! عجله کار دست آدم میده . عذر میخوام .
    ویرایش توسط armin1374 : Tuesday 25 February 2014 در ساعت 20:14 دلیل: اشتباه در پاسخگویی
    Gandolf تشکر می‌کند.
    هنرها تنها تقلید محض واقعیت خارجی نیستند و اگر برخی آثار هنری چنین بودند در حقیقت در برابر رسالت عالی خود کاذب می نمودند .

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •