خیلی ممنونم از راهنمایی خوبتون
مشکل کار پیدا شد اما راه حل رو هنو پیدا نکردم
ممنون میشم دوباره بنده رو راهنمایی کنید
دقیقا مشکل از همون دکمه ok هست
من از single point استفاده میکنم و موقعی که نقطه فوکس رو از وسط اون یازده نقطه جابجا میکنم دیگه چراغ کمکی فوکوس روشن نمیشه و هر موقع اکی میزنم نقطه فوکوس میاد وسط کادر و همون نقطه مرکزی و فقط در این نقطه اس که چراغ کمکی روشن میشه و فوکس دقیق انجام میشه یعنی بجز اون نقطه وسط جای دیگه عملا بخاطر تاریکی فوکوس ندارم
من نتونستم نقطه وسط رو تغییر بدم که با زدن دکمه برنگرده به وسط
امیدوارم متوجه منظور بنده شده باشید و حقیر رو راهنمایی کنید
سپاسگذارم
خواهش می کنم، بینید این خصلت در تمامی دوربینهای نیکون هست که روی هر نقطه فوکوسی باشید با زدن دکمه OK نقطه مرکزی انتخاب میشه حالا چه تو AF-S یا AF-C و نمی تونید تغییری در عملکرد اون بدید که بر نگرده به وسط.
برای اینکه بتونید تو نقاط دیگه هم فوکوس داشته باشید باید از AF-A استفاده کنید و می تونید محدوده نقاط فوکوس رو هم انتخاب کنید مثلا 9 تا یا 11 تا و ... در این حالت می تونید هر کدوم از نقاط رو انتخاب کنید ( با رفتن روی نقطه مورد نظر به وسیله کلید های چهار جهته) همچنین می تونید از تمامی نقاط و AF-S هم استفاده کنید که دوربین خودش فوکوس می کنه.
توجه داشته باشید که در قریب به اتفاق دوربین ها نقطه مرکزی قادر به فوکوس تا f/8 و در شرایط کم نور هست که دیگر نقاط این قابلیت رو ندارند و وقتی در حالت AF-S عکاسی می کنید فقط به به نقطه مرکزی دسترسی دارید و بقیه نقاط در واقع از کار می افتند.
سلام
اگرامکان دارد برایم این موضوع را باز کنید
اصلاح خطای نورسنجی بازتابی در شرایطی که فریم سمت چپ با نورسنی ماتریکسی فریم سمت راست با مد نور سنجی نقطه ای از سطح سیاه بعلاوه مساحت کمی از سفید و خاکستری
برای نور سنجی دقیق تصویر زیر استفاده از مود دستی منطقی است ولی برای نورسنجی ماتریکس راهکار دقیقی وجود ندارد و هر دوربین بر اساس سنسور و چیپ نورسنجی خود رفتار متفاوتی دارد البته بعد از کمی کار و تست هر دوربین میتوانید به رفتار دوربینتان را یاد میگیرید
در تصویر اگر دقت کنید پس از کمی نگاه کردن به تصویر خود شما دچار گیجی میشوید بنابراین خطای دوربین منطقی است
برای نورسنجی اتوماتیک کافی است از حالت نقطه ای استفاده کنید و از یک جسم و یا کارت خاکستر رنگ استفاده کنید
مانند تصویر دوم
03.jpg
تصویر دوم
04.jpg
و یا
02.jpg
ویرایش توسط siosha : Monday 6 April 2015 در ساعت 20:32
سلام دوستان و اساتید عزیز
یه مدتی هست ذهنم درگیر دلیل کوچ عکاسان به فول فریم هست.
من هنوز متوجه اینکه فول فریم یه دنیای دیگه هست جنس عکس فرق میکنه و.... نشدم.
منظورم دلایل علمی از قبیل اندازه سنسور بزرگ رفتار نویزی بهتر عمق میدان و.... نیست چون این موارد بستگی به شرایط عکاسی داره یعنی من هر لحظه به تصویر واید یا عکاسی در ایزوی بالا ندارم. اگر هم داشتم تا حدودی با ابزار فعلیم که فرض میکنیم کراپدار هست میتونم تا حدودی جبران کنم.
ساده بپرسم فول فریم چه فاکتور حیاتی داره که کراپدار نداره و هرکس که خودش رو به نحوی حرفه ای میدونه فول فریم میخره.
امروز با خوندن مطلبی از راکول این درگیری زیادتر شد
در مقایسه نیکون d7200 و d750 میگه تنها دلیل واقعی ارتقا به فول فریم داشتن لنزهای قدیمی فول یا نیاز به عمق میدان کم و منظره یاب بزرگتر هست وگرنه خروجی هردو یکسان و تشخیص اینکه عکس متعلق به کدام دوربین هست مشکل هست.
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
بنده همیشه فول فریم و کراپ رو با فیلمهای 135 و 110 مقایسه میکنم.
انصافا خیلی با هم فرق داشتن.
وقتی تو آتلیه کار میکردیم به فیلم 120 هم راضی نبودیم ، باید حتما فیلم تخت استفاده میشد.
هرچی فیلمها بزرگتر میشدن خروجی عکس بهتر بود.
خوب الانم همینطوره . سنسور بزرگ یعنی پیکسل های دونه درشت ! و این یعنی جذب نور بهتر و درنتیجه عکس بهتر .
در این قضیه شک نکن.
حالا میدونی بحث سر چیه ؟
بحث سر اینه که مثلا دوست من که 5d مارک 3 خرید 12 تومن و من که 5300 خریدم 2 تومن ، آیا عکسهای اون 6 برابر عکسهای من کیفیت داره ؟!؟!؟!
جواب نه هست.
شاید اگه خیلی خودمونی بگم ، عکسهاش 2 برابر من کیفیت داشته باشه . پس چرا باید 6 برابر پول بدیم برای 2 برابر کیفیت !!!
فهمیدی دوست عزیز ؟ مساله اینست.
قطعا فول فریم بهتره اما نه 6 برابر !!!!!!
سلام
زماني كه چند عكس ميگيرم حجم انها با هم متفاوت هست، مثلا يكي 7 مگ هست ديگري 3 مگ و ...... ، علت چيست؟