جناب آقای دلباز کلا رقابت را به فال نیک بگیرید..مطمئنا تا نیکونی نباشد،کنون تعریف نشده است و بلعکس.
اگر فضای رقابتی بین کنون و نیکون نبود،این دوربین هیچ وقت به خودی خود معرفی نمیشد.
نام ها فقط در رقابت به یاد می مانند.
جناب آقای دلباز کلا رقابت را به فال نیک بگیرید..مطمئنا تا نیکونی نباشد،کنون تعریف نشده است و بلعکس.
اگر فضای رقابتی بین کنون و نیکون نبود،این دوربین هیچ وقت به خودی خود معرفی نمیشد.
نام ها فقط در رقابت به یاد می مانند.
ویرایش توسط vbigdeli : Friday 4 September 2009 در ساعت 02:03
وحید بیگدلی
آرش عزیزولی مسئله اصلی اینجاست که بدونید این دوربین برای چه هدف وارد بازار شده , اگه این تعصب برندی رو کنار بگذارید شاید بشه درک کرد که افزایش مگا پیکسل به چه کار آید .
قبلا" هم گفتم که هدف اصلی این دوربین عکاسان ورزشی و حیات وحش و... هست کلا" عکاسان سرعتی و عکاسانی که بیشتر با لنز تله کار میکنن , شاید کسی که تا الان با 1D کار میکرده نیازی به مگا پیکسل بالا تر از اون نداشته باشه ولی بحث مگا پیکسل بالاتر روی سنسور کوپکتر حکم یه تله کانورتور 2X رو داره که نه افت کیفیت داره و نه دیاف رو تنگ میکنه ,
این برای کسی که در رویای یه لنز 800 زندگی میکنه حکم یه معجزه داره که میتونه با لنز 400 به اون برسه بدون هزینه و تحمل وزن های زیاد و.....
و اگه به بقیه امکانات این دوربین نگاهی کنید , متوجه میشید که هدف کنون همین عکاسان بوده . و مطمعنا" اکثر 1D داران این بادی رو بعنوان یه تله کانورتور خواهند خرید .
این دوربین یقینا دوربین مناسبی برای عکاسان ورزشی نخواهد بود!
چرا؟
چون عکاس ورزشی جدای نیاز به لنز تله نیازمند کنترل بسیار مناسب عمق میدان است.(لنزهای تله آتچنانی هم در عکاسی ورزشی استفاده نمیشه. در ورزشهای سالنی از لنزهای نرمال تا ۷۰-۲۰۰ و در ورزشهای میدانی مثل فوتبال از ۷۰-۲۰۰ همراه ۳۰۰ و گاهی ۴۰۰ مم.... بهتر از من میدانید که هیبت لنزها بخاطر دیافراگم باز اونهاست.)
و از آن مهمتر سیستم بسیار مطمین فوکوس و نورسنجی دقیق و داینامیک رنج بالا برای پروسس و یا جبران اشکالات نورسنجی.
وزن لنز در عکاسیهای ورزشی اصولا مشکل خاصی نیست. چون در فضای مشخص همراه تک پایه از لنز تله استفاده میکنید و بعد از مسابقه هم سوار ماشین میشوید و منزل! و یا هتل.(چنین اتفاقی برای عکاسان حیات وحش نمیافتد)
شما اگر عکاس ورزشی باشی با تبدیل یک دوربین دی ۳ و یا ۱ دی به ۷ دی خیانت بزرگی در حق خودت انجام خواهی داد.
پس عکاس حرفهای یقینا ۱ دی خودش رو با ۷ دی به عنوان تله کانورتر عوض نخواهد کرد.
اما اگر من در کشوری جهان سومی پسر عمه سردبیر باشم و بیکار و بی پول و ... با یه لنز اف ۶ بخوام برم عکاسی ورزشی؟ احتمالا آرزوی ۷ دی رو هم خواهم داشت.
و چنین مشتریانی در کشور ما زیاد خواهند بود. (کنار زمین فوتبال پسرپچه ۸ ساله با زنیت ۱۲۲ و پیرمرد ۹۹ ساله با کانن و یا نیکون پاره و نگاتیو و لنز نرمال و یا واید! به عنوان عکاس و فیلمبردار با دوربین ام هزار! پاناسونیک حضور دارند. حالا چجوری اومدند اونجا و برای چه کسی عکاسی میکنند بماند.)
ولی در شرایط حرفهای فقط و فقط لنز اف ۲.۸ و در برند نیکون فول فریم و کانن برش ۱.۳.
اگر غیر از این بود احتمالا در کنار همه زمینهای فوتبال باید دوربینهای المپیوس میدیدیم!
بعضی ها هم هستند که احتمالا تب دارند و با مدیوم فرمت عکاسی خبری و ورزشی میکنند که بحث ما نیست!
جناب دلباز!يا براي افزايش مگاپيكسل مانند D3x قيمتي نجومي ارائه كند
احیانا شما دی ۳ ایکس رو هم رده ۵ دی مارک دو میدانید؟
۱ دی اس کانن چنده الان؟
همه چیز دوربین مگاپیکسل نیست. نویز هم نیست. کنترل وایرلس فلاش هم نیست!
دوستان عزیز کنترل فلاش چیز خوبی هست! اما مثلا دی ۳ چنین چیزی نداره! چون اصلا روش فلاش نداره! حالا من به مشکل بزرگی خوردم؟ نه والا...
در برند کانن و نیکون برای کسی که نیازش رو داشته باشه با فلاش اکسترنال این کار رو انجام میده. و مجبور هم نیست حتما یه فلاش مستقیم داشته باشه.
هر دوربین ترکیبی از هزاران نکته قابل بحث است که خریداران حرفهای میداندد و غیر حرفهای بعد از کمی زحمت و مطالعه و ضرر متوجه میشوند! یا بهتره بگیم حرفهای میشوند.
الان من خوشحالم که دوربین جدیدی با امکانات و تفاوتهای زیادی به بازار اومده. اشکالاتی هم توش به چشم میخوره که احتمالا همه دیدیم و دوستان گفتند و نمیخوام چیزی رو تکرار کنم. منتظر دیدن ریویو های خوب خواهیم موند و عکسهایی که دوستان خودمان به زودی با این دوربین بگیرند و در فروم قرار دهند.
شاید جواب من یک آف تاپیک اساسی باشه.قبلا معذرت می خوام.
دوستان کنونی و نیکونی
من خودم از کنون 40D و لنزهای کنون استفاده میکنم.
باید بپذیریم که در هر دو برند نقاط قوت و ضعفی وجود داره.
بسیار خوشحالم که Flash Wireless Control به این دوربین اضافه شده . (چون خیلی به OFF Camera Flash علاقمندم )
با این که از خواندن مطالب صفحات گذشته بسیار مطلب جدید آموختم ولی چند لحظه صبر کنیم .... اصلا بحث مگاپیکسل بالا و .... بگذاریم کنار !
فقط میخوام یک نکته کوچیک رو یاد آوری کنم به تمام دوستان خوبم در این فروم
شخصا چند وقته به این نتیجه رسیدم اکثر دوربین های موجود در بازار دوربین های بسیار خوبی هستند !
همه دوربین هایی که دیدم عکس های با کیفیتی و خوبی تولید میکنند و قریب به اتفاق اونها امکانات پیشرفته ای دارند.(بحث عکاسی حرفه ای را کنار بگذاریم. من هر روز عکس 70*50 چاپ نمیکنم ! اصلا کارم چیز دیگریست . عشق علاقه و تفریح بسیار جدی من عکاسی است )
(البته اطمینان دارم من جزو بی سواد ترین اعضای این فروم هستم . قصد جسارت ندارم.)
یک جورایی انگار دوربین ها دارند به سرعت از عکاس هایی مثل من فاصله میگیرند. دوربین ها بهتر از عکاس هایی مثل من شده اند.
نباید فراموش کنیم که چیزی که مهمه آدمی هست که با اون دوربین داره کار میکنه !
یک جور هایی فرصت لذت بردن از عکاسی و خو گرفتن با دورببین داره کم میشه.
مطلع بودن از اخبار و رویداد های این صنعت عالیه شایدم برا خیلی ها لازمه ..
اما آدمی مثل من به جای صرف کردن زمان برای عکاسی اکثرا داره راجع به فلان دوربین مطلب میخونه اینکه کن راکول چی گفت ! فیل چی کار کرد؟ دیپیریو چرا مطلب نمیزاره ! و .....
واقعا فکر میکنید اگه یک 500D رو به Joe McNally بدیم نمیتونه باهاش عکس بگیره ! یا خراب میکنه ؟
هدف همه ما عکاسی کردن و لدت بردن از عکاسی هست.
امیدوارم همه هر روز این لذت رو تجربه کنند. (حالا با کنون عکس بگیرید یا نیکون یا هر چیزی که دوست دارید)
نمیدونم متوجه منظورم شدید و یا نه !
ولی امیدورام با گفتن این اتفاقی که برام افتاد بهتر منظور من رو درک کنید.
شب یلدای پارسال ( حدودا دو ماهی بود که 40D و 17-85 رو خریده بودم .) از این لنز 17-85 خیلی اعصابم خورد بود .چند وقتی بود شبانه روز ریویو میخواندم و در فروم خودمان و فروم های خارجی مطلب میخواندم . واقعا می خواستم لنز رو عوض کنم. همین طور که در حال جستجو و مقایسه بودم مادرم به اتاقم آمد و گفت "نوید حافظه دوربینم پر شده میشه رو کامپیوتر عکس ها رو بریزی ؟"من هم دوربین را گرفتم . مادر به آشپز خانه رفت.وقتی عکسها کامل آمد روی کامپیوتر دیدم مادرم تو همون لحظاتی که من داشتم فقط مطلب میخوندم داشته از سفره ای که برای شب یلدا چیده بوده عکس میگرفته ! و چه عکس های خوبی برای کسی که 4-5 ماهه دوربین داره ! اونم با Canon A450 !!!
یک لحظه فکر کردم ! درسته مادرم دوربین فول فریم نداره و لنز سری ال هم نداره ولی واقعا داره از عکسی که میگیره کیف میکنه !
از اون موقع سعی کردم بیشتر عکاسی کنم ( هرچند مشغله کاری خیلی وقت نمیگذاره )
هنوزم همون لنز رو دارم . امیدوارم پولی جور شه تا .... :cool:
باز هم از تمام دوستان عذر خواهی میکنم.
قصد جسارت نبود. امیدوارم همه دوستان کنونی و نیکونی و ... بتونیم بیشتر عکس بگیریم. و از تجربیات هم بیشتر استفاده کنیم.
سياوش عزيز چه کسی گفته اين دوربين 100برای عکاسی حیاط وحش و ورزشی هست.
آرش عزيز اين مسئله رو توضيح داد منم باهاش موافقم البته من فکر ميکنم اين دوربين گزينه مناسبی براي کسانی هست که عکاسی خبری هم مي کنند.
مسلما اين دوربين انتخاب خوبی ميتونه باشه برايه تمام گرايشات، اما مشخصات اين دوربين برايه کسانی که ميخواند عکاسی حياط وحش و خبری کنند مناسب هست.از امکان فیلم برداری گرفته تا نویز مناسب درiso بالا و بدنه خوب که همه میتونه مفید باشه برای یک عکاس خبری.
در مورده کنترل بیسیم فلاش که روی اين دو ربين گذشته شده، امکانه جديديست که به احتمال زياد از اين به بعد روی تمام بدنه هاي در اين کلاس و شايد هم پايین تر ديده بشه.
به هر حال هیچ کدوم از اینها دلیل نمیشه که با این دوربین نشه در ضمینه دیگری عکاسی کرد.
شاید بپرسید این وسط مگاپیکسل زیاد به چه دردی میخوره. این رو باید از دوستانی که عکاسی حیاط وحش میکنند و گاهی اوقات از کم بودن فاصله کانونی 400 مم و یا 500مم شکایت میکنند پرسید که العان با وجود مگاپیکسل بیشتر چقدر به نفعشون هست.
اما این جمله رو باید نوشت که ما چقدر تونستیم با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت کنیم و عکاسیمون رو بهتر کنیم.
و 1 یک اف تاپیک دیگه اینکه من با یک عالمه لنز و دوربین خیلی وقتها با دوربین پین هول یا از این دوربینهای 1 بار مصرف میرم عکاسی.مهم اینه که بتونیم عکسهای خوبی بگیریم و لذت ببریم.
زیاد سخت نگیرید.
مهرداد
بحث من در ابتدا اصلا روي كنون و نيكون نبودجناب دلباز!
احیانا شما دی ۳ ایکس رو هم رده ۵ دی مارک دو میدانید؟
۱ دی اس کانن چنده الان؟
همه چیز دوربین مگاپیکسل نیست. نویز هم نیست. کنترل وایرلس فلاش هم نیست!
جناب مشهدي وحيد لطف كردند و فرمودند كه نيكون دو سال پيش همين دوربين رو توليد كرده
و هيچ چيزي هم اضافه نكرده و فقط ضعف هاي خودش رو پوشانده
بنده هم گفتم كه اين همه تحقيق و بررسي كه كنون روي سنسورها انجام داده و كنترل خوبي كه روي سلول ها بدست آورده را چرا بايد با گفتن چنين چيزي خراب كرد؟
و اگر نيكون واقعا بخواد به چنين سنسوري برسه چقدر بايد كار كنه ؟
آآن دو سالي كه دوستان بي تعصب (!) رو عصباني كرده بود رو هنوز پاش وايسادم. به قول معروف شب دراز است و قلندر بيدار
صبر ميكنيم ببينيم كه افزايش مگاپيكسل و كنترل نويز و ثبت جزئيات چقدر در دوربين هاي آينده رقيب تفاوت خواهد كرد
البته تكنولوژي روز به روز در حال پيشرفت است و حتي در خيلي موارد خواندم كه شايد در دوربين هاي بعدي از چند سنسور استفاده شود. ولي به هر حال من از اين پيش رو بودن كنون در ساخت سنسور خيلي خوشم مياد . حالا هر كس دوست داره ميتونه اين رو تعصب افراطي بنامه
ماشالله دوستان در چند پست اخير خيلي روشن فكرانه صحبت كردند و نتيجه اين شد كه همه دوربين ها خوب هستند
بسيار خب ما هم به اين تفكر احترام ميذاريم ( هر چند من بارها تاكيد كردم كه براي برخي كارها نياز به ايزار خاص داريم و اصلا هم نميشه هر كاري رو با هر دوربيني انجام داد ) ولي اين دليل نمي شود كه اگر جركتي رو به جلو شد را ناديده بگيريم
دي 3 ايكس هم دوربيني بود كه حتي اون متعصب هاي نيكون رو با قيمتش غافل گير كرد . تاپيك هاي اون موقع رو من يادمه . اكثرا روي قيمت 5000 تا 6000 دلار صحبت ميكردند اما يه دفعه 8000 دلار قيمتش شد .
شما بحث 5D Mark IIبا D3x رو به علت تفاوت كاربري ميكنيد
من هم ميخوام بگم كه به علت اختلاف زماني ارائه D3x و 1Ds Mark III ، مقايسه اينها هم زياد جالب نيست
كلا نيكون اين رده از دوربين رو نداشت
و بازم به نظر من پول اين منحصر به فرد بودن در برند خودش رو به خوبي از مشتري هاش گرفت
در حالي كه كنون هم در رده 1 دي اس و هم در رده 5D Mark II قبلا دوربين داشت
===
جناب عاشوري نيا يادتون هست كه در مورد دي 90 و فيلم برداري چند دقيقه اي اون ، چه غوغايي در اين فروم شد طوري كه در اين فروم تبديل به نياز درجه اول عكاسان خبرنگار شد؟ و همين طرفداران روشنفكر فروم تا مرز ساختن فيلم تبليغاتي با اين دوربين جلو رفتند
خب الان اين نياز برطرف شده؟
ديگه كسي نميخواد فيلم بسازه و ارائه اين همه انعطاف در سيستم فيلم برداري اين دوربين به كار كسي نمياد؟ فيلم برداري باز اخ شد؟
===
در مورد تعداد نقاط فوكوس هم هنوز هم عقيده دارم كه كارايي يك سيستم فوكوس بسته به تعداد اسمي نقاط فوكوس اون نيست
همچنان كه 50 دي خيلي هم فوكوس خوبي در بين دوربين هاي همتراز خودش داشت
===
در مورد سيستم Focus Color Luminance metering كه كنون روي دوربينش ارائه داده و يا سيلينگ بسيار خوب در حد بدنه هاي حرفه اي كنون ، كسي نطري نداره؟
===
علت اينكه ميگم كنون در اين دوربين خوب عمل كرده تعصب نيست . قيمت ارائه شده با توجه به ديگر برندها و قيمت اونها ، به نظرم خيلي منصفانه است همچنان كه اگه نيكون هم چنين بدنه اي با اين قيمت ميساخت باز هم همين نظر رو روي اون داشتم
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote
سلام
خوب اینکه چیزی نیست منم با شما و هم با آقا آرش موافقم خدمت هم شما و هم ایشون ارادت دارم.نظر ایشون در خصوص تله کانورتر و اینا رو هم قبول دارم. هرچند این مطلب نیاز به لنز خوب داره تا بتونیم از 18 مگاپیکسل استفاده مطلوب رو ببریم. ( این مطلب البته جای سوال داره که واقعا تله کانورتر بهتره یا مگاپیکسل.کسی اینجا یه تحلیل خوب میتونه بکنه؟)
منم تو حرفام گفتم که این دوربین کاربردهای متنوعی میتونه داشته باشه.
فقط من ار این بابت با آرش اختلاف نظر دارم که من میگم هدف ساخت این دوربین توسط کنون قشر خاصی نیست بلکه رقابت هستش و هدف اصلی این رقابت دی 300 نیکون هست.
البته فکر میکنم شما هم قبول داشته باشید نویز این دوربین رفتار عجیبی داره. تو ایزو 100 نویز قابل دیدن داره تو 1600 از 40 دی بهتره!!! باید نمونه های بیشتری دیده بشه تا بتولیم قضاوت کنبم.
والا یه اعترافی هم باید بکنم راستش از این 7دی انتظار بیشتری داشتم فول فریم ارزون میخواستم. نشد دیگه.:( از دست این کنون
سياوش
It is not the gear, it is the guy behind the camera :)
این دعواهای برندی تمومی نداره، من که فکر می کنم هرچه جنگ بین نیکون و کنون و سونی بیشتر باشه ، من مصرف کننده بیشتر نفع می برم.
از این حرفها گذشته کسی نمیدونه آخرش عمر شاتر این دوربین چقدر بود؟
و چرا (بر اساس گفته برخی اعضا) چرا مشکل نویز که باید در نور کم و ایزو بالا خودشو نشون بده اینجا به عکسه؟ یعنی در ایزو های بالا به گفته دوستان نویز کمتر از حتی 40 دی با دانسیته پیکسل به طور قابل ملاحظه کمتره؟ که این فکر می کنم نشون میده کنون کار بزرگی در این سنسور انجام داده که کاش بتونه همین وضعیت رو هم در ایزوهای پائین برقرار کنه.
و دیگه اینکه پس چرا خود Imaging-resource عملکرد نویزی این دوربین رو از 50 دی بهتر دونسته
... and noise processing is generally improved over that of the EOS 50D.
البته در نویز پائین هم اون اوضاع اسفباری رو که دوستان صحبتش رو می کنند رو من که نتونستم تشخیص بدم بیشتر به نظرم سافت تره تا کم نویز تر (50 دی نسبت به 7 دی)
ویرایش توسط delagah : Friday 4 September 2009 در ساعت 13:34
جناب دلبازجناب مشهدي وحيد لطف كردند و فرمودند كه نيكون دو سال پيش همين دوربين رو توليد كرده
و هيچ چيزي هم اضافه نكرده و فقط ضعف هاي خودش رو پوشانده
بنده هم گفتم كه اين همه تحقيق و بررسي كه كنون روي سنسورها انجام داده و كنترل خوبي كه روي سلول ها بدست آورده را چرا بايد با گفتن چنين چيزي خراب كرد؟
و اگر نيكون واقعا بخواد به چنين سنسوري برسه چقدر بايد كار كنه ؟
آآن دو سالي كه دوستان بي تعصب (!) رو عصباني كرده بود رو هنوز پاش وايسادم. به قول معروف شب دراز است و قلندر بيدار
صبر ميكنيم ببينيم كه افزايش مگاپيكسل و كنترل نويز و ثبت جزئيات چقدر در دوربين هاي آينده رقيب تفاوت خواهد كرد
البته تكنولوژي روز به روز در حال پيشرفت است و حتي در خيلي موارد خواندم كه شايد در دوربين هاي بعدي از چند سنسور استفاده شود. ولي به هر حال من از اين پيش رو بودن كنون در ساخت سنسور خيلي خوشم مياد . حالا هر كس دوست داره ميتونه اين رو تعصب افراطي بنامه
ثبت جزییات و داینامیک رنج و نویز و فوکوس و سرعت عمل عکاسی و اصلاح فوکوس لنز و کنترل وایرلس فلاش و نورسنجی و فلاش متری و اتو ایزو و ... احتمالا ده مورد دیگه ابزاری هستند برای عکاس که بتونه عکس مناسب نظرش رو ثبت کنه.
میخواهید قبول داشته باشید و یا نداشته باشید! به نظر من در این رده توجه کانن بیشتر روی سنسورهاش بوده و نیکون روی بقیه موارد.
حالا کانن از نظر امکانات دیگر خودش رو به نیکون نزدیک کرده و از نظر سنسور هم سنسور جدیدی رو معرفی کرده که به گمانم ویژگیهای بسیار مثبتی داره اما اشکالاتی هم داره که به چشم میاد. کافیه نگاهی به ایزو ۱۰۰ تا ۴۰۰ این دوربین بیندازید.(جدای بحث لنز و مشکلات دیافراگم)
یقینا نیکون و سونی هم روی سنسورهایی با مگاپیکسل بیشتر و نویز کمتر و ... کار خواهند کرد. شکی نیست.
بلهمن هم ميخوام بگم كه به علت اختلاف زماني ارائه D3x و 1Ds Mark III ، مقايسه اينها هم زياد جالب نيست
كلا نيكون اين رده از دوربين رو نداشت
و بازم به نظر من پول اين منحصر به فرد بودن در برند خودش رو به خوبي از مشتري هاش گرفت
نیکون در این رده دوربین نداشت.
مشتری های زیادی رو هم به علت همین ضعف از دست داد.
هنوز هم در رده ۵ دی مارک دو دوربینی نداره. البته کانن هم دوربینی مثل دی ۷۰۰.
یه اتفاقی درون خود برندها در رده حرفهای میافتد. که اگر به رده نیمه حرفهای و ... هم سرایت کند این مشکلات احتمالا کمتر خواهد شد.
من معتقدم که با افزایش مگاپیکسل در زمانی خاص(مثلا امروز با تکنولوژی امروز!) چیزهایی رو از دست میدیم و چیزهایی بدست میاوریم.
مثلا افزایش جزییات، افزایش نویز، کاهش داینامیک رنج، کاهش سرعت عکاسی و سرعت عمل دوربین، افزایش مشکلات لنزها و ... همه اتفاقاتی است که با افزایش مگاپیکسل میافتد.
گمان میکنم ۱دی اس دوربین بهتری از ۱ دی نیست.
همانطور که دی ۳ ایکس بهتر از دی ۳ نیست!
اینها دوربینهای متفاوتی هستند. برای آدمها و عکاسهای متفاوت و یا برای فضاهای مختلف عکاسی.
و شما در رده حرفهای این حق انتخاب رو دارید.
من بسیار دوست دارم نیکون هم زمان دی ۷۰۰ و دی ۷۰۰ ایکس داشته باشه.
کانن ۵دی مارک ۲ و مثلا ۳ دی با ۱۶ مگاپیکسل و بدنه حرفه ای و سریع و نویز بسیار کم.
در رده پایین تر هم این اتفاق خواهد افتاد. و شما امکان انتخاب بیشتری خواهید داشت. همین که کانن یک رده جدید به دوربینهاش اضافه کرده میتونه نوید دهنده تنوع بیشتر در این رده دوربینها باشه.
دقیقا متوجه منظورتون نمیشم. اگر با من هستید احتمالا هنوز همان حرفها را میزنم.جناب عاشوري نيا يادتون هست كه در مورد دي 90 و فيلم برداري چند دقيقه اي اون ، چه غوغايي در اين فروم شد طوري كه در اين فروم تبديل به نياز درجه اول عكاسان خبرنگار شد؟ و همين طرفداران روشنفكر فروم تا مرز ساختن فيلم تبليغاتي با اين دوربين جلو رفتند
خب الان اين نياز برطرف شده؟
ديگه كسي نميخواد فيلم بسازه و ارائه اين همه انعطاف در سيستم فيلم برداري اين دوربين به كار كسي نمياد؟ فيلم برداري باز اخ شد؟
یادم نمیاد که فیلمبرداری دی ۹۰ نیاز درجه یک عکاسان خبرنگار شده باشه. ولی کماکان معتقدم چنین ابزاری به عنوان ابزار بسیار جدی بسیاری از عکاسان خبری در آینده بسیار نزدیک خواهد بود.(و شاید ترکیب فیلم و عکس در دوربینهای آینده)
نمیدانم من را روشنفکر میدانید یا تاریک فکر و یا هر چیز دیگری! اما گمان میکنم دی ۹۰ و ۵ دی و ... ابزار مناسبی برای فیلم سازی هستند. اشکالات بزرگی هم دارند که در دوربینهای جدید کم و کمتر خواهد شد.
با پیشنهاد من برای تعدادی از دوستانم که بصورت حرفه ای کارهای تصویری میکنند دی ۹۰ و ۵ دی خریدم و ازش برای ساحت فیلم و تیزر و تیتراژهای تلویزیونی استفاده کردند و کارهای زیبایی از آب درامده و پولهای خوبی هم گرفتند!
حالا شما چه مشکلی با این سیستمها دارید نمیدونم.
دقیقا چشم بصیرت میخواد (( شوخی بودها دوستان به دل نگیرن )))البته در نویز پائین هم اون اوضاع اسفباری رو که دوستان صحبتش رو می کنند رو من که نتونستم تشخیص بدم
عکاس باشی! عکاس باشی! عکستو بی هوا بگیر!
یه عکس بی پرده ناب از روزگار ما بگیر!