صفحه 8 از 20 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 71 تا 80 , از مجموع 193
Like Tree468تشکر

موضوع: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

  1. #71
    كاربر همراه arash1988 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    392
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1119

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط delagah نمایش پست ها
    یه سوال ، شما از این لنز برای عکاسی با موضوع انسان زیاد استفاده می کنید؟ می تونم تجربتون رو درباره استفاده از این فاصله کانونی برای این موضوع خصوصا در مقایسه با 50 جویا بشم؟ موضوعاتی مشابه همین عکسی که گرفتید و کلا پرتره های نیم تنه و کلا عکاس از انسان در جامعه

    به نظرم این لنز به عنوان یک پرایم ( شاید بشه اسمشو گذاشت همه کاره) پر استفاده تره، اما 50 احتمالا برای عکاس با موضوع انسان مناسب تر باشه، درسته؟
    50mm روی دوربین فول فریم، کادر مناسبی برای عکاسی از انسان میدهد. روی یک دوربین کراپدار، لنز 50mm کادر 75mm میدهد که خیلی مواقع زیادی بسته است. در واقع این 35mm قرار است همان کادر 50 را در دوربینهای کراپدار ایجاد کند.

    وحید جان شما قرار بود بعد از سر به نیست کردن Tamron 17-50 یک ریویوی مختصری از این لنز بنویسی ها!:biggrin:
    delagah تشکر می‌کند.
    آرش شاهکار

  2. #72
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط delagah نمایش پست ها
    یه سوال ، شما از این لنز برای عکاسی با موضوع انسان زیاد استفاده می کنید؟ می تونم تجربتون رو درباره استفاده از این فاصله کانونی برای این موضوع خصوصا در مقایسه با 50 جویا بشم؟ موضوعاتی مشابه همین عکسی که گرفتید و کلا پرتره های نیم تنه و کلا عکاس از انسان در جامعه

    به نظرم این لنز به عنوان یک پرایم ( شاید بشه اسمشو گذاشت همه کاره) پر استفاده تره، اما 50 احتمالا برای عکاس با موضوع انسان مناسب تر باشه، درسته؟
    در واقع بله, با توجه به فاصله کانونیش تقریبا ً استفاده های دیگر برای آن کمتر متصور است.

    با این لنز پرتره های باز بسیار خوبی میشود گرفت, با چنین کادری ؛مثلا ً در یک کادر افقی تنه شخص یک سوم کادر را پر کند, که میتوان بکگراندی از منظره یا اشیا یا دکوراسیون را هم در پشت سوژه داشت.

    ولی اگر خواهان پرتره های بسته تری هستید که مثلا ً تمام کادر را بتوانید با خود شخص پر کنید, باید به فکر لنز تله تری باشید.

    در مورد دلیل انتخاب نکردن لنز 50 به جای 35 در اینجا گفتم:

    http://www.akkasee.com/forum/showpos...&postcount=101

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash1988 نمایش پست ها
    50mm وحید جان شما قرار بود بعد از سر به نیست کردن Tamron 17-50 یک ریویوی مختصری از این لنز بنویسی ها!:biggrin:
    به زودی :)
    yaghoobi، delagah، arash1988 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  3. #73
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    سلام

    خب بعد از چند ماه از خرید این لنز نازنین , بالاخره چند عکسی دارم که بتوانم نظرم را روی این عکسها بیان کنم.

    مهمترین نقطه ضعف این لنز که در تمام رویوها به آن اشاره شده, مشکل حاشیه های رنگی یا CA آن است که در دیافراگمهای باز خودش را نشان میدهد :

    اغلب عکسها در محل کارم (کارگاه ساختمانی) گرفته شده, سعی کردم تا حد امکان ادیت خاصی روی عکسهای زیر نکنم تا نمایش مشکل CA تحت تاثیر قرار نگیرد




    عکس زیر را که گرفته بودم , از تعجب دهانم باز مانده بود, CA در دو رنگ! حتی روی LCD دوربین به خوبی واضح بود :

    ___________________________________

    در مورد کاربرد این لنز :
    این لنز روی بدنه کراپدار به نظرم یک لنز عالی برای گرفتن عکسهای پرتره باز در محیطهای بسته و کم نور (بخصوص) و همچنین محیطهای باز است





    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    nmroshan، SBadri، A_Maddah و 18 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  4. #74
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    و در ادامه ...

    بوکه :


    و چند عکس بهتر در این زمینه از یک عکاس خارجی به نام Andrius Aleksandravičius






    کد:
    http://www.flickr.com/photos/iksiukasan/tags/35mm
    ____________________

    سخن آخر:

    با وجود اینکه قیمت این لنز در ایران 1.5 برابر قیمت جهانیش است, و با وجود مشکل CA آن (که برای من عذاب دهنده نیست), این لنز یک لنز فوق العاده, خوشدست و دوست داشتنی است که خیلی وقتها میتواند به تنهایی روی دوربینم جا خوش کند, حتی نقش یک لنز walk-around را به عهده بگیرد ؛ تعادل بسیار خوبی روی دوربین من (و بدنه های سنگینتر و بزرگتر دارد) , سرعت فوکوس آن معمولی است , دیستورشنش زیاد نیست و مشکل فلر هم ندارد.



    *پ.ن: در آخرین عکس پست بالا, صورت محمد امدادی کمی خارج از فوکوس به نظر میرسد که به دلیل حرکت رو به عقبش و دیافراگم باز و عمق میدان و زمین کج ! .. به این صورت در آمده.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 35-1.jpg‏ (76.7 کیلو بایت, 561 بازدید)
    • نوع فایل: jpg 35-2.jpg‏ (79.1 کیلو بایت, 565 بازدید)
    • نوع فایل: jpg 35-3.jpg‏ (71.1 کیلو بایت, 558 بازدید)
    nmroshan، SBadri، A_Maddah و 18 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  5. #75
    كاربر جديد mehdiza آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    7
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash1988 نمایش پست ها
    50mm روی دوربین فول فریم، کادر مناسبی برای عکاسی از انسان میدهد. روی یک دوربین کراپدار، لنز 50mm کادر 75mm میدهد که خیلی مواقع زیادی بسته است. در واقع این 35mm قرار است همان کادر 50 را در دوربینهای کراپدار ایجاد کند.

    :biggrin:
    برای من یک سوال جدی ایجاد شد : اگر لنز DX هست چطور 35 مم کادر 50 روی دوربین کراپدار می دهد؟

    شاید خیلی مبتدی باشه این سوال ولی من که کلی گیج شدم.:confused:

  6. #76
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehdiza نمایش پست ها
    برای من یک سوال جدی ایجاد شد : اگر لنز DX هست چطور 35 مم کادر 50 روی دوربین کراپدار می دهد؟

    شاید خیلی مبتدی باشه این سوال ولی من که کلی گیج شدم.:confused:

    سلام دوست عزیز

    دوربین های DSLR معمولی که سنسور فول فریم ندارند
    دارای سنسور کوچکتری هستند

    یعنی دایره تصویر کوچکتری نسبت به دوربین های فول فریم دارند. برای مقایسه فوکال لنت معادل آنها بر روی دوربین فول فریم سازندگان دوربین ها معیاری به نام Crop Factor را برای اندازه سنسور آنها در مشخصات فنی دوربین درج می کنند

    مثلا دوربین D90 یا D300S نیکون دارای Crop Factor 1.5 هستند
    دوربین های Canon مثل 450D 500D 550D 50D دارای Crop Factor 1.6 هستند

    دوربین های فول هم کراپ فکتوری معادل 1 دارند ! مثل Canon 5D یا Nikon D700

    حال اگر یک لنز فرضی 50 میلی متری را روی یک بدنه کراپ دار قرار دهید ( بدنه ای که سنسور آن فول فریم نیست ) زاویه دید معادلی که دوربین به ما میدهد (نسبت به یک دوربین فول فریم) برابر خواهد بود با فاصله کانونی لنز X کراپ فکتور دوربین

    یعنی یک لنز 50 میلی متری روی دوربین با کراپ فکتور 1.5 زاویه دیدی برابر با 75 میلیمتر به شما می دهد.

    در ضمن برای بدست آوردن زاویه دید معادل دوربین های فول فریم در همه لنز ها ( چه DX یا FX در Nikon یا EFS در Canon ) باید اعداد فاصله کانونی را در کراپ فکتور دوربین ضرب کنید


    مثلا لنز Canon EFS 15-85 با اینکه مخصوص دوربین های کراپ دار Canon طراحی شده است اما زاویه دیدی معادل 24-136 روی یک دوربین فول فریم دارد.

    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_factor
    yaghoobi، QashQai و data تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  7. #77
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    سلام:

    علاوه بر مواردی که نوید عزیز اشاره کردند تا جاییکه خاطرم هست لنزهایی که برای دوربین های کراپ ساخته میشوند فرضا همان لنز مورد اشاره نوید 85-15 اگر چه FOV معادل 136-24 میدهند ( با دقت به پست نوید عزیز ) ولی بخاطر آنکه فوکال لنت های آنها همان 85-15 هست کارخانه ها همان اعداد را قید میکنند. یعنی فوکال لنت اسمی آنها همان اعداد است، اما فوکال لنت در کراپ سنسور ضرب خواهند شد یا بهتر باشد بگوییم FOV معادلشان .

    از این روی اگر لنزی 35 میلیمتر باشد و برای سنسوری با کراپ 1.5 ساخته شده باشد. بخاطر آنکه فاصله کانونی آن 35 میلیمتر است ( تعریف فاصله کانونی را پیگیری کنید ) پس لنز 35 میلیمتر خواهد بود اما چون کراپ سنسور 1.5 خواهد بود FOV معادل 52.5 خواهد شد. ( طراحی لنز و دایره کوچکتر و ... )

    موفق باشید

  8. #78
    كاربر جديد mehdiza آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    7
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    سلام ممنونم از راهنمایی که کردید. حالا متوجه شدم. در واقع اگر درست برداشت کرده باشم مرجع دوربین های فول فریم هستندو نسبت به اونها مقایسه میشه یعنی اگر مثلا کراپ فاکتور 1.5 باشه FOV این لنز 35 مم معادل FOV یک لنز 50 مم در فول فریم هست.

    چند تا سوال دیگه هم داشتم مثلا اینکه آیا فاصله اجسام در لنز 35 DX با 50 مم فول فریم یا ویژکی های دیگه هم مثل هم هست یا فقط FOV اونها مثل هم هست.

    از دوستان معذرت می خوام که یه خورده بحث منحرف شد از موضوع اصلی. اگه جای این سوال اینجا نیست تا یه جای دیگه این سوال رو بذارم.

  9. #79
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    در F یکسان عمق میدان متفاوت خواهد.

    لنز 50 مم روی فول‌فریم عمق میدان کمتری را نسبت به 35 روی کراپ‌دارها حاصل می‌کند.
    .

  10. #80
    كاربر همراه BERLANO آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2008
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    321
    تشکر شده
    4093
    تشکر کرده
    2760

    پیش فرض پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط Vahid نمایش پست ها
    در F یکسان عمق میدان متفاوت خواهد.

    لنز 50 مم روی فول‌فریم عمق میدان کمتری را نسبت به 35 روی کراپ‌دارها حاصل می‌کند.
    یه سوال برام پیش اومده که شاید مستقیما به این تاپیک مرتبط نباشه، بهتر نیست بگیم یه دوربین فول فریم و یک کراپدار در زاویه دید یکسان عمق متفاوتی دارند بجای اینکه بگیم در F یکسان عمق میدان متفاوت است؟ چون من فکر می کنم اگر دیاف و فاصله کانونی در این دو نوع دوربین یکسان باشه دقیقا عمق میدان یکسانی رو خواهیم داشت، ولی با زاویه دید متفاوت !! که اگر در این حالت سعی کنیم بدون دستکاری فاصله کانونی و دیاف زاویه دید دو دوربین رو با تغییر فاصله با سوژه (در یکی از دو دوربین) یکسان کنیم، اون موقع است که دوربین کراپدار عمق بیشتری رو ثبت میکنه، چون فاصله بیشتری رو با سوژه داره !


    فکر کنم چند پست اخیر به همراه پست من به تاپیک مناسب تر منتقل بشه بهتر باشه
    میلاد مطهری

    Instagram
    Gears

صفحه 8 از 20 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •