صفحه 45 از 164 نخستنخست ... 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 95 145 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 441 تا 450 , از مجموع 1638
Like Tree3199تشکر

موضوع: انتخاب لنز مناسب براي پرتره

  1. #441
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12234

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط djmehdi_67 نمایش پست ها
    یک سوال شاید مبتدیانه به نظرم اومد
    البته شاید هم به این تاپیک زیاد ربط نداشته باشه اما خوب بی ربط هم نیست
    یه فرمول میخواستم برای فاصله از سوژه در فواصل کانونی مختلف
    نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه . منظورم اینه که مثلا برای عکاسی از پرتره در آتلیه با یه لنز مثلا 28 م.م چه قدر باید با دوربین فاصله داشت؟و همینطور برای فواصل تله تر مثل 50 م.م و 85 م.م که مناسب این کار هست
    چون تو فروم دیدم خیلی از دوستان لنز 85 م.م رو مناسب دونستند به ذهنم رسید خوب برای همچین فاصله کانونی ای چه قدر باید عقب برم؟مثلا اگه مجبور بشم 10 یا 15 متر عقب برم که خوب تقریبا محاله برای من چون تو خونه عکس میگیرم و جای مانور ندارم و برای همچین لنزی باید یه کوریدور اجاره کنم ;)
    یه سوال دیگه هم داشتم
    لنز مد نظر من برای خرید 50 م.م 1.8 کنن هست به خاطر قیمت و کیفیت مناسب با توجه به قیمت پایین اون
    میخواستم بینم آیا لنزهای تامرون , سیگما یا ... هم در این محدوده قیمت چیزی دارن؟

    درود


    خوب من منظور شما رو متوجه شدم ، فکر میکنم بیشتر بستگی داشته باشه به نوع پرتره ای که مد نظر شما هست، اینکه کلوز آپ باشه یا لانگ شات یا مدیوم شات،.... یعنی بسته به اینکه بخواهید سوژه شما نیم تنه باشد یا تمام تنه یا اینکه صورت سوژه تمام کادر رو پر کنه شما باید فاصله خاصی را با سوژه داشته باشید که با هر لنزی این فاصله فرق خواهد داشت.

    گذشته از اینکه با بعضی لنز ها بخاطر بهم ریختن فرم صورت زیاد به صورت سوژه نمیتونید نزدیک بشوید و در نزدیکترین فاصله ای که بتوانید با لنز X به سوژه نزدیک بشوید که دفرمگی ایجاد نکند فقط بتوانید با آن لنز یک نیم تنه ثبت کنید.

    برعکس وقتی فاصله کانونی بالاتر باشد شما نگرانی از بابت دفرمه شدن نخواهید داشت و میتوانید آنقدر نزدیک شوید که با چشم و ابروی سوژه کل کادر رو پر کنید.

    اینها کلیات هستند و توضیحات بیشتر رو دوستان دیگر خواهند داد فقط میتوانم بگویم آن 50mm f1.8 که فرمودید لنز بسیار خوبی هست شارپنس خیلی خوبی داره من که از دیدن نمونه عکسهاش لذت بردم.



    موفق باشید


    انوش
    F.KamranNia، gioumtell، aidin594 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #442
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    39
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    دوستان لطفا من رو در این رابطه راهنمائی کنید

    من کانن ۵د مارک ۲ و ۱ استودیو مناسب و خوب کوچک دارم همراه لنز ۷۰-۲۰۰ ۴ل می‌خواهم حتما لنز دومی تهیه کنم ,

    گزینه‌ها ی من 50mm 1,4 و ۲۴-۷۰ ۲،۸ usm و همچنین ۷۰-۲۰۰ ۲،۸ هست

    در این مورد کمی‌ گیج شدم بنظر شما ۲۴-۷۰ بخرم و با همین ۷۰-۲۰۰ ۴ل ۲ لنز داشته باشم

    یا یک لنز فیکس 50mm 1,4بگیرم و بجای اون ۷۰-۲۰۰ ۴ل رو بفروشم و بجاش ۲،۸ بخرم

    که مثلا از ۷۰-۲۰۰ در فضای بیرون و 50mm یا ۲۴-۷۰ در استودیو استفاده کنم یا بر عکس ؟؟
    یا بجای 50mmفقط به ۲۴-۷۰ فکر کنم ؟ و بعد در مرور زمان ۷۰-۲۰۰ رو عوض کنم ؟



    کیفیت برام خیلی‌ مهم هست

    لطفا من رو راهنمائی کنید

  3. #443
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    اگر من جای شما بودم 70-24 رو انتخاب میکردم.به هر حال یک لنز زوم هست با کیفیت عالی...البته اگر با اندازه و وزنش مشکل نداشته باشید.درباره 200-70 هم خودتون بهتر میدونید ولی اگر توی این رنج به دیاف 2.8 نیاز دارید توصیه من این هست که افزایش بودجه بدید و ورزن جدید لنز رو تهیه کنید.
    farhad44 و maziyarsh تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  4. #444
    كاربر فعال ssobhdel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    نوشته ها
    594
    تشکر شده
    6125
    تشکر کرده
    5521

    پیش فرض

    به نظر من در آتلیه شما به دیاف باز نیازی ندارید و در ۹۰٪ مواقع دیاف روی 5.6 تا 8 هست بنابراین همای 24-70 را بگیرید و 70-200 خود را نگه دارید این لنز به اندازه کافی شارپ هست.
    A_Maddah، farhad44، Halalzadeh و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #445
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    39
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    ممنون از دوستان که من رو در این زمینه راهنمائی میکنند

    به نظر دوستان آیا این تصمیم می‌تونه تصمیم خوبی‌ باشه???

    که من از خرید لنز دوم صرف نظر کنم و بجای سرمایه گذاری روی ۲۴-۷۰

    لنز قدیمی خودم رو بفروشم ( ۷۰-۲۰۰ ۴ل) و بجای این ۲ لنز جدید‌ترین سری از ۷۰-۲۰۰ ۲،۸‌ای س مارک ۲ 70-200 2,8 IS marke II رو بخرم???

    و چند وقت فقط از این لنز استفاده کنم??

    یا تصمیم درستی‌ نیست ؟

    نداشتن آاس در ۷۰-۲۰۰ خودم من رو راضی‌ نمی‌کنه و همیشه من رو مجبور به خرید نسخه‌ای لرزشگیر دار کرده به خاطره همین برای خرید ۲۴-۷۰ با اون قیمت تردد دارم و به نسخه‌ای جدید ۷۰ -۲۰۰ مارک ۲ فکر می‌کنم این طور که شنیدم بسیار کم نقص و با کیفیت هست
    آیا ارزش این رو داره که برای داشتنش از نسخه‌های قدیمی همراه آاس و حتی ۲۴-۷۰ برای مدتی‌ بگذرم?

    ولی‌ نمیدونم چند وقت نداشتن رنج پائین تر می‌تونه کسی‌ رو که تمرکزش در عکاسی فشن و پرتره ، داخل و خارج از استودیو هست رو ناراحت کنه

    لطفا من رو در این تصمیم گیری نها‌یی راهنمائی کنید

  6. #446
    كاربر فعال king4 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    705
    تشکر شده
    6326
    تشکر کرده
    3583

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط september نمایش پست ها
    ممنون از دوستان که من رو در این زمینه راهنمائی میکنند
    به نظر دوستان آیا این تصمیم می‌تونه تصمیم خوبی‌ باشه???
    که من از خرید لنز دوم صرف نظر کنم و بجای سرمایه گذاری روی ۲۴-۷۰
    لنز قدیمی خودم رو بفروشم ( ۷۰-۲۰۰ ۴ل) و بجای این ۲ لنز جدید‌ترین سری از ۷۰-۲۰۰ ۲،۸‌ای س مارک ۲ 70-200 2,8 IS marke II رو بخرم???
    و چند وقت فقط از این لنز استفاده کنم??
    یا تصمیم درستی‌ نیست ؟

    نداشتن آاس در ۷۰-۲۰۰ خودم من رو راضی‌ نمی‌کنه و همیشه من رو مجبور به خرید نسخه‌ای لرزشگیر دار کرده به خاطره همین برای خرید ۲۴-۷۰ با اون قیمت تردد دارم و به نسخه‌ای جدید ۷۰ -۲۰۰ مارک ۲ فکر می‌کنم این طور که شنیدم بسیار کم نقص و با کیفیت هست
    آیا ارزش این رو داره که برای داشتنش از نسخه‌های قدیمی همراه آاس و حتی ۲۴-۷۰ برای مدتی‌ بگذرم?

    ولی‌ نمیدونم چند وقت نداشتن رنج پائین تر می‌تونه کسی‌ رو که تمرکزش در عکاسی فشن و پرتره ، داخل و خارج از استودیو هست رو ناراحت کنه

    لطفا من رو در این تصمیم گیری نها‌یی راهنمائی کنید
    دوست عزیز چرا به لنز 24-105 IS فکر نمی‌کنین؟
    اکثر دوستانی که از این لنز استفاده می‌کنن اونم روی بدنه فول فریم راضی هستن، IS هم که داره و رنج خیلی خوبی هم داره.
    اگر هم خیلی به عمق میدان کم و بوکه علاقه دارید یدونه لنز پرایم 135 یا 85 هم در کنار 24-105 میتونه خوب باشه.
    farhad44 و Saeed.gh.sh تشکر می‌کنند.
    گالری عکس بهنام صفرزاده
    Nikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x

  7. #447
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    بستگی به نوع عکاسی شما داره.

    با خرید 200-70 اف 2.8 اا چه چیز اضافه بدست می آورید؟

    فوکال همان است. و کیفیت 200-70 اف 4 آی اس هم که عالی است(پس بهتره 200-70 اف 4 معمولی را بدهید یک آی اس دار بگیرید). پس فقط یک استاپ نور بیشتر + کمی هم بوکه بهتر (که البته شک دارم بشه گفت بوکه چون تو اف 2.8 و فوکال 70 به بالا روی فول فریم عملاً چیزی از بکگراند باقی نمی مونه) خواهید داشت.

    اگر عکاس تاتر بودید یا سینما اون یک استاپ ارزش پرداخت چنین هزینه ای را (شاید) داشت. اما الان حتی اگر یک پرتره باز در فضای باز و نور محیطی هم هستید چنین کاری عاقلانه نیست.

    ضمناً قبل از اقدام به این کار توصیه می کنم یک بار 5دی اا + 200-70 اف 2.8 جدید را در دست بگیرید تا متوجه وزن سنگین و فشاری که به مچتان می آید باشید. (با گریپ باشه که دیگه کاملاً یک ترکیب سنگین خواهد بود)

    نداشتن لرزش گیر در 70-24 برای عکاسی که از 5دی اا استفاده می کند (آن هم برای پرتره و احتمالاً بیشتر وقت ها در استدیو) مورد مهمی نیست. نهایتاً اگر نیاز باشه کافیه ایزو را بالا ببرید و از بی نویزی 5دی اا کنون لذت ببرید.

    اما 105-24 برای کار در سطح بالا اگر چه لنز خوبی است اما در برخی موارد با 70-24 قابل قیاس نیست. این لنز دارای CA نسبتاً زیادی است که البته باز هم بسته به نوع عکاسی شما نمود پیدا می کند و هرچه به لبه ها بروید CA بیشتر می شود که در فول فریم بیشتر هم نمایان خواهد بود. در مقایسه با 70-24 که CA بسیار بسیار بهتری دارد و زحمت ادیت را خیلی کم می کند. ضمناً رندرینگ و خروجی رنگ 70-24 بسیار بهتر است.

    نهایتاً اگر به رنج واید نیازی ندارید بهتر است یک 200-70 اف 4 آی اس داشته باشید و یک 135 اف 2 مثلاً تا یک 200-70 اف 2.8 اا با قیمت گزاف و سختی استفاده ....
    farhad44، Saeed.gh.sh، gioumtell و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  8. #448
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32527
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    سلام

    هرچند دوستان اغلب پاسخ هاي منطقي اي به پرسش شما داده اند ولي ما هنوز دقيقا نمي دانيم كه شما:

    1- با وجود نور زياد و استفاده از سرعت شاتر كافي و ديافراگم بسته چرا در آتليه به IS احتياج داريد؟
    2- عكسهاي Outdoor شما چگونه عكسهايي است؟ اگر عكاسي عروسي (در باغ و ...) و در نور روز مي كنيد باز هم چرا IS مورد نيازتان است؟

    اگر عكسهاي شب هم در محيط بيرون مي گيريد بد نيست 70-200 تان را عوض كنيد ولي اگر نمي كنيد اين لنز در نور كافي كاملا مناسب است. با توجه به فول فريم بودن دوربين شما در صورتيكه آتليه تان خيلي كوچك نباشد اين لنز از نظر فاصله كانوني لنز ايده آلي براي آتليه و عكسهاي بيرون است.

    اگر به ديافراگم 2.8 نياز نداشته باشيد توصيه ي بنده تركيب 105-24 و 200-70 f/4 با لرزشگير است. همه مان مقايسه هاي معروف بين 70-24 و 105-24 را خوانده ايم و برخلاف تصور عمومي در بسياري موارد نه تنها 70-24 بر 105-24 ارجحيت ندارد بلكه برعكس است و در مقابل وزن كمتر، رنج فاصله كانوني بالاتر و لرزشگير؛ به نظر من برد با 105-24 است به ويژه اينكه در تركيب با 200-70، عدم وجود Overlap لازم بين 70 لنز 70-24 و 70 لنز 200-70 شمارا وادار به دفعات بيشتري باز و بسته كردن لنز مي كند ولي همپوشاني 35 ميليمتري دو لنز توصيه شده در بسياري موارد شما را بي نياز از باز كردن 105-24 از روي دوربين خواهد كرد.
    Saeed.gh.sh، gioumtell، lamagra و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  9. #449
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    13
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    15

    پیش فرض

    سلام
    من کار حرفه ای نمیکنم و فعلاً پول هم تو دست وبالم نیست واسه پرتره Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS مناسبه؟

  10. #450
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    177
    تشکر شده
    635
    تشکر کرده
    917

    پیش فرض

    سلام
    لينك زير حاوي مقايسه جالبي است بين لنزهايي با فواصل كانوني مختلف و تاثير اون روي نماي صورت. اميدوارم بتونه دوستان تازه‌كار را در انتخاب لنز مناسب براي پرتره كمك كنه.

    ویرایش توسط milad65 : Sunday 23 January 2011 در ساعت 01:46
    Anoosh-Em، ssobhdel، drfarahnak و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 45 از 164 نخستنخست ... 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 95 145 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •