صفحه 61 از 80 نخستنخست ... 11 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 601 تا 610 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #601
    كاربر همراه alir. آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    771
    تشکر کرده
    627

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nafiseh.s نمایش پست ها
    سلام دوستان
    راجع به عنوان تاپيك كه در ابتدا با يه پست در مورد رنگها در دو دوربين نيكون و كنون شروع شد. من چند روز پيش در سايت about.com يادداشتي رو در مورد مقايسه دو دوربين canon 60d و nikon d7000 خوندم. كه نوشته شده بود هر دو دوربين فايل هاي raw فوق العاده اي ايجاد ميكنن اما در فضاهايي با كنتراست بالا هر دو برند تمايل به عكاسي over expose دارند. كه اين مساله در مورد دوربين هاي نيكون بارزتره. چون دوربين هاي نيكون تمايل دارند تا مقداري رنگها رو روشنتر كنند كه اين موضوع باعث ميشه رفلكت بازگشتي اين برايتنس باعث تشديد اثر over expose در اين فضاهاي با كنتراست بالا بشه. آيا اين مطلب قابل استناد هست ؟
    درود
    هر ابزاری قلق خاص خودش رو داره
    این مورد قبلا در تاپیک دی7000 زیاد مورد بحث قرار گرفته بود اگر نتوانستید پیدا کنید در پیام خصوصی بفرمایید تا لینک صفحات را براتون پیدا کنم و بفرستم
    ولی فعلا میتوانید در سایت منصوراف یه این صفحه مراجعه کنید در پاراگراف اول اشاره ای به این موضوع شده .

    Nikon D7000 Review - Page 5 of 10
    Nafiseh.s تشکر می‌کند.

  2. #602
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    ..مثلا در مورد نویز ممکن است تغییراتی در سطح فایل RAW داده شود. قبلا گفته می‌شد که برخی فایلهای دوربین نیکون قدیمی RAW واقعی نیستند چون در عکاسی نجومی به نظر می آمد که برخی ستارگان نیز به عنوان نویز در فایل RAW حذف می‌شدند. در برخی موارد نیز نویزگیری در فایل RAW فقط به صورت تگ اضافه می شود و وقتی در نرم افزار Native شرکت مربوطه فایل RAW را باز کنید میتوانید از مثلا long exposure noise reduction دوربین استفاده کنید. ( ونه در ACR)
    همین مساله در مورد منحنی‌های تونال نیز در خود فایل RAW احتمالا وجود دارد. یعنی آنچه که به عنوان فایل RAW به دست ما می رسد اصل اطلاعات خام سنسور نیست و قبلا تغییراتی روی آن صورت گرفته است مثلا تن روشنایی آن به گونه‌ای تغییر یافته تا شاید هایلایت‌ها را بهتر حفظ کند
    آقای دکتر ضمن تشکر از شما اگر خاطرتان باشد حدود دو سال پیش در بررسی خروجی D3s دقیقا به همین مطلب در سایت عکاسی اشاره کرده بودم که البته در آن زمان با آن مخالفت کرده بودید مبنی بر این که چنین چیزی امکان پذیر نیست ,این در مورد نویز بود
    در مورد تن روشنایی یا کنتراست نیز وضعیت به همین منوال بود ,یعنی به نظر میرسید که خروجی قبلا به صورتی تغییر یافته که داینامیک رنج افزایش یابد و همین امر باعث میشد کنتراست کاهش یابد نمونه بارز آن نیکون 7000 با خروجی raw سافت و بی رنگ و لعاب...
    نیکون از دیرباز بر روی همین دو مورد یعنی نویز و داینامیک رنج مانور میداد البته بدون در نظر گرفتن ثبت دتیل و کنتراست زیرا که اینها هر دو مقابل هم قرار میگیرند یعنی افزایش یکی مساوی است با کاهش دیگری و برعکس

    البته به نظر میرسد نیکون در تولیدات جدید خود از این رویه پیروی نمیکند یا حداقل این موضوع کم رنگ شده است.

  3. #603
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    آقای دکتر ضمن تشکر از شما اگر خاطرتان باشد حدود دو سال پیش در بررسی خروجی D3s دقیقا به همین مطلب در سایت عکاسی اشاره کرده بودم که البته در آن زمان با آن مخالفت کرده بودید مبنی بر این که چنین چیزی امکان پذیر نیست ,این در مورد نویز بود
    در مورد تن روشنایی یا کنتراست نیز وضعیت به همین منوال بود ,یعنی به نظر میرسید که خروجی قبلا به صورتی تغییر یافته که داینامیک رنج افزایش یابد و همین امر باعث میشد کنتراست کاهش یابد نمونه بارز آن نیکون 7000 با خروجی raw سافت و بی رنگ و لعاب...
    نیکون از دیرباز بر روی همین دو مورد یعنی نویز و داینامیک رنج مانور میداد البته بدون در نظر گرفتن ثبت دتیل و کنتراست زیرا که اینها هر دو مقابل هم قرار میگیرند یعنی افزایش یکی مساوی است با کاهش دیگری و برعکس

    البته به نظر میرسد نیکون در تولیدات جدید خود از این رویه پیروی نمیکند یا حداقل این موضوع کم رنگ شده است.

    سلام
    من الان خاطرم نیست که دقیقا آن بحث چه بوده و من چه گفتم. اما اگر دقیقا همین بحث و موضوع مورد اشاره بوده، من عذر می خواهم.
    Amin Zarif، ashkan 78، Saadat و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  4. #604
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    بردیای عزیز ...
    خروجی D7000 در حالت raw سافت و بی‌رنگ و لعاب است ؟!
    من تقریبا در همه کارهام ، چه با این دوربین و چه با D5100 هرگز با چنین موردی روبرو نشده‌ام ...
    مگر شرایط نوری بسیار نامناسب ...
    و هرگز هم jpeg نمی‌گیرم ...
    بردیا جان ...
    افزایش داینامیک رنج ، یعنی افزایش قدرت ثبت خاکستری‌های میانی ...
    من همیشه در آموزش فیلمبرداری با نگاتیو و تصویربرداری با ویدیو ، و تفاوت‌های این دو حتما باید اینها را به هنرجویان هر بار بگویم با ذکر چارت‌های خاکستری میانی ، و منحنی گاما ...
    که چرا هنوز که هنوز است مثلن در هالیوود از نگاتیو استفاده می‌شود با همه پیشرفت‌های تکنولوژیک دوربین‌های ویدیویی ...
    و این هم بر می‌گردد به اکسپوژر لاتیتیود نگاتیو و ویدیو ( یا تصویر دیجیتال )
    بگذریم از میزان خطوط تفکیک تصویر که بحثی جداگانه است ...
    اما به طور خیلی خلاصه :
    افزایش تن‌های خاکستری میانی ، یعنی قدرت بیشتر در ثبت جزییات و تفکیک خاکستری‌های بیشتر بین دو حد متضاد سیاه و سفید مطلق، و این به طور خودکار یعنی اینکه منحنی گاما به عدد یک نزدیک شود و این یعنی کاهش کنتراست ...
    در نگاتیوهای پرکنتراست ، مثلن برای فیلمبرداری فیلم‌های نوآر یا ... از نگاتیوهایی استفاده می‌شد که این شیب بیشتر باشد و افزایش کنتراست ایجاد می‌شود اما در عوض خاکستری‌های میانی ازدست می‌رود ...
    اصلن این یک قضیه کاملن علمی است و هیچ ربطی به نقص دوربین یا سنسور ندارد ....
    بلکه هر چه قدرت سنسور در ثبت خاکستری‌های میانی بیشتر شود ، یعنی هر درجه خاکستری ، با درجه کناری خود تفاوت کمتری دارد و این یعنی جزییات بیشتر ، قدرت مانور و ثبت بیشتر سنسور ( یا نگاتیو ) و در نتیجه واقع‌گرایی بیشتر ( نظر به قدرت تطابق چشم انسان با شرایط نوری مختلف ) ...
    حالا اگر کسی به هر دلیلی نیاز به کنتراست بیشتری دارد ( مانند برخی فیلمهای سیاه و سفید فوجی ) طبیعتا در نگاتیو به سمت و سوی فیلمهای پرکنتراست می رفت و یا بعدا در لابراتوار با پوش پروسس ، کنتراست را کم و یا زیاد می کرد ...
    مانند آنچه در مورد فیلمهای نوآر گفتم ...
    اما این فقط استفاده های خاص از نگاتیوهای ویژه بودند و غالب فیلمبرداران ، به سراغ فیلم‌هایی با دامنه نوردهی بیشتر می رفتند ...
    ویرایش توسط کوروش : Friday 7 March 2014 در ساعت 21:02
    moein_m، kiavash، a.g g.a و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #605
    كاربر همراه a.g g.a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بــــوتیــــا
    نوشته ها
    320
    تشکر شده
    1090
    تشکر کرده
    7995

    پیش فرض

    سلام

    امیدوارم آوردن اسم فوجی فیلم که اسمش توی عنوان تایپیک نیست مشکلی نداشته باشه

    عمل دستکاری توی فایل های RAW توی دوربین های فوی فیلم مثل X-E2 و X-T1 هم اتفاق می افته ؟

    آخه انگار عکس های این دوربین ها توی فرمت RAW هم مثل جی پگ شدیدا نویز گیری شدن و جزییات کمی از دست رفته(البته گفتن نداره که من هیچ کدوم از این دوربین ها و یا X100 رو از نزدیک باهاشون کار نکردم و از روی نمونه های DP به این نتیجه رسیدم)

    یا این که این مورد بر میگرده به تکنولوژی جدیدی که فوجی توی سنسور این دوربین ها استفاده کرده ؟ (یادم نیست اسمش فکر کنم XTranss بود یا چیز دیگه...)
    Ali_Nouri تشکر می‌کند.
    محـمد عـلی جـعفری
    Photoblog - Instagram - 500px
    Nikon D5500 - 18-55 II - 50 F1.8 G

  6. #606
    كاربر بسیار فعال farshad.s آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    رامسر
    نوشته ها
    1,163
    تشکر شده
    9522
    تشکر کرده
    9086

    پیش فرض

    درود

    بعد از یک ماه تحقیق و تفحص و مشورت و ... برای انتخاب یک دوربین فول فریم و ارتقا از canon 60D به nikon d610 یا canon 6D با خرید یک d610 به داستان خاتمه دادم و از انتخابم راضیم.امیدوارم دوربین هم از من راضی باشه :)

    قصدم مقایسه علمی بین نیکون یا کنون نیست و فقط میخوام کمکی کرده باشم به کسانی که بین این دو گیر کردن. در همون اولین شات هایی که باهاش زدم احساس بهتری نسبت به 6D داشتم ( به صورت امانی از 6D استفاده کرده بودم ).بدنه به نظر قرص و محکم تر میاد و رنگ و روی عکسها هم در منظره و طبیعت به مراتب بهتر از 6D هستش.اختلاف دینامیک رنج به وضوح مشخص است و با اطمینان میتونم بگم برای عکاسی منظره بهتر از کنون است.( برخلاف نظر بعضی از دوستان که معتقد بودن این اختلاف فقط بر روی کاغذ است و در عمل خیلی خودشو نشون نمیده )

    کنترل نویز در jpg از کنون هم رده خودش بهتره و کیفیت عکسها در نور کم عالیه.البته فوکوس در نور کم به نظر من کند تر از کنون هم رده خودش است.وایت بالانس در نور مصنوعی و در خروجی jpg کمی گیج میزنه به نظر من و رنگ ها طبیعی نیستن و کمی به زردی متمایل هستن ( شایدم من به رنگ های نیکون عادت ندارم!! ).

    در نگاه اول منوهای نیکون گیج کننده به نظر میاد برای کسی که با کنون کار کرده ولی بعد از کمی بررسی متوجه شدم که خیلی هم پیچیده نیست و برعکس هر چی بخواید توی منوهاش پیدا میکنید و تنظیمات و دسترسی های کامل تری داره نسبت به کنون.

    نتیجه اینکه از تغییر برند از کنون به نیکون راضی هستم و تنها مشکل اینه که لنزهایی که داشتم به کارم نمیاد و دوباره باید ذره ذره پول جمع کنم و هی لنز بخرم :))

    امیدوارم برای کسانی که بین این دو برند گیر کردن کمک خوبی باشه و فکر میکنم اگه بیشتر عکاسی طبیعت و منظره میکنید نیکون و اگه کار اتلیه ای انجام میدید کنون انتخاب بهتری باشه.

    موفق باشید
    nautilus_214، ata_m3، fariborz.nz و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #607
    كاربر همراه darkness_land آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2013
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    498
    تشکر شده
    1085
    تشکر کرده
    4944

    پیش فرض

    دوستان اگر اشتباه میگویم اصلاح بفرمایید !
    به نظر من خرید بدنه ای که مشکلات بعدی نداشته باشه بهتر از خرید بدنه هایی است که بعد از تعدادی شات دچار مشکلات عدیده بشه !
    من عاشق برند نیکون هستم اما ...

  8. #608
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,472
    تشکر شده
    10723
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط darkness_land نمایش پست ها
    دوستان اگر اشتباه میگویم اصلاح بفرمایید !
    به نظر من خرید بدنه ای که مشکلات بعدی نداشته باشه بهتر از خرید بدنه هایی است که بعد از تعدادی شات دچار مشکلات عدیده بشه !
    من عاشق برند نیکون هستم اما ...
    جناب مثنوی عزیز قطعا گزاره شما با درستی پیش فرضی که گفتید درسته. ولی اینکه خریدن نیکون به این معنا است که بعد از تعدادی شات دچار مشکلات عدیده میشن خیلی موافق نیستم. نمیدونم خرید کدام بدنه نیکون ممکنه مشکل درست کنه. اگر در مورد بدنه های در حال تولید نیکون یعنی دی 3300 ، 5300، 7100، 750، 610 ، 810 ، DF و D4s را در نظر بگیریم اینکه چند نفری که دی750 خریدند مشکلی را داشتن به نظرم میشه منتظر داده های بیشتر موند و یا برند دیگری را انتخاب کرد. تعدادی از 5DIII ها هم مشکل نشت نور داشتند اما ظاهرا داستان سنسورهای دی600 و برخورد نا مناسب نیکون با اون مشکل حساسیت ها را افزایش داده.
    KHAKSAR، M.Meghdari، lamagra و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

  9. #609
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10514
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض نیکونیسم!!! برندیسم!!!...

    نقل قول نوشته اصلی توسط darkness_land نمایش پست ها
    دوستان اگر اشتباه میگویم اصلاح بفرمایید !
    به نظر من خرید بدنه ای که مشکلات بعدی نداشته باشه بهتر از خرید بدنه هایی است که بعد از تعدادی شات دچار مشکلات عدیده بشه !
    من عاشق برند نیکون هستم اما ...
    خوب نیکون با بدنه هایی که درتایلند تولید کرد کمی به اعتبار خودش خدشه وارد کرد.از شرکتهای ژاپنی کاملابعیده که چنین مسائلی رو اینقدر کشدارکنندوحلشون نکنند.اون هم دربازار پررقابت امروزی. به جز d800 و d4s ,همه دوربینهای فول فریم تولید تایلندهستند وهمه هم کم وبیشتر دچار مشکل هستند!!! دوعامل فراگیرشدن شبکه های اجتماعی ونیز زوم شدن مردم به سمت تولیدات نیکون وبررسی ریزترین مسائل ان وهمچنین یک کلاغ چهل کلاغ کردن های کوچکترین مشکلات نیکون ها رو ,به پای همون مشکلات d600 و... میگذارن که باعث شد این مسائل پررنگ تربشوند.حتی ازلحاظ اماری کمترین انها! شاید در مورد کنون اگر اتفاقی با امارمشابه مثلاd750 رخ دهد درحد یک تاپیک کم رونق عکاسی باقی بماند,اما برای نیکون دیگه قضیه فرق داره وکاملا زیر ذره بینه! اما, اما...
    اما ازحق هم نمیشه گذشت که نیکون واقعا چرا نباید بتونه خط تولید تایلند خودش رو سروسامان بده ومشکلات دوربینهاش رو حل کنه! دوربین هایی که حتی برای یکی دوماه هم که شده نمیتونن مشکلاتشون رو مخفی کنن. باهمه این احوالات اما دوربین های 610d وd800 دیگه مشکاتشون رو پشت سر گذاشتند و نباید نگران بود.
    درپایان فک میکنم این تاپیک دیگه سررسید شده ست و ارزش گفتگو وفکر کردن نداره,چراکه الان دوربین ها انقدر پیشرفت کردن که دیگه مسائلی مثل میزان نویز و ... خیلی تفاوت عمده نداره وبسیار بیشت ر حد نیاز خیلی هاست, فلذا باید به مسائلی مانند لنزهای دردسترس,امکانات جانبی ,قیمت دوربین وتجهیزات وغیره توجه کرد, نه خود دوربین.
    موفق باشید

  10. #610
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    خوب نیکون با بدنه هایی که درتایلند تولید کرد کمی به اعتبار خودش خدشه وارد کرد.از شرکتهای ژاپنی کاملابعیده که چنین مسائلی رو اینقدر کشدارکنندوحلشون نکنند.اون هم دربازار پررقابت امروزی. به جز d800 و d4s ,همه دوربینهای فول فریم تولید تایلندهستند وهمه هم کم وبیشتر دچار مشکل هستند!!! دوعامل فراگیرشدن شبکه های اجتماعی ونیز زوم شدن مردم به سمت تولیدات نیکون وبررسی ریزترین مسائل ان وهمچنین یک کلاغ چهل کلاغ کردن های کوچکترین مشکلات نیکون ها رو ,به پای همون مشکلات d600 و... میگذارن که باعث شد این مسائل پررنگ تربشوند.حتی ازلحاظ اماری کمترین انها! شاید در مورد کنون اگر اتفاقی با امارمشابه مثلاd750 رخ دهد درحد یک تاپیک کم رونق عکاسی باقی بماند,اما برای نیکون دیگه قضیه فرق داره وکاملا زیر ذره بینه! اما, اما...
    اما ازحق هم نمیشه گذشت که نیکون واقعا چرا نباید بتونه خط تولید تایلند خودش رو سروسامان بده ومشکلات دوربینهاش رو حل کنه! دوربین هایی که حتی برای یکی دوماه هم که شده نمیتونن مشکلاتشون رو مخفی کنن. باهمه این احوالات اما دوربین های 610d وd800 دیگه مشکاتشون رو پشت سر گذاشتند و نباید نگران بود.
    درپایان فک میکنم این تاپیک دیگه سررسید شده ست و ارزش گفتگو وفکر کردن نداره,چراکه الان دوربین ها انقدر پیشرفت کردن که دیگه مسائلی مثل میزان نویز و ... خیلی تفاوت عمده نداره وبسیار بیشت ر حد نیاز خیلی هاست, فلذا باید به مسائلی مانند لنزهای دردسترس,امکانات جانبی ,قیمت دوربین وتجهیزات وغیره توجه کرد, نه خود دوربین.
    موفق باشید
    موضوع انتقال خط تولید به تایلند بیشتر بخاطر کاهش هزینه ها بوده و خیلی وقت قبل انجام شده و تا این اواخر مشکلی هم وجود نداشت.من خودم d90 ساخت تایلند دارم که خیلی هم ازش راضی هستم.بدنه های فعلی نیکون کمی ارزان تر از معادل کانن هستند(حداقل قیمت دلاری).

    من هم وجود بعضی مشکلات رو قبول دارم ولی بعضا بزرگ نمایی میشه. خریدار یه بدنه نسبتا گرون تهیه می کنه و انتظار داره هم چیز کاملا ایده ال باشه و زمانی که مشکل هر چند جزئی به وجود میاد بهش بر میخوره و عصبانی میشه که البته قابل درکه ولی به این معنی نیست که این ایراد تاثیر خیلی زیادی روی عملکرد دوربین داره بلکه بیشتر تاثیر روانی این مشکل هستش که طرف رو دل زده می کنه.

    در مورد صحبت دومتون موافقم. dslr یک سیستم هستش و بدنه فقط جزئی از اونه.dslr ها به سطحی از بلوغ رسیده اند(از سالها قبل) که انتخاب بین برندهایی مثل کانن و نیکون بیشتر به سلیقه بستگی داره تا عملکرد.
    Persian، ata_m3، کوروش و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

صفحه 61 از 80 نخستنخست ... 11 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •