صفحه 638 از 735 نخستنخست ... 138 538 588 628 634 635 636 637 638 639 640 641 642 648 688 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,371 تا 6,380 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #6371
    كاربر فعال mohammad.baruji آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    چالوس
    نوشته ها
    741
    تشکر شده
    1977
    تشکر کرده
    2206

    پیش فرض

    سلام دوستان
    دیشب با این لنز داغون خودمون رفتیم چن تا عکس از بچه ها بگیریم که بوکه مناسبی داشته باشه
    اما اون بوکه ای که مد نظرم بود به دست نیاوردم
    در حالت واید که کلا تعطیل بود و در فوکال 55 بهترین بوکه رو تو لنز خودم داشتم
    از طرفی اگر وابد میخواستم عکس بگیرم بوکه ی جذابی نداشتم و اگر فوکال بالا عکس میگرفتم برای جبران نور باید iso رو میبردم بالا تا جبران نور بشه
    این که در اینجا بهترین لنز همون لنز های دیاف باز هستشد مثل 50 اف 1.8 رو میدونم اما میخوام بدونم که این فاصله فکوس دقیقا چجوریه که برای فکوس کردن روی سوژه بوکه رو از دست میدادم؟
    اما مثلا رو شی که فاصلش حدودا 40 سانتیمتر بود فکوس میکردم بوکه خیلی خوبی داشتم و این فاصله برای عکاسی پرتره کادر خوبی بدست نمیآورد
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    ضمنا فاصله بازه فکوس رو چی میگن در اصطلاحات؟
    منظورم فاصله ابتدا تا انتهای فکوس هستش

    موفق باشید
    Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macro
    Instagram

  2. #6372
    كاربر همراه rasoul2014 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    391
    تشکر شده
    777
    تشکر کرده
    436

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad.baroji نمایش پست ها
    سلام دوستان
    دیشب با این لنز داغون خودمون رفتیم چن تا عکس از بچه ها بگیریم که بوکه مناسبی داشته باشه
    اما اون بوکه ای که مد نظرم بود به دست نیاوردم
    در حالت واید که کلا تعطیل بود و در فوکال 55 بهترین بوکه رو تو لنز خودم داشتم
    از طرفی اگر وابد میخواستم عکس بگیرم بوکه ی جذابی نداشتم و اگر فوکال بالا عکس میگرفتم برای جبران نور باید iso رو میبردم بالا تا جبران نور بشه
    این که در اینجا بهترین لنز همون لنز های دیاف باز هستشد مثل 50 اف 1.8 رو میدونم اما میخوام بدونم که این فاصله فکوس دقیقا چجوریه که برای فکوس کردن روی سوژه بوکه رو از دست میدادم؟
    اما مثلا رو شی که فاصلش حدودا 40 سانتیمتر بود فکوس میکردم بوکه خیلی خوبی داشتم و این فاصله برای عکاسی پرتره کادر خوبی بدست نمیآورد
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    ضمنا فاصله بازه فکوس رو چی میگن در اصطلاحات؟
    منظورم فاصله ابتدا تا انتهای فکوس هستش

    موفق باشید
    فاصله ابتدا تا انتهای محدوده فوکوس، عمق میدان نامیده می شود.
    عمق میدان تحت تاثیر سه پارامتر است:
    دهانه مورد استفاده که هر چه بازتر باشد عمق میدان کمتر است (ماتی بیشتر زمینه)
    فاصله دوربین تا سوژه که هر چه کمتر باشد، ماتی زمینه بیشتر خواهد بود.
    فاصله سوژه تا پس زمینه که هر چه بیشتر باشد، ماتی زمینه بیشتر خواهد بود
    Ali M.Rezaei و mohammad.baruji تشکر می‌کنند.

  3. #6373
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad.baroji نمایش پست ها
    سلام دوستان
    دیشب با این لنز داغون خودمون رفتیم چن تا عکس از بچه ها بگیریم که بوکه مناسبی داشته باشه
    اما اون بوکه ای که مد نظرم بود به دست نیاوردم
    در حالت واید که کلا تعطیل بود و در فوکال 55 بهترین بوکه رو تو لنز خودم داشتم
    از طرفی اگر وابد میخواستم عکس بگیرم بوکه ی جذابی نداشتم و اگر فوکال بالا عکس میگرفتم برای جبران نور باید iso رو میبردم بالا تا جبران نور بشه
    این که در اینجا بهترین لنز همون لنز های دیاف باز هستشد مثل 50 اف 1.8 رو میدونم اما میخوام بدونم که این فاصله فکوس دقیقا چجوریه که برای فکوس کردن روی سوژه بوکه رو از دست میدادم؟
    اما مثلا رو شی که فاصلش حدودا 40 سانتیمتر بود فکوس میکردم بوکه خیلی خوبی داشتم و این فاصله برای عکاسی پرتره کادر خوبی بدست نمیآورد
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    ضمنا فاصله بازه فکوس رو چی میگن در اصطلاحات؟
    منظورم فاصله ابتدا تا انتهای فکوس هستش

    موفق باشید
    درود،

    جناب باروجی برای عکاسی پرتره تا جایی که می تونید از فوکالهای بالاتر استفاده کنید به دلیل اینکه این فوکالها اعوجاج رو به حداقل می رسونند و هماهنگی بین اجزای صورت دیده میشه، ثانیا نرم ترین و محو ترین بوکه هم در همین فوکالها به دست میاد. استفاده از لنز واید برای عکاسی پرتره اصلا پیشنهاد نمیشه چون اعوجاج رو در اجزای صورت به وجود میاره و اجزایی از صورت مثل بینی که به لنز نزدیکتر هستند رو بزرگتر نشون میده مگر اینکه دنبال افکت خاصی باشید.

    من فکر می کنم منظورتون از فاصله فوکوس، عمق میدان هستش. که به چهار عامل بستگی داره:

    1. قطر سنسور، در سنسورهای فول فریم عمق میدان کمتر از سنسورهای کراپدار هست.
    2. فاصله سوژه از سنسور، هر چقدر فاصله سوژه از سنسور کمتر باشد، عمق میدان هم کمتر هست.
    3. فاصله کانونی لنز، هر چقدر از فواصل کانونی بالاتر استفاده کنید، عمق میدان کمتر هست.
    4. اندازه دیافراگم، هر چقدر دیافراگم بازتر باشه، عمق میدان کمتر هست.

    به فاصله بین نزدیکترین نقطه از عکس تا دورترین نقطه، به طوری که تمامی اجزاء در فوکوس کامل باشند، عمق میدان گفته میشه.
    Ali M.Rezaei، mohammad.baruji و S_Mahdi تشکر می‌کنند.

  4. #6374
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rasoul2014 نمایش پست ها
    فاصله ابتدا تا انتهای محدوده فوکوس، عمق میدان نامیده می شود.
    عمق میدان تحت تاثیر سه پارامتر است:
    دهانه مورد استفاده که هر چه بازتر باشد عمق میدان کمتر است (ماتی بیشتر زمینه)
    فاصله دوربین تا سوژه که هر چه کمتر باشد، ماتی زمینه بیشتر خواهد بود.
    فاصله سوژه تا پس زمینه که هر چه بیشتر باشد، ماتی زمینه بیشتر خواهد بود
    البته عامل سوم رو من توي منابع مختلف فاصله كانوني ديده بودم كه هرچه بيشتر باشه محوي پس زمينه بيشتره، ولي خوب همون طور كه خودتون اشاره كرديد فاصله سوژه تا پس زمينه هم موثره.
    با لنزهايي مثل 18-55 (همينطور بسياري از لنزهاي زوم و لنز دوربين هاي سوپرزوم ) كه ماگزيمم اپرچرشون بقدر كافي گشوده نيست، براي دستيابي به پس زمينه نرم بهترين كار اينه كه فاصله كانوني رو در حالت بيشينه و ماگزيمم اپرچر در اون فوكال رو انتخاب كنيم، فاصله تا سوژه رو تنظيم، كادر رو ببنديم و عكس رو ثبت كنيم. اين بهترين نتيجه ممكن با لنز موجود خواهد بود.در واقع اينجا به دليل يه سري محدوديت هاي لنز ممكنه مجبور بشيم قاعده فاصله كم تا سوژه رو نقض كنيم.
    ارادت

    با عطاجان خط رو خط شديم
    پس به عوامل موثر "سايز سنسور" هم به درستي اضافه شد.
    ویرایش توسط Ali M.Rezaei : Sunday 19 July 2015 در ساعت 11:59
    ata_m3 و mohammad.baruji تشکر می‌کنند.

  5. #6375
    كاربر فعال mohammad.baruji آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    چالوس
    نوشته ها
    741
    تشکر شده
    1977
    تشکر کرده
    2206

    پیش فرض

    با تشکر از دوستان عزیز بابت پاسخشون
    پس عمق میدان همون بازه فکوس هستش
    و به نظر شما برای پرتره اپر بخوام یه لنز ارزون بگیرم که هم پرتره کار کنم هم برای فواصل دور دست در بعضی از تصاویر لنز های دیاف باز با فاصله کانونی بالا خوبه
    پس با این اوصاف اگر بنده دیشب لنزی مثل 50 اف 1.8 یا 55-200 اف 4 داشتم خوب بود
    درسته؟
    Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macro
    Instagram

  6. #6376
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad.baroji نمایش پست ها
    با تشکر از دوستان عزیز بابت پاسخشون
    پس عمق میدان همون بازه فکوس هستش
    و به نظر شما برای پرتره اپر بخوام یه لنز ارزون بگیرم که هم پرتره کار کنم هم برای فواصل دور دست در بعضی از تصاویر لنز های دیاف باز با فاصله کانونی بالا خوبه
    پس با این اوصاف اگر بنده دیشب لنزی مثل 50 اف 1.8 یا 55-200 اف 4 داشتم خوب بود
    درسته؟
    درود،

    جناب باروجی به نظرم شما بهترین نتیجه رو از لنز 50 میگیرید چرا که روی کراپ برای پرتره بسیار مناسب هست، لنز بسیار شارپی هست حتی در دیاف 1.8. بوکه بسیار زیبا و نرمی داره. در کل نتیجه ای که میده برای پرتره از هر لحاظ بهتر از 200-55 هست.

    55-200 فقط زمانی به دردتون میخوره که بخوایید از سوژه های بسیار دور ( غیر از پرتره) عکاسی کنید و اگه هدفتون از خرید لنز صرفا پرتره و کمی هم عکاسی روزمره یا خیابانی هست، عالی ترین گزینه همین 50 هست.
    mohammad.baruji تشکر می‌کند.

  7. #6377
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    من فکر می کنم منظورتون از فاصله فوکوس، عمق میدان هستش. که به چهار عامل بستگی داره:

    1. قطر سنسور، در سنسورهای فول فریم عمق میدان کمتر از سنسورهای کراپدار هست.
    2. فاصله سوژه از سنسور، هر چقدر فاصله سوژه از سنسور کمتر باشد، عمق میدان هم کمتر هست.
    3. فاصله کانونی لنز، هر چقدر از فواصل کانونی بالاتر استفاده کنید، عمق میدان کمتر هست.
    4. اندازه دیافراگم، هر چقدر دیافراگم بازتر باشه، عمق میدان کمتر هست.
    درود
    در ادامه فرمایش عطاء عزیز، یک نکته را ذکر کنم و آن اینکه مورد بولد شده هر چند جزو پارمترهای ماثر بر عمق میدان است ولی، یک "اگر" دارد؛ اگر کادر یکسان داشته باشیم.
    مثال:
    با دوربین فول فریم، سه پایه ثابتی را در مکانی قرار داده و فرضا از جسم ثابتی مثلا در فاصله 10 متری سنسور و در فوکال 50 mm و روزنه f4 کادر میبندیم.(الان میخواهیم بااینکار، آن 3 پارامتر دیگر نقشی در عمق میدان ایفا نکنند.)
    سپس با یک دوربین کراپدار فرضا 1.6 کانن، همان کار را تکرار میکنیم. خوب در اینجا هنگام کادر بندی به مشکل میخوریم چرا؟ چون فاصله کانونی 50 در اینجا، نقش 80mm در فول فریم را بازی میکند.(ناخواسته یکی از پارامترها که عبارت از فاصله کانونی میباشد را نقض کردیم.) در این حالت عمق میدان ف.ف حدود 12.4 متر و در کراپدار 2.4 متر خواهد بود! یعنی برعکس شد.
    پس باید فوکال را معادل سازی کنیم؛ یعنی فاصله کانونی تقریبا 31 در کراپدار که با این اوصاف، عمق میدان ما 42 متر در برابر همان 12.4 متر ف.ف خواهد شد.

    راه دوم حفظ کادر برابر بدون تغییر در فوکال، عقب گرد فیزیکی میباشد که اینبار، مورد دیگری از آن 3 مورد یعنی فاصله با سوژه را که 10 متر در نظر داشتیم تغییر دادیم و باز کما کان.
    لذا این مورد قطع سنسور را باید با این "اما و اگر" در نظر داشت.
    کلا دوستان یا از ف.ف استفاده میکنند و یا کراپدار، و در نظر داشتن این مورد بکار کسی نخواهد آمد و آن 3 مورد اصلی هستند که دائم باید در نظر گرفت. (مگر بحث مقایسه باشد)
    اگر اشتباه نکنم در تاپیک فول فریم محدودیت ها و برتری ها مباحث مفصلی در این باره وجود دارد برای علاقه مندان.
    ارادتمند
    ata_m3، MohammadH، Ali M.Rezaei و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #6378
    كاربر فعال mohammad.baruji آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    چالوس
    نوشته ها
    741
    تشکر شده
    1977
    تشکر کرده
    2206

    پیش فرض

    دوستان باز هم ممنون بابت توضیحاتتون
    قبل خرید لنز چجوری میشه عمق میدان یک لنز رو مشخص کرد؟
    واحد عمق میدان چیه؟؟(سانتیمتر؟)
    Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macro
    Instagram

  9. #6379
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad.baroji نمایش پست ها
    دوستان باز هم ممنون بابت توضیحاتتون
    قبل خرید لنز چجوری میشه عمق میدان یک لنز رو مشخص کرد؟
    واحد عمق میدان چیه؟؟(سانتیمتر؟)
    واحد عمق ميدان، واحد طول است (ميليمتر، سانتيمتر، متر)
    بنا به پارامترهاي مختلفي كه دوستان شرح دادند، يك لنز بر روي يك دوربين مشخص مي تواند عمق ميدان‌هاي مختلفي توليد كند. براي محاسبه عمق ميدان مي توانيد از نرم افزارهاي مربوط به اين كار استفاده كنيد كه براي سيستم‌هاي عامل مختلف نظير ويندوز، اندرويد، IOS‌و ... قابل دستيابي هستند.
    عبارت DOF Calculator را Google كنيد.
    با استفاده از اين نرم افزارها و با مشخص ردن نوع سنسور (فول فريم يا كراپدار)، فاصله كانوني، عدد اپرچر و فاصله از سوژه، نرم افزار عمق ميدان را محاسبه مي كند.

  10. #6380
    كاربر همراه Majid.No آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2015
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    245
    تشکر شده
    561
    تشکر کرده
    644

    پیش فرض

    درود
    به تازگی متوجه دو نقطه قرمز در سنسور دوربین شده اند. آیا این نقاط قرمز پیکسل سوخته است. و نیازی به تعمیر دوربین می باشد
    002.jpg

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •