از یه وارد کننده یه تعداد مونیتور اپل Apple a1081 واسه فروش گذاشته هر عدد 480. نظر دوستان چیه؟ اصلا مونیتور دست دوم ارزش خرید داره؟ شرایط دیدن جنس نیست و از راه دور باید خرید کرد!
از یه وارد کننده یه تعداد مونیتور اپل Apple a1081 واسه فروش گذاشته هر عدد 480. نظر دوستان چیه؟ اصلا مونیتور دست دوم ارزش خرید داره؟ شرایط دیدن جنس نیست و از راه دور باید خرید کرد!
سلام
سوالی برام پیش اومد که تاپیک مناسبی برای پرسیدنش پیدا نکردم.
یک دوربین فیلمی یاشیکا دارم که وسط کادرش یک دایره هست که به کمکش میشه فهمید فوکوس درست هست یا نه. (نمیدونم اسمش چیه؟)
برای دی5100 تو بازار چنین چیزی پیدا میشه؟ نصب کردنش ممکنه مشکلی ایجاد کنه؟ در واقع این دایره روی آینه شاتره دیگه؟
D810 -- 24-120 -- Tamron 15-30 -- Tamron 150-600 -- 20 f/2.8 -- 70-300 VR -- 35 f/1.8 -- Tamron 19-35علیرضا اخلاقی
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
فوکوسینگ اسکرین هست که چند نوع مختلف از نوع Split Type Prism و Micro Prism و ترکیب آنها دارد.
www.focusingscreen.com
من برای 60D به تعمیرگاه مرکزی دوربین سفارش دادم که برایم بیاورند. برای فوکوس دستی خصوصاً ماکروگرافی ایده آل است.
اگه یه منبع تغذیه خارجی واسه هاتشو درست کنم . مثلا 8 یا 12 یا... بصورت هر 4 عدد سری و هر سری4تایی با سری 4تایی بعدی موازی کنم. یعنی ولتاژ خروجی حدود 4.8 ولت اما امپر بالاتر باشه واسه فلاشها مشکلی پیش نمیاد؟قصد دارم یه منبع درست کنم که 3عدد فلاش تغذیه کنه با مثلا 20 باتری nimh 2700
با سلام
1نمونه دیفیوز های در بازار هست که میگن 5کاره هست در اصل 5سطح برای بازتاب نور داره
سفید-طلایی-نقره ای-طلایی نقره ای -یکی دیگه نمیدونم چی هست
میخواستم موارد استفاده اینا رو بدونم
ممنون
کسی میدونم این محصول چی هست و ازکجا میشه تهیه کرد؟
black-rapid-rs-sport-strap-holster-hold-shoot.jpg
این رفلکتور/دیفیوزر ها به این صورت هستند که:
یه لایه دیفیوزر وسط هست (رنگش سفیده و نور ازش رد میشه)، این بخش برای نرم و پخش کردن نور استفاده میشه و بین نور و سوژه قرار میگیره (مثلا وقتی در زیر نور شدید آفتاب استفاده عکاسی میکنید، به کمک دیفیوزر نور تند و نقطه ای خورشید رو به نور نرم و بزرگ (به اندازه سطح دیفیوزر تبدیل می کنید)؛
یه روکش هم رویه دیفیوزر کشیده میشه که اون رو تبدیل به رفلکتور میکنه... این لایه ها (۴ رنگ مختلف) نور رو از خودشون عبور نمیدن، در عوض امکان باز تابوندن نور رو دارن؛ بنابرین میشه به نوعی اونا رو منبع نور دوم فرض کرد! فرض کنید یه منبع نور سمت چپ دارید، طبیعتا موجب میشه که سایه هایی در سمت راست بوجود بیاد، شما میتونید بجای اینکه یه منبع نور دیگه در سمت راست بذارید، از یه رفلکتور در سمت راست استفاده کنید که بخشی از نوری که سمت از سمت چپ میاد رو بازبتابونه و سمت راست رو روشن کنه.
چند تا از استفاده های رایج ایناست: نور از بالا میتابه و میخواید سایه های پایین رو ملایم تر کنید؛ نور در پشت سوژه قرار داره (پس زمینه روشن) و میخواید از ضد نور (سیاه شدن)سوژه جلو گیری کنید (یه جورایی به جای fill flash)؛ سوژه در سایه قرار داره و بقیه کادر نور زیادی داره، در این حالت هم میشه به کمک رفلکتور اختلاف رو کمتر کرد؛ از همه اینا که بگذریم، از خود رفلکتور میشه به عنوان نور اصلی هم استفاده کرد و نور رو از یه منبع نور خارجی که به سوزه نمیتابه، به سوژه رسوند.
اما رنگ ها: نقره ای بازتاب قوی ایجاد میکنه و رنگ نور تقریبا تغییر نمی کنه؛ سفید تقریبا مشابه نقره ایه، ولی قدرت بازتابش کمتره؛ طلایی شدت نور مشابه نقره ای داره، ولی نور رو گرمتر میکنه؛ سطح چهارم اما یا مشکیه یا نقرهای/طلایی... نقرهای/طلایی رو من استفاده نکرم، ولی فکر می کنم باید چیزی بینابین دو رنگ اون باشه...
ولی مشکی دقیقا برعکس بقیه عمل میکنه! گاهی پیش میاد که در محیطی عکاسی می کنیم که رفلکتور های طبیعی (یا منابع نور) وجود داره که نور رو به قسمت هایی که ما میخوایم تاریک باشن میتابونه، اینبار از سطح مشکی به عنوان مانع استفاده می کنیم تا سایه ایجاد کنیم.
پ.ن۱: من از سطح های سفید و مشکی به عنوان پس زمینه برای سوژه های کوچک هم استفاده میکنم... منتها چون سطح معمولا چروکه، باید عمق میدان رو کم کنید تا در فلو کامل باشه و چروک ها دیده نشه، یا نور ور طوری بتابونید که پس زمینه سفید به شدت نور بخوره و چروک ها دیده نشه، و پس زمینه مشکی اصلا نور نخوره (این دومی خیلی ضروریه سطح مشکی اینا هم قدری براقه و اگه نور بخوره اصلا جالب نخواهد بود)
پ.ن۲: حالا که بحث پس زمینه شد، دیفیوزری که پشت سوژه قرار داره و از پشت بهش نور میتابه هم پس زمینه خوبی میتونه باشه
•••••
پ.ن۳: در مورد سوال دوم، نمیدونم از کجا میشه تهیهش کرد ولی کاربردش رو بلدم :)
این یه نوع بند دوربینه که برای مواقعی استفاده میشه که دوربین رو نمی تونید تو دست بگیرید و نوع عکاسی طوریه که لازمه بتونید سریع به دوربین دسترسی داشته باشید...
مثلا موقع عکاسی خیابانی (یا موارد مشابه که باید ساعت ها دوربین رو با خودتون ببرید تا یه لحظه که سوژه پیدا کنید و قبلا از انیکه بره ازش عکس بگیرید) یا مواردی که دو تا بدنه با لنز های مختلف دارید و باید بتونید سریع بینشون انتخاب کنید (مثل عکاسی ورزشی که یه تله خیلی بلند و یه لنز خیلی کوتاه تر نیاز دارید با جابجا شدن توپ در یک پاس، لازمه لنز دوم رو استفاده کنید)...
تو این حالت ها، بند خود دوربین مناسب نیست چون اولا چند ساعت آویزون بودن دوربین از گردن باعث آرتروز میشه :) و ثانیا وقتی دو تا دوربین داشت باشید، به هم گرده میخورن... در عوض با این بند، دوربین روی شونه قرار میگیره و وقتی دوتا دوربین داشته باشید، میتونید هر کدوم رو یه طرف بذارید و خیالتون هم از افتادنش راحته... کافیه یه دوربین رو ببرید پایین و دومی رو بیارید بالا (اگه دوربین اول روی سه پایه یا تک پایه باشه، که معمولا هم برای تله ها همینطوره، که دیگه چه بهتر)
پ.پ.ن: با تجربهتر ها میگن بند دوربین رو طوری روی شونه بندازید که لنز دوربین پشت به شما باشه (اینم یه دلیل دیگه برای اینکه روی گردن قرار ندیم :) ) چون اینطوری احتمال اینکه موقع حرکت دوربین به جایی گیر کنه یا چیزی به لنز بخوره و اون رو بشکنه، کمتر میشه... و این بند هم طوری طراحی شده که دوربین همینطوری قرار بگیره (منتهی بصورت کلهپا :) )
ویرایش توسط AmirS : Wednesday 12 September 2012 در ساعت 12:30
قدرت نور و فاصله &.jpgقدرت نور و فاصله &.jpg
در مورد نسبت قدرت منبع نور با فاصله نور قبلا اشتباه فکر میکردم که با دوبرابر شدن فاصله مقدار نور دوچهار برابر کم میشود اما این عدد 4 از طریق X*2 نبوده بلکه از طریق x به توان دو بوده ! یعنی اگه فاصله 3 برایر بشه قدرت 9 برابر کم میشه نه 6 برابر...اینو شاید از کم دقتی خودم درست متوجه نشده بودم.بهر حال خواستم توضیحی داده باشم که بقیه دوستان اماتور مثل من درست متوجه بشن
اینم فواصل بین عدد های اصلی دیاف با 1/3 1/2 ....که چرا بین 1 و 1.4 فقط یه عدد قرار میگیره ! حتی اگه دوربین رویه 1/3 گام دیافراگم تنظیم باشه و ....
bdcam 2012-09-12 01-10-59-416.jpgbdcam 2012-09-12 01-11-20-849.jpg
و در مورد نورسنجی TTL
TTL-2.jpg
TTL-4.jpg
بقیه عکسا تو یه پست دیگه میزارم
ببخشید اگه بی ربط بود. اخه واسه خودم تازگی داشت!
ویرایش توسط imanse7en : Wednesday 12 September 2012 در ساعت 14:42
زمان شلیک پرفلاش و فلاش اصلی بسیار کوتاه هست. با این روش میشه فاصله زمانی اونا زیاد کرد!
TTL-5.jpg
تفاوت ETT1 و ETT2
TTL-6.jpg
کنترل نور فلاش و محیط در اوت دور
کنترل نور فلاش و &.jpg
این عکسااز یه فیلم اموزشی گرفتم و نکته های ریزی ازش یاد گرفتم