صفحه 41 از 55 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 401 تا 410 , از مجموع 545
Like Tree1371تشکر

موضوع: اولترا وایدی برای تمام فصول

  1. #401
    كاربر فعال Jalal Parsa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    Gilan,Lisar
    نوشته ها
    699
    تشکر شده
    7353
    تشکر کرده
    3214

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    یک سوال اصولی ،
    در اولترا واید ها (منظور فوکال های کمتر از 20mm)
    اپرچر باز تر مفید تر هست یا لرزش گیر؟!

    برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید یک مقایسه فرضی میکنم.
    بین دو لنز زیر کدامیک ارجحیت دارد ؟! (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها ) ---->مشخصا همه میدانیم اپرچر باز برای آسمان شب و لرزش گیر برای عکاسی بدون سه پایه به داد ما میرسند ،پس خواهشا کلی بگویید.

    20mm , با f1.4 بدون لرزش گیر
    20mm , با f2.8 با لرزشگیر (حدودا 3 استاپ)
    خب من باشم اپرچر باز تر رو انتخاب میکنم ،
    2 استاپ نور بیشتر بدست میارم ، میمونه یک استاپ که فوکال هم اینقد پایین هست که با سرعت شاتر مشکلی پیش نیاد من با 17 مم و سرعت شاتر 1/15 بدون لرزشگیر هیچ مشکلی ندارم
    و بازم بخاطر فوکال پایین عمق میدان کمتر هم چندان به چشم نمیاد از طرفی یه مزیت هم هست.
    ارادات
    yaghoobi، a.g g.a، 47amir و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    جلال پارسا
    instagram

  2. #402
    كاربر همراه rasoul2014 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    391
    تشکر شده
    777
    تشکر کرده
    436

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    یک سوال اصولی ،
    در اولترا واید ها (منظور فوکال های کمتر از 20mm)
    اپرچر باز تر مفید تر هست یا لرزش گیر؟!

    برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید یک مقایسه فرضی میکنم.
    بین دو لنز زیر کدامیک ارجحیت دارد ؟! (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها ) ---->مشخصا همه میدانیم اپرچر باز برای آسمان شب و لرزش گیر برای عکاسی بدون سه پایه به داد ما میرسند ،پس خواهشا کلی بگویید.

    20mm , با f1.4 بدون لرزش گیر
    20mm , با f2.8 با لرزشگیر (حدودا 3 استاپ)
    حتما لنز با اپرچر بازتر مفیدتر است.
    ارزش لرزش گیرها اصولا هر چه فوکال بیشتر میشود خود را بیشتر نشان می دهد چون امکان استفاده از شاتر سریع روی دست با افزایش فوکال کم و کمتر میشود.
    در لنزی با این فاصله کانونی اندک (20 مم و کمتر) اصولا شما به راحتی با 1/15 ثانیه هم ثبت موفقی میتوانید داشته باشید و صد البته هیچ چیز هم نمیتواند جای دهانه بازتر را (کاهش نویز) بگیرد.
    msh2200، yaghoobi، Kourosh Kahal و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #403
    كاربر بسیار فعال DELL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تبریز- تهران
    نوشته ها
    1,746
    تشکر شده
    5233
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    یک سوال اصولی ،
    در اولترا واید ها (منظور فوکال های کمتر از 20mm)
    اپرچر باز تر مفید تر هست یا لرزش گیر؟!

    برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید یک مقایسه فرضی میکنم.
    بین دو لنز زیر کدامیک ارجحیت دارد ؟! (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها ) ---->مشخصا همه میدانیم اپرچر باز برای آسمان شب و لرزش گیر برای عکاسی بدون سه پایه به داد ما میرسند ،پس خواهشا کلی بگویید.

    20mm , با f1.4 بدون لرزش گیر
    20mm , با f2.8 با لرزشگیر (حدودا 3 استاپ)
    این کاملا به نیاز شما و جنس عکاسی بستگی دارد. اگر عکاسی آسمان شب انجام نمی دهید و زیاد اهل حمل کردن سه پایه نیستید به نظرم لرزشگیر کاربرد بیشتری خواهد داشت.
    اما باید دقت داشته باشید دو مسئله مطرح است یکی این که اکثر کاربران در این شرایط قرار نمی گیرند و لذا روزنه بازتر برای آنها کاربردی تر است. و یکی هم اینکه در شرایط فعلی در بازار چنین انتخابی موضوعیت ندارد ، لنز هایی که موجود هستند از نظر اپتیکی و قیمت و سایر شرایط انقدری دارای تفاوت هستند که انتخاب بین روزنه بازتر و لرزشگیر موضوعیت چندانی پیدا نمی کند.

    ضمنا یک مسئله عرض کنم ، با لنزی مثل 10-18 در 10 میلی متر بر روی دست ، با حالت لرزشگیر روشن حتی با سرعت 1 ثانیه هم می شود عکس شارپ و بدون لرزش گرفت و تفاوت آن با لنزهای بدون لرزشگیر که دوستان فرمودند در 1/15 عکس خوب می گیرد زیاد است.

    پی نوشت : یک نکته دیگر که فراموش شد عرض کنم این است که در عکاسی با اپرچر های بسته هم لرزشگیر کاربرد خودش را نشان می دهد و می شود ایزوی پایین تری را برای عکاسی انتخاب کرد (مثلا در اپرچر 16 در شرایط نوری غروب بجای ایزو 800 و سرعت 1/15 ، می شود ایزو را 100 تنظیم کرد و با سرعت 1/2 براحتی عکاسی کرد)
    ویرایش توسط DELL : Wednesday 10 February 2016 در ساعت 13:32
    msh2200، yaghoobi، Amir Tavakoli و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    --امیررضا توسلی--

    ویرایش عکس ها : آزاد

  4. #404
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    یک سوال اصولی ،
    در اولترا واید ها (منظور فوکال های کمتر از 20mm)
    اپرچر باز تر مفید تر هست یا لرزش گیر؟!

    برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید یک مقایسه فرضی میکنم.
    بین دو لنز زیر کدامیک ارجحیت دارد ؟! (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها ) ---->مشخصا همه میدانیم اپرچر باز برای آسمان شب و لرزش گیر برای عکاسی بدون سه پایه به داد ما میرسند ،پس خواهشا کلی بگویید.

    20mm , با f1.4 بدون لرزش گیر
    20mm , با f2.8 با لرزشگیر (حدودا 3 استاپ)
    درود،

    دوست عزیز وجود لرشگیر در لنزهای اولترا واید تقریبا بی معنیه چون عملا کاربردی نداره به همین خاطر بیشتر لنزهای اولترا واید برای بیشتر نشدن قیمتهاشون لرزشگیر ندارند. در مقایسه دو لنز که صد البته 20 میلیمتر f/1.4 ارجحیت دارد هم برای عکاسی شب بسیار مناسبتر هم برای منظره و عکاسی معماری به خصوص از داخل بناها. بنابراین خرید 20 میلیمتر f/2.8 هیچ توجیحی جز هزینه بیشتر نداره.
    msh2200 و 47amir تشکر می‌کنند.

  5. #405
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    یک سوال اصولی ،
    در اولترا واید ها (منظور فوکال های کمتر از 20mm)
    اپرچر باز تر مفید تر هست یا لرزش گیر؟!

    برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید یک مقایسه فرضی میکنم.
    بین دو لنز زیر کدامیک ارجحیت دارد ؟! (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها ) ---->مشخصا همه میدانیم اپرچر باز برای آسمان شب و لرزش گیر برای عکاسی بدون سه پایه به داد ما میرسند ،پس خواهشا کلی بگویید.

    20mm , با f1.4 بدون لرزش گیر
    20mm , با f2.8 با لرزشگیر (حدودا 3 استاپ)
    درود
    شما کاربردتون چیه؟
    برای چه بادی ای نیاز به لنز آلترا واید دارید؟
    47amir تشکر می‌کند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  6. #406
    كاربر همراه 47amir آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    محل سکونت
    Vienna
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    1130
    تشکر کرده
    2279

    پیش فرض

    سلام خدمت دوستان عزیزم ،
    بنده برای 6D اولترا واید میخوام، ولی Distortion برام خیلی مهمه میخوام لنزی بگیرم که با اصلاح نرم افزاری Distortion تقریبا به صفر برسه، فوکال های 15 و 16 تا حدود 18 مقدار Distortion شان بالاست و با اصلاح نرم افزاری به صفر نمیرسند اگر هم با کراپ برسند باعث تخریب عکس مشوند ولی 20mm را میشود اصلاح کرد.
    من در پست قبلی هم گفتم خواهش میکنم کلی بگویید. (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها )

    نظر من روی دو لنز
    1_ Sigma Art AF 20mm 1.4
    2_ Tamron SP AF 15-30mm 2.8

    یک گزینه سومی هم وجود دارد
    3_ Canon EF 16-35mm 4.0 L IS
    امیر دانش
    http://www.amirdanesh.com

  7. #407
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    درود،

    دوست عزیز وجود لرشگیر در لنزهای اولترا واید تقریبا بی معنیه چون عملا کاربردی نداره به همین خاطر بیشتر لنزهای اولترا واید برای بیشتر نشدن قیمتهاشون لرزشگیر ندارند. در مقایسه دو لنز که صد البته 20 میلیمتر f/1.4 ارجحیت دارد هم برای عکاسی شب بسیار مناسبتر هم برای منظره و عکاسی معماری به خصوص از داخل بناها. بنابراین خرید 20 میلیمتر f/2.8 هیچ توجیحی جز هزینه بیشتر نداره.
    سلام
    با قسمت هایی از صحبتتون که بولد کردم کاملا مخالفم!
    الان 35-16 جدید هر دو برند کانن و نیکون لرزشگیر دار هستن. اگر بی معنی و بی کاربرد بود اقدام به تولید این دو لنز نمیکردن.

    برای عکاسی منظره و معماری با دیافراگم 1.4 ؟؟؟ مسلما لنز 20 میلیمتر روی فول فریم میخواد استفاده بشه وگرنه روی کراپ دار که واید مناسبی نداره. عمق میدان 1.4 روی فول فریم برای عکاسی معماری و منظره؟؟؟!!!
    حداقل توی تاپیکهای فروم خودمون یادم نمیاد عکس منظره یا معماری که با این دیافراگم گرفته شده باشه.
    ولی اگه هدف عکاسی شب باشه کاملا باهاتون موافقم
    Kourosh Kahal، MahBaz، KHAKSAR و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #408
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    سلام خدمت دوستان عزیزم ،
    بنده برای 6D اولترا واید میخوام، ولی Distortion برام خیلی مهمه میخوام لنزی بگیرم که با اصلاح نرم افزاری Distortion تقریبا به صفر برسه، فوکال های 15 و 16 تا حدود 18 مقدار Distortion شان بالاست و با اصلاح نرم افزاری به صفر نمیرسند اگر هم با کراپ برسند باعث تخریب عکس مشوند ولی 20mm را میشود اصلاح کرد.
    من در پست قبلی هم گفتم خواهش میکنم کلی بگویید. (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها )

    نظر من روی دو لنز
    1_ Sigma Art AF 20mm 1.4
    2_ Tamron SP AF 15-30mm 2.8

    یک گزینه سومی هم وجود دارد
    3_ Canon EF 16-35mm 4.0 L IS
    سلام
    در 20 میلیمتر ، بین این سه لنز ، تامرون کمترین دیستوریشن را دارد.
    ولی انتخاب من بین این سه ، 35-16 خواهد بود.
    Nima Sadigh، mehran2190 و 47amir تشکر می‌کنند.

  9. #409
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Tavakoli نمایش پست ها
    سلام
    با قسمت هایی از صحبتتون که بولد کردم کاملا مخالفم!
    الان 35-16 جدید هر دو برند کانن و نیکون لرزشگیر دار هستن. اگر بی معنی و بی کاربرد بود اقدام به تولید این دو لنز نمیکردن.

    برای عکاسی منظره و معماری با دیافراگم 1.4 ؟؟؟ مسلما لنز 20 میلیمتر روی فول فریم میخواد استفاده بشه وگرنه روی کراپ دار که واید مناسبی نداره. عمق میدان 1.4 روی فول فریم برای عکاسی معماری و منظره؟؟؟!!!
    حداقل توی تاپیکهای فروم خودمون یادم نمیاد عکس منظره یا معماری که با این دیافراگم گرفته شده باشه.
    ولی اگه هدف عکاسی شب باشه کاملا باهاتون موافقم

    درود،

    مطمئن باشید اگه 35-16 لرزشگیر نداشتند هیچ اتفاقی نمیفتاد همون طوری که لنزهایی هستند مثل 40-17 کنون که لرزشگیر نداشتند تازه f/4 هم هست. آیا بدون وجود لرزشگیر این لنز بلا استفاده بود؟ آیا عکسهای خوبی با این لنز گرفته نشدند؟ وجود لرزشگیر در لنزهای اولترا واید بیشتر برای بازار گرمی و افزایش قیمت محصول هست وگرنه چه مفهومی داره که لنزی که اولترا واید هست که 20 میلیمتر هم در این رده قرار داره و حتی f/1.4 هست حتی روی دست شارپترین عکسها رو تحویل شما خواهد داد.

    وجود لرزشگیر در لنزهایی مثل 70-24 احساس میشد اونم نه در تمام فوکالها که نیکون در ورژن جدیدش اینو اعمال کرد یا تامرون 70-24 که از اول هم لرزشگیر داشت. یا وجود لرزشگیر در لنزهای ماکرو و تله فتو از ملزومات هست وگرنه باز هم عرض میکنم که وجود لرزشگیر در لنزهای اولترا واید کاملا بی معنیه.

    بنده 2 ساله با توکینای 16-11 روی سنسور کراپدار عکاسی میکنم چه در روز و چه در شب یادم نمی یاد که عکسی گرفتته باشم و تو اون عکس احساس نیاز به لرزشگیر داشته باشم.

    دوست عزیز وقتی فوکوس شما بینهایت هست میتونید با f/1.4 هم از مناظر عکس بگیرید.

    برداشت من اینه که شما تجربه عکاسی با لنزهای اولترا واید رو نداشتید که با عرایض بنده مخالفت کردید.
    47amir تشکر می‌کند.

  10. #410
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9924
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 47amir نمایش پست ها
    سلام خدمت دوستان عزیزم ،
    بنده برای 6D اولترا واید میخوام، ولی Distortion برام خیلی مهمه میخوام لنزی بگیرم که با اصلاح نرم افزاری Distortion تقریبا به صفر برسه، فوکال های 15 و 16 تا حدود 18 مقدار Distortion شان بالاست و با اصلاح نرم افزاری به صفر نمیرسند اگر هم با کراپ برسند باعث تخریب عکس مشوند ولی 20mm را میشود اصلاح کرد.
    من در پست قبلی هم گفتم خواهش میکنم کلی بگویید. (برای مصارف عمومی اولترا وایدها، در کل با احتساب تمام فاکتورها )

    نظر من روی دو لنز
    1_ Sigma Art AF 20mm 1.4
    2_ Tamron SP AF 15-30mm 2.8

    یک گزینه سومی هم وجود دارد
    3_ Canon EF 16-35mm 4.0 L IS
    اگر بدنه كنون داريد و استفاده عمومي در عكاسي داريد 16-35 f/4 كنون كه بهترين لنز كنون در اين رنج هست را تهيه بفرماييد. اگر اپچر بازتر نياز داريد منتظر 16-35 2.8 iii بمايند.
    برندهاي third party مشكلات مخصوص به خودشان را دارند. پولتان را خرج شركتهايي غير اصلي نكنيد. از اتوفوكوس گرفته تا كيفيت ساخت و كوتينگ و افت قيمت و فروش دست دوم و ... البته لنز 20 1.4 زيگما به دليل خاص بودن بسيار وسوسه كننده است! ولي هميشه احتمال ارايه لنز مشابه توسط كنون مي رود.
    47amir تشکر می‌کند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

صفحه 41 از 55 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •