صفحه 49 از 80 نخستنخست ... 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 481 تا 490 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #481
    كاربر همراه Sina.J آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    490
    تشکر شده
    1254
    تشکر کرده
    2930

    پیش فرض

    توقعات مشتری از شرکت ها(مثلاً از کنن):
    دوربین مدیوم فرمت با روزلیشن500 مگا پیکسل
    فریم ریت300
    ضد آب و ضد ضربه
    گارانتی تایم لایف
    ظرفیت باتری 300000 عکس با یک شارژ
    لنز 12-900 با دیاف1.2 و لرزه گیر 14 استاپ و وزن 50 گرم- شارپنس و بوکه در حد باقلوا- دیستورشن و CA و ... که هیچ
    قیمت همه این ها 1 دلار با کلی اشانتیون و ...

    توقع همون کنن از مشتری:
    کیف پول و دسته چک و کارتهای اعتباریت رو بذار روی پیشخون مغازه و به سلامت!

    اما آیا شرایط بازار اینطوریه؟ قاعدتاً نه. باید برآیندی از شرایط بالا باشه با چاشنی «حق با مشتری است»
    حالا به نظر شما کدوم شرکته که تونسته خواسته های مشریان رو برآورده کنه؟ هیچ کدوم. ولی همشون سعی میکنن که به ایده آل ها نزدیک بشن.
    یکی از این ایده آل ها تعداد پیکسل های سنسور هست. کیه که بدش بیاد با کمترین قیمت بیشترین مگاپیکسل رو داشته باشه(حتی دوستانی هم که اعتقاد دارن بیشتر از یه حدی لازم نیست رو هم وسوسه میکنه!)
    اما باید شرایطی رو هم در نظر گرفت.
    افزایش تعداد پیکسل ها قیمت تمام شده رو بالا میبره(با فناوری الان)-نویز بیشتر میشه-حجم عکس بیشتر میشه، پس بافر بیشتری احتیاجه و همچنین پردازنده های قویتر-مصرف باتری بالاتر میره و خیلی نکات دیگه که نمیدونیم(خود سازنده ها بیشتر واقف هستن) از اونطرف برای ذخیره سازی در حافظه ها و پردازش در رایانه هم مشکلات خودش رو خواهد داشت

    اما اینکه چرا نیکون در فول فریم ها از نظر سنسور ضعیف کار کرده، هنوز مشخص نیست. شاید هم آتیش زیر خاکستر باشه و چند روز دیگه بترکونه و بازار متحول بشه(خدا رو چه دیدی شاید معجزه شد و ما هم نیکونی شدیم)
    ولی در حال حاضر(امروز رو میگم، اونهایی که این پست رو بعدها میخونن مسخره نکنن!) نیکون در سری فول فریم های ارزون قیمت جا مونده و 5D II میدون دار بلا منازع هست.

    در نهایت باید این رو بگم که ما بخیل نیستیم و از خدامونه که توقعاتمون (بالایی ها رو میگم) به بهترین نحو ممکمن برآورده بشه. با قاطعیت میگم که پیشرفت نیکون، خواه ناخواه باعث پیشرفت کنن میشه و بالعکس. چون نباید فراموش کرد که بازار رقابتیه. با ورود سونی هم که نور علی نور شده.
    lamagra، illidan، persian.boy و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #482
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    ... با اینکه تفاوت زیادی میان کانن و نیکون وجود نداره ولیکن سود و فروش کانن بیشتره ....

    البته به نظرم این محدودیت تا حالا برای عامه ی کاربران نیکون قابل تشخیص نبوده و تقریبا همه دارن از این کمپانی و محصولاتش لذت می برن . فقط یک قشر خاص هستن که رفته رفته با افزایش خواسته هاشون دارن به نقطه ای می رسن که متوجه چنین مسایلی میشن (البته یه جورایی هم حق دارن ) . نکته اینجاست که با اینکه کمپانی محدودیت مالی داشته ، تا حالا نذاشته توی دل اکثریت مشتری هاش ، آب از آب تکون بخوره . ...
    سلام،

    می‌تونم بپرسم منبع این اطلاعات از کجاست؟

    الف) شرکت Canon یک شرکت سهامی عام هست (TYO: 7751, NYSE: CAJ) و گزارش‌های مالیش رو در سه‌ قسمت: Office و Consumer و Industrial ارایه می‌کنه، دوربین‌ها و لنزهای عکاسی در قسمت Consumer و بین بیش از ۱۴ نوع محصول دیگه با تنوعی بیش از ۸۰۰ محصول ارایه می‌شن.

    ب) شرکت نیکون یک شرکت سهامی عام هست (TYO: 7731) و محصولاتش رو در چهار دسته‌ی Precision Apparatus و Imaging و Instruments و Others تقسیم‌بندی می‌کنه و درگزارش‌های مالی‌اش سود و زیان این چهار قسمت رو ارایه می‌کنه. تجهیزات عکاسی Nikon در رسته‌ی Imaging و بین بیش از ۵ گروه محصول دیگه قرار دارند.

    حالا آیا شما به جزییات اطلاعات فروش یا سود و زیان این شرکت‌ها دسترسی ویژه دارید؟ یعنی Insider Information دارید؟

    در مورد محدودیت مالی هم اشتباه است. شیوه‌ی سرمایه‌گذاری شرکت‌های سهامی عام روی محصول جدید با شرکت‌های خصوصی به‌کل متفاوت است و معنی و مفهوم محدودیت مالی هم در این نوع شرکت‌ها به‌کل با آن‌چه که شما نوشته‌اید متفاوت است.

    شاد باشید.
    Arash، Amir Mohebi، infinity و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  3. #483
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    با عرض سلام
    اگر از حق نگذریم دوربین های نسل جدید بسیار دوربین های باارزش و ایده آل هستند از جمله canon 7d که واقعا در برند کانن وجود چنین دوربین نعمت بزرگی است و همجنین canon 5d MKII که مرز بین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری را شکست و بقول یکی از دوستان در فورم خانی بود که کانن برای کاربرانش گستراند و همه از آن بهره بردند .در برند نیکون هم دوربین های خوبی عرضه شدند که قابل تحسین است ولی کاربران نیکونی هم مایل بودند چنین بادی هایی هم در برند نیکون باشد .بنظر من نیکون بجز دوربین های entrly level که جدیدا اپدیت شدند باید بزودی فکری برایی کاربران دوربین های حرفه ای بکند وگر نه با معرفی دوربین های جدید کانن جبرانش سخت تر میشه گر همین العان هم معلوم نیست با معرفی کانن 5 دی مارک 3 و 7 دی مارک 2 و 1 دی اس مارک4 کانن چقدر بازار رو بر نیکون تنگتر کنه

    البته شاید دوستان نیکونی بگند این چنین نیست و هرگز کانن بازار رو بر نیکون تنگ نکرده
    اگر از حق نگذریم فعلا بازار و فروش کانن از نیکون بهتر است و نشان دهنده موفق بودن کانن در بازار جهانی است و کاری هم ما برتری سنسور و دیگر چیز ها نداریم

  4. #484
    كاربر فعال omid mohebbi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    724
    تشکر شده
    3859
    تشکر کرده
    1405

    پیش فرض

    جناب غفاري توضيحات كاملي دادند كه بسيار جامع بود.
    در مورد وجود دوربين هم رده قيمتي 5dm2 در نيكون كه خيلي از دوستان در موردش صحبت ميكنن من هم فكر ميكنم كمبودش احساس ميشه. چون خودم خواستم فول فريم بخرم و حتي دنبال d3x هم بودم و تا خريدش هم پيش رفتم اما بنا به دلايلي كه در خودم كمبودهاي علمي و تجربي احساس كردم خريد فول فريم رو به بعد موكول كردم كه بتونم بيشتر ياد بگيرم.
    اما وجود دوربيني نزديك به 5dm2 كه قيمتي هم نزديك به اون داشته باشه به نظر من حقير دور از دسترس نخواهد بود
    درسته كه سياستهاي شركت بزرگي چون نيكون خارج از تصميمات و سلايق امثال بنده و شماست. اما يقينا اين غولهاي بزرگ دقيقا مثل توليد كننده هاي تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري موسيقي كه محصولات و ورژن هاي جديد خودشون رو بر مبناي نياز كاربران و سفارشات اونها تهيه ميكنند در اين مورد هم تصميم خواهند گرفت.
    مسلما شركتي مثل نيكون و يا كانن نميان خود سرانه و به سليقه خودشون تصميم به ساخت مدل جديدي بزنن.
    بنده تصور ميكنم يه تيم كاري بزرگ شامل عكاسان و متخصصان بزرگ عكاسي و مواردي مربوط به اون در مورد ساخت مدلهاي جديد به شركتها مشاوره و كمك ميكنند.
    وقتي دوربين جديدي بنا باشه وارد بازار بشه احتمالا شركتها از اين گونه افراد با سابقه و همچنين نظرات كاربران در سراسر دنيا استفاده خواهند كرد ( هر چند كم ) و اون موارد رو روي دوربينها قرار خواهند داد.
    براي مثال بنده بعد از ورود برنامه sonar 8 كه برنامه ساخت موسيقي هستش اون رو كاملا بررسي كردم و چيزهايي كه به نظرم لازم بود در ورژن بعدي قرار بگيره رو در سايت شركت اعلام كردم و ديدم كه به جز من افراد ديگري هم اين موارد رو ذكر كردن كساني كه ارتيستهاي بزرگي در زمينه موسيقي هستند و خدا رو شكر در ورژن جديد اون كه sonar x1 نام داره خيلي از اين كم و كسري ها بر طرف شده بود.
    البته جدا از مشاوره شركتها در مورد قرار دادن آپشنها و مواردي از اين دست سياستهاي بازار نقش عمده ايي در تصميم گيري اونها داره كه واقعا من نوعي اصلا كاره ايي نيستم در اين مورد.
    lamagra، king4، Miri و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit

    http://www.omidmohebbi.com/

  5. #485
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10514
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    درود



    راستی یک نکته ی دیگه هم مونده ؛ دوستان نیکونی توجه داشته باشن با اینکه تفاوت زیادی میان کانن و نیکون وجود نداره ولیکن سود و فروش کانن بیشتره . لذا دست این کمپانی برای ارایه ی مدل های جدید و تنوع بخشیدن به بازار بیشتر از نیکونه . عزیزانی که از ابتدا نیکون رو انتخاب کردن ، باید متوجه می شدن که نیکون به نسبت کانن ، محدودیت مالی داره (مثل بوگاتی که هر چه قدر هم که خوب باشه ، نمی تونه به اندازه ی بنز ، مدل بیرون بده) .

    البته به نظرم این محدودیت تا حالا برای عامه ی کاربران نیکون قابل تشخیص نبوده و تقریبا همه دارن از این کمپانی و محصولاتش لذت می برن . فقط یک قشر خاص هستن که رفته رفته با افزایش خواسته هاشون دارن به نقطه ای می رسن که متوجه چنین مسایلی میشن (البته یه جورایی هم حق دارن ) . نکته اینجاست که با اینکه کمپانی محدودیت مالی داشته ، تا حالا نذاشته توی دل اکثریت مشتری هاش ، آب از آب تکون بخوره . این دقیقا به همون اولویت هایی که در ابتدا عرض کردم بر می گرده و به خودی خود ، مدیریت قوی نیکون بر منابع محدود مالی رو نشون میده .

    پسر پارسی[/COLOR]
    باسلام
    به نظربنده این خیلی فکردوراز ذهنی به نظرمیرسه که نیکون منابع مالی محدود داشته باشه:
    ۱.درسال ۲۰۱۰ نیکون ۱۲.۶ از بازارفروش ۱۴۱ میلیون دستگاهی بازاردوربین های دوربین های دیجیتال رودراختیارداشته که خوب این یعنی فروش ۱۷.۸ میلیون دستگاه که سود زیادی روعایداین شرکت میکنه.
    منبع: http://iran-tejarat.com/News/Cat18/NewsN50722.html)
    ۲. نیکون علاوه برتولیددوربین بزرگترین وحرفه ای ترین شرکت تولیدکننده لنزدردنیاست(همکاری ناسابااین شرکت به دلیل همین لنزهای برترهست) درسال گذشته میلادی نیکون سودخالص ۵.۹ میلیارد دلاری داشته است ضمنا این شرکت ازشرکتهای زیرمجموعه میتسوبیشی هست بنابراین کمتودمنابع مالی واقعا دورازذهن هست.
    پس اگه نیکون درعرضه تولیدات جدید تاخیرداره ، به دلیل سیاست هاش هست ونه کمبودمنابع مالی .در ضمن همین الان نیکون درهمه رده ها دوربین های قابل تحسین داره، حتی d700 که حدود۳ سال ازعرضه اون میگذره ،(شایددرمدل جدیدامکاناتی مثل فیلمبرداری، ومگاپیکسل بیشترارایه بشه ولی برای یه عکس عالی الان هم مشکلی نداره.)
    پس نمیشه گفت نیکون بجزیه فول فریم ارزان قیمت ،عقب افتادگی زیادی داره.
    ممنون

  6. #486
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    سلام،
    حالا آیا شما به جزییات اطلاعات فروش یا سود و زیان این شرکت‌ها دسترسی ویژه دارید؟ یعنی Insider Information دارید؟
    شاد باشید.
    درود
    اگه اشتباه می کنم ببخشید ولی مگه فروش کانن از نیکون بیشتر نیست ؟ آیا این فروش بیشتر ، در سود تاثیر گذار نیست ؟ راستی یه سوال دیگه هم دارم ، بر آوردی از حجم دقیق سهام و همین طور تعداد این اوراق از نیکون و کانن در مارکت های مذکور در اختیار دارید ؟ نرخ هر سهم نیکون و کانن در روز نخست ژانویه ی 2010 و همین طور نرخ سهام این دو شرکت در روز نخست ژانوی ی 2011 رو هم اگر ذکر کنید ، سپاسگذار خواهم شد .

    در مورد محدودیت مالی هم اشتباه است. شیوه‌ی سرمایه‌گذاری شرکت‌های سهامی عام روی محصول جدید با شرکت‌های خصوصی به‌کل متفاوت است و معنی و مفهوم محدودیت مالی هم در این نوع شرکت‌ها به‌کل با آن‌چه که شما نوشته‌اید متفاوت است.
    اگر توضیح بیشتری بدید ، سپاسگذار خواهم شد .



    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی
    amir.g تشکر می‌کند.

  7. #487
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    باسلام
    به نظربنده این خیلی فکردوراز ذهنی به نظرمیرسه که نیکون منابع مالی محدود داشته باشه.
    درود
    کیاوش جان شما برداشت نادرستی از صحبت بنده کردید . محدود بودن با کم بودن متفاوته . بنده نمی گم منابع نیکون کمه . من می گم منابع نیکون محدوده . نامحدود یعنی بی نهایت ؛ منابع نیکون که بی نهایت نیست که ؟ صحبت بنده روی مقایسه ی منابع محدود کانن با منابع محدود نیکون بود که ممکنه در نتیجه گیریم اشتباه کرده باشم . در واقع بنده تا این لحظه در اقتصاد به این مسئله معتقد بودم که فروش بیشتر دو کالای هم سطح ، سود بیشتری رو به همراه داره . در هر صورت منتظر توضیحات کاوه ی عزیز هستم .

    پس نمیشه گفت نیکون بجزیه فول فریم ارزان قیمت ،عقب افتادگی زیادی داره.
    من چنین چیزی گفتم ؟



    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی

  8. #488
    كاربر همراه amir.g آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    638
    تشکر کرده
    757

    پیش فرض

    وقتی دوستمون میگه نیکون مشکل مالی داره مفهوم این نیست که الان تو نیکون همه دارن از گرسنگی میمیرن.
    طبیعیست که نیکون چون سهم بازار کمتری داره و در این شرکتها حاشیه سود مشخصه (تقریبا) بنابراین به طور نسبی عدد کمتری رو سود میکنه و شک نکنید در تحقیق و توسعه هم به همون نسبت منابع کمتر داره.
    اکثر مثالهای دوستان هم اشکال داره و به همه موارد قابل تعمیم نیست . رابطه GE یا RR با بویینگ و ارباس اصلا از نوع رابطه سونی و نیکون نیست. سونی برای نیکون هم یک همکاره و هم یک رقیب.
    در نهایت این حرف درسته که به من مصرف کننده خیلی مربوط نیست کدام قطعه کجا تولید میشه و کیفیت حرف نهایی رو میزنه اما شخصا دوست دارم چیزی بخرم که اگر در آینده نیاز به حمایت داشت کمپانی مورد نطر به هر دلیل لنگم نذاره. نیکون مثلا در حفظ یکنواختی مونت لنزها کاملا خوب و مشتری مدار عمل کرده و من کاربر کانن هرگز نمیگم سیاست کانن جور دیگه ایجاب میکنه و من مجبور نبودم کانن بخرم.خیر در این زمینه کانن خوب عمل نکرده و حقوق من مشتری حفظ نشده. متقابلا نیکون در خصوص سنسور نتونسته اطمینانی در دل کاربرش ایجاد کنه و بعضا اذیت شدن.و اینجاست که کانن عالی عمل کرده و به قول دوستان خوان رحمت گشوده .
    ویرایش توسط amir.g : Thursday 18 August 2011 در ساعت 17:39
    lamagra و persian.boy تشکر می‌کنند.
    امیر گروسی

  9. #489
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    مشکل اغلب دوستان تعمیم دادن خواست شخصی به باقی کاربران است.

    این رقابت و تنوع است که بازار را جذاب می‌کند.

    برخی مگاپیکسل بالا را خوان رحمت می‌دانند، اما برخی دیگر را قراردادن سیسم فوکوس یک دوربین 2005 (منظورم 5D است - که همان موقع هم سیستم فوکوس جذابی نداشت) و یک فیلتر AA قوی (درست برخلاف 5D که این قصه اش - یعنی فیلتر AA ضعیف - بسیار جذاب بود) در این خوان رحمت از اشتها می‌اندازد. برخی سیستم فلاش کانن را تحمل می‌کنند اما برخی دیگر را چشم‌پوشی از سیستم فلاش دیگری ممکن نیست.

    بعضی ممکن است برای نمایشگاه و میل شخصی هرروز چاپ‌های 100 در 70 داشته باشند، اما برای بعضی دیگر به جز در قبال پول (که اغلب اگر پول درست از مشتری‌ها بگیرید، به زحمت زیر بار یک چاپ 50 در 70 در بین انبوهی سفارش میروند) چاپ 100 در 70 ممکن نیست. تازه در صورت سفارش میدانند عکس را با چه شرایطی بگیرند که برای پروسس و چاپش خم به ابرویشان نیاید.

    بعضی دوست دارند دینامیک‌رنج عالی داشته باشند و از پروسس لذت ببرند و آن را خوان گسترده می‌دانند.

    این عرایض به خاطر آن بود که یادآوری کنم معنی خوان گسترده برای افراد متفاوت است.

    همین فردا ممکن است کانن یا نیکن دوربینی فوق‌العاده و بی‌نقص معرفی کند، من به عنوان مصرف‌کننده اگر مشکل خاصی نداشته‌باشم و نیاز فوق‌العاده‌ای به امکاناتش پیدا کنم به راحتی کوچ خواهم کرد. همین طور که به علت عدم وجود سوپرتله ارزان در نیکون خیلی از دوستان پرنده‌گراف کوچ کردند.

    اما نمیتوان برای همه نسخه واحدی پیچید.
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Thursday 18 August 2011 در ساعت 20:19
    Arash، Persian، A_Maddah و 26 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  10. #490
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    ... مگه فروش کانن از نیکون بیشتر نیست ؟ ...
    سلام،

    فروش چه چیزی؟ خیر، فروش میکروسکوپ Canon کمتر از فروش میکروسکوپ Nikon است چون Canon میکروسکوپ تولید نمی‌کند. برعکس فروش Faxهای Canonخیلی بیشتر از Nikon است چون Nikon دستگاه Fax تولید نمی‌کند.

    اگر منظور فروش دوربین است، همانطور که نوشتم، این شرکت‌ها در گزارش‌های مالیِ رسمی خود به‌صورت تفکیک شده این اطلاعات را ارایه نمی‌کنند. اگر هم جایی این اطلاعات را منتشر می‌کند، بر اساس نمونه‌برداری آماری است که به‌طور معمول در یک بازار خاص و برای یک رده‌ی خاصِ محصول انجام می‌شود و یا گمانه‌زنی از روی شماره سریال کالاها یا ظرفیت کارخانه‌ها. به‌جز کارکنان بخشِ مالی این شرکت‌ها و شاید کارگران خط تولید! کسی به این اطلاعات دسترسی ندارد و اگر هم داشته‌باشد حق بازگو کردن آن‌ها را ندارد چون Insider Information محسوب می‌شود. خودِ شرکت ممکن است در یک استراتژی کنترلی یا تبلیغاتی هر از چندگاهی این اطلاعات را ارایه‌کند اما اول این‌که من در مورد این دوشرکت چنین منبعی ندیده‌ام و دوم این‌که اگر هم این‌کار را بکنند بدون شک به‌همراه یک Disclaimer در مورد قابل استناد نبودن آن ا

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    آیا این فروش بیشتر ، در سود تاثیر گذار نیست ؟
    خیر، نیست. سود بستگی به Profit Margin دارد و سودِ خالص بستگی به Efficiency سازمان.

    مثال‌اش ساده‌است، ممکن است یک شرکت از یک محصول یک عدد تولید کند ولی روی آن ۱ میلیون سود ببرد اما شرکت دیگر یک میلیون از همان محصول تولید کند و روی آن ۱ واحد سود ببرد. در این صورت سود شرکتی که ۱ میلیون از یک کالا فروخته‌است با سود شرکتی که ۱ عدد فروخته‌‌است یکی است. دوم، سودِ خالص بعد از هزینه‌های شرکت محاسبه می‌شود. ممکن است یک شرکت فروش و حاشیه‌ی سودِ خوبی روی یک کالا داشته‌باشد اما بعد از کسرِ هزینه‌های تولید، فروش و بازاریابی‌ کالا زیان هم بدهد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    ...بر آوردی از حجم دقیق سهام و همین طور تعداد این اوراق از نیکون و کانن در مارکت های مذکور در اختیار دارید ؟
    خیر، برآورد ندارم. اما به‌طور دقیق‌اش به‌صورت Online در دسترس عموم هست. کافی است در Google یکی از همان Tickerهایی که نوشتم را تایپ کنید تا تمام اطلاعات سهام شرکت را ببینید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها

    نرخ هر سهم نیکون و کانن در روز نخست ژانویه ی 2010 و همین طور نرخ سهام این دو شرکت در روز نخست ژانوی ی 2011 رو هم اگر ذکر کنید ، سپاسگذار خواهم شد .
    لطف دارید ولی غیر ممکن است. اول ژانویه هر دو بورس ژاپن و نیویورک تعطیل هستند و هیچ سهامی معامله نمی‌شود. حتی اگر معامله‌ی OTCای هم در PINK شده باشد، براساس قیمت‌های روز پیش بوده‌است.

    به‌هرحال قیمت سهام این‌دو در تاریخ‌های قبل و بعد مشخص هستند و قیمت هر سهم Canon حدود دو برابر نیکون است، اما هیچ رابطه‌ی معناداری بین قیمت هر سهم در یک تاریخ مشخص با میزان فروش دوربین‌ها وجود ندارد (در ضمن خیلی ساده ممکن است Canon سهام‌اش را Divide کند -کاری که به‌طورِ غیرعادی و بیش از حد به آن عادت دارد!- و قیمت هر سهمش از Nikon کمتر شود).

    حتی اگر به معیارهای دیگری مثل Market Capital یا Net. Profit Income این شرکت‌ها هم نگاه کنیم، باز باتوجه به حجم و تنوع محصولات این‌شرکت‌ها هیچ مقایسه‌ی معناداری نمی‌توان انجام داد. به‌طور کل، مقایسه‌ی وضعیت مالی این دو شرکت به‌کل بی‌معنی است. رقبای Canon در بازار مالی ژاپن (و آمریکا) Ricoh و Xerox و Oce و Fuji و Kodak و HP و Hitachi هستند و رقبای Nikon در بازار مالی ژاپن Noritsu و Mobotix و Vitec و RealD هستند. به‌صرف این‌که هردوی این شرکت‌ها دوربین هم تولید می‌کنند دلیل نمی‌شود که در بازار مالی رقیب هم باشند و این موضوع هم دلیلی بر قوت یا ضعف یکی یا دیگری نیست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    اگر توضیح بیشتری بدید ، سپاسگذار خواهم شد .
    تا همین‌جا هم بی‌نهایت از حوصله‌ی این فروم خارج شده‌ایم، ولی خیلی ساده‌است، منبع مالی شرکت سهامی عام Securityهایی است که می‌تواند در بازار عرضه کند، برای مثال سهم در بازار سهام (و یا ده‌ها نوع Securityدیگر در بازارهای مختلف). در نتیجه، اگر شرکت (هیات مدیره، مجمع و ادامه‌ی داستان) به این نتیجه برسد که برای پروژه‌ای به سرمایه‌نیاز دارد، ساده‌ترین قسمت ماجرا دسترسی به نقدینگی است. مساله همانطور که جناب غفاری خیلی خوب توضیح دادند نبودن منابع مالی نیست بلکه محدودیت‌های دیگر و حرکت در راستای هدفِ اصلی -که همان رسیدن به سودِ حداکثری است- مشخص کننده سیاست شرکت است.

    من از همه‌ی کاربران به خاطر این بحثِ نامرتبط با عکاسی معذرت خواهی می‌کنم، به‌نظرم مهم است که پایه‌ی بحث‌ها علمی و براساس داده‌های موجود باشد تا بر اساس اطلاعات اشتباه به نتایج نادرست نرسیم.

    شاد باشید.
    Arash، Amir Mohebi، infinity و 25 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

صفحه 49 از 80 نخستنخست ... 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •