ام ۵ به تازگی از طرف کانن معرفی شده. حدود یکی دو ماه دیگه هم به بازار جهانی عرضه میشه. تا به بازار ایران راه پیدا کنه دست کم شش ماه بعد.
(سنسورش همان سنسور ۸۰دی هست.)
ام ۵ به تازگی از طرف کانن معرفی شده. حدود یکی دو ماه دیگه هم به بازار جهانی عرضه میشه. تا به بازار ایران راه پیدا کنه دست کم شش ماه بعد.
(سنسورش همان سنسور ۸۰دی هست.)
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
چرا همیشه در هنگام خرید تجهیزات منفعت مالی هنگام فروش مد نظر قرار می گیره؟
بله حق با شماست !
لنزهای خوب کراپ شاید فروش دست دومش خیلی مثل لنزهای دیگه راحت نباشه. اما لذتی که فرد ازش می بره بنظر شخصی بنده به استفاده از لنزهای متوسط و تعداد محدود در فول فریم می ارزه!
بنده شخصا ترجیح می دم یک لنز 50-17 سیگما یا تامرون بدون لرزشگیر، 35-18 سیگما و یا 20-11 توکینا با دیاف پایین روی بادی کراپ داشته باشم و از عکاسی با دیاف باز لذت ببرم تا یک لنز 105-24 کنون یا لنز کیت عمومی نیکون (دقیق اطلاع ندارم چه لنزی روی فول فریم بعنوان کیت عرضه می شه) بخرم با محدودیت دیافراگم.
شما حساب کنید بادی فول فریم کمتر از 4 میلیون نیست! لنز خوب هم که به قول شما معادل این لنزهایی که نوشتید باشه کمتر از 3.5 گیر نمیاد که روی هم می شه 7.5 (البته حداقل)
حالا یه بادی بگیری 3 و یک لنز 2 یا اصلا 3 کل هزینه می شه 5 تا 6!
فرد اختلاف 1.5 را برای لوازمی مثل سه پایه هزینه کنه بسیار منطقی تر از این هست که یک بدنه بخره با لنز فول فریم متوسط بعد برای عکاسی منظره روی دست عکس بگیره و یا یک سه پایه چینی بخره که با کمترین لرزشی و تکانی خواهد افتاد و بادی فول فریمش به فنا بره و یا پول خرید کیف نداشته باشی و یک کیف بی کیفیت بخره!!
همه چیز به هزینه وابسته است.
در پست قبلی عرض کردم
اگر فرد درامد تجاری داره از این راه و یا خدا رو شکر دستش به دهنش می رسه ارزش تهیه فول فریم بیشتره
ولی اگر قراره صرفا برای دل خودش عکاسی کنه و درامدی نداشته باشه از این راه اصلا منطقی نیست این کار.
شخصا هم اینجا عرض می کنم دوستان اگر بادی فول فریم برای بنده هدیه بیاورد نهایتا برای مدت محدودی تستش می کنم و بعد می فروشمش و لوازمم رو تکمیل می کنم چون توان تهیه لنزهای بسیار باکیفیت و البته گرانقیمت را برای این بادی ندارم (گفتم در جریان باشید ناراحت نشید)
ارادتمند
ویرایش توسط msh2200 : Wednesday 9 November 2016 در ساعت 11:13
ببینید سیگما برای کراپ دار یه لنزی زده به اسم 50.100 که همه میدونید از هر نظر بهترین لنز کراپ دار برای پرتره هست ولی با قیمت 3500 . توی همین سایت خیلی از دوستان میان میگن لنز خیلی خوبیه ولی ایرادش اینه که فول فریم نیست و اینده نگری نداره . بنده که از اول دنبال پرتره بودم دلم نمیاد 3500 واسه این لنز هزینه کنم به همون دلیلی که خود شما هم هزینه نمیکنی براش. فول فریم نبودن . چه ما بخواهیم چه نخواهیم فول فریم نبودن حداقل برای ما ایراد محسوب میشه
بارها و بارها به دفعات بسیار زیاد و با ادبیات بسیار متفاوت گفته شده که "آینده نگری" تو خرید تجهیزات تاثیر مستقیم داره
برای کسی که قصد ارتقای سیستم به فول فریم رو داره طبیعیست که ریسک خرید لنز گرون قیمت رو نپذیره ( یا اگر پذیرفت فکر فروش سخت و ضرر مالی رو هم به جون بخره ) ولی برای کسی که قصد ارتقا نداره یا به هر دلیلی تمایلی برای فول فریم نداره چاره چیه ؟
یعنی میفرمایید سیگما و تمرون و این همه سازنده لنز و بدنه مجنون هستن که یه سری لنز رو فقط برای سنسور های کراپ عرضه میکنن ؟
"شما قصد ارتقا به فول فریم رو داری طبیعیه تو خریدت باید آینده نگری داشته باشی
شما قصد چاپ تو سایز بزرگ تر رو داری طبیعیه که بخوای هدفت رو فول فریم در نظر بگیری
شما قصد کسب درامد از طریق عکاسی داری طبیعیه که ذهنیتت فول فریم باشه
شما مشکلی بابت هزینه کردن نداری و کیفیت برات اولویت بیشتری داره بازم طبیعیه که نیم نگاهی به فول فریم داشته باشی"
ولی خیلی ها "امثال من" تو هیچکدوم از این طبقه بندی ها قرار نمیگیریم به نظر شما چه باید کرد ؟
این رو گفتم بیشتر به خاطر جمله آخرتون که فول فریم نبودن حداقل برای "ما" ایراد محسوب میشه
همه شما نیستن دوست عزیز این رو در نظر بگیرید
پس هر شخصی که احتیاج به دوربین داره نیاز نیست بهش بگیم حتما فول فریم بخر چون بر خلاف تصور شما فول فریم نبودن برای خیلی ها ایراد که محسوب نمیشه هیچ مزیت هم هست!
----
برای عکاسی از آسمان شب به چیزی بهتر از "بهترین تجهیزات" نیاز داریم
1.منطقه مناسب برای عکاسی شبانه
2.تسلط به ادیت
اگه شما معمولی ترین تجهیزات رو داشته باشید ( لنز 18-55 و یه بدنه مثل نیکون 3000 قیمت اینا روی هم 1 تومن هم نمیشن ) ولی موارد بالا رو داشته داشته باشین بهتون قول میدم عکسی که میگیرید از نیکون 650 و هر لنزی که فکرشو بکنید بهتر در میاد ( با فرض اینکه کاربری که پشت فول فریم شات میزنه نه آگاهی ادیت رو داره و نه کلا تمایلی به ادیت داره به اون صورت )
نکته اینجاست که خیلی از ما عاشق عکس ها و سمپل ها میشیم ( مخصوصا موقعی که تصمیم به خرید میگیریم ) در حالی که دنیای واقعی چیزی بیشتر ازنمونه عکسه
همونطور که شما تو عکاسی پرتره فقط یک چهره زیبا میبینید و سریع این پرسش براتون پیش میاد که "چه دوربین و چه لنزی" این عکس رو گرفته در حالی که هیچ اگزیفی بهتون نمیگه که این عکس چطور نورپردازی شده و تو ادیتش چه اتفاقاتی افتاده
ما بیخیال پشت صحنه عکاسی هستیم درحالی که حداقل تو عکاسی دیجیتال پشت صحنه اهمیتش بیشتر از سایز سنسور نباشه کمتر هم نیست
---
نکته کوچیک در صورت خرید میرورلس برای عکاسی شبانه چند نکته رو در نظر بگیرید
1.نبود ویو فایندر ( بسته به مدل )
2.ظرفیت کم باتری
3.سریعتر داغ شدن
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )
دوست عزیز بنده هم دقیقا حرف شما را تصدیق کردم!
شما بودجه و توانش رو دارید یا درامد دارید از این راه درسته! منطق حکم می کنه فول فریم بخرید و لنزهای بارزشش رو که هیچ کسی منکرش نیست! حالا اگر کنارش در ژانرهای دیگه هم دوربین بگیرید دستتون مشکلی نیست.
اما در عکاسی ژانر شب و نجوم که اکثرا درامدی برای فرد حاصل نمی شه به چه قیمتی این هزینه انجام بشه؟ صرفا چون بهتره که نمی شه آخه!
من بادی 6D بخرم با لنز 40-17 که تازه لنز متوسط به بالایی هم هست نهایتا بتونم رد ستاره بزنم که این رو با یک بادی کراپ و لنز 55-18 هم می شه انجام داد.
ارزش بادی فول فریم در عکاسی نجومی زمانی نمود داره که مثلا لنزی مثل 35-16 F/2.8 یا 24-12 F/2.8 خریداری بشه. چون هدف قبت ستاره ها بصورت فریز شده است که در عکاسی با لنز F/4 کار سخته و نیاز به هزینه مجزا خواهد بود.
علاوه بر این مسئله عکاسی نجومی جزو ژانرها نسبتا پر هزینه هست! لنز مناسب، سه پایه، ریموت، باطری اضافه و .... چیزهایی نیست که برای هر کسی به راحتی قابل تامین باشه مگر اینکه درامدی داشته باشه.
در خصوص لنز سیگما هم که فرمودید چرا فکر می کنید این شرکت اشتباه کرده؟
جامعه هدف شرکت را باید چک کنید! کسی که عکاسی پرتره با فول فریم می کنه معمولا لنزهای خود شرکت سازنده بادی رو استفاده می کنه.
بنده شخصا معتقدم شاید هدف اصلی این شرکت هدف گذاری بازار کراپ و بدون آینه باشه تا فول فریم!
دقت کنید اخیرا هم تو این رده لنزهای با ارزشی تولید کرده.
ارادتمند
این موارد خیلی خیلی مهمن.
با تشکر از نیما عزیز.
جهت روشن تر شدن بحث، این عکس ( مشابه عکسی که مصطفی عزیز بهش اشاره کرد) رو ببینین :
663347_e44858bee2c54f5b93d78e9839d94375.jpg
اگزیف هم موجوده:::: NIKON D3200 + 18.55
تسلط به ادیت در عکاسی شب بسیار مهمه و در صورت عدم نیاز به چاپ بزرگ، عدم کسب در آمد از عکاسی و عدم نقدینگی لازم، هیچ ضرورتی به تهیه فول فریم نیست.
ویرایش توسط کوروش : Wednesday 9 November 2016 در ساعت 19:31
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
شاید!
تجربه من از عکاسی با فول فریم تجربه متفاوتی از بدنه کراپ بود. یک سطح کاملا متفاوتی از کیفیت را تجربه کردم. شاید دلیلش ارتقا از بدنه کراپ با لنز کیت به فول فریم با لنزهای پرایم و ال باشد!
اما اگر از سطح کیفیت پیکسلی بالاتر بیایم و قیمت را هم در معادلات منظور کنیم شاید ترجیح خرید بدنه کراپ باشد.
اما، در هر صورت هنوز خرید بدنه کراپ گران قیمت و لنزهای خوب در صورتی که هم قیمت بدنه فول فریم با لنزهای متوسط فول فریم شود برایم توجیهی ندارد! مگر در شرایط خاص مثل عکاسی تله (از هر نوعش) ماکرو یا ...
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.