سلام !!
از اساتید کسی میدونه این عکس من چرا انقدر نویزی شده؟ (اونهم در ایزوی 200)
[IMG]http://i42.*******.com/jqsvf5.jpg[/IMG]
به نظرتون ممکنه سطح سنسور عرق کرده باشه؟
چون قبلش مدت زیادی در سرما بودم و برای مدتی سوار ماشین شدم که خیلی گرمتر از بیرون بود....
دوربین، نیکون D300 هستش و تنها ادیت انجام شده روی عکس استفاده از ابزار Auto Levels و تغییرات رنگ و کنتراست بوده.
A good photograph is knowing where to stand. - Ansel Adams
سلام
خوب علي جان تا اساتيد از راه برسند من يك حدسي دارم كه مي گم.
اولا نشستن شبنم بر سنسور در شرايطي كه فرموديد هيچ بعيد نيست ولي چيزي كه از ديشب تا به حال به فكرم رسيده اينه كه معمولا در ساعات اوليه ي طلوع و آخريه ي غروب به علت شرايط خاص قرار گيري زمين و خورشيد نسبت به يكديگر شدت اشعه هاي مختلف نور آفتاب از جمله ماوراء بنفش و مادون قرمز و ... خيلي بيشتر از شرايط عادي اند. به ويژه اينكه شما در شرايط هواي پاك و رقيق هم بوده ايد.
آيا فيلتري روي لنزتان بوده يا نه ؟ مثلا UV ؟ فكر مي كنم يكي از بهترين موارد استفاده از فيلتر UV در همين شرايط نوري باشد.
مسلما تاثیر دارد. حالت کوچک به صورت نقطهای فوکوس را تنظیم میکند و برای مواردی کاربرد دارد که موقعیت عکاس و سوژه نسبت به هم ساکن است. حالت بزرگ هم فوکوس را در منطقهی اطراف محل فوکوس، تنظیم میکند و کاربرد آن در عکاسی از اشیائ متحرک است و مسلما برای فکوس دقیق عملکرد قابل اطمینانی ندارد.سلام خدمت عزيزان
همانطور كه مي دانيد كادر فوكوس داراي 2 حالت كوچك و بزرگتر است ... آيا با كوچك كردن كادر فوكوس، تاثيري بر دقت فوكوس روي سوژه خاصي در ميان سوژه هاي زياد، ايجاد مي شود يا خير صرفا نمادي و سمبليك و براي زيبايي كادر را كوچك و بزرگ مي كنيم؟؟؟
چندي پيش يكي از دوستان عكسي گرفته بود از يك ميوه در ميان شاخ و برگ هاي درخت، بطوري كه سوژه ميوه بود ولي شاخ و برگ درخت فوكوس شده بود! آيا با كوچك كردن كادر فوكوس اين مشكل حل مي شود يا بايد با منوال فوكوس و زوم بيشتر و ترفندهاي ديگر اين فوكوس دقيق روي ميوه انجام شود؟!!
متشكرم
كاويان
A good photograph is knowing where to stand. - Ansel Adams
دوست عزیز
چرای داستان رو خودتون فرمودید:
عکس رو در هواپیما گرفتید؟تنها ادیت انجام شده روی عکس استفاده از ابزار Auto Levels و تغییرات رنگ و کنتراست بوده.
شیشه های کثیف هواپیما و چند لایه بودنشون شدیدا کنتراست و کیفیت رو پایین میاورند.
و شما با تغییر کنتراست و و و سعی در بهبود عکس داشتید.
چنین عملیاتی تاثیر مستقیم بر افزایش نویز دارد.
A good photograph is knowing where to stand. - Ansel Adams
سلام
بحثی در ارتباط با DIFFRACTION در تاپیک 50D انجام شده که دوستان به لزوم استفاده از لنزهای با کیفیت زیاد برای ساپورت رزو لوشن بالای این دوربین اشاره کرده اند.میخواستم بپرسم این موضوع با همین شدت در رده ENTRY LEVEL هم در جریان است یا برداشت من از موضوع اشتباه است.
اصولا diffraction یک پدیده فیزیکی است و ربطی به نوع دوربین و لنز ندارد. خیلی ساده اگر بخوام بگم، شما چشمهاتون رو نیمه باز کنید و نگاه کنید. همه چیز رو تار می بینید. این میشه diffraction. در واقع وقتی که نور از یک سوراخ خیلی کوچک بگذره این اتفاق می افته.سلام
بحثی در ارتباط با DIFFRACTION در تاپیک 50D انجام شده که دوستان به لزوم استفاده از لنزهای با کیفیت زیاد برای ساپورت رزو لوشن بالای این دوربین اشاره کرده اند.میخواستم بپرسم این موضوع با همین شدت در رده ENTRY LEVEL هم در جریان است یا برداشت من از موضوع اشتباه است.
در دوربینهای لارج فرمت قدیمی و گاها لزوم بستن دیافراگم تا f/32 , f/45 و حتی f/64 خصوصا برای عکاسی لنداسکیپ، برای داشتن حداکثر عمق میدان، به دست آوردن حداکثر شارپنس چالش برانگیز است.
بنابراین این اتفاق برای هر دوربین و لنزی می افتد. و توصیه می شود تا حد امکان از دیافراگم 8 یا 11 بالاتر نرفت.
اما این پدیده در دوربینهایی با تعداد پیکسلهای بیشتر مثل 50D تشدید میشه که در اون تایپیک بحث شده.
با سلام
با توجه به اینکه تجربه استفاده از لنز های پرایم رو نداشته ام و اکنون قصد تهیه یا 50mm یا 85mm رو دارم ،
در روی لنزهای پرایم ( یا حداقل 2 مدل مورد نظر من ) یک علاماتی هست، که در عکس زیر من با دوایر قرمز رنگ آنها را شماره گذاری کرده ام :
لطفا بفرمایید این علامات چه معانی دارند ( شماره 1 و 2 )؟
با تشکر