خوب این مشکلی نیست جناب mohammad.baroji یک بند خدایی هست فروشگاه داره خیلی با انصافه و آدم درستی هست خواستی بگو تا اسم و شمارشو بهت بدم من هر چی بخوام زنگ میزنم برام میفرسته شهرستان راحت***موندم چیکار کنم و از کجا بخرم؟
خوب این مشکلی نیست جناب mohammad.baroji یک بند خدایی هست فروشگاه داره خیلی با انصافه و آدم درستی هست خواستی بگو تا اسم و شمارشو بهت بدم من هر چی بخوام زنگ میزنم برام میفرسته شهرستان راحت***موندم چیکار کنم و از کجا بخرم؟
سلام به همگی
بنده تازه وارد هستم و اطلاعات کمی در رابطه با دوربین های عکاسی دارم .
خوشحال میشم از تجربیات شما عزیزان استفاده کنم .
کار من تدوین برنامه های تلویزیونی هست و در حال حاضر قصد خرید یک دوربین DSLR با کارایی 90% برای گرفتن ویدئو دارم . یعنی از دوربین عکاسی به جای دوربین فیلمبرداری میخوام استفاده کنم .
با توجه به تحقیقات اولیه که کردم و راهنمایی دوستان اهل فن در تصویر برداری تلویزیونی که با دوربین عکاسی فیلمبرداری میکنند دو گزینه پیشنهادی 5D و 70D هست .
اصولا جنس کارکرده تمیز میخرم و در صورتی که کارکرده تمیز بخوام بخرم با لنز و مخلفات تا 3-4 تومان هزینه میکنم . بیشتر هم بابت پولش مشکلی نیست اما میترسم سرمایه ام رو بخوابونم و جوابی که میخوام بابت برگشت سود نتونم بگیرم . اما اگر یه خورده بالاتر هم بشه هزینه کرد مشکلی ندارم ولی کیفیت به طرز محسوسی افزایش پیدا کنه .
اول اینکه پیشنهاد شما عزیزان بین دوربین های DSLR و با تاکید به برند Canon با شرایط بالا چی هست ؟ و دلیل برتری پیشنهادتون نسبت به دوربین های هم قیمت یا همرده چه چیزیش هست ؟
دوم اینکه توی مقالات همین سایت خوندم که دوربین های فول فریم لنزاشون با دوربین های کراپ فرق داره . آیا صحت داره و اگر صحت داره آیا روی قیمت هم تاثیر میذاره ؟
3 - برای فیلمبرداری اصولا چه لنزی پیشنهاد میشه ؟ آیا برای تصویر برداری تله و واید نیاز به لنز های جداگانه هست یا یک لنز خاص کار جفتش رو راه میندازه ؟
4 - یک سوال هم خیلی وقته ذهنم رو درگیر کرده : دوربین های فیلمبرداری آماتور تا حرفه ای همگی یک حالتی از تصویر برداری دارند که فوکوس روی هیچ شی خاصی نیست و همه جای میدان فوکوس هست ( اصطلاحش رو نمیدونم اساتید فن لطفا راهنمایی کنند ) . آیا دوربین های DSLR هم این قابلیت رو دارند که فوکوس روی شی خاصی نباشه و تمام عمق میدان رو شفاف ببینیم ؟
لطفا مدل و قیمت ( کارکرده ) لوازمی که فکر میکنید مورد نیاز بنده هست رو بفرمایید تا بررسی کنم .
5 - این رو هم خدمتتون بگم که دوستان تصویر بردار ما که در حال حاضر با DSLR تصویر برداری میکنند خیلی از نقطه فوکوس این دوربین ها شکایت دارند و با جابجا شدن سانتی متری سوژه فوکوس از هم میپاشه و برای تصویر برداری خیلی سخت میشه و همش دست به فوکوس باید باشید. آیا لنز خاصی یا بادی خاصی هست که این مشکل رو حل کنه ؟
6 - یک سوال هم در مورد 5دی مارک 2 و 3 . فرق اصلی این دو مدل چی هست که اینقدر تفاوت قیمت زیادی با هم دارند ؟
7 - و سوال آخر اینکه ، کار کرد تعداد شات بادی و لنز رو چگونه موقع خرید میشه متوجه شد ؟ چون فکر میکنم راه فراری نداره و هر کسی دوربین کارکرده برای فروش گذاشته تعداد شات رو هم نوشته .
پیشاپیش ممنون بابت پاسخ هاتون .
نوع فیلم برداری و سبک کار شما چیست؟
یک تاپیک هم مخصوص فیلم برداری با دوربین اس ال ار وجود دارد. بهتر است سوالتان را انجا بپرسید.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
تک تک سوالات شما در این فروم بارها مطرح شده لطفا کمی مطالعه بفرمایید
خاصیت دوربین عکاسی DSLR عمق میدان کم است و خاصیت دوربین فیلم برداری معمول عمق میدان زیاد پس این دو با هم قابل قیاس نیست کسی که با DSL فیلمبرداری می کند عمق میدان کم می خواهد نه زیاد
لنز های فیلم برداری حرفه ای منوال هستند لنز های سامیانگ در این مورد معروف هستند
فکوس اتوماتیک برای فیلمبرداری چندان مناسب نیست
کنون برای فیلم برداری سیستم فکوس بهتر و موتور Stm دارد که جذابترش می نماید
بله لنز فول کنون با کراپ متفاوت است
سلام
1- با توجه به تاکیدی که بر حفظ پیوسته و اتوماتیک فوکوس بر روی سوژه، بدون نیازی به تغییر ممتد دستی رینگ فوکوس کرده اید، پیشنهاد من کانن 70D به همراه لنزهای سری STM است که با توجه به سنسور خاصی که دارد (دوال پیکسل)، فوکوس ممتد اتوماتیک روی سوژه را ممکن می سازد.
2- لنزهای فول فریم دایره تصویر بزرگتری دارند (و معمولاً کیفیت ساخت و کیفیت تصویر بهتری هم دارند). در برند کانن لنزهای فول فریم را می توان روی دوربین کراپدار بست ولی لنزهای کراپدار را نمی توان روی دوربین فول فریم بست. لنزهای فول فریم "معمولاً گران تر از کراپدارها هستند.
3-برای فیلمبرداری از لنزهای STM که برای فوکوس اتوماتیک سریع و بی صدا مناسب هستند استفاده کنید. می توانید از لنزهای زوم مانند 18-135 STM که دامنه واید تا تله را پوشش می دهد استفاده کنید.
4- دوربین های فیلمبرداری معمولی به دلیل سنسور کوچکی که دارند ، عمق میدان زیادی تولید می کنند یعنی تقریباً همه چیز در فوکوس قرار می گیرد ولی دوربین های DSLR به دلیل سنسور بزرگ، قادر به تولید تصاویر با عمق میدان کم هستند (که مزیت محسوب می شود) اگر می خواهید عمق میدان زیاد باشد (همه یا بیشتر بخش های تصویر در فوکوس باشد) باید از لنر های واید و دیافراگم (اپرچر) بسته استفاده کنید. مشکلی که دیافراگم بسته به وجود می آورد، کم شدن نور ورودی به دوربین است که برای جبران آن یا باید از فلاش های فیلمبرداری (پروژکتور) استفاده کنید یا ایزو را بالا ببرید که بالا بردن ایزو باعث نویزی شدن تصویر می شود.
5- به پاسخ 1 مراجعه کنید.
6-دوربین 5D MK III دارای سنسور جدیدتر و با کارائی بهتر، سیستم فوکوس بسیار پیشرفته تر و امکانات بیشتری است و چند سال هم جدیدتر از 5D MK ii است و نتیجتاً گرانتر هم هست
7- برای دوربین های کانن نرم افزار EOSMSG را دانلود و بر روی لپ تاپ نصب کنید و دوربین را با کابل USB به لپ تاپ وصل، دوربین را روشن و EOSMSG را اجرا کنید، تعداد کارکرد شاتر دوربین را به شما نشان می دهد.
ارادت
ویرایش توسط Dariush Chegini : Sunday 10 January 2016 در ساعت 20:19
سلام کیفیت عکس برام خیلی خیلی مهمه و اینکه چاپ تو سایز بالا عکس مات نباشه . بیشتر هدفم عکاسی پرتره هست واسه همین گفت فول فریم چون دقتی که من روی عکسهای سمپل دوربین ها دارم هیچ کس نداره تقریبا تمام عکسهای گرفته شده با سنسور کراپ و لنزهای متفاوت کراپ از نظر من بیکیفیت هستند جزئیات رو مثل فول فریم نشون نمیدن