صفحه 454 از 735 نخستنخست ... 354 404 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 504 554 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 4,531 تا 4,540 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #4531
    كاربر جديد farzad.s آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2013
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vida582 نمایش پست ها
    مرسی از راهنماییتون امیر جان
    از چند سایت خارجی یکم اطلاعات گرفتم، لنز روش ۱۸ م.م هست اگه اشتباه نگنم
    الان اومدم دبی واسه یه هفته، اگه یه ودربین بگیری یه لنز ۷۲ م.م و یه لنز ۳ م.م با کیفش و مموری و پایه روشه قیمتش هم زده ۳۹۰۰ درهم که میشه تقریبا ۳۵۰۰ تومان
    میشه شما بیشتر راهنماییم کنید؟
    اینم عکس پرموشناش
    ممنون میشم ببنید و راهنماییم کنید
    [img]
    https://www.box.com/s/3nmgmmd9kvx3m6dudrwl

    بازم ممنون
    سلام ویدا جان ؛

    باتوجه به اینکه می گویید تازه وارد هستید و می خواهید نه یک دوربین خیلی ساده DSLR بگیرید و نه برای دوربین های فول فریم آن خرج کنید ؛ بهتر است از نظر من دوربین Canon EOS 650D را بگیرید و با یک لنز 18-135 و خیال خود را تا چند وقت و تا انشاالله حرفه ای شدنتان راحت کنید.

    درباره 700D که گفتید تنها مزیتی که نسبت به 650D داره اینه که عمر باطریش طولانی تره. اما 650D در نور کم نویز کمتری داره نسبت به 700D و همینطور تصویرهایش داراری کیفیت بالاتری هستند. ناگفته نماند که از 700D ارزان تر و به صرفه تر هم هست. پس پیشنهاد می کنم به هیج وجه 700D نگیرید و به سراغ 650D بروید که گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.

    می توانید لنز 18-55 هم خریداری کنید ، اما اگه بودجه می رسه پیشنهاد می کنم 18-135 بگیرید که کلا در همه نوع عکسبرداری راحت باشید و تا چندین سال خیالتان راحت باشه.

    اما مهمتر از همه به قول دوستان تحقیق کنید. امیدوارم موفق باشید
    vida582 تشکر می‌کند.

  2. #4532
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط auditore نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب .
    یک سوالی چند وقتیه ذهن من رو در گیر کرده ، البته بنا بر تجربه خودم به یک نظریاتی رسیدم اما گفتم اینجا مطرح کنم تا به یک جواب روشن برسم.
    ما وقتی در یک شرایط کنترل شده مثل اتلیه مشغول عکاسی هستیم و ، و مواردی مثل وایت بالانس ، دمای رنگ ، نورسنجی دقیق و .... رو قبل از عکاسی به صورت دستی تنظیم کردیم ، آیا در این شرایط باز هم عکاسی raw مزیتی در ویرایش برای ما داره یا نه ؟ خودم تقریبا به این نتیجه رسیدم که وقتی حجم کار بالاست ارزش داره و محدودیتی مشاهده نکردم .
    مثلا چند وقت پیش همینجوری برای تمرین گفتم از حیاط خونه یک پانوراما- hdr ء360 درجه بگیرم که نتیجه شد حدود 35-40 تا شات . حالا در این شرایط با توجه به حجم عکس ها و ادیتی که لازمه روشون انجام بشه اگه تنظیمات ووایت بالانس ، دمای رنگ ، نورسنجی و... رو با دقت قبل از عکاسی انجام بدیم و JPEG عکاسی کنیم (البته jpeg با حد اقل ضریب فشرده سازی ) و در عوض از حجم کار بعد از عکاسی کم بشه ، این کار محدودیتی هنگام ادیت فایل های jpeg برای ما ایجاد میکنه ؟
    با تشکر از دوستان عزیز
    امیدوارم اطلاعات غلط بهتون ندم... تا جائی که خاطرم هست...

    فایل jpeg عمق رنگ 8 بیت دارد، و فایل raw بسته به دوربین عمق رنگ 12 الی 14 بیت که در ظرف 16 بیت فایل raw ذخیره میشود.
    یعنی فایل خام 16 بیتی است و بخاطر همین حجم بسیار زیادی دارد.

    وقتی فایلی با عمق رنگ بیشتر داریم، توی ویرایش دستمان باز خواهد بود.
    مثلاً افزایش یا کاهش اشباع رنگها (که بصورت سخت افزاری، قبل از عکاسی ممکن نیست) با فایل خام، بهتر انجام خواهد شد.

    موفق باشید
    auditore تشکر می‌کند.

  3. #4533
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2010
    نوشته ها
    153
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    144

    پیش فرض آیا راهی است که رد سه پایه روی دوربین نمونه؟

    با سلام.همانطور که تیتر رو هم دیدید خواستم بدونم راهی هست ؟همه جور سه پایه رو امتحان کردم بعد ه مدت ردش میمونه باید چکار کرد؟به نظرتون اون قسمت اتصالی بین سه پایه و دوربین بزارم رو دوربین بمونه و باز و بسته نکنم یا اینکه بر عکس؟

  4. #4534
    كاربر همراه شهاب سیّافی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    شهر باران، رشت - ایران کوچک؛ کرج
    نوشته ها
    250
    تشکر شده
    173
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    سلام به اساتید. دوستی دیروز یه حرفی بمن زد یکم برام جای سوال پیش اومد. من بیشتر مواقع با لنز دیاف باز عکاسی میکنم و چون معولا تو طبیعت هستم و نور طبیعی کافی هست همیشه با ایزو100 عکس میگیرم. سرعت شاتر هم تو روز معمولا 1/500 اینوراست و جز مواقعی که نور کمه یا شب باشه ایزو رو بالا نمیبرم. دوستی دیروز بمن گفت اگه میخوای تو روز هم عکسهات شفاف تر بشن ایزو رو ببر بالا! شاید من درک درستی از ایزو ندارم اما تا جایی که من میدونم ایزو حساسیت سنسور به نور رو بالا میبره تا تو شرایط نوری ضعیف بشه عکس گرفت! حالا جایی که ایزو 100 خوب جواب میده آیا زیاد کردن ایزو واقعا تو کیفیت عکس تاثیر داره؟ اونم وقتی لنزمون دیاف بازه و سرعت شاتر هم تقریبا بالاست؟؟؟

    خودم رو توی این لینک معرفی کردم
    http://forum.akkasee.com/f23/t275-40.html#post344715


  5. #4535
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    سلام به اساتید. دوستی دیروز یه حرفی بمن زد یکم برام جای سوال پیش اومد. من بیشتر مواقع با لنز دیاف باز عکاسی میکنم و چون معولا تو طبیعت هستم و نور طبیعی کافی هست همیشه با ایزو100 عکس میگیرم. سرعت شاتر هم تو روز معمولا 1/500 اینوراست و جز مواقعی که نور کمه یا شب باشه ایزو رو بالا نمیبرم. دوستی دیروز بمن گفت اگه میخوای تو روز هم عکسهات شفاف تر بشن ایزو رو ببر بالا! شاید من درک درستی از ایزو ندارم اما تا جایی که من میدونم ایزو حساسیت سنسور به نور رو بالا میبره تا تو شرایط نوری ضعیف بشه عکس گرفت! حالا جایی که ایزو 100 خوب جواب میده آیا زیاد کردن ایزو واقعا تو کیفیت عکس تاثیر داره؟ اونم وقتی لنزمون دیاف بازه و سرعت شاتر هم تقریبا بالاست؟؟؟
    نه دوست عزیز ٬ آخرین کاری که شما باید انجام بدید بالا بردن ایزو هست چون نه تنها نویز رو افزایش میده بلکه دینامیک رنج رو هم به مقدار خیلی زیادی کم می کنه ٬ هر دوی این مشکلات مخصوصا در عکاسی از طبیعت بسیار مخرب هستند ٬ پس تا حد امکان از ایزوی ۱۰۰ بالاتر نرید مگر اینکه مجبور باشید.
    در عکاسی طبیعت عموما از آپرچر بسته مثل f/8 به بالا استفاده می شود ٬ چون هم لنز به شاپنس ایده آل می رسد (البته از f/8 یا f/11 بالاتر عموما افت شارپنس خواهید داشت) هم عمق میدان افزایش می یابد. سرعت شاتر هم دو برابر فاصله کانونی لنز انتخاب کنید ٬ مثلا اگر لنز شما ۵۰ میلیمتر هست شما سرعت شاتر ۱/۱۰۰ یا بالاتر را انتخاب کنید (اگر نور کافی وجود داشته باشد بالاتر برید بهتر هم هست).
    استفاده از سه پایه در عکاسی منظره در صورت امکان بسیار مفید هست.
    ویرایش توسط Kane : Sunday 13 October 2013 در ساعت 00:25

  6. #4536
    كاربر همراه شهاب سیّافی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    شهر باران، رشت - ایران کوچک؛ کرج
    نوشته ها
    250
    تشکر شده
    173
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kane نمایش پست ها
    نه دوست عزیز ٬ آخرین کاری که شما باید انجام بدید بالا بردن ایزو هست چون نه تنها نویز رو افزایش میده بلکه دینامیک رنج رو هم به مقدار خیلی زیادی کم می کنه ٬ هر دوی این مشکلات مخصوصا در عکاسی از طبیعت بسیار مخرب هستند ٬ پس تا حد امکان از ایزوی ۱۰۰ بالاتر نرید مگر اینکه مجبور باشید.
    در عکاسی طبیعت عموما از آپرچر بسته مثل f/8 به بالا استفاده می شود ٬ چون هم لنز به شاپنس ایده آل می رسد (البته از f/8 یا f/11 بالاتر عموما افت شارپنس خواهید داشت) هم عمق میدان افزایش می یابد. سرعت شاتر هم دو برابر فاصله کانونی لنز انتخاب کنید ٬ مثلا اگر لنز شما ۵۰ میلیمتر هست شما سرعت شاتر ۱/۱۰۰ یا بالاتر را انتخاب کنید (اگر نور کافی وجود داشته باشد بالاتر برید بهتر هم هست).
    استفاده از سه پایه در عکاسی منظره در صورت امکان بسیار مفید هست.
    من با برداشتی که خودم داشتم میدونستم ایزو 100 باید بهتر باشه! اما خب شک میندازن به دل آدم دیگه
    این دوست ما کلا عجیبه! مثلا با 18-55 میخواد پرتره بگیره یه ربع دستی فوکوس میکنه! میگم آخه وقتی عمق میدانت تو فاصله 3 4 متر تقریبا 30 سانتیمتره دیگه اینهمه زحمت چرا!!! میگه نه سر دماغ فوکوس کنی یا دندون فرق داره آیا واقعا با همچین عمق میدانی فرق داره واقعا؟؟؟؟

    خودم رو توی این لینک معرفی کردم
    http://forum.akkasee.com/f23/t275-40.html#post344715


  7. #4537
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    من با برداشتی که خودم داشتم میدونستم ایزو 100 باید بهتر باشه! اما خب شک میندازن به دل آدم دیگه
    این دوست ما کلا عجیبه! مثلا با 18-55 میخواد پرتره بگیره یه ربع دستی فوکوس میکنه! میگم آخه وقتی عمق میدانت تو فاصله 3 4 متر تقریبا 30 سانتیمتره دیگه اینهمه زحمت چرا!!! میگه نه سر دماغ فوکوس کنی یا دندون فرق داره آیا واقعا با همچین عمق میدانی فرق داره واقعا؟؟؟؟
    برای عکاسی پرتره فوکوس باید روی چشم ها باشه.و واقعا" فرق داره
    اگر نور مناسب باشه فوکوس اتومات هم به اندازه ی فوکوس دستی دقیق هست.
    Kane و شهاب سیّافی تشکر می‌کنند.
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  8. #4538
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    همان طور که جناب hossein137 هم فرمودند ٬ فرق داره ٬ و این فرق زمانی که نور محیط کم هست یا نور شدیدی از رو به رو میاد خودش رو نشون میده . شاید حتی اصلا فوکوس نکنه!
    ولی اگر نور مناسب باشه ٬ همان اتوماتیک هم جواب می دهد (در فوکال ۵۵ و f/5.6 عمق میدان بیش از ۶۰ سانتیمتر هست!).
    البته نباید نقش دوربین را هم نادیده گرفت ٬ مثلا دقت d7000/60d با d5100/600d متفاوت خواهد بود. در مورد دوربین 600d چون خودم دارم ٬ می تونم بگم به جز نقطه مرکزی فوکوس بقیه نقاط عملا کاربردی ندارند چون بسیار خطا می دهند و اصلا قابل اتکا نیستند ٬ حتی در نور مناسب گاهی اوقات گیج می زنند. این مشکل مطمئنا در d7000/60d کمتر خواهد بود.
    شهاب سیّافی تشکر می‌کند.

  9. #4539
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب سیّافی نمایش پست ها
    من با برداشتی که خودم داشتم میدونستم ایزو 100 باید بهتر باشه! اما خب شک میندازن به دل آدم دیگه
    این دوست ما کلا عجیبه! مثلا با 18-55 میخواد پرتره بگیره یه ربع دستی فوکوس میکنه! میگم آخه وقتی عمق میدانت تو فاصله 3 4 متر تقریبا 30 سانتیمتره دیگه اینهمه زحمت چرا!!! میگه نه سر دماغ فوکوس کنی یا دندون فرق داره آیا واقعا با همچین عمق میدانی فرق داره واقعا؟؟؟؟
    معمولاً اونايی که تازه دوربين ميگيرن اولين کاری که ميکنن اينه که دائماً دستی فکوس ميکنن و فکر ميکنن حرفه اي بودن يعنی فکوس دستی


    اگر کسی دوربين خودش رو بشناسه کمتر مشکل اين چنينی پيدا ميکنه
    من با اين دوربين قديمی خيلی کم پيش مياد مشکل پيدا کنم
    اگر به اندازه کافی عمق ميدان داشته باشم با گوشه های صورت فکوس ميکنم که کنتراست داره
    اگر هم عمق ميدان کم باشه يا فلاش رو ميزنم روی دوربين و از لامپش استفاده ميکنم و يا با چراق قوه مبايل کمی سوژه رو روشن ميکنم

    مشکل ما تازه کار ها اينه که خيلی به وسايلمون وابسته هستيم و همش دنبال اينيم ببينيم کدوم دوربين بهتره کدوم فلانه ، طرف برای خريد يه دوربين 2 تمنی 2-3 ماه تحقيق ميکنه در صورتی که اون دوربين با دوربين های هم قيمتی خودش شايد 5% هم اختلاف نداره

    چند وقت پيش يک ويدئو ميديدم راجع به يک عکس منظره قديمی بود که جايزه های زيادی هم برده بود
    عکاسش که الان پير شده بود داشت توضيح ميداد تو اين عکس 3 پايه من فقط 2 تا پايه داشت و دوربينم هم ال سی ديش شکسته بود و کلاً چيزی نميديدم و فکوس دوربين هم ايراد داشت و بايد چند متر جلو تر فکوس ميکردم تا جايی که ميخوام فکوس بشه
    اما عکسی رو تو اين شرايط گرفته بود که کلی جايزه برده بود ، توصيش هم اين بود ابزارتون رو بشناسيد

    من با چند تا از حرفه اي ها تماس داشتم و سؤال ميکردم به اين نتيجه رسيدم اونا حتی نصف ما هم از جزئيات دوربينشون خبر ندارن و بجای تلف کردن وقتشون واسه اين مسائل فقط عکس ميگيرن

    200 تا تاپيک داريم که دوربين 2 تومنی چی بگيرم ، 2100 چی بگيرم .........
    اما هيچکی نميپرسه چه کتابی بگيرم ، چطوری ياد بگيرم ، چقدر پول برای کلاس لازم دارم
    ویرایش توسط Majix : Sunday 13 October 2013 در ساعت 13:25
    Pooyan، Digital Lover، Amir Abdolpanah و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  10. #4540
    كاربر همراه شهاب سیّافی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    محل سکونت
    شهر باران، رشت - ایران کوچک؛ کرج
    نوشته ها
    250
    تشکر شده
    173
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    برای عکاسی پرتره فوکوس باید روی چشم ها باشه.و واقعا" فرق داره
    اگر نور مناسب باشه فوکوس اتومات هم به اندازه ی فوکوس دستی دقیق هست.
    منم قبول دارم فرق داره اما همونطور که دوست عزیز kane میگن توی فوکال 55 و دیاف 5.6 فکر نکنم انقدر وسواس لازم باشه! اونم تو روز روشن
    hossein137 تشکر می‌کند.

    خودم رو توی این لینک معرفی کردم
    http://forum.akkasee.com/f23/t275-40.html#post344715


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •