عكسهاتون عالي شده
تبريك ميگم
آيا توي عكس دوم زمين رو با منبع نوري روشن كردين ؟
Printable View
عكسهاتون عالي شده
تبريك ميگم
آيا توي عكس دوم زمين رو با منبع نوري روشن كردين ؟
آقای فهیمی با توجه به مكان سكونتتان باید ستاره های بیشتری تو عكسهاتون باشه
به نظر باید سهم آسمان رو تو عكسها بیشتر كنید
به نقل از نجوم پارسی:
چهره ی خورشید آبله گون می شود !
بعد از مدتها یکنواختی در سطح خورشید اخیرا" لکه هایی با ابعاد کوچک بر روی نوار استوایی خورشید نمایان شده است و نوید این را می دهد که کم کم می توان رصد های این لکهای گریز پای خورشید را آغاز کرد
http://www.spaceweather.com/swpod200...en1_strip3.jpg
سلام
احتمالا" پیكسل سوخته است!!! :::big grin:::
حالا همچین عكسی رو با چه سرعت و دیافراگمی میشه گرفت, به سنسور صدمه نمیزنه؟؟؟ :::confused2:::
سلام
جمعه شهاب باران بسیار خوبی برای عکاسی داریم. به طور میانگین هر دقیقه 2 مورد (البته در هر ساعت بین 40 تا 200 متغیره )
به انجمن های نجوم آماتوری شهرتون زنگ بزنید و جزئیات دقیق و همچنین مکان مناسب (دور از آلودگی نوری) رو پیدا کنید.. فقط همین قدر بدونید که بعد از غروب به جایی که خورشید غروب کرده نگاه کنید...از دستش ندین ( البته مواظب سنسور هاتون هم باشین)
امیدوارم شنبه عکسهای خوبی رو اینجا از این واقعه خوب ببینیم.
به نقل از سایت مجله نجوم:
IC1848 سحابی نشری و کم نوری است که هیدروژن ماده اصلی آن را تشکیل می دهد، از این رو می توان آن را زادگاه ستارگان جوان دانست. این سحابی در فاصله 7500 سال نوری از ما و در قسمت شرقی صورت فلکی ذات الکرسی واقع شده، همچنین می توان گفت که این سحابی نیمه ای از همدم خود یعنی IC1805 است. به علت آنکه طیف هیدروژن در این سحابی نقش اساسی دارد، عکاسان آسمان شب معمولا جذب نور بیشتری را در طیف قرمز استفاده می کنند. در تصویر فوق نیز از فیلترهای Ha ( اچ آلفا)، SII (سولفور)، OIII ( اکسیژن) استفاده شده، هر کدام از این فیلتر ها جذب خود را در طیفی مشخص انجام می دهند و سبب می شوند تا به ترتیب رنگ های قرمز، سبز و آبی ثبت شوند در نهایت این سه رنگ با هم ترکیب و عکس فوق پدید می آید.
عکس از بهيار بخشنده
http://nojum.ir/images/gallery/138691610513788.jpg
هر ساله در بلندترین شبهای سال، در دههي آخر آذر، آسمان میزبان شهابهای جوزایی است. شهابهای پرنوری که در دل هوای سرد زمستانی آتش بازی زیبایی راه میاندازند تا منجمان آماتور را به زیر سقف زیبای آسمان بکشانند و دقیقاً در آغازین روزهای فصل سرما به ملاقات جو زمین میآیند تا آخرین بارش چشمگیر سال را به نمایش بگذارند. عکسي از بارش شهابي جوزايي/ فرد برونجس
شهابهاي اين بارش برخلاف اکثر بارشهای شهابی سال بر اثر عبور زمین از میان ذرات به جا مانده از سیارک فایتون۳۲۰۰ پدید میآیند. این شهابها سرعت خیلی کمی نسبت به شهابهای دیگر دارند (۳۵ کیلومتر در ثانیه) و با رنگ سفیدشان مانند شعلهای زیبا به نظر میرسند.
کانون این بارش در ۲ درجهای شمال شرق ستاره کاستور قرار دارد ولی شما برای دیدن شهابها باید به شعاع حدود ۴۵ درجهای کانون بنگرید و از دیدن شهابهایی در نزدیکی ستارههای زیبای زمستانی لذت ببرید.
امسال نیز زمین در شبهای ۲۲ تا ۲۴ آذر از نزدیکترین فاصله توده ذرات فایتون میگذرد. بنابراین از حدود ساعت هشت شب که صورت فلکی جوزا طلوع میکند تا صبحگاه شرایط رصدی مهیاست. به ویژه آنکه امسال ماه نیز ساعتی پس از غروب زیر افق میرود و هلال باریک آن نیز در اوایل شب مزاحمتی ایجاد نمیکند.
همچنین این بارش در زمان تعطیلات آخر هفته رخ میدهد. بنابراین فقط کافی است از آلودگیهای نوری شهرهای بزرگ دور شوید و لباس گرم و تجهیزات ایمنی لازم به همراه داشته باشید. بارش امسال حدود ساعت هشت و نیم شامگاه جمعه ۲۳ آذر به اوج خود میرسد؛ یعنی درست زمانی که آسمان به دور از نور مزاحم ماه، صورت فلکی جوزا و کانون بارش را در خود جای داده است. ولی این بارش اوج لحظهای ندارد و به همین خاطر میتوانید شب پنجشنبه یا شنبه نیز بیش از ۱۰۰ شهاب در هر ساعت در آسمان نظاره گر باشید.
به علت سرعت کمتر شهابهای جوزایی، شمارش و تشخیص قدر آنها آسان است و بنابراین این بارش آزمون خوبی به منظور آمادگی برای رصد سایر بارشها است.
محدودهي تقريبي کانون بارش با دايرهي قرمز رنگ مشخص شده است.عکاسی از شهابها فعالیت جالبی است که هر ساله منجمان آماتور این کار را به عنوان قسمتی از برنامه رصدی خود قرار میدهند. برای عکاسی از شهابها به یک دوربین عکاسی دارای سرعت بی ، یک سه پایه محکم و یک سیم دکلانشور نیاز دارید.
عکاسی از شهابها نسبتاً دشوار است. دوربین شما باید در جهتی مناسب تنظیم باشد و همه چیز درست انجام شود. شهابها با سرعت بسیاری در آسمان حرکت میکنند و لحظه کوتاهی میدرخشند. در نتیجه هر نقطه از رد تیر شهاب، نور بسیار کمی به دوربین میرساند. بنابراین باید از فیلمهای حساس( حساسیت ۴۰۰ به بالا) استفاده کرد. برخی عکاسان برای آنکه شانس خود را برای ثبت شهابهای بیشتر بالا ببرند، از چند دوربین که بخشهای مختلف آسمان را پوشش دادهاند، استفاده میکنند. به کاربردن عدسی واید گرچه سبب عبور شهابهای بیشتری از میدان دید میشود، از نورانیت تصویر و اندازه شهابها میکاهد و بسیاری از شهابهای ظاهر شده در آن ثبت نمیشوند.
http://nojum.ir/images/articles/138692012533677/2.jpg
http://nojum.ir/images/articles/1386.../untitled2.jpg
بهتر است در عکاسی هدفمند شهابها از دیافراگم باز و نوردهیهای نه چندان بلند(حداکثر ۳۰ دقیقه) استفاده کنید. با ظهور هر شهاب در منطقه عکاسی خود، مطمئن نباشید که آن را ثبت کردهاید. بسیاری از شهابها به دلیل سرعت زیادشان ردی از خود بر فیلم باقی نمیگذارند، مگر آنکه به راستی درخشان باشند. اگر شهابی درخشان از مقابل دید دوربین گذشت، بهتر است نوردهی را زیاد ادامه ندهید، تا تضاد میان تیرگی آسمان و درخشش شهاب حفظ شود.
در این شبها در منطقهای تاریک میتوانید در وضعيت ايده آل هر ساعت تا ۱۲۰ شهاب را بشمارید. گزارشهای دقیق رصدی و عکسهای خود را برای ما بفرستید.
منبع خبر سایت نجوم www.nojum.ir
منظورم این بود که شما با فعالیتی که تو این زمینه عکاسی دارین چطور خبر دار نشدین..و این که تو هیچ سایتی ندیدن..
البته بعد از جستجو خودم هم تعجب کرد که چرا اینقدر ضعیف اطلاع رسانی شده..
امید وارم سو تفاهم نشده باشه ...
در درستی این مطلب هیج دفاعی ندارم چون نقل به مضمون کردم از صحبت های کارشناس برنامه اسمان شب فوق الذکر
ازمطلب و راهنمائئ خوبی که لطف کردین هم ممنونم
بارش جوزایی از 16 تا 27 آذرماه فعال است و در شبِ 22-23 آذرماه، یعنی پنجشنبه شب تا جمعه صبح، به سرعت اوج میگیرد. بیشترین فعالیت پس از نیمه شب، در 23 آذر اتفاق میافتد؛ این هنگامی است که در شرایط عالی، میتوان هر ساعت، تا صد شهاب کمسرعت زیبای جوزایی دید. این شهابها درخشان و زردند و میانگین قدر شان حدود 5/2+ گزارش میشود. از هر بیست شهاب جوزایی، تنها یکی رد به جا میگذارد.
رفتم و پیدا كردم كه :
کانون بارش جوزایی، تا حدی که در نیمههای آذر ماه ممکن است، از خورشید فاصله دارد و در نتیجه تنها ساعاتی پس از غروب خورشید به اندازهی کافی از افق ارتفاع میگیرد و در طی بقیهی شب در ارتفاع بالایی باقیمیماند. این بدان معنی است که بارش را میتوان در ساعت مناسبی رصد کرد؛ یعنی پس از ساعت 9 شب به وقت محلی.
فكر كنم اشتباه برداشت شده بود...در مورد اطلاع رسانی ضعیف هم حق با شماست . ضمنا من خودم سواد این چیزارو ندارم :redface:
ربطش اینه كه
روزی خانمی عکاسی رو به مهمونی دعوت میکنه، عکاس هم که کارهاش همراهش بوده داشتند با خانم تماشا می کردند و خانم لذت میبرد. بعد اون خانم به مرد عکاس گفت: شما حتما دوربین خیلی خوبی دارید که این عکس ها رو انداختید. این موضوع گذشت وقتی موقع شام رسید و تمام شد مرد عکاس برای تشکر گفت: خیلی غذای خوبی بود، شما حتما فابلمه های خیلی خوبی دارید که غذاهاتون اینقدر خوشمزه اند!!!
خلاصه درسته كه لنز هم بی تاثیر نیست ولی زیاد هم تاثیری نداره حالا اگر كسی با 18-55 نمیتونه عكاسی كنه مشكل خودشه نه لنز!
این هم عكس سام جوانروح با لنز 18-55
http://www.imageox.com/image/137349-beaches_at.jpeg
لینک عکس:این هم عكسهاِ با دوربین كنون G 1کد:http://wvs.topleftpixel.com/05/06/27/
در هر صورت ممنون از شما و این رو هم اضافه كنم كه علاقه ای به ادامه این بحث ندارم..کد:http://wvs.topleftpixel.com/03/10/13/
فقط میدونم اگر با 18-55 هم این عكسها رو میگرفتم باز هم همین شكلی میشد و زیاد فرقی نمیكرد.....
آقا به خدا حیفه که توی این جمع صمیمی همچین بحث هایی بشه.....:::love2:::
همه ی ما می دونیم:
آقای غفاری خیلی ارادتمندیم.... :::happy:::نقل قول:
داشتن یک خودنویس خوب ما را به یک نویسنده خوب بدل نمی کند
دوست عزیز كه نیازی به حرف و حدیث و داستان ندارید.....
پس برای نشنیدن حرف و حدیث بهتر است در نظراتتان بیشتر دقت كنید!
دوستانی هستند كه با همین 18-55 كه شما آن را به حساب نمی آورید شاهكار خلق می كنند...
اصلا یك چیزی!
چرا این روز ها همه دنبال كارت پستال هستند؟
همه ی عزیزان كارت پستال می پسندند.باور كنید در این اینترنت آنقدر كارت پستال هست كه نگو!
بنده مدت ها است كمتر عكس هنری می بینم.همه ی عكس ها شده ثبت زیبایی هایی كه چشم ما با دینامیك رنج بسیار بهتر و ثبت دقیق تر و زیبا تر می بیند.
علت را به ابزار گرایی دوستان نسبت می دهم....می خواهند از ابزارشان حداكثر استفاده را بكنند....
كمتر دید عكاس مطرح است.تا كار خوبی می بینیم فوری میگویم فلان دوربین ببین چه خروجی دلچسبی دارد.
كمتر دید عكاس را و موقعیت سنجی اش را به حساب می آوریم.
همین كامیار ، این روز ها كارهایی ارائه می كند كه بنده شگفت زده می شوم.در فتوبلاگش چند كار دیدم كه قصد دارم فایل های اصلی را بگیرم و بدهم برای چاپ برای اطاق ام.چون بنده همیچین دیدی نداشته ام( حتی در جاهای یكسانی كه بوده ایم ) دوست داشتید یك سری از كارهای همین دوستان خودمان با 18-55 را بخصوص در عكاسی از شب برایتان قرار خواهم داد تا بهتر و بیشتر متوجه شوید كه قابلمه زیاد تاثیری ندارد.....
دید عكاس خوب باشد كار خوب است.حتی اگر با دوربین مركوری نمی دانم چی چی گرفته شده باشد....
یاد آن عكسی افتادم كه آرش از موبایل سونی اریكسون با لنز های زایس از یك اتوبوس قرمز گذاشته بود!
خلاصه دید متفاوت داشته باشید ، موفق تر خواهید بود........
قصد آف تاپیک ندارم
متوجه منظور شما هم هستم که میگویید ابزار هم تا حدی نقش دارد...
ولی برای اینکه عکاسی رو فقط از همین بعدی که نگاه میکنید نبینید این لینک هارو از این دوستان انگلیسی ببیند...
کد:http://www.isochronic.com/index.php?id=562
کد:http://www.isochronic.com/index.php?id=517
کد:http://www.isochronic.com/index.php?id=522
راستی امشب کسی از شهاب باران عکاسی کرد ؟
من نمیگم كه لنز بدی هستش از 50 زنیتم یهتر كه هست من ناشكر نیستم ولی من فقط یه كلمه گفتم كه كیفیت لنز هم تاثیر داره اون وقت ربطش میدهند به قابلمه!كسی كه عكاسی رو با آشپزی قاطی كنه معلومه این جوری جواب میده.اینجا هرچی دوستانه مطرح بشه به صورت دشمنانه پاسخ داده میشه اصلا ولش كنید اشتباه كردم حقیقت را گفتم:(
چاكریم
راستی اقای فهیمی تونستی از شهاب باران چیزی شكار كنی؟
من تهران نبودم و تونستم چند تا ببینم ولی بدلیل كاری كه دارم بردن حمل دوربین عكاسی ممنوع هست و خیلی از چیزهارا به خاطر همین ممنوعیت از دست میدم.
شهرام جان!
قطعا و یقینا فرق است بین یك لنز 40 هزار تومانی با نمونه ی 1 میلیون تومانی!
اما!!!
قطعا فرق است بین خروجی یك مارك 3 با لنز چند میلیون تومانی كه یك كودك 6 ساله آن شات را زده و یك موبایل یك مگاپیكسل با لنز فلان كه یك عكاس حرفه ای آن شات را زده!
یقینا اگر نخواهیم شانس را دخیل كنیم دید جناب عكاس! بهتر از آن كودك بوده است.
موضوعی كه مطرج است این است كه این روز ها جو ابزار گرایی باز هم بشدت در سایت و فروم تشدید یافته است.
باید به عزیزان و دوستان ( بخصوص تازه واردان عزیز كه فكر می كنند بنده و شما با ایشان مشكل شخصی داریم و بعد از مدتی متوجه می شوند كه اشتباه فهمیده اند ! ) گوشزد كرد كه دید و هنر عكاسی با لنز و بدنه های آنچنانی بدست نمی آید.شما باید كارهای خوب و با اصالت را ببینید و با دید عكاسان خوب آشنا شوید با كادربندی و به قول معروف كومپوزیسیون ! آشنا شوید.بدانید از كدام یك از امكانات دوربین در كجا استفاده كنید تا خروجی كارتان دلچسب تر شود.زیاد به فكر كارت پستال ها نباشید.عكس فقط كارت پستال نیست و هر كارت پستالی عكس نیست!موضوع و سوژه هم قدری اهمیت دارد ( كل عكاسی سوژه است كه این روز ها فراموش شده است ) بدنبال سوژه باشید تا به رخ كشیدن توانایی های دوربین ها و لنز هایتان.
شهرام عزیز
باور كنید كه ابزار خوب لازمه كار یك عكس خوب است.اما با ابزار معمولی هم می شود كار خوب ارائه كرد.
چون عزیزان زیاد تشابه آشپزی و عكاسی را نمی پسندند ( اما بنده می پسندم چرا كه آشپزی یك هنر بسیار با ارزش است و بنده به عنوان كسی كه مدرك درجه 3 آشپزی دارم از اینكه آشپزی را كوچك بشمرید دلخور می شوم ، نیاز بود اسكن مدرك بین المللی درجه 3 آشپزی ام را هم اینجا قرار می دهم تا دوستان بدانند.فقط اینكه هزینه ورودی امتحان آشپزی 1 میلیون تومان می باشد ! )به سراغ یك هنز دیگر می روم.نقاشی!البته اگر عزیزان نفرمایند كه قلم مو و بوم و رنگ هم مثل قابلمه است! و نقاش هم همان آشپز است ! اما اگر شما ( شهرام عزیز ) یك ست لوازم نقاشی درجه یك هم داشته باشید اما ذوق و هنز نداشته باشید نمی توانید اثر خوب و زیبایی خلق كنید.اما اگر یك نقاش با استعداد باشید با یك تكه ذغال هم می شود اثر هنری خلق كرد.فكر كنم نقاشی و عكاسی یكمی نزدیك به هم هستند و برای دوستان مثل آشپزی دور از ذهن نیستند!
خلاصه اینكه ابزار در كار شما بسیار بسیار تاثیر دارد ولی نه آنقدر كه از قابلمه و لنز و دوربین و بوم و قلم مو تشكر كنیم
برنده ی مسابقه دنیای سبز را دیده اید؟؟؟
لنز این عزیز دقیقا مثل لنز شما است با این فرق كه از نوع نیكون است ولی كیفیت یكسان است!
http://www.aks.akkasee.com/photoFull.php?photo_id=15577
به نظرم درست و واضح منظورم را رسانده باشم و نیازی به قصه و حرف و حدیث و 3 تا 3تا پست زدن و اینها نداشته باشم....
شب هاتان پر ستاره باد........
نقل قول:
خدا رو شكر یكی حرف مارو فهمید و بد برداشت نكرد اینجا یه چیزی میگی همه میریزن رو سرت من نمیدونم یه سوال پرسیدن این همه پست و دعوا داره هر چیزی هم ظرفیت می خواد
جناب فهیمی.....نقل قول:
من بحثی با كسی ندارم به صورت دوستانه یه چیزی رو گفتم اوشون اصاب ندارن
بهتره کمی در پست زدن دقت کنید...کمی تند میرید....
هم بد نوشتید و هم بد دفاع کردید....
و در ضمن خیلی طلبکارانه رفتار کردید........
این طور نیست که شما فکر میکنید.....دیگران نوکر چاکر شما نیستند که تا چیزی بفرمایدد همه بگن...چشم...نقل قول:
جواب این حرف من این همه پست و حیدث نداشت این بود كه آره كیفیت لنز هم بی تاثیر نیست همین
البته مشکل از شما نیست...مشکل از جناب حاجی خانی است که با بزرگواری از کارهاشون تعریف نکردن....
کاوه همه چیز رو گفت....در جهت تایید صحبتهای کاوه....باید عرض کنم که لنز ، دوربین، سه پایه، و .........همه مهم هستن....اما در زیبایی عکس نقشی ندارن...
من در سایتم عکسهای زیاد دارم....بعصی از اونها با 350 دی هست،بعضیهاش با 40 دی و تعدادی با 5دی...
خیلی از اونها با لنز سیگما و بعضیها با کانن های ال گرفته شدند....شما که مهارت در تشخیص و ربط زیبایی عکس به نوع لنز و دوربین دارید......تشخیص بدید کدام به کدام است....
تجهیزات بهتر فقط در کیفیت عکس و سهولت استفاده از دوربین و ......تاثیر گذارند ، نه در زیبایی عکس....
اگر در گالری سایت چرخی بزنید...عکسهای زیابیی با دوربینهای آ540 و 710 و.....گرفته شده که اصلا با دوربینهای من و شما قابل مقایسه نیستند...
اگر شما بر این باورین که کسی حرف شما رو نمیفهمه باید بگم شما هم متوجه صحبت دوستان نیستید...کسی رو سر شما نریخته کسی دعوا نکرده .. دوستان دارن نظر خودشونو می گن و خیلی منطقی و با نمونه عکس دارن براتون استدلال میکنن ...اگه دقت کنین و اینقدر پست ها رو به غرض(؟) برندارین میبینی که همه به موثر بودن ابزار معترفن ..اما این تاثیر 30 یا نهایتا 40 درصده...باقی کار سواد بصری و ابزاری و حوصله و وقت و زحمت و همت عکاسه...من فکر نمیکنم خودتون هم در مقابل مواردی که ذکر کردم سهم بیشتری به ابزار بدین...
اون چیزی که دعوا و اعصاب نداشتن دوستان قلمداد میکنین ...(به زعم خودتون)...از اونجایی شروع میشه که شما شخصی به صحبت دوستان نگاه میکنید..و شخصی و سلیقه ای هم برخورد میکنین ...
واین باعث همین میشه که بحث دیگه منطقی و اصولی پیش نره..
در هر صورت ..از تون میخوام که یه نگاه دیگه به پست های قبلی بکنید...
من نه با كسی دعوا دارم نه چیزی منظور من را بد برداشت كردین من از كسانی كه بهشون بی احترامی شده عضر می خوام مهم اینه كه این آسمون بالای سرمونو دوست داریم و از دیدنش لذت می بریم امید وارم كه كسی ناراحت نشده باشه از دستم خلاصه حلال كنید و آسمونتون همیشه ژرستاره و زمینتون همیشه پر از سوزه باشه:::love2::::::love2::::::love2::::::love2: :::::love2::::::happy:::
كاوه جاننقل قول:
شهرام جان!
قطعا و یقینا فرق است بین یك لنز 40 هزار تومانی با نمونه ی 1 میلیون تومانی!
اما!!!
قطعا فرق است بین خروجی یك مارك 3 با لنز چند میلیون تومانی كه یك كودك 6 ساله آن شات را زده و یك موبایل یك مگاپیكسل با لنز فلان كه یك عكاس حرفه ای آن شات را زده!
البته حرف شما صحیح هست ولی داشتن یك لنز خوب بهانه ای برای عكاسی بد نمیگذاره.آن هم برای كسی كه عكاسی كرده (منظورم آقای فهیمی هست). من به لحن ایشون كاری ندارم ولی سوژه و كادر بندی كه برای عكسهاشون خیلی هم خوب بود.حالا از نظر ایشون داشتن یك لنز 1 میلیون تومانی میتونه به عكاسی عالی به ایشون كمك كنه چه بهتر... اما ما نباید توی دل ایشون را خالی كنیم و به گونه ای(غیر مستقیم) بگیم كه اقا جان تو عكاسی بلد نیستی و اول برو عكاسی یاد بگیر بعدا برو بهانه لنز بیار!!!! میشد بهتر و قشنگتر گفت (چون در آموزشهامون روانشناسی هم داشت اینارو گفتم).
اصلا جنگ و دعوا نكنیم......... بده . زشته ... نا سلامتی فروم عكاسیه نه ورزشهای رزمی :mad:
شاید....(تا حدی بله).نقل قول:
موضوعی كه مطرج است این است كه این روز ها جو ابزار گرایی باز هم بشدت در سایت و فروم تشدید یافته است.
فكر كنم این خطاب به من نبودنقل قول:
شهرام عزیز
باور كنید كه ابزار خوب لازمه كار یك عكس خوب است.اما با ابزار معمولی هم می شود كار خوب ارائه كرد.
35دقیقه و 40دقیقه نوردهی در شب بارش شهابی جوزایی پریروز
http://img.majidonline.com/pic/13072...ke Village.jpg
http://img.majidonline.com/pic/13072...20Entrance.jpg
سلام . جایی رو که بشه این لینک رو گذاشت پیدا نکردم . ترس باز کردن تاپیک دارم . پس اینجا میذارم . ( با توجه به عنوان " اخبار" ی که انجمن داره )
Astronomy Pictures of the Year for 2007 :
کد HTML:http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/apoys2007.html
درسته هوا سرد شده ولی دلیل نمیشه این تاپیک سوت وکور بشه .
اینم دب اکبر با a710 کانن و 15 ثانیه نوردهی بدون زووم .از پشت بوم خونه .
و این هم خوشه پروین 15 ثانیه نوردهی
کسی میتونه بگه که اوون اثر کشیدگی ستاره ها بخاطر حرکت طبیعی ستاره ها بوجود اوومده ویا دوربین من روی سه پایه لغزیده .؟
ISO رو چند گذاشتي؟ فكر كنم يه خورده ISO رو بالاتر مي بردي نتيجه بهتري ميداد با توجه به اينكه noise reduction توي اين جور عكسها كار سختي نيست! جاهايي كه ستاره نيست رو خيلي راحت ميتوني رنگ سياه بزني :::big grin2:::
ضمن اينكه اون قسمت زير عكس (سيم برق و ... ) رو حذف ميكردي بهتر نبود؟
حركت طبيعي ستاره هاست. (البته صحيحترش ميشه حركت توأم ستاره ها و زمين!)
شباب جان به نظرم گزینه دوم منطقی تر باشه چون با 15 ثانیه بعید میدونم رد ستارگان ثبت بشه من خودم با 30 ثانیه هم عكس شارپ و با ستاره های ثابت گرفتم(همین چند صفحه پیش یك عكسم هست با 30ثانیه نوردهی)نقل قول:
و این هم خوشه پروین 15 ثانیه نوردهی
کسی میتونه بگه که اوون اثر کشیدگی ستاره ها بخاطر حرکت طبیعی ستاره ها بوجود اوومده ویا دوربین من روی سه پایه لغزیده .؟
البته ستاره ها ثابت هستند مهدی جان و این رد افتادن به خاطر گردش زمین به وحود میاد
مخلص آقا كاميار هم هستيم ولي از اين به بعد هر كي بهت گفت ستاره ها ثابت هستن يه دونه محكم بزن پس گردنش :::big grin2::: (جهان در حال انبساط = حركت دائمي همه اجرام)
راستي با 15 ثانيه نوردهي رد ستاره ها ميفته ها! زوم رو هم در نظر بگير! (توي exif اين عكس فاصله كانوني اش 35 ميليمتر نوشته شده كه با توجه به مدل دوربين ميشه 210 ميليمتر) من اين رو قبلا تست كردم. تستش هم كار سختي نيست. معمولا توي فاصله كانوني 150mm به بالا با يه نوردهي 10 ثانيه اي هم رد ستاره ها ميفته (البته نه همه شون)
ارادتمندیم مهدی جان
البته در مورد چرخش ستارگان! هنوز قانع نشدم
اما باز هم فكر نكنم اگر حركتی هم وجود داشته باشه تو 15 ثانیه ردش بیفته
راستش در مورد فاصله كانونی با لنز تله امتحان نكردم حالا هوا خوب بشه یه تستی میكنمنقل قول:
راستي با 15 ثانيه نوردهي رد ستاره ها ميفته ها! زوم رو هم در نظر بگير! (توي exif اين عكس فاصله كانوني اش 35 ميليمتر نوشته شده كه با توجه به مدل دوربين ميشه 210 ميليمتر) من اين رو قبلا تست كردم. تستش هم كار سختي نيست. معمولا توي فاصله كانوني 150mm به بالا با يه نوردهي 10 ثانيه اي هم رد ستاره ها ميفته (البته نه همه شون)
شما هم اگر تستی داری اینجا بزار ما هم ببینیم
قربانت
ممنون
اين عكس رو 20 آبان 85 گرفتم. روي زوم 12 با دوربين خودم كه ميشه 432 ميليمتر با نوردهي 15 ثانيه. اديت عكس هم در حد resize و يه مقدار افزايش contrast هست و كراپ شده نيست.
البته عكسهاي ديگه اي هم بود ولي نه الان حوصله پيدا كردنشون رو دارم و نه نرم افزار درست و حسابي براي اديت عكس. فكر كنم همين عكس گويا باشه.
آخه چند تا عکس گرفتم همه همین جوری شدن البته فقط توی زووم 6 برابر این اتفاق میافتاد یه باد ملایمی هم میومد .
آقا گیر نده ساعت 2 نصف شبی یه چیزی گفتیم تو دهات ما هنوز گالیله بدنیا نیومده .:::big grin:::نقل قول:
البته ستاره ها ثابت هستند مهدی جان و این رد افتادن به خاطر گردش زمین به وحود میاد
مهدی جان فکر کنم حق با شما باشه چون فقط تو زووم بالا این اتفاق میافته . در مورد ایزو بالا هم حق با شماست اما متاسفانه تو دوربین من از ایزوی 200 به بالا نویز خیلی زیاد میشه و منم نه تجربه و نه وقت کافی برای ادیت عکس دارم . وتا حالا هرچی یاد گرفتیم مال دوران مجردی بوده امان از عیالواری :confused:
ستاره سماك رامح - Arcturus
Shutter 60 Seconds
Focal Length 72 mm (equiv. 432 mm)
Lens Aperture F/3.5
ISO 50
موقعيت زماني و مكاني هم توي عكس دوم (نرم افزار StarryNight) مشخصه.
خوب یك سوال؟
منظور شما از ارائه این عكس چیست؟
از منظر زیبایی شناسی و یا علم نجوم ؟
اگر علم نجوم باید عرض كنم برای برداشت های علمی شما نیاز به موتور ردیاب دارید تا ستاره به صورت رد ثبت نشه.
اگر از منظر زیبایی شناسانه و عكاسی هنری نجومی كار را قرار داده اید كه زیاد موفق نبوده اید...
این اولین شات من از ماهه.مشکلات فنی شو لطف میکنید؟
F 4.5
speed 1/125
ISO 80
(اگزیف ضمیمه است)
از قدیم الایام برای عكاسی و فریز كردن ماه یك قانون كلی وجود داشته و دارد.
سرعت شاتر یك بر روی ایزو
برای بهترین ثبت ماه ( ماه كامل ) باید ترجیحا از سرعتی بین 125 تا 800 استفاده شود.
علت هم جابجایی ماه است كه در لنز های تله ( مثلا در 300 و یا 400 م م ) ممكن است این حركت باعث بلور شدن ماه شود.كلا هرچه لنز تله تر سرعت هم بیشتر.
بعد اینكه ترجیحا از ایزو 200 تا 800 استفاده كنید.بستگی كامل به نوع دوربین و نویز و این مسایل ( برای دوربین شما ایزو200 بسیار خوب است )
اگر ایزو 200 باشد سرعت شاتر شما 1/200 خواهد بود.
حالا اینجا بحث دیافراگم هم مطرح میشه.بهترین ثبت ماه در دیافراگم های اف 5.6 تا اف 7.1 است.اف بسته تر هم می توان استفاده كرد اما توصیه نمی شود چرا كه سرعت شاتر پایین می آید و ایزو باید بالا برود و ممكن است نویز زیاد شود.
خوب لنز هم كه معلوم است.تله ترین لنزمان.بنده برای شما آخرین زوم اپتیكال را كه 15 است پیشنهاد می دهم.
خوب حالا امشب یك شات با این مشخصات بزنید.بعد با شات قبلی مقایسه كنید ببینید كدام جذاب تر است.
ماه رنگی دیده اید؟
وایت بالانس را بر روی فلورسنت قرار دهید ماهتان رنگی می شود ( چه رنگی؟تست كنید تا برایتان جذاب تر باشد )
کاوه عزیز
ما تا میایم یه چیزی یاد بگیریم باید بریم یه چیز دیگه یاد بگیریم :::big grin2:::
1-آقا مگه وقتی نور کمه بهتر نیست دیاف باز باشه؟ پس دیاف 7 و 8 چه جورشه؟ ربطی به کیفیت و نحوه فوکوس داره؟
2-مگه توی نور کم (اگه ماه رو کم نور حساب کنیم) شاتر نباید کندتر باشه؟ حالا فریز کردنش قبول
3-وقتی میشه (البته اگه میشه) ایزو رو کم کرد تا نویز کم بشه,چرا ایزو 200 تا 800 ؟
اطاعت امر میشه.با تنظیمات شما هم شات میزنیم اما جدا فرق میکنه؟
یعنی از نقطه نظر فنی 1/80 با 1/200 فرق داره؟ (با فرمول قدیمی) فرق که داره.اما مهمه؟ حتما باید تست کنم.با سوال که نمیشه فهمید :::blushing:::
ولی لطفا 1-2-3 رو راهنمایی کنید.
منت میذارید. :::love2:::
اول اینكه یك نگاهی به این مقاله بیاندازید...
جدید ترین مقاله جناب شهبازی در دوربین دیجیتال...
به نظمر برای سوال اولتان پاسخ های كاملی در آن مقاله وجود دارد...
موارد عمق میدان و كیفیت اپتیكی و شارپنس و اینها...
شاتر كمتر تا زمانی كه ما محدودیت نداشته باشیم.مثلا یك انسان در حال حركت را باید با سرعت بالاتری ثبت كرد و یك لاك پشت را با سرعت كمتر...
حداقل سرعت برای ماه بستگی كامل به لنز شما ( مثلا چند میلی متری است ) ممكن است واید باشد و تا چند ثانیه هم مشكل نداشته باشید ( كه در آن صورت فرص پر نور ماه ثبت می شود و جزییات معلوم نیست و تنها قصد تركیب ماه با مناظر دیگر است)اما هرچقدر لنز تله تر باشد باید سرعت شاتر را بالاتر ببرید.
حالا وقتی سرعت شاتر بالا برود برای ثبت باید ایزو را بالا برد تا ماه ثبت شود.اگر ایزو زیاد بالا برود جزییات ماه ثبت نمی شود و ماه اوراكسپوژ می شود.اگر سرعت زیاد بالا برود و ایزو بالا نرود ماه ثبت نمی شود.اگر سرعت و ایزو زیاد از حد بالا برود هم نویز زیاد می شود و هم اینكه جزییات كمی ثبت می شود.
كلا بنده سرعت 200/1 و ایزو 200 را برای لنز های تله پیشنهاد می كنم.
اما تجربه كنید...بهترین كلاس تجربه است.
امیدوارم حال تمام دوستان خوب باشه مخصوصا نجومی ها!
این عكس در اطراف جاده کرمان به ماهان گرفته شده یکی از سردترین شب های عمرم را تجربه کردم!این کوه هم کوه جوپار هست نور زرد هم که دوستان عکاس نجومی علت را می دانند!ISO:1600 30 Sec
http://img.majidonline.com/pic/140762/Dreamy%20Land.jpg
این عکس هم در همان جا با ISO 100 35 Min
http://img.majidonline.com/pic/140768/Golden%20Land.jpg
جناب فهیمی کاش عکسهاتون رو جای دیگه آپلود میکردید.
چون الان پیغام "پهنای روزانه شما تکمیل شده است" میده و نمیشه عکسهاتون رو دید.
این عكس را با كراپ 100 درصد و با تلسكوپ جدیدم گرفتم.
[IMG]http://i25.*******.com/23ux63p.jpg[/IMG]
شهرام جان تلسكوپ جدید مبارك...
این 10 اینچ اشمیت گاسكارین با جی پی اس خیلی وقت دل من رو برده.
چند خریدی؟دیدی چقدر سبكه نسبت به امكاناتش؟
آقای قبادی عزیز.
بنده بر اساس فرمول پیشنهادی چندین شات متفاوت زدم.حتی حالتهای دیگه شاتر ودیاف رو هم امتحان کردم.کلا تغییر محسوسی نمیبینم.یعنی اگه همه عکسارو کنار هم بذارم نمیتونم به یکیش برتری بدم.نمیدونم مشکل کجاس... درضمن تغییر وایت بالانس موثر بود. عکسها رو به علتی که عرض کردم دیگه اینجا نمیذارم.
یه سوال دیگه: عکسو با آخرین زوم اپتیک (15) بگیرم بعد کراپ کنم بهتره یا همونجا روی دوربین زوم دیجیتال بدم؟
ممنون از راهنمایی های شما. :::love2:::
سلمان جان، من عكس شما رو دانلود كردم، چيزي كه در EXIF مشخصه، اينه كه شما
از Spot Metering Mode در نورسنجيتون استفاده نكرده ايد و بجاش از حالت Center
Weighted Average استفاده كرده ايد ، من فكر مي كنم كه اگر ماه رو بصورت منبع
نقطه اي فرض كنيد و از نورسنجي Spot + روش هايي كه دوستان اشاره كرده اند و
خودتون هم بهش اشاره كردين، عكساتون خيلي بهتر ميشن:redface:
اصلاً از زوم Digital استفاده نكنيد! اين كار رو بعداً مي تونيد در كامپيوتر و با نرم افزارهايي
كه اين كار رو خيلي بهتر از خود دوربين انجام ميدن، روي عكستون اعمال كنيد، مثل نرم
افزار فتوشاپ.
تاکنون تصاوير زيادي را از بام ايران زمين مشاهده کرده ايم اما اغلب آنها مناظري بودند که از نگاه ناظران زميني ثبت شده اند. اما دماوند هميشه استوار است و نشاني از ايران زمين را در فضا زنده نگاه مي دارد. تصوير فوق ديد فضانوردان ايستگاه بين المللي فضايي (ISS) با فاصله حدود 400 کيلومتري از قله دماوند است، نور نارنجي نيز بازتاب نور خورشيد است که هنگام طلوع پهنه شرقي کوه را روشن نموده.
عکس از ISS
(اینها توضیحات خود عکس بود که من از منبعش مستقیماً کپی کردم ، عکس فوق العاده زیباییه)
[IMG]http://i31.*******.com/5mbnh1.jpg[/IMG]
سحابی Orion (جبار)
سمت چپ پایین تصویر
[IMG]http://i31.*******.com/xkvhv4.jpg[/IMG]
B/W
F 4.5
10 sec
ISO 200
78mm
سلام
f4
isoo 100
1174ثانیه نوردهی
http://www.kampixel.com/images/20080...8_img_3666.jpg
سلام: دوستان من از این دسته از عكاسی چیزی بیش از اطلاعات عمومی نمیدانم..... دنبال موردی دیگه بودم با این لینك برخورد كردم تا صفحه 9 از این لینك خبری نبود..... حالا باشه واسه كسانی كه علاقه مند هستند.
.
.
[IMG]http://www.*******.info/files/u6v3glbzpfea3i3livpw.jpg[/IMG]
.
.
http://www.naturespeak.com.au/AstroGallery.htm
.
.
یك سری عكس اطلاعات و تجهیزات....
عكس زحل .
فكر كنم اگه خارج از تهران بودم خیلی بهتر از این میشد. البته یك مسئله دیگه اینه كه برای چنین عكاسی حتما باید روی زمین تلسكوپ را قرار داد(نه روی پشت بام با تراس خونه یا آپارتمان) البته من این اصل را رعایت نكردم .
[IMG]http://i30.*******.com/fkpuus.jpg[/IMG]
كراپ 100% نیست 25% هست.
جناب آقای محمد جواد فهیمی.
تبریك بابت عكسی كه منتخب ماهنامه نجوم شده(سایت نجوم).به امید موفقیت های بعدی.
قابل توجه جناب قبادی عزیز و کاوه موحدی عزیز:
آقا این کانورتور تله H7 هم بد نیست ها...به قیمتش می ارزهlol
[IMG]http://i28.*******.com/2ymefpx.jpg[/IMG]
F 4.5
S 1/400
ISO 200
78mm+tele convertor
hand-held
این درصد کراپ رو چه جوری باید گفت؟ من سایز 1024*768 رو از توی کادر انتخاب کردم و یک مرحله دیگه هم ریسایز کردم به 800*600 میشه کراپ چند درصد؟:::blushing:::