صفحه 20 از 39 نخستنخست ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 191 تا 200 , از مجموع 389
Like Tree733تشکر

موضوع: Canon EF 50mm f/1.8 II

  1. #191
    كاربر همراه sherlockHolmes آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    نوشته ها
    148
    تشکر شده
    518
    تشکر کرده
    104

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    15-85 از نظر کیفیت اپتیکی در مقایسه با 50 مم اف 1.8 چیزی شبیه به شوخی است!

    اصولا ارزان ترین لنز های پریم هم در مقایسه با بهترین زوم ها گاهی مقایسه ای چالشی است.
    همین دیگه . لعنتی درد بدیه گیر پرایم افتادن . حداقل من نمیتونم از لنز های غیر پرایم لذت ببرم . مشکل بزرگم هم اینه که توی رنج واید پرایم معروفی نیست که یک سره برم سراغش .
    yaghoobi و SHOK53 تشکر می‌کنند.
    بهنام

  2. #192
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    تمامی پرایم‌های واید معروفند!
    قیمت‌هاشون هم البته قابل توجه.
    masoudrejae و Walkman تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  3. #193
    كاربر همراه MSRS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    ایران عزیز
    نوشته ها
    177
    تشکر شده
    795
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mostajerkhoda نمایش پست ها
    من الان هرچی مقایسه های the-digital-picture رو دارم نگاه می کنم چرا مثلا تا قبل از اف 2.8 انقدر عکس ها مات هستند؟ برای 50 مم اف 1.2 هم در اف های اولیه همین جور هست
    این طبیعی هست؟
    معمولا همه لنزها در بازترین دیافشون در نواحی کناری و درگوشه ها به شکل شدیدتر، دچار ماتی تصویر میشوند.
    یک علت آن شاید نحوه تراش گوشه های عدسی ها باشد که هرچه این تراش دقیقتر باشد تصاویر نواحی کناری بهتر میشود.
    همچنین از آنجا که ساخت نواحی مرکزی عدسی نسبت به نواحی کناری راحت تر است، همیشه میبینیم که اولا در نواحی مرکزی تصویر تمالی لنزها وضعیت شارپنس و دقت تصویر بهتر است و بیشتر مقایسه ها برسر نواحی کناری و خصوصا کنج تصویر است
    ثانیا تمامی لنزها در سه تا چهار استاپ بالاتر از بازترین دیاف، تصویرشان بسیار شارپ و واضح میشورد و علت آن هم استفاده از تصویر نور عبوری از نواحی مرکزی تر لنز است
    از طرفی بستن زیاد دیاف هم نتیجه معکوس میدهد. علت چیست؟ قانون پراش در فیزیک.
    پراش پخش امواج نوری با عبور آنها از یک شکاف یا مانع است. یعنی برخی از امواج بعد از عبور از یک شکاف مسیر مستقیم خود را طی نمیکنند و مقداری منحرف میشوند. مقدار این انحراف رابطه مستقیمی با قطر شکاف و طول موج دارد.
    yaghoobi، M. Beyrami، SHOK53 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بااحترام-صادق
    عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَادُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ
    خدا در جانشان بزرگ است. پس غیر در نگاهشان کوچک

  4. #194
    كاربر همراه netwalker آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran-Alborz
    نوشته ها
    293
    تشکر شده
    981
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    15-85 از نظر کیفیت اپتیکی در مقایسه با 50 مم اف 1.8 چیزی شبیه به شوخی است!

    اصولا ارزان ترین لنز های پریم هم در مقایسه با بهترین زوم ها گاهی مقایسه ای چالشی است.
    اگه لطف کنید یه توضیحی در این مورد
    دلیلش را نمی دانم ولی عکس هایی که با این لنز می گیرم بیشتر از لنز 85-15 به دلم می نشیند. به قول رامین زمانی انگار جنس تصویرشان با هم متفاوت است!
    که عرض کرده بودم بدهید ممنون می شوم.
    درضمن بابت راهنمایی شما در مورد adjust کردن لنز ممنون
    ویرایش توسط netwalker : Monday 19 December 2011 در ساعت 12:59
    Kaveh Ghobadi و M.Barani تشکر می‌کنند.
    هيچ صيادي در جوي حقيري که به گودالي مي ريزد، مرواريدي صيد نخواهد کرد.
    .
    محسن سيفي

  5. #195
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    اکثرا لنز های پریم تعداد المان های کمتری دارند و باعث افت نور کمتر و تاثیر مخرب اپتیکی کمتر می شوند.

    در ثانی نوع ساختار و بخصوص تعداد پره های دیافراگم بیشتر ( اغلب 7 تایی یا بیشتر هستند ) باعث می شوند که خروجی از نظر رنگ و بوکه و ... جذاب باشد.

    نکته دیگر ابعاد و کادر تصویر است که چون ثابت است و ما یک قاب تصویر ثابت داریم تصاویر با پرسپکتیو زیبا تری نسبت به لنز های زوم که عادت کرده ایم اگر سوژه در قاب تصویر نباشد فورا رینگ زوم را بچرخانیم و پرسپکتیو را از بین ببریم دارند و عکاس مجبور می شود خودش را عقب و جلو کند تا به کادر بندی مناسب برسد.

    و یک مورد دیگر دیافراگم های باز است که در لنز های زوم کمتر دیده می شود که نتیجه اش می شود اینکه عمق میدان کوتاه تر و برجسته شدن سوژه ها را شاهد باشیم که باز هم درلنز های زوم دیده نمی شوند.
    sherlockHolmes، yaghoobi، shabab و 18 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  6. #196
    كاربر همراه sherlockHolmes آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    نوشته ها
    148
    تشکر شده
    518
    تشکر کرده
    104

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    تمامی پرایم‌های واید معروفند!
    قیمت‌هاشون هم البته قابل توجه.
    معروف از این بعد منظورم بود که من تو فروم توی امضای کسی ندیدم . توی همه رنج ها لنزی هست که امتحانش رو پس داده و تکلیف تا حدودی معلومه .مثلا توی کنون اگه کسی میخواد بره سراغ یه واک اراوند و اگه سلیقه خاصی نداشته باشه 15-85 میخره . ولی مثلا من خودم اگه بخوام پرایم واید با قیمت مناسب بخرم اصلا نمیدونم سراغ کدوم برند باید برم . سرچ توی فروم هم نتیجه ای نداره .انگار پرایم واید زیاد محبوب کسایی که کراپدار دارن نیست . فول فریم دار ها هم با همون لنز 50 1/4 کنار میان .
    SHOK53 تشکر می‌کند.
    بهنام

  7. #197
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    مثلا من خودم اگه بخوام پرایم واید با قیمت مناسب بخرم اصلا نمیدونم سراغ کدوم برند باید برم .
    28 1.8

    35 1.4

    14 2.8

    24 1.4

    پرایم های واید لنزهای ارزانی نیستند
    ارزانترینشان 28 1.8 هست که کیفیت مناسبی نسبت به قیمتش داره و تو ایران به سختی یافت می شود.
    yaghoobi تشکر می‌کند.

  8. #198
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها

    نکته دیگر ابعاد و کادر تصویر است که چون ثابت است و ما یک قاب تصویر ثابت داریم تصاویر با پرسپکتیو زیبا تری نسبت به لنز های زوم که عادت کرده ایم اگر سوژه در قاب تصویر نباشد فورا رینگ زوم را بچرخانیم و پرسپکتیو را از بین ببریم دارند و عکاس مجبور می شود خودش را عقب و جلو کند تا به کادر بندی مناسب برسد.
    کلا موافق نیستم. این قاعده کلی نیست که اگر زوم کنیم دیگر پرسپکیو زیباتری نداریم. انتخاب فاصله کانونی و درنتیجه پرسپکتیو حاصل از آن بر اساس هدف عکاسی باید تعیین شود. برای مثال اگر از فردی در محیط کاریش عکس میگیرید فرضا با یک لنز وایدتر با نمایش محیط نتیجه بهتری میدهد ولی اگر از همان فرد در یک طبیعت بدون منظره و کاملا معمولی عکس میگیرید لنز تله تصویر زیباتری ایجاد میکند.
    اتفاقا به همین دلیل با یک لنز زوم با عقب و جلو رفتن و انتخاب فاصله کانونی مناسب بهتر میتوان پرسپکتیو مورد نظر رسید.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #199
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Viper نمایش پست ها
    28 1.8

    35 1.4

    14 2.8

    24 1.4

    پرایم های واید لنزهای ارزانی نیستند
    ارزانترینشان 28 1.8 هست که کیفیت مناسبی نسبت به قیمتش داره و تو ایران به سختی یافت می شود.
    سلام
    با سپاس
    مشکل اینجاست که روی دوربین کراپ دار لنزهای 24 و 28و 35 واید محسوب نمی شوند. 24 معادل 38 و 35 معادل 56 می شود که در دامنه نرمال هستند تا واید. به نظر می رسد برای کراپ دارها فاصله کانونی تا حدود 20 را می شود واید محسوب کرد. نه تنها پرایم ها بلکه زوم های واید هم نسبتاً گرانند. 10-22 یک میلیون تومان قیمت دارد.
    yaghoobi و abehrooz تشکر می‌کنند.

  10. #200
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    معروف از این بعد منظورم بود که من تو فروم توی امضای کسی ندیدم . توی همه رنج ها لنزی هست که امتحانش رو پس داده و تکلیف تا حدودی معلومه .مثلا توی کنون اگه کسی میخواد بره سراغ یه واک اراوند و اگه سلیقه خاصی نداشته باشه 15-85 میخره . ولی مثلا من خودم اگه بخوام پرایم واید با قیمت مناسب بخرم اصلا نمیدونم سراغ کدوم برند باید برم . سرچ توی فروم هم نتیجه ای نداره .انگار پرایم واید زیاد محبوب کسایی که کراپدار دارن نیست . فول فریم دار ها هم با همون لنز 50 1/4 کنار میان .
    در مورد لنزهای واید این اتفاق می‌افتد که برخلاف لنزهای تله، عمومن از این لنزها در دیافراگمهای تنگ استفاده می‌کنیم. بنابراین بسیاری از دوستانی که ممکن است مثلن ۸۵ با اف ۱.۸ بخرند؟ اما از لنز کیت برای عکاسی واید استفاده کنند. بسیاری که ممکن است ۸۵ ۱.۴ و ۷۰-۲۰۰ ۲.۸ و ۱۳۵ ۲ و یا ... بخرند؟ از ۱۴-۲۴ و ۱۷-۴۰ و یا ۱۶-۳۵ و ... بر اساس برند مورد استفاده، استفاده کنند.
    یعنی کیفیت لنزهای واید زوم برای بسیاری از کاربران کفایت می‌کند. مخصوصن در برند نیکون وایدهای زوم چندین سال است که آپدیت شده‌اند، کانن هم به گمانم به همین زودیها انجام خواهد شد.
    استفاده از پرایمهای نرمال به بالا برای عکاسی پرتره، مکرو عادی و عمومیست.
    لنزهای پرایم واید بسیار گران هستند و مشتریان بسیار خاصی دارند. مثلا برای نوع خاصی از پرتره شما نیاز به ۲۰ و یا ۲۸ و یا ۳۵ مم دارید که حتمن می‌خواهید با دیافراگم باز عکاسی کنید.
    تنها لنزهای سیگمای باقی‌مانده در بساط من هم همان 20 , 28 1.8 است که باقی مانده.(بقیه همه نیکون است.) اصولن هم یادم نیست که تهران است یا کیش؟ در دفتر؟ خانه؟‌ کدام کمد؟
    sherlockHolmes، yaghoobi و azari kei تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

صفحه 20 از 39 نخستنخست ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •