مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
در مرکز کمی 70-24 شارپتره و در گوشه ها 105-24 بهتر عمل میکنه.رنج بهتر،لرزشگیر،وزن کمتر(قابل توجه)،و قیمت کمتر 105-24 رو برای شما تبدیل به گزینه بهتری میکنه.
وزن 1 کیلوگرمی 70-24 و نبود لرزشگیر و همینطور رنج بسیار کوتاهش بر روی فول فریم برای لنز همه کاره و قیمت بسیار بالاترش توجیه آنچنانی برای شما نداره.
نا گفته نماند که در 24 مم اعوجاج 70-24 کمتر هست و در همین فاصله کانونی 105-24 کمی اعوجاج بشکه ای داره.اما از 35مم به اونطرف اختلافی دیده نمیشه.دیگه خود دانید...
من بودم در خرید 105-24 شک به دل راه نمیدادم و مبلغی رو که از نخریدن 70-24 با وزن 1 کیلویی!!! صرفه جویی کرده بودم رو صرف خرید یک فلاش 580 میکردم!
در آخر اینکه به هیچ وجه اختلاف فاحش نیست!
ویرایش توسط lamagra : Sunday 11 December 2011 در ساعت 02:16 دلیل: تایپی
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
مشخصه که لرزه گیر فقط لرزش دوربین رو میگیره و در محیط کم نور عکسی که با سرعت شاتر پایین گرفته میشه با وجود لرزش گیر دیگه اثر لرزش دست توش نیست.
اما حرکت سوژه رو چیکار میخوای بکنی؟
مثلا بخاطر نور کم سرعت شاتر 15/1 ثانیه انتخاب میشه. اونوقت لرزشگیر اثر لرزش دست شمارو میگیره. اما سوژه داشته حرف میزده. در نتیجه فک سوژه محو میفته. اینو که دیگه لرزش گیر نمیتونه درستش کنه.
این میشه تفاوت استفاده از لرزش گیر و دیاف باز!
اما همه چیز به زمینه کاری شما برمیگرده. به نظر من دیاف باز با سه پایه بهتر از لرزش گیر جواب میده (اگر گزینه سومی مثل استفاده از فلاش وجود نداشته باشد). همچنین اگر جنس کار شما اجازه استفاده از سه پایه را بدهد.
البته این دلایل صرفا مقایسه بین دیاف و لرزه گیر بود و در رد لنز 24-105 نگفتم
بااحترام-صادقعَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَادُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ
خدا در جانشان بزرگ است. پس غیر در نگاهشان کوچک
با سلام.
در صورت امکان اساتید محترم در مورد اختلافات Canon EF 70-200mm f/4L IS و Canon EF 70-200mm f/4L USM توضیح دهید. و برای من که یک زوم تله میخواهم، کاربرد خاص و منحصر به فردی هم مد نظر نیست کدوم پیشنهاد میکنید؟
با تشکر
تا اونجا که من میدونم Canon EF 70-200mm f/4L IS نداریم. اونی که هست Canon EF 70-200mm f/4L IS USM است.
اما در کل و اختصارا IS نشان دهنده وجود سیستم لرزشگیر و USM نشان دهنده سیستم موتور فوکوس اولتراسونیک است که فوکوسی دقیق و بیصدا را تضمین میکند.
اما برای شما دوست عزیز که کاربرد خاص و منحصر به فردی مد نظرت نیست، من این لنز رو پیشنهاد نمیکنم.
شاید برای شما EF55-250 mm f/4-5.6 IS پاسخگوی تمام نیازتان باشد. اخیرا ورژن 2 این لنز هم معرفی شد که ظاهرا وضعیت
هرچند این لنز با EF 70-200mm f/4L USM قابل مقایسه نیست، اما برای هدف شما خروجی چندان متفاوتی با EF55-250 mm f/4-5.6 IS ندارد.
مضاف بر اینکه EF55-250 mm f/4-5.6 IS دارای لرزشگیر هم هست و قیمتی حدود 3/1 EF 70-200mm f/4L USM دارد (280.000 در مقابل 950.000)
باز اگر توضیح بیشتر در مورد هدف عکاسی ات بدهی میتوان بیشتر راهنمایی کرد
ویرایش توسط MSRS : Tuesday 13 December 2011 در ساعت 11:51 دلیل: اصلاح مدل لنز
بااحترام-صادقعَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَادُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ
خدا در جانشان بزرگ است. پس غیر در نگاهشان کوچک
mj Nourmohammadi
fuji xt2+ fuji x pro2+fuji xe1+ fujinon 14 f:2.8+fuji 18 f:2 +fuji 23 f:1.4 + fuji 27 f:2,8 + fuji 35 f:1.4 + fuji 56 nf:1.2 + fuji 90 f:2 + fuji 100-400 + fuji 18-55 f:2,8-4
تا حالا عکاس خبری ندیدم که بدون فلاش عکاسی کنه و تا اونجا که بنده دیدم ثبت سوژه یا اتفاق مورد نظر مهم تر از کیفیته مگر در حالتهای خاص. پس احتمال استفاده از سرعت شاتر پایین در محیط های کم نور بدون فلاش احتمالی خیلی کم است(بیشتر مواقع سرعت شاتر بالا به همراه فلاش). در عکاسی خبری سرعت عمل بسیار مهم است. به همین خاطر گاهی عکاسان از 2 یا حتی 3 دوربین با لنزهای مختلف برای ثبت سوژه ها استفاده می کنند.
برخی مواردی که دوستان ذکر می کنند به نظر در شرایط عادی و کارهای هنری بیشتر کاربرد داره تا عکاسی خبری.