کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
به نظر من هم همینطوره که جناب قبادی فرمودن.اگر دکمه شاتر رو به پایین قرار بگیره(خصوصا با بدنه های بزرگتر و سنگینتر مثل بدنه خودم) کنترل لرزش های دوربین اونهم با یک دست راست که هم باید شاتر رو فشار بده هم بدنه رو ثابت نگه داره سخت میشه.اما وقتی شاتر بالا باشه دست چپ با تکیه به بدن حالت خیلی استوارتری رو ایجاد میکنه.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
1 میخواستم بدونم بر چه اساسی اسم سنسور های کوچک رو (1/2.5" و 1/2.7" و 1" و ....) اینگونه انتخاب کردند؟ چه رابطه ای
بین طول.عرض.قطراین سنسور ها و این اعداد ( "sensor type: 1/2.7 ) وجود داره؟
2 فاصله کانونی نرمال برای دوربینهایی با سنسور 1/2.5" چند هست؟ با توجه به اینکه قطر سنسور 7.18mm هست میتونیم بگیم که فاصله کانونی نرمال برای اوون میشه 7.18mm
که با در نظر گرفتن کراپ فاکتور 6 میشود همون 43mm در فول فریم؟!
3 چرا فیلتر پولارایزر باعث اشباع رنگ و زنده تر شدن رنگها میشه؟ البته میدونم وظیفه و مکانیزم این فیلتر چیه ولی رابطش رو با اشباع کردن رنگ نمیدونم...
4 توی عکاسی پیاپی به فرض 8 fps چه دلیلی داره که آینه دوباره برگرده سر جاش و دوباره بره بالا؟ تو این سرعت که دیگه فرصتی برای کادر بندی نیست؟
(بازم سوال دارم.............)
تشکر بابت وقتی که میذارید...
پاسخ سوال بالا، در متن خودتون نهفته است. به طور کلی، فاصله کانونی لنز نرمال برای هر سنسوری، معادل قطر همان سنسور است. مثلاً برای سنسور "1/2.5 که ابعادی معادل 4.3mm x 5.8mm دارد، لنز نرمال معادل 7.22 است، (حدوداً همان 7.18mm است) ( در این لینک، به سنسوری که نام بردید، دقیقاً اشاره شده ) و و برای سنسور FullFrame، همونطور که خودتون هم اشاره کردید، چیزی حدود 43 میلیمتر ( 43.267=(2^24+2^36)√ )
A lens with a focal length about equal to the diagonal size of the film or sensor format is known as a normal lens; its angle of view is similar to the angle subtended by a large-enough print viewed at a typical viewing distance equal to the print diagonal;[2] this angle of view is about 53° diagonally.
لنزی با فاصله کانونی نزدیک به قطر سنسور ( یا فیلم ) بعنوان Normal Lens شناخته میشود، زاویه دید آن معادل زاویه ای است که اگر آن عکس را چاپی بزرگ بگیریم و فاصله دیدمان تا آن چاپ، معادل قطر کاغذ چاپ باشد. این زاویه دید، چیزی حدود 53 درجه ( بصورت قطری ) است. ( منبع: Wikipedia )
ویرایش توسط Ali Bayati : Wednesday 20 July 2011 در ساعت 15:57
در اکثر مواقع عکاسی پی در پی برای سوژه های متحرک به کار میره و عکاس سوژه رو تعقیب کرده و مرتب عکس میگیره تا اون لحظه ای رو که مورد نظرشه شکار کنه... خوب طبیعیه که اگه قرار باشه آیینه دائم بالا بمونه، نمیشه این کار رو کرد (دقت داشته باشید که منظور کادر بندی نیست بلکه حفظ کادر اولیهست، در ساده ترین حالت اینکه چک کنیم سوژه ار کادر خارج نشده باشه).
ج1: معمولا سایز سنسورها از تقسیم صورت کسر بر مخرج کسر بدست میاد، و هرچه عدد مخرج بزرگتر باشد سنسور کوچکتر میشود، قطر سنسور هم می شود 3 برابر عدد بدست آمده از تقسیم صورت کسر بر مخرج کسر
ج2: جواب این سوالتونو دوستان دادند
ج3: اینو نمیدونم
ج4: دلیلی که دوستان اشاره کردن
شاد و موفق باشید.........
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
کاوه!
[EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]
دوستان ببخشید 2 تا سوال داشتم
امیدوارم جاش اینجا باشه
دیروز یه جریانی پیش اومد می خواستم یه پرتره بگیرم
سوژه پشتش درخت و این حرفا بود ، نور قرمز خورشید غروب هم پشت سوژه خود نمایی می کرد
می خواستم ازش عکس بگیرم ولی ضد نور می شد
همینجوری درگیر بودم که واسه امتحان گذاشتم رو AF عکس رو بگیرم
وقتی داشت فکوس می کشید یه لحظه سوژه کاملا واضح شد و حالت ضد نورش رو از دست داد همه چیز عالی شد
منم همون شرایط رو می خواستم ولی بعدش شد همون چیزی که قبلش بود
توی این شرایط چیکار باید کنم که به چیزی که میخوام برسم؟
------------
یه سوال صد در صد زیر خط مبتدی
جبران نوردهی چه تفاوتی با تغییر ایزو داره؟
اصولا در چه مواردی ازش استفاده کنم؟
سپاس
Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP
سوال اول اینه که در چه وضعیتی عکاسی میکردید؟