صفحه 135 از 735 نخستنخست ... 35 85 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 185 235 635 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,341 تا 1,350 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1341
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شاهین اکبری نمایش پست ها
    کمی تفاوت دارد: دکمه شاتر باید پایین قرار گیرد ، برای تکیه دست به بدن و پیشگیری از لرزش.

    شاهین جان در این مورد نظر بنده کاملا برعکس است.بنده از کسانی هستم که در دست گرفتن دوربین برایم جز اصول است و در کلاس جریمه 10 هزار تومانی برای شاگرد دارد.

    اما در موردی که شما اشاره کردید این موضوع کاملا برعکس است.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  2. #1342
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    به نظر من هم همینطوره که جناب قبادی فرمودن.اگر دکمه شاتر رو به پایین قرار بگیره(خصوصا با بدنه های بزرگتر و سنگینتر مثل بدنه خودم) کنترل لرزش های دوربین اونهم با یک دست راست که هم باید شاتر رو فشار بده هم بدنه رو ثابت نگه داره سخت میشه.اما وقتی شاتر بالا باشه دست چپ با تکیه به بدن حالت خیلی استوارتری رو ایجاد میکنه.
    Daruosha، Kaveh Ghobadi، M. Beyrami و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  3. #1343
    كاربر همراه Digital Lover آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    475
    تشکر شده
    2659
    تشکر کرده
    3072

    پیش فرض

    1 میخواستم بدونم بر چه اساسی اسم سنسور های کوچک رو (1/2.5" و 1/2.7" و 1" و ....) اینگونه انتخاب کردند؟ چه رابطه ای
    بین طول.عرض.قطراین سنسور ها و این اعداد ( "sensor type: 1/2.7 ) وجود داره؟
    2 فاصله کانونی نرمال برای دوربینهایی با سنسور 1/2.5" چند هست؟ با توجه به اینکه قطر سنسور 7.18mm هست میتونیم بگیم که فاصله کانونی نرمال برای اوون میشه 7.18mm
    که با در نظر گرفتن کراپ فاکتور 6 میشود همون 43mm در فول فریم؟!
    3 چرا فیلتر پولارایزر باعث اشباع رنگ و زنده تر شدن رنگها میشه؟ البته میدونم وظیفه و مکانیزم این فیلتر چیه ولی رابطش رو با اشباع کردن رنگ نمیدونم...
    4 توی عکاسی پیاپی به فرض 8 fps چه دلیلی داره که آینه دوباره برگرده سر جاش و دوباره بره بالا؟ تو این سرعت که دیگه فرصتی برای کادر بندی نیست؟
    (بازم سوال دارم.............)
    تشکر بابت وقتی که میذارید...
    شاهین اکبری و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    حمید هستم
    عکسهام
    Goldtag.net
    Instagram: Hamid_nia_1987

  4. #1344
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Digital Lover نمایش پست ها
    فاصله کانونی نرمال برای دوربینهایی با سنسور 1/2.5" چند هست؟ با توجه به اینکه قطر سنسور 7.18mm هست میتونیم بگیم که فاصله کانونی نرمال برای اوون میشه 7.18mm
    که با در نظر گرفتن کراپ فاکتور 6 میشود همون 43mm در فول فریم؟!
    پاسخ سوال بالا، در متن خودتون نهفته است. به طور کلی، فاصله کانونی لنز نرمال برای هر سنسوری، معادل قطر همان سنسور است. مثلاً برای سنسور "1/2.5 که ابعادی معادل 4.3mm x 5.8mm دارد، لنز نرمال معادل 7.22 است، (حدوداً همان 7.18mm است) ( در این لینک، به سنسوری که نام بردید، دقیقاً اشاره شده ) و و برای سنسور FullFrame، همونطور که خودتون هم اشاره کردید، چیزی حدود 43 میلیمتر ( 43.267=(2^24+2^36)√ )

    A lens with a focal length about equal to the diagonal size of the film or sensor format is known as a normal lens; its angle of view is similar to the angle subtended by a large-enough print viewed at a typical viewing distance equal to the print diagonal;[2] this angle of view is about 53° diagonally.

    لنزی با فاصله کانونی نزدیک به قطر سنسور ( یا فیلم ) بعنوان Normal Lens شناخته میشود، زاویه دید آن معادل زاویه ای است که اگر آن عکس را چاپی بزرگ بگیریم و فاصله دیدمان تا آن چاپ، معادل قطر کاغذ چاپ باشد. این زاویه دید، چیزی حدود 53 درجه ( بصورت قطری ) است.
    ( منبع: Wikipedia )
    ویرایش توسط Ali Bayati : Wednesday 20 July 2011 در ساعت 15:57
    شاهین اکبری، Digital Lover و M. Beyrami تشکر می‌کنند.

  5. #1345
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Digital Lover نمایش پست ها
    1
    4 توی عکاسی پیاپی به فرض 8 fps چه دلیلی داره که آینه دوباره برگرده سر جاش و دوباره بره بالا؟ تو این سرعت که دیگه فرصتی برای کادر بندی نیست؟
    در اکثر مواقع عکاسی پی در پی برای سوژه های متحرک به کار میره و عکاس سوژه رو تعقیب کرده و مرتب عکس میگیره تا اون لحظه ای رو که مورد نظرش‌ه شکار کنه... خوب طبیعیه که اگه قرار باشه آیینه دائم بالا بمونه، نمیشه این کار رو کرد (دقت داشته باشید که منظور کادر بندی نیست بلکه حفظ کادر اولیه‌ست، در ساده ترین حالت اینکه چک کنیم سوژه ار کادر خارج نشده باشه).
    Digital Lover و M. Beyrami تشکر می‌کنند.

  6. #1346
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Digital Lover نمایش پست ها
    1 میخواستم بدونم بر چه اساسی اسم سنسور های کوچک رو (1/2.5" و 1/2.7" و 1" و ....) اینگونه انتخاب کردند؟ چه رابطه ای
    بین طول.عرض.قطراین سنسور ها و این اعداد ( "sensor type: 1/2.7 ) وجود داره؟
    2 فاصله کانونی نرمال برای دوربینهایی با سنسور 1/2.5" چند هست؟ با توجه به اینکه قطر سنسور 7.18mm هست میتونیم بگیم که فاصله کانونی نرمال برای اوون میشه 7.18mm
    که با در نظر گرفتن کراپ فاکتور 6 میشود همون 43mm در فول فریم؟!
    3 چرا فیلتر پولارایزر باعث اشباع رنگ و زنده تر شدن رنگها میشه؟ البته میدونم وظیفه و مکانیزم این فیلتر چیه ولی رابطش رو با اشباع کردن رنگ نمیدونم...
    4 توی عکاسی پیاپی به فرض 8 fps چه دلیلی داره که آینه دوباره برگرده سر جاش و دوباره بره بالا؟ تو این سرعت که دیگه فرصتی برای کادر بندی نیست؟
    (بازم سوال دارم.............)
    تشکر بابت وقتی که میذارید...
    ج1: معمولا سایز سنسورها از تقسیم صورت کسر بر مخرج کسر بدست میاد، و هرچه عدد مخرج بزرگتر باشد سنسور کوچکتر میشود، قطر سنسور هم می شود 3 برابر عدد بدست آمده از تقسیم صورت کسر بر مخرج کسر
    ج2: جواب این سوالتونو دوستان دادند
    ج3: اینو نمیدونم
    ج4: دلیلی که دوستان اشاره کردن

    شاد و موفق باشید.........
    Digital Lover و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  7. #1347
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Digital Lover نمایش پست ها
    ...
    3 چرا فیلتر پولارایزر باعث اشباع رنگ و زنده تر شدن رنگها میشه؟ البته میدونم وظیفه و مکانیزم این فیلتر چیه ولی رابطش رو با اشباع کردن رنگ نمیدونم...
    ...
    سلام،

    به‌خاطر وجود مه و غبار در هوا، به‌غیر از نوری که از سوژه به‌سنسور شما می‌رسه، مقداری هم نور توسط گرد و غبار بازتاب پیدا می‌کنه و با زوایای مختلف وارد لنز می‌شه، پولارایز کردنِ نورِ ورودی، باعث می‌شه تا مقدار زیادی از این نور اضافی حذف بشه.

    شاد باشید،
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  8. #1348
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Digital Lover نمایش پست ها
    1
    4 توی عکاسی پیاپی به فرض 8 fps چه دلیلی داره که آینه دوباره برگرده سر جاش و دوباره بره بالا؟ تو این سرعت که دیگه فرصتی برای کادر بندی نیست؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir_s700 نمایش پست ها
    در اکثر مواقع عکاسی پی در پی برای سوژه های متحرک به کار میره و عکاس سوژه رو تعقیب کرده و مرتب عکس میگیره تا اون لحظه ای رو که مورد نظرش‌ه شکار کنه... خوب طبیعیه که اگه قرار باشه آیینه دائم بالا بمونه، نمیشه این کار رو کرد (دقت داشته باشید که منظور کادر بندی نیست بلکه حفظ کادر اولیه‌ست، در ساده ترین حالت اینکه چک کنیم سوژه ار کادر خارج نشده باشه).
    سلام

    اگر فرض کنیم در عکاسی پیاپی آینه پایین بیاید، به گمانم فوکوس دقیق روی منطقه ای که قرار است وضوح مورد نظر عکاس " آنجا " باشد دلیل بهتری برای پایین آمدن آینه باشد تا حفظ کادر.

    موفق باشید
    Daruosha، Kourosh Kahal، Digital Lover و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #1349
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    دوستان ببخشید 2 تا سوال داشتم
    امیدوارم جاش اینجا باشه

    دیروز یه جریانی پیش اومد می خواستم یه پرتره بگیرم
    سوژه پشتش درخت و این حرفا بود ، نور قرمز خورشید غروب هم پشت سوژه خود نمایی می کرد
    می خواستم ازش عکس بگیرم ولی ضد نور می شد
    همینجوری درگیر بودم که واسه امتحان گذاشتم رو AF عکس رو بگیرم
    وقتی داشت فکوس می کشید یه لحظه سوژه کاملا واضح شد و حالت ضد نورش رو از دست داد همه چیز عالی شد
    منم همون شرایط رو می خواستم ولی بعدش شد همون چیزی که قبلش بود
    توی این شرایط چیکار باید کنم که به چیزی که میخوام برسم؟
    ------------
    یه سوال صد در صد زیر خط مبتدی
    جبران نوردهی چه تفاوتی با تغییر ایزو داره؟
    اصولا در چه مواردی ازش استفاده کنم؟

    سپاس
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  10. #1350
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    سوال اول اینه که در چه وضعیتی عکاسی می‌کردید؟
    Ali Saeedi تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •