صفحه 151 از 735 نخستنخست ... 51 101 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 201 251 651 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,501 تا 1,510 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1501
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    با سلام

    ببینید کلا چون پردازنده دوربین هیچ نقشی در پردازش فایل فایل خام نداره، و تمام اطلاعات دریافتی از سنسور مستقیما به روی کارت حافظه ریخته میشوند، دوربین نه رو شارپنس تاثیر داره نه روی نویز.
    دوست عزیز دوربین تو مرحله نویز گیری برای حساسیت بالا و نوردهی طولانی روی دیتای خام تاثیر میذاره... نشون به اون نشون که میگن موقع عکاسی نجومی حتما نویز گیری نوردهی طولانی رو خاموش کنید، در غیر اینصورت ستاره ها به جای نویز حذف میشن...
    پ.ن: در واقع دیتایی که از سلول های سنسور خارج میشه چند مرحله تقویت و نویزگیری سخت افزاری رو پشت سر میذاره تا تبدیل به دیجیتال بشه و به پردازشگر برسه... مثلا iso هم تو همین مرحله اثر میذاره و در واقع تقویت سیگنال خروجی سنسوره که بنا به قوانین الکترونیک نویز رو افزایش میده.
    persian.boy تشکر می‌کند.

  2. #1502
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali759 نمایش پست ها
    پس چطور در exif یک عکس ماکرو در قسمت لنز نوشته شده بود: canon EF 100 - 400mm؟؟؟
    دوست من با یه لنز 100-400 هم میشه ماکروگرافی کرد
    ببینید هرچقدر این لنز رو بلند تر کنید حداقل فاصله فکوس افزایش پیدا میکنه اما مزیت لنز های ماکرو اینه که حداقل فاصله فکوس کوتاهی دارند و میشه به سوژه نزدیک تر شد
    ولی با لنز 100-400 نمیشه تا اون حد به سوژه نزدیک شد
    در مقابل ضعف لنز های ماکرو اینه که لنز های کندی هستند
    ali759 و Miri تشکر می‌کنند.
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  3. #1503
    كاربر آشنا A.Rahimi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    30
    تشکر شده
    91
    تشکر کرده
    41

    پیش فرض

    پس اینطور میشه نتیجه بگیریم که Picture Style رو عکس RAw تاثیر نمیذاره و فقط گزینه های Long Exp Noise Reduction و High ISO Speed Noise Reduction رو عکس RAW تاثیر میذارده که بهتره خاموش باشن.

  4. #1504
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط A.Rahimi نمایش پست ها
    پس اینطور میشه نتیجه بگیریم که Picture Style رو عکس RAw تاثیر نمیذاره و فقط گزینه های Long Exp Noise Reduction و High ISO Speed Noise Reduction رو عکس RAW تاثیر میذارده که بهتره خاموش باشن.
    این دو مورد همیشه اثر تخریبی روی عکس ندارن و باید با توجه به کارتون تعیین کنید که بهتره لازم خاموش بشن یا نه (مثل همون مثالی که زدم)... در واقع کاهش نویز کارش اینه که دیتایی رو که میاد کنترل کنه و حدس بزنه کدوم بخشش واقعی نیست و انا رو از اطلاعات عکس حذف کنه (خوب البته تو مواردی که سایز سوژه خیلی کوچیکه ممکنه با نویز اشتباه بشه و حذف بشه که این موارد رو باید به دوربین بگیم) ولی بقیه پردازش ها دیتای مفید رو دستکاری یا بخشی از اون رو حذف می کنن که ممکنه نتیجه مطلوب باشه یا نباشه و این مطلوبیت وقتی مشخص میشه که عکس رو گرفتیم و کار از کار گذشته...

    فرض کنید یه سیستم صوتی داریم و قراره باهاش یه آهنگ ضبط کنیم... و البته کار رو تو محیط باز انجام میدیم:
    طبیعیه که خود سیستم ضبط وقتی صدا رو از میکروفون میگیره تقویت میکنه (سیگنال ورودی میکروفون در حد میکرو آمپره و میلی ولت‌ه و باید به میلی آمپر و ولت برسه تا قابل استفاده باشه) همچنین این تقویت باعث میشه صدا های زمینه هم تقویت بشن و تو رنج قابل شنیدن قرار بگیرن... به همین دلیل تقویت کننده های low noise استفاه میشه که جلوی افزایش نویز در اثر تقویت رو میگیرن (یعنی نویز رو کمتر از سیگنال تقویت می کنن) {این تقریبا همون کاریه که دوربین تو عکاسی با iso بالا انجام میده}
    خوب بدیهی‌ه که این فرایند نه تنها مخرب نیست بلکه مفید‌ه... مگر اینکه صدای مورد نظر ما همین صدای زمینه باشه و نخوایم حذف بشه که از قبل باید کاری کنیم سیستم حذفش نکنه.
    اما اگه همون موقع که ضبط انجام میشه یه سری افکت صوتی هم اعمال کنیم، ممکنه نتیجه مطلوب باشه یا نباشه و تا وقتی کار ضبط تموم نشه و اون رو نشنویم نمیتونیم از تاثیر این افکت ها مطمئن بشیم و اون موقع هم کار از کار گذشته و صدای اصلی رو هم نداریم تا افکت بهتری روش بذاریم.

  5. #1505
    كاربر همراه patomat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    185
    تشکر شده
    322
    تشکر کرده
    480

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali759 نمایش پست ها
    با سلام
    از دوستان کسی میتونه بگه برای عکاسی از حشرات از چه لنزهایی معمولا استفاده میشه ؟
    لنزهای ماکرو یا تله ؟
    فکر میکنم سوالتون مشکل داره! تله عنوان یک دسته از لنزهاست و ماکرو یک قابلیت برای آنها!
    صد البته باید قابلیت ماکرو داشته باشد
    و هرچه فوکالش بیشتر باشد میتوانید از فاصله ی دورتری نسبت به سوژه به عکاسی بپردازید
    ali759 و persian.boy تشکر می‌کنند.
    نردبان این جهان ما و منی است/عاقبت این نردبان افتادنیست/لاجرم هرکس که بالاتر نشست/استخوانش سخت تر خواهد شکست/
    علی فلاحی نژاد

  6. #1506
    كاربر فعال beh_b7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1462
    تشکر کرده
    1239

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط A.Rahimi نمایش پست ها
    پس اینطور میشه نتیجه بگیریم که Picture Style رو عکس RAw تاثیر نمیذاره و فقط گزینه های Long Exp Noise Reduction و High ISO Speed Noise Reduction رو عکس RAW تاثیر میذارده که بهتره خاموش باشن.
    دوست من ما اینقدر بحث کردیم حرف زدیم که "هیچ ثر نداره"؛ که دست آخر شما بیای این نتیجه رو بگیری؟
    نویز گیری در مراحل پروسس داخل دوربین از هر نوعی که باشه روی فایل خام بی اثره اگر هم مقادیری رو اعمال کنه به راحتی و مثل مقادیر وایت بالانس قابل برگشته
    بهنام خامنه
    Canon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8

  7. #1507
    كاربر همراه movahedian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    دنیای عمودی
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    601
    تشکر کرده
    642

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شاهین اکبری نمایش پست ها
    کراپ فاکتور برای مقایسه EF با EFS بود و به همون دلیل خط اول "گمان میکنم دیافراگم 4 در لنزهای مدیوم فرمت، قطر دهانه ای به بزرگی دیافراگم 1.2 لنزهای فول فریم دارند"

    از مثالها مشخص است منظورم چیست!

    مثلا دو لنزEF کنون 35mm F2.8 با 400mm F2.8 قطر دهانه یکسان دارند؟

    با سلام

    یا مثلا یک لنز EF 100mm F/2 با یک لنز میکرو 3/4 - 100mm F/2 قطر دهانه یکسان دارند؟


    لطفا همون لنزهای پرایم رو مثال بزنید تا ابهام جدیدی به وجود نیاید.

    با سلام
    درجه های روزنه مختلف دیافراگم برای تمام لنزها یکسان و استاندارد است . بدین معنی که مقدار نوری که از درجه ی دیافراگم به عنوان مثالf 2.8 یک لنز50mmعبور میکند با f2.8یک لنز 300mmبرابر است اما یک نکته برای مساوی شدن این میزان نور در دو لنز با فاصله کانونی مختلف به دو روزنه با قطر متفاوت نیاز داریم.
    یعنی قطر روزنه دیافراگم یک لنز 50mmدر f2.8برابر 25mmاست و در یک لنز 300mmبرابر دایره ای به قطر 150mm است .
    پس در نتیجه قطر دهانه در یک fدیافراگم در تمام لنز های با فاصله کانونی 50mmمساویست و همچنین سایر لنز ها .
    قطر روزنه دیافراگم(mm)/فاصله کانونی لنز(mm)= عدد دیافراگم f
    امیدوارم منظور سوالتون رو درست متوجه شده باشم.
    شاهین اکبری تشکر می‌کند.

  8. #1508
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    دوست عزیز، Ali759

    در نظر داشته باشید که ماکروی واقعی، ماکروئی است که تصویر سوژه، بر روی سنسور، به نسبت 1:1 ( Life-Size ) و یا بزگتر از آن تشکیل شود.

    بعنوان نمونه، Canon 100mm L Macro و نیز Canon 180 L Macro دارای نسبت 1:1 ( Magnification 1x ) و Canon MPE-65 تا ( 1:5 ) Magnification 5x بزرگنمائی ماکروئی دارند.
    اینکه یک لنز فیکس و یا زوم، حالت ماکرو داشته باشد، ماکروی واقعی نبوده! و در اصل Close-UP میباشد، که بقول Bryan Peterson در کتاب Understanding Close-UP Photography فقط تبلیغی اغوا کننده برای آن دسته از لنزها میباشد. بعنوان نمونه با لنزهای زومی که به اصطلاح قابلیت ماکرو دارند ( مثل Nikkor 75-300 Macro Zoom )، نمیتوان کادر را با یک تکه عکس 24x36mm پر نمود بشرطی که بزرگنمائی 1:1 و فوکوس صحیح هم برقرار باشد. بزرگنمائی در این لنزها کمتر از یک به یک است. نمونه دیگر Canon EF50mm f/2.5 Compact Macro است که دارای بزرگنمائی 0.5x است که باز، کمتر از 1 میباشد. انحصاراً برای این لنز، Canon یک Life-Size Extender تعبیه کرده که بزرگنمائی آن را به 1:1 میرساند.

    در انتخاب لنزهای ماکروی واقعی، باید فاصله مورد نیاز سوژه تا دوربین را مد نظر قرار داد. در زیر مینیمم فاصله فوکوس برای سه لنز ماکروی Canon را میبینیم :
    Canon EF 100mm f/2.8L Macro : 31cm - Magnification 1x
    Canon EF 180mm f/3.5L Macro : 48cm - Magnification 1x
    Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro : 24cm - Magnification 5x
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro : 20cm - Magnification 1x

    بنابراین، برای ماکروگرافی از حشرات ( که باید بیشترین فاصله را برای جلوگیری از مزاحمت و ترک صحنه توسط آنها، را رعایت نمود ) لنز 180 مناسب میباشد.
    لنز 100 ماکرو، بجز قابلیت ماکروگرافی، قابلیت استفاده برای عکسهای پرتره را نیز دارد ( به علت نزدیک بودن فاصله کانونی آن، به رنج مورد نیاز برای پرتره )

    نهایتاً اینکه بین Real Macro ( با بزرگنمائی 1:1 و یا بیشتر) و UnReal-Macro یا همان Close-UP ( با بزرگنمائی کمتر از 1:1 ) باید تمیز قائل شویم. امیدوارم اطلاعات ناقص بنده، گوشه ای از کلیات ماکروگرافی را پوشش داده باشد.

  9. #1509
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    دوستان یه سوال
    امروز وقتی داشتم از یکی از دوستام عکس می گرفتم بصورت اتفاقی شاتر رو در حالی که رینگ زوم رو می چرخوندم فشار دادم و نتیجه برام خیلی لذت بخش بود
    چندین بار این کار رو انجام دادم ولی نتونستم به اون حالت کشیدگی که می خوام برسم
    اما چون با المان های داخلی لنز و دوربین آشنا نیستم می خواستم بدونم امکان داره یه همچین کاری به دوربین یا لنزم آسیب برسونه یا خیر

    سپاس
    ehsan+ تشکر می‌کند.
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  10. #1510
    كاربر فعال M. Beyrami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    iran.astara
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    2853
    تشکر کرده
    9860

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Saeedi نمایش پست ها
    دوستان یه سوال
    امروز وقتی داشتم از یکی از دوستام عکس می گرفتم بصورت اتفاقی شاتر رو در حالی که رینگ زوم رو می چرخوندم فشار دادم و نتیجه برام خیلی لذت بخش بود
    چندین بار این کار رو انجام دادم ولی نتونستم به اون حالت کشیدگی که می خوام برسم
    اما چون با المان های داخلی لنز و دوربین آشنا نیستم می خواستم بدونم امکان داره یه همچین کاری به دوربین یا لنزم آسیب برسونه یا خیر

    سپاس
    سلام
    خیر به دوربین و لنز اسیبی نمی رسد
    این کاری که شما بصورت اتفاقی کرده اید نوعی تکنیک عکاسی محسوب میشود.
    شاهین اکبری، djmehdi_67، ehsan+ و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود بیرامی
    Jhowan photography

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •