"برای لایک گرفتن اینستاگرام هست. لطفا عکس های بنده را به چالش بکشید."
برای شرکت در کلاس ها و تورهای نجومی در استان تهران با بنده تماس بگیرید.
برادر اون 1/200 ثانیه حداکثر سرعت شاتر هنگام استفاده از فلاش هست حداقل شاتر هر مقداری پایین تر از 1/200 میتونه باشه. یه مسئله دیگه که هست باید دوربین رو تنظیم کنید که فلاش رو با ابتدای باز شدن شاتر سینک کنه یا انتها. که به اصطلاح front curtain flash و rear curtain flash گفته میشه.
این نوع عکسها رو باید در محیط تاریک بگیرین تا بتونید سرعت شاتر رو تا اندازه دلخواه پایین بیارین.
فرض کنیم شاتر رو روی rear curtain تنظیم کردیم در این حالت سوژه باید به محض باز شدن شاتر با چراغ قوه یا هر منبع نوری اون خطوطی رو که می بینید روی هوا رسم کنه در این حالت فقط نوری که از اون منبع ساتع میشه روی سنسور ثبت میشه و از خود سوژه به دلیل نور کم و متحرک بودن چیزی ثبت نمیشه اما در لحظه آخر قبل از بسته شدن شاتر فلاش عمل میکنه و خود سوژه هم به صورت کامل و فریز شده روی سنسور ثبت میشه. اگه روی حالت front بزارین ابتدا سوژه اصلی ثبت میشه و در باقی مدت باز بودن شاتر باقی نورها. به همین راحتی
nikon D5200+18-55+50/1.8 G+ 18-105
سلام
امیدوارم خوب باشید
من در مورد نورسنجی به این منطق رسیدم که با جبران نوردهی ۱-۲ استاپ کمتر بگیرم یعنی EV -1 تا نور عکس رو با فایل RAW نرم افزاری به دلخواه درستش کنم
چون تجربه کردم اگر عکس Overexposure باشه وقتی با برنامه Camera RAW نقاط روشن Highlights رو کم می کنی نتیجه خوب در نمیاد تا وقتی که عکس رو Underexposure بگیری و نقاط تاریک Shadow رو کم کنی
۱- آیا عکسی که برای رسیدن به نور مناسب نرم افزاری ویرایش شود ارزش هنریش رو از دست نمیده ؟
۲- آیا قبول دارید عکس رو تاریک بگیریم و با برنامه Camera RAW نورش رو درست کنیم بهتر از عکسی که نوردهی EV 0 یا عکس خیلی روشن باشه در میاد؟
به منطق درستی رسیده اید، ریکاوری سایه ها با تحمل مقداری نویز ( کم و زیاد بودن آن بستگی کامل به نوع بادی مورد استفاده دارد ) براحتی شدنی است اما هایلایت ها در مقابل از دست دادن جزییات بشدت آسیب پذیر هستند. هایلایت های سوخته تقریبا هیچ دیتایلی برای بازیافت ندارد.
1. خیر، دلیلی برای از دست دادن ارزش هنری یک عکس با ریکاوری سایه ها وجود ندارد.
2. البته اگر از مد نورسنجی درستی استفاده کنید و بر نقطه درستی نیز نورسنجی کنید نیازی به نوردهی کمتر نیست و همان نوردهی خنثی کار رو راه میندازه. حقیقت امر اینه که من نیز گاهاً از نوردهی منفی استفاده میکنم. بهرحال ریکاوری سایه ها به از دست دادن جزییات هایلات ها می ارزد !
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
بله گاها جواب میده ولی خوب نویز رو به همراه داره که باید نویزگیری کنید که باز ممکنه تصویر اندکی سافت بشه . به نظر وقتی که نور یکدست هست که هیچ با نورسنجی درست عکس بگیرید هیچ مشکلی پیش نمیاد . ولی اگر احساس میکنید ممکنه با نورسنجی خنثی نقاط اور یا اندر داشته باشید اگر چندشات با نورسنجی مختلف بگیرید خروجی بهتری رو خواهید داشت (هرچند در صورت نبود وقت گرفتن عکس با یک یا دو استاپ پایین تر بهتر هست چون حداقل نقاط اندر قابل بازیابی هستند)
مبحث pixel binning برای بنده مقداری سوال برانگیز شده.در جاهایی خواندم که یکی از برتری های اصلی این کار پایین اوردن مقدار نویز است.در این جا هم فردی در باره انجام این کار در عکاسی ستارگان صحبت کرده است.
To bin or not to bin... - Sara Wager Astrophotography
کسی از دوستان این کار را برای کاهش نویز امتحان کرده؟
چطور می توان با انجام pixel binning فایل خام هم به دست اورد؟
کاهش رزولوشن در دوربین با همین شیوه انجام می شود؟
درود
دوستان اخیرا به مشکلی برخوردم که خیلی عجیب بوده و اصلا قابل درک نبود این موضوع برام
دوتا بادی هم مدل رو برای تست کنار هم گذاشتیم و در لایو ویو اقدام به عکاسی کردیم
بعد از 3 برابر بزرگنمایی دیجیتال در لایو ویو یکی از بادی ها بشدت در لایو ویو کند میشد و بادی دیگر به هیچ عنوان تغییری در سرعت لایو ویو نداشته
تنها وجه متفاوت این آزمایش فریمور بادی ها بوده که بادی با سرعت کند از فریمور ورژرن بالاتری استفاده میکرده و بادی که سرعتش مناسب بود از فریمور ورژرن قدیمی استفاده میکرد
لنز ها یکی بودن و بعد از اون تست، بدون مموری هم تست انجام دادم
این موضوع ربطی به فریمور دوربین میتونه داشته باشه؟
راهی برای دانگرید کردن فریمور دوربین وچود داره؟
پیشاپیش ممنونم
Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macroInstagram
سلام
اساتید بین F1.4 و F1.8 عملا چقدر تفاوت در خروجی هست؟