سلام
من قبلا هم به شما توصيه كردم كه تاپيك "اولترا وايدي براي تمام فصول" رو بخونيد.
شما كه در امريكا هستيد مثل ما محدوديت انتخاب نداريد. در ايران توكينا به زحمت گير مي آيد.
تاپيك 16-11 رو هم در انجمن توكينا بخونيد.
سلام
من قبلا هم به شما توصيه كردم كه تاپيك "اولترا وايدي براي تمام فصول" رو بخونيد.
شما كه در امريكا هستيد مثل ما محدوديت انتخاب نداريد. در ايران توكينا به زحمت گير مي آيد.
تاپيك 16-11 رو هم در انجمن توكينا بخونيد.
فرهاد حسيني
------------------------------------------------------
سلام فرهاد جان,
من متوجه راهنمایی شما در مورد تاپيك "اولترا وايدي براي تمام فصول" نشدم.
شاید در اینجا محدودیت لنز نباشد، اما این مهم نیست که اطلاعاتت در مورد نیاز و تطابق با هم در چه حد باشد؟
همیشه تجارب به دست آمده با نوشته های داخل کتاب در هیچ زمانی برابر نبوده
و سوال آخر ،از شما که این لنز را دارین(22-10 ) آیا واقعا همینطور هست در مورد شارپنسش؟
تاپيك 16-11 رو هم در انجمن توكينا میخونم
و تشکر از راهنمایی شما
در روضه قلب جز گل عشق مکار
جناب sharagim1
tokina 11-16
و
canon 10-22
بهترين ultra wide ها هستند
در مورد tokina بهترده از دوستمون am30 - برديا سوال نماييد
هر دو لنز هايي عالي هستند
براي مقايسه اين لينك را حتما ببينيد - canon بيشترين شارپنس را دارد
http://www.juzaphoto.com/eng/article...ron_tokina.htm
محمد ذبیح مند | مقالات سایت عکاسی | لینک مقالات سایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------
محمد جان سلام ممنون برای راهنمایی شما
من تاپیکultra vide برای همه فصول (اگر اشتباه نکنم) به توصیه فرهاد عزیز را امروز بعد ازظهر کامل مطالعه کردم.
هر چند در بعضی از قسمتها اختلاف عقیده نسبت به انتخاب برتر این لنز زیاد میشد، اما من جواب خودمو فکر میکنم دریافت کردم.
با توجه به کراپ دار بودن دوربینم و این که شوت کردن در نور کم یکی از نیازها میباشد،( در نور کافی که مشکلی برای هیچ لنزی تقریبا وجود ندارد) لنز Tokina 11-16MM F/2.8 Lens for Canon EOS AF Digital
برای دوربینcanon 7d مناسب و یا بهتر بگم ایدهآل میباشد و مخصوصا قیمت بسیار مناسب آن که حدود645 $ میباشد.
--------------------------------------------------------------
اگرcanon 10-22
2.8 داشت کانن میگرفتم ولی حیف که ندارد
ممنون از شما محمد جان و فرهاد عزیز و دوستانی که به هر نحوی کمکم کردن
در روضه قلب جز گل عشق مکار
دوست عزیز بهتر است ادامه این بحث به تاپیک مربوطه انتقال کندببینید توی این تاپیک لنزهای با ارزش رو برسی میکینم و کاری به نیاز افراد نداریم و فقط حسن و عیب لنز ها بررسی میشن .
حمید رضا مرادی
G12
نظرتون در مورد لنز 18-200 چيه؟حدود قيمتشم ميدونين؟با اين لنز هم هر دو دوربين نيکون از هر دو دوربين کنون بهترن؟و من فيلمبرداري هم برام مهمه،يعني شما ميگي برم يه سوپرزوم مثلا مثل hs10 بگيرم؟
لنز 18-200 نیکون لنز خوبیه. از 18-200 کنن سر تره. قیمت کننش رو نمی دونم اما برای نیکون اگر اشتباه نکنم حدود 900 تومان باشه.البته مدل قبلی همین لنز هم کیفیت خیلی خوبی داره و قیمتش هم باید دور و بر 700 تومان باشه.
این لنز برای کسایی هست که ترجیح میدن فقط یک لنز همه کاره داشته باشند و لنز رو زیاد از روی دوربین باز و بسته نکنن. وگرنه کیفیت ترکیب هایی که بهتون گفتم بهتره.
ببینید من نگفتم که هر دو دوربین نیکون از هر دو دوربین کنن بهترن. می گم که از لحاظ کیفیت شبیه به هم هستند ولی چون نیکون در رده لنز های ارزون قیمت تنوع و کیفیت بهتری داره برای شما بهتره. به نظر من ترکیب هر کدوم از دو دوربین نیکون با 18-200 نیکون ترکیب بهتری هست نسبت با دوربین کنن و 18-200 کنن.
اینی که دوربین های SLR-Like رو بهتون پیشنهاد کردم برای اینه که فیلم برداری با دوربین های SLR به سادگی دوربین های SLR-Like نیست. شما اگه برای تفریح می خواین عکاسی و فیلمبرداری کنین و عکس هاتون خلاصه میشه به عکس های خانوادگی یا عکاسی معمولی از مناظر, دوربین های SLR-Like مناسب تر هستند.
برای استفاده از قابلیت های یک دوربین SLR لازمه که شما وقت زیادی صرف یاد گیری اصول عکاسی و ویرایش عکس هاتون کنید. اگر سادگی کار برای شما اولویت داره یک دوربین SLR-Like انتخاب بهتریه. خصوصا اگر تا حالا عکاسی نکردید توصیه نمی کنم که عکاسی رو با یک SLR شروع کنید.
ج.ابراهیمی
جناب ماركوپولو
نكته مهمي وجود داره كه جناب ابراهيمي هم به اون لشاره كردند
فيلمبرداري با SLR
ساده تر بگم : در اين دوربينها در مد فيلمبرداري auto Focus تعطيله. يعني بايد دستي فوكوس كنيد.
اگر خواهر زاده محترم شما دويد رفت 2 متر اون ور تر شكلك در آورد هم بايد رينگ فوكوس و هم رينگ زوم رو با دستان خودتو بچرخونيد و صداي اين چرخش هم در فيلم ضبط خواهد شد مگر اينكه لنز بي صدا باشد كه گرانتر است
محمد ذبیح مند | مقالات سایت عکاسی | لینک مقالات سایت
دوست عزيز آقاي بهرنگ وساير دوستان
با سلام اجازه مي خواستم نظر خودم را درمورد موضوعي كه مطرح كرده ايد عرض كنم.
به نظر من مهمترين فاكتورهايي كه درانتخاب لنز مهم هستند عبارتند از:
1- تناسب با دوربين، كه به FF يا كراپ بودن بستگي دارد.
2-مورد مصرف،يعني برويد عكسهايتان را مرور كنيد و ببينيد معمولاً چه جوركادرهايي درعكسهايتان مي بنديد.ممكن است شما عكسهاي منظره گرفته باشيد ولي با مرور EXIF عكسها ببينيد كه كادر عكسهايتان مثلا هيچوقت از 28 ميليمتر وايدتر نبوده! اين نشان ميدهد كه سبك عكاسي شما لنز وايدتر از اين را نمي پسندد.من اين را درمورد چند عكاس باسابقه تست كرده ام.واقعيت اينست كه صرف عكاسي منظره به معني اين نيست كه شما لنز اولتراوايد 10 ميليمتر لازم داشته باشيد.اين به نگاه و سبك عكاسي شما بستگي دارد. من خودم عكاسان مطرحي را ميشناسم كه عكس هاي منظره را با لنزهاي نرمال وحتي تله مي اندازند!
3-بودجه،لزومي ندارد با اين فكر كه درآينده مي خواهيد دوربين FF بخريد ازحالا لنز EF نوع L گران قيمت بخريد.
4-كيفيت اپتيك موردنياز يا اصطلاحاً رزولوشن موردنياز(مثلا براي دوربين هاي بالاي 12 مگاپيكسل نوع اپتيك لنزبايد ازنوع عالي و نزديك به L باشد).دراين مورد پيشنهاد ميكنم كمي سخت گيري بخرج دهيد.پشيمان نمي شويد.
5-تكنولوژي لنز، طبعا لنزهايي كه جديد هستند و تكنولوژي روز درآنها بكاررفته بر لنزهاي قديمي تر اولويت دارند.بخصوص در زمينه تكنولوژي IS و اتوفوكوس لنز اين امر اهميت زيادي دارد.لنزهاي جديد كانن از اين حيث روز به روز پيشرفت ميكنند.
6-عادت به استفاده از سه پايه، اگر عادت به استفاده از سه پايه نداريد لنزي بخريد كه لرزشگير داشته باشد.اين كار باعث ميشود تعداد عكسهايتان كه به دليل لرزش دست خراب ميشوند كمتر شود.
با اين توضيحات به نظر بنده لنز 85-15 با اپتيك عالي و تكنولوژي روز و اتوفوكوس USM بهبود يافته و لرزشگير بسيار موثر كه امكان عكاسي باسرعت پائين تا 1 ثانيه را هم به شما ميدهد، از لنز 40-17 مناسبتر است.نوارقرمز رنگ روي لنز 40-17 را خيلي جدي نگيريد، اين لنز هم به لحاظ اپتيكي سرتر از 85-15 نيست و هم ساير خصوصيات لنزهاي L را(شامل آب بندي آب و گردوخاك) ندارد. ديافراگم لنز 85-15 با پره هاي گرد بوكه زيباتري به دست مي دهد. اين را هم درنظر بگيريد كه لنز 40-17 درسال 2003 و لنز 85-15 درسال 2009 به بازار عرضه شدند و از اين حيث تكنولوژي لنز 85-15 جديدتر است.
درمورد لنز 22-10 هم كوتاه عرض كنم لنز بسيار خوبي است كه من هم راجع به آن تعريف زيادي شنيده ام . ولي اگر لنز ديگر شما فقط همان 400-100 مي باشد فكر مي كنم لنز 85-15 اين مزيت رادارد كه نياز شما تا 85م م را برآورده ميكند.
موفق باشيد
Canon 5D II | Canon EF 16-35 f/2.8 LII USM| Canon EF 70-200 f/4 LIS USM l Canon 430 EX II
l Canon EF 100mm f/2.8 Macro LIS USM l
يوسف جمسي
دوست عزيز
با توجه به دوربيني كه در اختيار داريد:
1- در صورت نياز به وايد مناسب جهت عكاسي طبيعت، فقط يك انتخاب: 22-10 ...چون اينجا فقط فاصله كانوني تعيين كننده نيست...85-15 يك جنرال زوم است و براي ارائه بهترين كيفيت در وايد، جهت عكاسي منظره بهينه نشده است...40-17 هم روي APS-C طعم وايد ندارد.
2- لنز 22-10 كيفيت اپتيكي لازم برروي دوربين شما را ارائه مي دهد...نياز به لنز L نيست.
3- با توجه به لنزي كه در اختيار داريد (400-100)، شما به هر حال به يك جنرال زوم نياز داريد و بهتره جاش رو با يك لنز وايد پر نكنيد...چون پر نمي شود!
4- ظاهرا شما محدوديت بودجه نداريد...پس پيشنهاد من: 22-10 + 85-15
5- موفق باشيد
6- فعلا...
پي نوشت:
ببخشيد...من به تاريخ آخرين پست ايجاد كننده تاپيك توجه نكردم! ظاهرا ايشون الان ديگه جوابشون رو گرفتن!
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من