صفحه 33 از 735 نخستنخست ... 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 83 133 533 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 321 تا 330 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #321
    كاربر همراه arash1988 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    392
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1119

    پیش فرض پاسخ: عینک نزدیک بین

    نقل قول نوشته اصلی توسط pejhwak نمایش پست ها
    سلام
    من چشمهایم نزدیک بین است یعنی برای مطالعه نیاز به عینک دارم آیا برای فوکوس دقیق در عکاسی باید عینک داشته باشم یا خیر اگر ممکن هست مرا راهنمایی بفرمایید ممنون
    بستگی به شماره چشمتان دارد، اما اگر هم شماره چشمتان بالا است با تنظیم ویزور توسط پیچی که کنارش تعبیه شده مشکلتان حل میشود. نگران نباشید.

    با فرهاد جان خط رو خط شدیم. فکر کنم سومین بار است که در این هفته با کسی خط رو خط میشوم! مدیران لطفا پست را پاک کنند. با توجه به توضیحات کاملتر فرهاد جان این یکی اضافی است .
    bahri-d تشکر می‌کند.
    آرش شاهکار

  2. #322
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: عینک نزدیک بین

    فوکوس که مشکلی ندارد چون خودکار است. اما کلا عینکی‌هایی که مقدار خطای اپتیک چشم‌شان بیش از مقدار قابل تنظیم ویزور باشد، مجبور خواهند بود برای آنکه در ویزور همه چیز را تار نبینند، از عینک استفاده کنند.
    bahri-d تشکر می‌کند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  3. #323
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    موردی که مدتهاست فکرمو مشغول کرده در عکاسی طبیعت و منظره بارها شده که از یک منظره مشخص با شرایط یکسان مانند زمان(ساعت) موقعیت خورشید ابر مقدار نور(در ظاهر) و غیره..
    در روزهای مختلف عکاسی کردم تقریبا نتیجه همیشه متفاوت بوده در مقایسه خصوصا در کیفیت رنگها این تفاوت مشهوده
    این دقیقا از چه چیزی ناشی میشود؟ کسی تجربه ای در این مورد دارد؟

  4. #324
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    نقل قول نوشته اصلی توسط am30 نمایش پست ها
    موردی که مدتهاست فکرمو مشغول کرده در عکاسی طبیعت و منظره بارها شده که از یک منظره مشخص با شرایط یکسان مانند زمان(ساعت) موقعیت خورشید ابر مقدار نور(در ظاهر) و غیره..
    در روزهای مختلف عکاسی کردم تقریبا نتیجه همیشه متفاوت بوده در مقایسه خصوصا در کیفیت رنگها این تفاوت مشهوده
    این دقیقا از چه چیزی ناشی میشود؟ کسی تجربه ای در این مورد دارد؟
    دقيقا ناشي از اينه كه به قول خودتان در ظاهر شرايط يكسان است. مسايل مختلفي مي تونه در اين قضيه نقش داشته باشه كه مهمترينش ميزان غبار موجود در هوا (كه خيلي وقتها با چشم هم ممكنه قابل رويت نباشه) است كه هر ذره اي به عنوان يك عامل انكسار نور عمل مي كنه و دوم ميزان غلظت يا رقت هوا (با توجه به ارتفاع از سطح دريا) است كه اينها همه در طيف نور تاثير دارند.
    Amin Zarif، mreza1001، alonebaby و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  5. #325
    كاربر همراه Amin Zarif آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2007
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    224
    تشکر شده
    921
    تشکر کرده
    6314

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها
    دقيقا ناشي از اينه كه به قول خودتان در ظاهر شرايط يكسان است. مسايل مختلفي مي تونه در اين قضيه نقش داشته باشه كه مهمترينش ميزان غبار موجود در هوا (كه خيلي وقتها با چشم هم ممكنه قابل رويت نباشه) است كه هر ذره اي به عنوان يك عامل انكسار نور عمل مي كنه و دوم ميزان غلظت يا رقت هوا (با توجه به ارتفاع از سطح دريا) است كه اينها همه در طيف نور تاثير دارند.


    سلام
    البته از زاویه متغیر تابش افتاب در روزهای مختلف سال هم نباید غافل شد.به عنوان مثال با توجه به این نکته ،دمای رنگ نور روز در ساعت 12، 27 دی با دمای رنگ نور روز در ساعت 12 ، 27 بهمن تفاوت دارد.
    نکته مهمتر پردازش و هوشمندی ذهن انسان در بررسی اطلاعات تصویر دیده شده توسط چشم است که در شرایط نوری گوناگون با مراجعه به آرشیو مغز رنگ اجسام را تقریبا به شکلی صحیح تفسیر می کند.
    farhad44، mreza1001، alonebaby و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امین ظریف مهدیزاده

  6. #326
    كاربر فعال bahri-d آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    644
    تشکر شده
    662
    تشکر کرده
    263

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    همیشه برام سوال بود اون پیچ تنظیم کنار ویزور برای چیه .خوب یکبار همون اولش تنظیمش کنن. حالا که این مطلب رو خوندم تازه فهمیدم برای چیه . و چقدر برای کسانی که از عینک استفاده میکنن مفیده. از تمام کسانی که بی منت هر چی میدونن میریزن تو دایره ممنونم.
    farhad44 تشکر می‌کند.

  7. #327
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    در عکاسی (داخل استودیو) که نور در کنترله و یه عالمه نور داریم معمولا هم از دیاف های بسته استفاده میشه مثل 8 - 11 و.. پس به چه دلیلی برخی پرتره کارها همواره به دنبال لنزهای با دیاف باز یا سریع هستند؟ طرف اف 2.8 داره در فکر اینه که اف 1.4 بگیره و یا اف 1.8 داره به در فکر 1.2 و...
    :confused:

  8. #328
    كاربر همراه BERLANO آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2008
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    321
    تشکر شده
    4093
    تشکر کرده
    2760

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    سلام

    یه سوال از دوستان، می خواستم بدونم عکاسی زیاد با ایزوی بالا رو عملکرد سنسور در دراز مدت اثر منفی داره یا نه؟
    میلاد مطهری

    Instagram
    Gears

  9. #329
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    نقل قول نوشته اصلی توسط am30 نمایش پست ها
    در عکاسی (داخل استودیو) که نور در کنترله و یه عالمه نور داریم معمولا هم از دیاف های بسته استفاده میشه مثل 8 - 11 و.. پس به چه دلیلی برخی پرتره کارها همواره به دنبال لنزهای با دیاف باز یا سریع هستند؟ طرف اف 2.8 داره در فکر اینه که اف 1.4 بگیره و یا اف 1.8 داره به در فکر 1.2 و...
    :confused:
    سلام
    تا جایی که به فکر من می رسد...

    چون همیشه در استودیو عکس نمی گیرند . مراسم هایی مثل عروسی یا جاهای دیگه هم هست که نور پردازی استودیو وجود نداره .

    ممکن است در استودیو با نور معمولی عکس بگیرند (Window Light)

    دراخل استودیو هم بعضی وقتها میشه که در عکس ها از عمق میدان کم استفاده میشه.
    (البته باید فلاشهایی داشته باشیم که بتوانیم مقدار خروجی آنها را خیلی کم کنیم )

    البته باید منتظر نظر اسانید فن باشید.
    مثل جناب محبی


    شاد باشید
    Amir Mohebi، Rouzbeh Ehsani و Hamid Moradi تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  10. #330
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: سوالات عمومي عكاسي

    در عکاسی (داخل استودیو) که نور در کنترله و یه عالمه نور داریم معمولا هم از دیاف های بسته استفاده میشه مثل 8 - 11 و.. پس به چه دلیلی برخی پرتره کارها همواره به دنبال لنزهای با دیاف باز یا سریع هستند؟ طرف اف 2.8 داره در فکر اینه که اف 1.4 بگیره و یا اف 1.8 داره به در فکر 1.2 و...
    به نظر من این موارد هم اضافه کنیم :

    معمولا لنز های دیاف باز جزو سری های با کیفیت و خاص سازنده ها هستند و کیفیت اپتیک مناسب تری دارند.

    برای فوکوس از بازترین دیافراگم لنز استفاده می شود و دیافراگم باز می تواند به معنای فوکوس دقیق و بی درد سر در نور کم باشد.

    عمق میدان در دوربین های کراپدار کمتر است و استفاده از دیافراگم باز تر می تواند تا حدی این مورد را جبران کند (هر چند که تفاوت های دیگری هم هست )
    xman_a تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


صفحه 33 از 735 نخستنخست ... 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 83 133 533 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •