صفحه 554 از 735 نخستنخست ... 54 454 504 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 604 654 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 5,531 تا 5,540 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #5531
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    به نظر میاد پیشنهاد کاخونه به خاطر اینکه در هنگام روشن بودن VR تعدادی از اجزا کمی تغییر مکان می دهند و باید به لنز اجازه داد تا اجزا رو به جای اولیه برگردونه. ولی برای من جای سواله که آیا خود بادی نباید این کار رو انجام بده. حتی تو دوربین های ارزون کامپکت وقتی کلید خاموش رو فشار می دن یه سری کارها انجام می شه بعد دوربین خاموش می شه.

    مسئله دیگه اینه که اگه با هر بار روشن و خاموش کردن یکبار دکمه VR رو حرکت بدید احتمالا بعد از یه مدت از جاش کنده میشه.
    msh2200، کوروش، Hamed Ziyaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  2. #5532
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    درسته . من مشكلي با اين موضوع ندارم. كه برخي توصيه ها هست كه بهترن رعايت بشوند . آنهم براي مشكلاتي احتمالي يك درصد يا در هزار.
    ولي چون برخي به اين گفته ها استناد مي كنند ، همانطور كه در اينجا هم به فروم هاي خارجي استناد مي كنند ، در ارايه مطلب بايد دقت بيشتري كرد. منجمله اين گزاره كه « موتور لرزشگير اگر خاموش نكنيم آنرا ، خراب مي شود . »
    آنگاه بقيه كاربران هم اين را لينك مي دهند و يك موضوع ، ناگهان ايجاد مي شود !
    چنين چيزي صحت ندارد و گزارش نشده. ضمن اينكه اگر هم بشود ارزش انتقال ، زماني دارد كه فراگير يا شايع باشد. وگرنه وسيله مكانيكي / الكترونيكي امكان هر خرابي دارد.
    شما دوربين ( يا هر وسيله نو ) نو مي خريد ممكن است اشكالي داشته باشد. اما دليلي نيست كه همه اين مشكل را دارند يا ديگر نخريم...
    احتمال مصرف باتری هم ، در حالت خاموش همیشه هست.
    هم به خاطر بخش هایی از دوربین که همچنان فعالند همچون ساعت و تاریخ و هم احتمال خرابی اتصالات .
    ولی در حالت معمول ، هیچ قطعه مکانیکی نباید کار کند مگر بروز اشکال در سیستم. آنچه در لینک ها ذکر شده ربطی به خرابی موتور ندارد بلکه چون برق قطع می شودو قطعه قفل می شود « احتمال » شوک به قطعه را بیان کرده هنگام روشن کردن دوباره و وصل برق.
    صدالبته احتمال را.
    msh2200، Hamed Ziyaei، 47amir و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #5533
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Behzad43 نمایش پست ها
    سلام
    لنز 50mm روي دوربين شما با ضريب سنسور 1.5 (75=50 * 1.5) ميشود 75mm .يعني فاصله كانوني ثابت 75 ميليمتر را در اختيار شما ميگذارد.
    در نتيجه با اين لنز روي دوربين هاي داراي سنسور با كراپ 1.5(دوربين جنابعالي) ميتوان پرتره هاي نيم تنه گرفت و براي تغيير فاصله كانوني مي بايست فاصله خودتان را با سوژه كم و زياد كنيد كه در مورد استفاده اي كه گفتيد بسيار محدود كننده و عذاب آور است.
    به نظر بنده لنز كيت دوربين شما بهترين گزينه براي عكاسي در موقعيتهاي مختلف مي باشد. آنموقع كه مي خواهيد از جمعيت كثيري عكس بگيريد نياز به لنز وايد داريد و هنگامي كه مي خواهيد از سوژه خاصي تصوير برداري كنيد نياز به لنز زوم داريد كه نهايتا همه نيازهايتان در آن موقعيت اجتماعي برآورده ميشود.
    لذا گاهي حمل يك لنز همه كاره كه دست شما را براي برآوردن هرنوع از نيازهايتان باز ميگذارد، آنقدر لذت بخش است كه رنج سفر را مي كاهد.(اين تجربه شخصي بنده بود)
    موفق باشيد
    با تشکر و سپاس فراوان از شما اساتید
    دلیل تأکید من بر 50 م.م بیشتر بخاطر دیاف باز برای عکاسی در شب بود که میدونم صحنه های جالبی رو با دیاف 3.5 از دست میدم مخصوصأ تو بین الحرمین. فکر کنم باید هر دو لنز رو ببرم.
    بازم ممنون از همه تون

  4. #5534
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    درود،

    دوست عزیز بهتره از همون لنز 135-18 استفاده کنید. با بردن لنز 50 بسیاری از صحنه ها و کادربندی های صحیح رو از دست خواهید داد. با توجه به جمعیت زیاد و شلوغی و سوژه های در حال حرکت، بردن لنز 50 اصلا توصیه نمیشه چون فرصت کافی برای حرکت و قرار گیری در موقعیت صحیح و کادربندی مناسب رو نخواهید داشت.
    کاملأ صحیح میفرمایید.
    با سپاس فراوان
    ata_m3 تشکر می‌کند.

  5. #5535
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahdi.A.Tabar نمایش پست ها
    با تشکر و سپاس فراوان از شما اساتید
    دلیل تأکید من بر 50 م.م بیشتر بخاطر دیاف باز برای عکاسی در شب بود که میدونم صحنه های جالبی رو با دیاف 3.5 از دست میدم مخصوصأ تو بین الحرمین. فکر کنم باید هر دو لنز رو ببرم.
    بازم ممنون از همه تون
    درود
    قرار روی دست با F/1.8 در شب عکاسی کنید؟
    اون هم در یک محل شلوغ و دارای جمعیت؟
    لنز 50 فاقد لرزشگیر هست و هرچقدر هم که نور مناسب باشه بعید می دانم بشود در جایی مثل بین الحرمین با استفاده از لنز 50 و دیاف باز ثبت تصویر خوب کرد!
    در مجموع اگر هدفتون از همراه داشتن این لنز عکاسی از فضای این محل با لنز هست بنظرم باید از سه پایه استفاده کنید
    اگر برای پرتره قصد استفاده دارید مسئله متفاوت خواهد بود
    ارادتمند
    ata_m3، Dariush Chegini و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  6. #5536
    كاربر همراه rezaAlishahi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    165
    تشکر شده
    482
    تشکر کرده
    439

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    بحث مسائل حقوقی و فعال بودن موتور نیست و یک بحث فنی هست:

    D5100/Turn VR off before turning camera off??: Nikon DX SLR (D40-D90, D3000-D7100) Talk Forum: Digital Photography Review

    nikon - Is it necessary to turn off lens-based VR before turning off the camera? - Photography Stack Exchange

    Nikon VR lenses - leave on or switch off?

    Nikon 18-200mm

    Using a VR (Vibration Reduction) Lens with Your Nikon D3200 - For Dummies

    توضیح اینکه به دلیل عملکرد سیستم لرزشگیر و ایجاد حرکتهای خفیف در عدسیهای لنزها، خاموش کردن لرزشگیر قبل از خاموش کردن دوربین باعث میشه که این عدسی ها در جای صحیح خود قرار گرفته و به عبارتی پارک شوند ( چیزی شبیه به پارک شدن هد و دیسکهای داخل هارد دیسک اینترنال ) تا در راه اندازی مجدد دوربین و سیستم لرزشگیر مشکلی به وجود نیاید.
    در تایید نسبی صحبت دوستمون و برگرفته از صفحات کاتالوگ لنز ۱۶-۸۵ نیکون، تاکید شده است که وقتی لنز در حالت انجام لرزه گیری می باشد (که احتمالا منظور روشن بودن کلید VR و فشرده شدن نیمه کلید شاتر می باشد)، از خاموش کردن دوربین و یا خارج کردن لنز جلوگیری شود. البته یه کم خارج کردن لنز وقتی با یک دست کلید شاتر را به صورت نیمه نگاه داشتیم شاید اندکی سخت و جوک باشد، ولی خاموش کردن دوربین امکان پذیر است.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده

  7. #5537
    كاربر آشنا Hamed Dehghani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    82
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    116

    پیش فرض

    سلام
    شما بهتر از من میدونید که در هر استاپ اپرچر (F-stop) برای اینکه مساحت روزنه دوبرابر یا نصف بشه طبق رابطه هندسی می بایست قطر 1.41 (ریشه ۲) برابر بشه

    برای همین در هر استاپ در 1.41 ضرب میشه
    1.41x 1.41= 2
    2x 1.41= 2.82
    2.82x 1.41 = 4
    4x 1.41 = 5.65
    5.65x 1.41 = 8
    8x 1.41 = 11.31
    11.31x 1.41 = 16
    16x 1.41= 22.62
    ولی استاپهای لنز f/11 , f/22 داریم و f/11.31 , f/22.62 نداریم

    سوالم اینه که در استاپ f/11 وقتی فاصله کانونی رو تقسیم بر قطر موثر روزنه لنز می کنیم 11 بدست میاد یا 11.31 ؟

    آیا قطر روزنه لنز کمی بیشتر بزرگ میشه تا در این دو گام عدد اپرچر روند بدست بیاد ؟

  8. #5538
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    من جوابی برای سوال شما ندارم ولی چه فرقی میکند؟
    بهر حال دوربین از روی حجم نور ورودی محاسبات نور سنجی را انجام میدهد نه از روی اندازه واقعی روزنه. پس اندازه روزنه هرچه میخواهد باشد! دوربین هم لزومی برای تعیین دقیق ان ندارد. این اعداد برای محاسبه حدودی سرعت شاتر، ایزو و غیره است.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #5539
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hamed Dehghani نمایش پست ها
    سلام
    شما بهتر از من میدونید که در هر استاپ اپرچر (F-stop) برای اینکه مساحت روزنه دوبرابر یا نصف بشه طبق رابطه هندسی می بایست قطر 1.41 (ریشه ۲) برابر بشه

    برای همین در هر استاپ در 1.41 ضرب میشه
    1.41x 1.41= 2
    2x 1.41= 2.82
    2.82x 1.41 = 4
    4x 1.41 = 5.65
    5.65x 1.41 = 8
    8x 1.41 = 11.31
    11.31x 1.41 = 16
    16x 1.41= 22.62
    ولی استاپهای لنز f/11 , f/22 داریم و f/11.31 , f/22.62 نداریم

    سوالم اینه که در استاپ f/11 وقتی فاصله کانونی رو تقسیم بر قطر موثر روزنه لنز می کنیم 11 بدست میاد یا 11.31 ؟

    آیا قطر روزنه لنز کمی بیشتر بزرگ میشه تا در این دو گام عدد اپرچر روند بدست بیاد ؟
    در اوان نوجوانی خیلی دنبال جواب این سوال بودم ولی اون موقع گوگلی وجود نداشت و تنها دلیلی که برای خودم آوردم این بود که این اعداد برای راحتی نوشتن روی لنز روند می شن بعد از خودم می پرسیدم 1.4 و 2.8 و 5.6 چرا روند نشدند و باز جواب می دادم چون دیگه 11 و 22 اعداد مهمی نیستند و معمولا حداکثر بازشدگی دیافراگم هیچ لنزی نیستند!

    بعد ها هم هرچه سرچ کردم نتیجه همان بود که خودم فکر می کردم:

    http://pleasemakeanote.blogspot.com/...e-numbers.html
    Hamed Dehghani، mreza1001، Digital Lover و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  10. #5540
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    همان طور که گفتن رند شدن اعداد به دلیل سادگی و جا شدن اعداد که روی لنز هک میشد انجام می گرفت و استانداردی شد که همه رعایت میکنن. ماکزیمم 2 رقم ثب میشه ولی 11.31 از چهار رقم تشکیل شده. اما شاید بشه منبعی در دیتا شیت لنزها پیدا کرد که بگه ایا ضمن رند کردن عدد اندازه دریچه هم اصلاح شده یا خیر؟

    دو تا نکته دیگر. یکی اینکه کارخانه های مختلف گرد کرد اعداد رو در دیاف های پایین به گونه های مختلف انجام میدادند. مثلا کنون اف 1.8 داره . اما پنتاکس اف 1.7 (در لنزهای 50 میلیمتر)

    دیگری هم اینکه حساسیت و اثر بازشدن روزنه در اف های بالا کمتر از اف های پایین است که از اهمیت اون ارقام اعشار در اف های بالا می کاهد.

    در مورد پاسخ آقای دانش پایه باید عرض کنم در مورد زمانی که از نورسنج دوربین استفاده میکنیم و در مد های نورسنجی قرار داریم حرف شما صحیح است اما بسیاری از دوربین های قدیمی نورسنج نداشت و ندارد. و محاسبات برپایه نورسنج دستی انجام میشد که بر اهمیت دقیق بودن و یکسان بودن استاندارد ها تاکید میکنه. همین الان هم هنگام استفاده از فلاش و فلاش متر ، استفاده از فیلتر های سنگین ان دی و برخی موارد دیگه این محاسبات رو ذهنی و بر پایه این اعداد انجام می دهیم.
    محمد رضا میلانی


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •