صفحه 88 از 176 نخستنخست ... 38 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 138 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 871 تا 880 , از مجموع 1758
Like Tree2162تشکر

موضوع: لنز مناسب براي دوربين هاي کانن

  1. #871
    كاربر همراه A.Mazaheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    212
    تشکر شده
    259
    تشکر کرده
    549

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin71 نمایش پست ها
    یک سوال دیگه داشتم
    اینکه بین 24-70 و 24-105 کدوم بهتره ؟
    24-70 IS نداره ولی اف 2.8 داره
    24-105 IS داره ولی اف 4 داره
    منم برام IS خیلی مهمه . یعنی نمیخوام لرزش داشته باشه عکسم
    به نظر من شما فعلا خرید سنگین انجام ندید .
    اگه دوربین با لنز کیت دارید با همون سر کنید و اگه ندارید یه entry level با لنز کیت خرید کنید و شروع کنید.
    به مرور نیازتون رو درک میکنید.
    amin71 تشکر می‌کند.
    NikonD700&D3200*Nikkor24-70*Nikkor70-200VRII*Tokina11-16*2sb800+2Sb600*Slik 500

  2. #872
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    July 2011
    نوشته ها
    15
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    100

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط سیّد مهدی صدری نمایش پست ها
    این سوال یعنی چی؟
    دوست گرامی شما دو تا چیز مختلف را با هم مقایسه میکنی اول باید ببینی اولویتات چیه!
    منظورم از این سوال این بود که اگر اف 2.8 داشته باشه لنز دیگه احتیاج به سرعت پایین شاید نداشته باشه که لرزش گیر بخواد .
    کارم خبری است و فقط در مورد این دوتا لنز سوال کردم ...! همین
    ممنون

  3. #873
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin71 نمایش پست ها
    منظورم از این سوال این بود که اگر اف 2.8 داشته باشه لنز دیگه احتیاج به سرعت پایین شاید نداشته باشه که لرزش گیر بخواد .
    کارم خبری است و فقط در مورد این دوتا لنز سوال کردم ...! همین
    ممنون
    بنظر من لرزه گیر برای کار شما با اهمیت تر است. لرزه گیر 4 استاپی 24-105 براحتی از این یک استاپ اختلاف 2.8 و 4 خواهد گذشت. البته اگر امکان عکاسی با سه پایه وجود میداشت و نیاز به سرعت بالاتر شاتر برای فریز سوژه در محیطهای کم نور بود دیافراگم 2.8 بهتر بود.
    amin71 تشکر می‌کند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #874
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    July 2011
    نوشته ها
    15
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    100

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    بنظر من لرزه گیر برای کار شما با اهمیت تر است. لرزه گیر 4 استاپی 24-105 براحتی از این یک استاپ اختلاف 2.8 و 4 خواهد گذشت.
    بنظر شما در کیفیت تفاوت فاحش دارند ؟
    اگر نه قطعا 24-105 رو میگیرم

  5. #875
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    در مرکز کمی 70-24 شارپتره و در گوشه ها 105-24 بهتر عمل میکنه.رنج بهتر،لرزشگیر،وزن کمتر(قابل توجه)،و قیمت کمتر 105-24 رو برای شما تبدیل به گزینه بهتری میکنه.
    وزن 1 کیلوگرمی 70-24 و نبود لرزشگیر و همینطور رنج بسیار کوتاهش بر روی فول فریم برای لنز همه کاره و قیمت بسیار بالاترش توجیه آنچنانی برای شما نداره.
    نا گفته نماند که در 24 مم اعوجاج 70-24 کمتر هست و در همین فاصله کانونی 105-24 کمی اعوجاج بشکه ای داره.اما از 35مم به اونطرف اختلافی دیده نمیشه.دیگه خود دانید...
    من بودم در خرید 105-24 شک به دل راه نمیدادم و مبلغی رو که از نخریدن 70-24 با وزن 1 کیلویی!!! صرفه جویی کرده بودم رو صرف خرید یک فلاش 580 میکردم!
    در آخر اینکه به هیچ وجه اختلاف فاحش نیست!
    ویرایش توسط lamagra : Sunday 11 December 2011 در ساعت 02:16 دلیل: تایپی
    M.R.Mir، M.Barani، Bijan.DSLR و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  6. #876
    كاربر همراه MSRS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    ایران عزیز
    نوشته ها
    177
    تشکر شده
    795
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin71 نمایش پست ها
    منظورم از این سوال این بود که اگر اف 2.8 داشته باشه لنز دیگه احتیاج به سرعت پایین شاید نداشته باشه که لرزش گیر بخواد .
    کارم خبری است و فقط در مورد این دوتا لنز سوال کردم ...! همین
    ممنون
    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    بنظر من لرزه گیر برای کار شما با اهمیت تر است. لرزه گیر 4 استاپی 24-105 براحتی از این یک استاپ اختلاف 2.8 و 4 خواهد گذشت. البته اگر امکان عکاسی با سه پایه وجود میداشت و نیاز به سرعت بالاتر شاتر برای فریز سوژه در محیطهای کم نور بود دیافراگم 2.8 بهتر بود.
    مشخصه که لرزه گیر فقط لرزش دوربین رو میگیره و در محیط کم نور عکسی که با سرعت شاتر پایین گرفته میشه با وجود لرزش گیر دیگه اثر لرزش دست توش نیست.
    اما حرکت سوژه رو چیکار میخوای بکنی؟
    مثلا بخاطر نور کم سرعت شاتر 15/1 ثانیه انتخاب میشه. اونوقت لرزشگیر اثر لرزش دست شمارو میگیره. اما سوژه داشته حرف میزده. در نتیجه فک سوژه محو میفته. اینو که دیگه لرزش گیر نمیتونه درستش کنه.
    این میشه تفاوت استفاده از لرزش گیر و دیاف باز!
    اما همه چیز به زمینه کاری شما برمیگرده. به نظر من دیاف باز با سه پایه بهتر از لرزش گیر جواب میده (اگر گزینه سومی مثل استفاده از فلاش وجود نداشته باشد). همچنین اگر جنس کار شما اجازه استفاده از سه پایه را بدهد.
    البته این دلایل صرفا مقایسه بین دیاف و لرزه گیر بود و در رد لنز 24-105 نگفتم
    amin71 تشکر می‌کند.
    بااحترام-صادق
    عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَادُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ
    خدا در جانشان بزرگ است. پس غیر در نگاهشان کوچک

  7. #877
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض

    با سلام.
    در صورت امکان اساتید محترم در مورد اختلافات Canon EF 70-200mm f/4L IS و Canon EF 70-200mm f/4L USM توضیح دهید. و برای من که یک زوم تله میخواهم، کاربرد خاص و منحصر به فردی هم مد نظر نیست کدوم پیشنهاد میکنید؟
    با تشکر

  8. #878
    كاربر همراه MSRS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    ایران عزیز
    نوشته ها
    177
    تشکر شده
    795
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m21067 نمایش پست ها
    با سلام.
    در صورت امکان اساتید محترم در مورد اختلافات Canon EF 70-200mm f/4L IS و Canon EF 70-200mm f/4L USM توضیح دهید. و برای من که یک زوم تله میخواهم، کاربرد خاص و منحصر به فردی هم مد نظر نیست کدوم پیشنهاد میکنید؟
    با تشکر
    تا اونجا که من میدونم Canon EF 70-200mm f/4L IS نداریم. اونی که هست Canon EF 70-200mm f/4L IS USM است.
    اما در کل و اختصارا IS نشان دهنده وجود سیستم لرزشگیر و USM نشان دهنده سیستم موتور فوکوس اولتراسونیک است که فوکوسی دقیق و بیصدا را تضمین میکند.
    اما برای شما دوست عزیز که کاربرد خاص و منحصر به فردی مد نظرت نیست، من این لنز رو پیشنهاد نمیکنم.
    شاید برای شما EF55-250 mm f/4-5.6 IS پاسخگوی تمام نیازتان باشد. اخیرا ورژن 2 این لنز هم معرفی شد که ظاهرا وضعیت
    هرچند این لنز با EF 70-200mm f/4L USM قابل مقایسه نیست، اما برای هدف شما خروجی چندان متفاوتی با EF55-250 mm f/4-5.6 IS ندارد.
    مضاف بر اینکه EF55-250 mm f/4-5.6 IS دارای لرزشگیر هم هست و قیمتی حدود 3/1 EF 70-200mm f/4L USM دارد (280.000 در مقابل 950.000)
    باز اگر توضیح بیشتر در مورد هدف عکاسی ات بدهی میتوان بیشتر راهنمایی کرد
    ویرایش توسط MSRS : Tuesday 13 December 2011 در ساعت 11:51 دلیل: اصلاح مدل لنز
    Dariush Chegini و m21067 تشکر می‌کنند.
    بااحترام-صادق
    عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَادُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ
    خدا در جانشان بزرگ است. پس غیر در نگاهشان کوچک

  9. #879
    كاربر همراه diamont آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    816
    تشکر کرده
    204

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MSRS نمایش پست ها
    مضاف بر اینکه EF55-250 mm f/4-5.6 IS دارای لرزشگیر هم هست و قیمتی حدود 3/1 EF 70-200mm f/4L IS دارد (280.000 در مقابل 950.000)
    قیمتی که شما دادید برای 70-200 اف 4 بدون لرزشگیره ، قیمت این لنز در حال حاضر چیزی حول و هوش 1.600.000 است.
    m21067 تشکر می‌کند.
    mj Nourmohammadi
    fuji xt2+ fuji x pro2+fuji xe1+ fujinon 14 f:2.8+fuji 18 f:2 +fuji 23 f:1.4 + fuji 27 f:2,8 + fuji 35 f:1.4 + fuji 56 nf:1.2 + fuji 90 f:2 + fuji 100-400 + fuji 18-55 f:2,8-4

  10. #880
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    115
    تشکر شده
    236
    تشکر کرده
    33

    پیش فرض استفاده از 24-70 یا 24-105

    تا حالا عکاس خبری ندیدم که بدون فلاش عکاسی کنه و تا اونجا که بنده دیدم ثبت سوژه یا اتفاق مورد نظر مهم تر از کیفیته مگر در حالتهای خاص. پس احتمال استفاده از سرعت شاتر پایین در محیط های کم نور بدون فلاش احتمالی خیلی کم است(بیشتر مواقع سرعت شاتر بالا به همراه فلاش). در عکاسی خبری سرعت عمل بسیار مهم است. به همین خاطر گاهی عکاسان از 2 یا حتی 3 دوربین با لنزهای مختلف برای ثبت سوژه ها استفاده می کنند.
    برخی مواردی که دوستان ذکر می کنند به نظر در شرایط عادی و کارهای هنری بیشتر کاربرد داره تا عکاسی خبری.
    M.R.Mir و amin71 تشکر می‌کنند.

صفحه 88 از 176 نخستنخست ... 38 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 138 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •