"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
دوستان من زیاد زبان انگلیسیم خوب نیست
بنابر این اگه فرصتی باشه تصمیم گرفتم یه خورده زبان تخصصی بخونم و یاد بگیرم (البته بدون کتاب)
برای یاد گیری زبان تخصصی عکاسی چه روشها و منابع و کتابهایی پیشنهاد می دید؟
(روشهای موثری که می شناسید و یا تجربه کردید رو در کنار منابع لطفا فراموش نشه)
فرستاده شده از Moto Gِ من با Tapatalk
دوستان درباره تعدد نقاط فکوس سوال برام پیش اومده
وقتی دوربین روی سوژه ای که در فاصله n (مثلا 2 متری) فکوس کرده، روی یک نقطه و تمام نقاطی که فاصله شون تا دوربین 2 متر هست فکوسه. یعنی روی نقاطی که حتی یک مقدار دورتر یا نزدیکتر هستند (مثلا 2 متر و 5 سانتیمتری) نمیتونه فکوس کنه
پس چطور امکان داره که یک دوربین تعداد نقاط فکوس زیادی داشته باشه؟ درصورتی که فواصل اجسام از دوربین متفاوته
سلام دوستان
مدل دوربین من کانن ۱۰۰دی هست میخوام باهاش تایم لپس بسازم خواستم بدونم با ریموت باید اینکار انجام بشه درسته؟ چون گزینه ای به نام تایم لپس نداره. اگه این مشکل با ریموت تایمر دار قابل حله ممنون میشم یک ریموت قیمت مناسب سازگار با این مدل پیسنهاد بدید
درود بر شما
من اینو دارم راضی ام
ریموت و دکلانشور - Hanel Captur Timer Kit for Canon
https://youtu.be/f5zN6NVx-hY
در این ویدیو نکته خاصی ادعا می شه.که خلاصه اش شاید این مثال از سایت petapixel باشه.
https://petapixel.com/2014/03/28/con...ngth-aperture/
Using Nikon as an example: a 50mm f/1.4 lens, when attached to a D7100 (1.5x crop factor), will produce about the same image as a 75mm f/2.0 lens attached to a D800 (full-frame camera).
در هنگام توجه به Crop factor باید نه فقط فاصله کانونی را در crop factor ضرب کرد بلکه f number را هم باید در crop factor ضرب کرد.
یعنی مانند مثال بالا یک لنز باf 1.4 بر روی یک دوربین با سنسور 1.5 crop معادل f 2 خواهد بود.که به نظر بنده این موضوع درست نیست.اگر این موضوع درست باشه دوربین های با crop factor باید در شرایط نوری مساوی تصویری تاریکتر از دوربین های فول فریم ارائه می دادند که تجربه این را نشان نمی دهد یا بنده اشتباه می کنم و این ادعا درسته؟
آیا برای محاسبه f number باید crop factor را هم در آن ضرب کرد؟
ویرایش توسط Alias_239 : Monday 25 September 2017 در ساعت 01:05 دلیل: مشکلات تایپ و اضافه کردن لینک
همونطور که خود شما هم اشاره کردید فقط فاصله کانونی رو باید در کراپ فکتور ضرب کرد . البته نکته دیگه هم وجود داره و اون نقاط خارج از فُکِس هستند ! طبیعیه که اگر یک عکس رو با FF بگیرید و عکس دیگه ای رو با یک APS-C و همون کادر بندی بگیرید ( فاصله کانونی یکسان باشد ) در عکس دوم شما بخاطر سایز سنسور کوچیکر عمق میدان بیشتری دارید و بکگراند شما کمی واضحتر از عکس با دوربین فول فریم خواهد بود ! و اگر قصد داشته باشید دو عکس کاملا یکسان از نظر عمق میدان و کادربندی داشته باشید ( با فرض ثابت بودن بقیه پارامترها ) باید به آپرچر هم توجه کنید . f - number رو در CF ضرب نمیکنند یا بهتر باشه که بگم من تا به حال ندیدم و F بصورت تجربی و کمتر از مقداری که در فول فریم وجود داره باید انتخاب بشه مثلا یک عکس با FF با فاصله کانونی 100 و F2.8 داریم عکس دوم با APS-C با CF 1.6 با فاصله کانونی 160 و F حدودا 2 یا شاید کمتر باید تقریبا نتیجه یکسانی داشته باشه . البته در این ویدیو کار برعکسی انجام داد و میخواست عمق میدان دوربین فول فریم رو به بک دوربین با سنسور micro 4/3 نزدیک کنه که کراپ فکتور رو در آپرچر ضرب کرد ولی معمولا کسی اینکار رو نمیکنه ! معمولا کوچیکترا خودشونو با بزرگترا مقایسه میکنن و بزرگترا خودشونو با کوچیکترا مقایسه نمیکنن
موفق باشی
ویرایش توسط ahmad_sh : Monday 25 September 2017 در ساعت 15:18
امروز با دوربین های 600d(کراپ سنسور) و 5d m iii(فول فریم) این موضوع را آزمایش کردم.با استفاده از یک لنز که هم f ثابت باشد و هم transmission تغییر نکند.وباستفاده از نورسنجی نقطه ای بر روی هر دو دوربین یک نقطه نورسنجی شد که با تنظیمات یکسان هر دو دوربین دقیقا یک مقدار از روشنایی را نشان دادند که این ادعا را کاملا رد می کند.
اگر برای محاسبه f باید crop factor را در f ضرب کنیم در شرایط یکسان دوربین های apsc باید 60 درصد نور کمتری به نسبت فول فریم ها می گرفتند که اینطور نیست.
تفاوت در بزرگ نمایی و عمق میدان مابین دوربین های کراپ و فول فریم هم که برای اغلب عکاسان شناخته شده است.این کانال عکاسی در یوتیوب مطلب نادرستی را ادعا می کند.