با اجازه محمد رضا
http://www.prophotocom.com/photography/autofocous.asp
این پست را قبلاً در تاپیک فیلتر پولاریزه مطرح کرده ام، چون جوابی برایش پست نشد، برای بیشتر دیده شدن، اینجا مجدداً مطرحش میکنم :
امروز دوربین رو گذاشتم روی سه پایه و در Manual Mode از یک صحنه نور سنجی صحیح کردم. نتیجه: ISO 100 - 1/30sec - f/4.0
سپس بدون اینکه به دوربین و جهت و فاصله کانونی و شرایط نوری تغییری بدم، فیلتر Hoya CPL رو بستم و مجدد برای دو حالت زیر نورسنجی صحیح کردم.
نتیجه نورسنجی صحیح با کمـترین حذف بازتابهای نوری ( حداقل عملکرد پولاریزاسیون ) اینطوری بود : ISO 100 - 1/15sec - f/4.0
نتیجه نورسنجی صحیح با بیشترین حذف بازتابهای نوری ( حداکثر عملکرد پولاریزاسیون ) اینطوری بود : ISO 100 - 1/8sec - f/4.0
یعنی فیلتر پولاریزه، از یک تا دو استاپ نور رو تضعیف کرده. آیا تمامی فیلترهای پولاریزه این تاثیر را دارند ؟
- افت نور از یک استاپ به دو استاپ ( از 1/15sec به 1/8sec ) رو میشه اینطور توجیه کرد : بعلت حذف تمامی بازتابها بوسیله ی مشارکت حداکثری عملکرد پولاریزاسیون، نور ورودی به لنز کاهش میابد.
- ولی حالتی که از 1/30sec به 1/15sec میرسیم را چگونه میتوان توجیه نمود ؟ آیا این یک استاپ افت نور، بواسطه ی رنگ دودی و تیره ی خود فیلتر میتواند بوجود آمده باشد ؟
من هم يك پلاريزه مارومي ( اصلي ) دارم كه از نظر كاهش نور مثل يك ND3 عمل ميكند. جايي كه نور 30/1 نياز است با فيلتر اين مقدار به 10/1 تقليل مي يابد.
FD master
سلام به تاپیک خوش امدید
فکر کنم نیازی به باز کردن تاپیک نبود و میشد با کمی گذشت در سوالات عمومی مطرح کرد
من نمی دانم. کسی نمی دونه؟
d5100+18-105 nikon+sb800+190xprob+804rc2
تا آنجایی که بنده اطلاع دارم مشخصا نمیشه دید! چون تصویر باید شامل اطلاعات خود دوربین Camera Data باشد و چیزی به غیر از اون (حتی کوچک شدن سایز تصویر) باعث نشان ندادن آن بر روی LCD دوربین می شود. (مگر آنکه دوربین را هک کرد) که ارزش آن را ندارد.
(شاید اطلاعات من در این زمینه ناقص باشد، دوستانی که راه حلی دارند می توانند در این بحث شریک شوند)
امید بنی اسدی"Silence, and Deeper silence, When crickets hesitate"
این مورد درتمام دوربینها به صورت یکنواخت نیست !میخواستم ببینم برای مثال یه عکسی که تو کامپیوتر داریم و میخوایم تو یه دوربین دیجیتال ببینیمش، چطوری باید عمل کنیم؟
مثلا در دوربین های نیکون با قرار دادن نوع نمایش پوشه در All Show بعضا عکسهای گرفته شده با Canon رو نیز ببینید .
البته معلومه که همه عکسها باید درفورمت JPEG باشه .
من خودم عکسهای سونی Nex-3 رو درCanon 550D تونستم ببینم .
دراین حالت هم عکس با سایز کوچکتر نمایش داده می شد و قسمت بزرگنمایی یا ویرایش (این مورد مربوط به دوربینهای نیکون D5000 می باشد ) هم کارنمی کرد .
کلا تمام دوربینها درمورد قسمت نمایش عکسهای دیگر دوربینها نتیجه جالبی ندارند .
این مورد هم مشابه قسمت بالا درانواع دوربینها فرق می کنه بعضی نمایش می دن و بعضی نه .چون با همین ریختن عادی عکس روی حافظه دوربین، نشون نمیده
بیشتر دوربینهای کانون بعد از ویرایش امکان نمایش ندارند .
سلام خدمت دوستان
تا اونجا که می دونم در تکینیک HDR هر چقدر تعداد عکس ها بیشتر باشه (منظور تعدد همراه با تفاوت در نور سنجی هست) عکس بهتری رو خواهیم داشت
اگر گزاره ی فوق درست هست، سوال من اینه که چطور به این دوربین بفهمونم در مد اتوبراکتینگ بیشتر از 3 شات با نور سنجی های مختلف بگیره
چون خیلی به پرتره های HDR علاقه دارم و با توجه به سوژه ی انسانی که مدت زیادی رو نمی تونه بی حرکت بمونه نمی تونم خودم به صورت دستی سرعت شاتر رو کم و زیاد کنم
اگر راهی هست دوستان راهنمایی کنند
سپاس از تمام کسانی که وقت خودشون رو صرف پاسخ دادن می کنند
امیدوارم جای مناسبی سوالم رو مطرح کرده باشم
Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali