صفحه 193 از 735 نخستنخست ... 93 143 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 243 293 693 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,921 تا 1,930 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1921
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herati نمایش پست ها
    دوست عزیز سرعت شاتر تاثیری بر نور فلاش نخواهد گذاشت و فقط بر نور محیط است که اثر میکند و سرعت بالا در عکس های فلاش در محیط باز برای تاریک کردن محیط است نه برای کم کردن نور فلاش
    آقاي هراتي مطمئنيد اشتباهي نشده و اين مطالب رو در پاسخ به سوال من نوشتيد ؟ اونوقت اين پاسخ كدوم قسمت از اون نقل قوليست كه از من آورديد؟

    خداي نكرده ممكنه كسي فكر كنه من گفتم سرعت شاتر رو نور فلاش تاثير ميذاره. در محيط بسته با بالا بردن سرعت شاتر ، اثر نور فلاش در عكس رو ميشه كم كرد نه خود نور فلاش رو . خودتون ميتونيد امتحان كنيد و نتيجه رو ببينيد.
    Herati و Miri تشکر می‌کنند.
    FD master

  2. #1922
    كاربر آشنا SORENNA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    251

    پیش فرض

    آيدين جان كدوم دوستمون من اين عكس رو گفتم؟

    الان فوكوس دقيقا روي نوشته " This text ... " است ؟ ( من فكر كنم كمي بالاتر روي نوشته 2mm فوكوس كامل اتفاق افتاده )

    تفسير اينه كه اينجوري خوبه يا مشكل داره ؟
    درود به شما
    فوكوس دقيقا روي 2mm........... 64 هست و ه دليل اينكه زوم شده و فاصله با سابجكت كمه... اگر مثلا 4 سانت عمق ميدان داشته ايم 2 سانت جلو و 2 سانت پشت نقطه فوكوس .. واضح است
    ------------
    CANON 7D+Grip | EF-S 18-55 | EF 100-400 L
    امیر حکیمی
    http://amirhakimi.org

  3. #1923
    كاربر آشنا SORENNA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    251

    پیش فرض

    درود دوستان من يه پرسش دارم :)
    من يه مفهوم رو درك نميكنم البته در وادي عمل!
    در يك عكس اگر هايپر فوكال يك نقطه باشد و از آنجا تا بي نهايت در فوكوس هست و نصف اون فاصله در جلو واضح هست...اين درست.
    حالا در عمل از اونجا كه من تجربه زيادي در عكسي landscape ندارم.. اين پرسش برام به وجود اومده كه چشمي! چكونه ميتوان آن نقطه را حدس زد يا در يه منظره نقطه ي فكوس را در چه فاصله اي بايد قرار داد كه هايپرفوكال ديستنس عملي شود!!(مثلا با f بسته)
    من وافق به وجود برنامه و .. براي تخمين مقدار عمق ميدان هستم! منظور من راه عملي و چشميست...
    با سپاس
    ویرایش توسط SORENNA : Sunday 25 September 2011 در ساعت 19:12
    mohsendm تشکر می‌کند.
    CANON 7D+Grip | EF-S 18-55 | EF 100-400 L
    امیر حکیمی
    http://amirhakimi.org

  4. #1924
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,472
    تشکر شده
    10723
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض

    باز دوباره از موضوع تاپیک خارج شدیم. بعد از اتمام بحث پستها به تاپیک مرتبط منتقل میشوند.

    In the chart below, a check mark is used to indicate that the particular camera or flash parameter affects ambient or flash exposure. “–” means it does’t. An important assumption is made here: Flash duration is so short compared to shutter speed that shutter speed does not affect flash exposure. This excludes the FP high speed sync flash mode from our discussion to avoid complications.


    Clearly, if you want to adjust the amount of the ambient exposure and flash exposure independently, the straight forward approach is to adjust the ambient exposure using shutter speed and adjust flash exposure using flash output amount. However the adjustments need to be within the confinement of the total exposure, which should be the proper exposure for the photo.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    شاهین اکبری تشکر می‌کند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

  5. #1925
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Mohebi نمایش پست ها
    نمونه‌هاي زيادي ديده‌ام كه با نور مدلينگ و 2.8 در استوديو عكس‌هاي قشنگي گرفته‌اند يا حتي با فلاش (من نميدونم چه فلاش كم زوري بوده؟ چون هركاريش كنيد 2.8 نميشه)، اما اينجا محيط آموزشي است و قرار نيست عمل‌آوردن تخم اردك را توسط مرغ! آموزش بدهيم. احتمالاً همه دوستان بر اين توافق هستند كه مزيت استوديو نور كافي، دياف بسته و كيفيت عالي است...براي بازي با 2.8 يك عكاس هميشه جاي بازي و هنرنمايي خواهد داشت.

    جناب سعادت من فكر نميكنم f8.0 دياف شارپي نباشه! بازهم عرض ميكنم...بك‌گراند استوديو خودش محو هست...ضمن اين كه جاي هنرنمايي فول‌فريم و....جاي ديگري‌ - غير از استوديو - است اصولاً.

    پي‌نوشت: يكي از دوستان فرمودند فيلتر ND - خوب اين همه سختي بكشيم با فيلتر ND به زور فوكوس و كامپوز كنيم...كه چي بشه؟ استوديو داريم واسه چي؟ اگر اينطوره گوشه حياط بساط استوديو رو علم كنيم...من شخصاً ترجيح ميدم از بك‌گراند‌هاي طبيعي‌تري براي 2.8 استفاده كنم.


    والا با تجربۀ ناقصی هم که بنده در فلاش‌بازی دارم، حتی با F11 هم Focus روی تمام اجزای چهره/سوژه کامل نیست چه برسد به اینکه بک‌گراند محو نباشد، آنهم با 5D II.
    تنها مشکلی که فکر می‌کنم ممکن است بروز کند که ناچارمان کند سراغ F باز و ND برویم نزدیکی پس‌زمینه به سوژه باشد که قاعدتاً مشکل عام نیست!

    نمی‌دانم این همه برو و بیا و فیلتر بازی به جای فرضاً افزایش فاصله سوژه تا بک‌گراند چقدر در خروجی نقش دارد؟
    .

  6. #1926
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    دقايقي قبل سطح فلاش اكسترنال رو روي فول قرار دادم و با ديافراگم و ايزوي ثابت يكبار با 400/1 عكس گرفتم و يكبار با 4000/1 .

    نتيجه : عكسي كه با سرعت 4000/1 گرفته شده تاريكتر است.

    جناب غفاري مطلبي كه قرار داديد داره زور ميگه:)

    فلاش : CULLMANN F36AF
    دوربين بدبخت : S100 فوجي
    ویرایش توسط شاهین اکبری : Sunday 25 September 2011 در ساعت 20:47
    Persian، Miri و Ali Saeedi تشکر می‌کنند.
    FD master

  7. #1927
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    والا با تجربۀ ناقصی هم که بنده در فلاش‌بازی دارم، حتی با F11 هم Focus روی تمام اجزای چهره/سوژه کامل نیست چه برسد به اینکه بک‌گراند محو نباشد، آنهم با 5D II.




    ..هر دو این عکسها با دیاف 5 و با 5II ثبت شده اند
    آیا شما اشکالی از نظر فوکوس و یا فوکوس "تمام" اعضای چهره در آنها مشاهده میکنید!؟

    تنها مشکلی که فکر می‌کنم ممکن است بروز کند که ناچارمان کند سراغ F باز و ND برویم نزدیکی پس‌زمینه به سوژه باشد که قاعدتاً مشکل عام نیست!
    استفاده از حداکثر قدرت پرتاب فلاش یا مقادیری در این سطح برای داشتن دمای رنگی ثابت و مشخص
    امکان حذف حداکثری نورهای مزاحم و بازتابی و رفله....
    رسیدن به پس زمینه ای محو - تر و یکدست تر که خود بحث مفصلی است (همچنین بسیار مناسب می باشد به هنگام جدا کردن سوژه از پس زمینه و استفاده از بک دیجیتال و....)
    کنترل هر چه بیشتر عمق میدان و چه بسا ارایه کارهایی خلاقانه و متفاوت
    استفاده از حداکثر قابلیت های یک لنز مانند شارپنس بالا
    ..اینها مواردی هستند که فراموش کردی وحید جان

  8. #1928
    كاربر فعال Daruosha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران - شهرک اکباتان
    نوشته ها
    903
    تشکر شده
    2087
    تشکر کرده
    1873

    پیش فرض

    اخیرا نظر های اشتباه، عاری تجربه و گمراه کننده خیلی زیاد ارسال می شود. من با توجه به مشغله کاری-ای زیادی که دارم، (برخلاف اینکه دوست دارم)، فرصت نمی کنم زیاد اینجا پست ارسال کنم. اما خواهش می کنم کمی بیشتر دقت کنیم!

    سرعت shutter تنها برای کنترل کردن نور محیط است و HSS یک تکنولوژی برای غلبه نور Flash بر نور محیط می باشد. طبیعی است که در حالت HSS قدرت شلیک نور توسط flash کمتر می شود و ممکن است این تصور (اشتباه) حاصل شود سرعت بالای shutter منجر به کاهش نوردهی می شود. در studio تکنیک HSS به هیچ دردی نمی خورد (و البته قابل اجرا هم نیست).

    در مورد فیلتر ND در آتلیه: آیا این کار را امتحان کرده اید؟ فکر کرده اید که skin tone ممکن است تغیر کند؟

    F/2.8 در آتلیه؟؟ با F/1.2 هم می شود در آتلیه عکس گرفت (البته نه با هر فلاشی دیگر! شاید با نور modeling و تکنیک های دیگر...)... اما چند بار این کار را امتحان کرده اید؟ چند درصد از عکس های شما در آتلیه (که خود مدل هم آن را بپسندد)، با F/2.8 گرفته شده است؟ اصلا چرا در آتلیه؟ out-door و HSS که خیلی بهتر می شود!

    خیلی خوب هست که اول تجربه کنیم (به جای خواندن و نوشتن، بریم عکس بگیریم!) و بعد دیگران را راهنمایی کنیم. این طوری نه کسی گمراه می شود و نه اعتبار خودمان زیر سئوال می رود!
    Amir Mohebi، Persian، Akazemi و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #1929
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13645

    پیش فرض

    سلام
    به خاطر بی ربط بودن به موضوع تاپیک قصد پاسخ دادن در تاپیک رو نداشتم ولی ظاهرا جمله ای که گفتم باعث برداشت اشتباه دوستان شده
    البته خوب چون فقط بحث استدیو بود من نباید این جمله رو میگفتم که باعث سوءاستفاده هم نشه.

    من گفتم به خاطر محدودیت در سرعت و سینک و کاهش قدرت نمیشه معمولا از دیافهای باز در عکاسی با فلاش استفاده کرد
    بنده هم میدونم وقتی که در استدیو عکاسی میکنیم(نه در همه استدیوها مثل استدیو ما که پنجره هم دارد) و فقط نور فلاش در عکس موثر بوده و به همین دلیل سرعت شاتر درمیزان نور ثبت شده تاثیر ندارد.
    در هر صورت منظور من شرایطی بود که نوری محیط هم در عکس تاثیر داشته تغییر سرعت شاتر در ثبت موثر است.
    Daruosha و lamagra تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  10. #1930
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    جناب سعادت من فكر نميكنم f8.0 دياف شارپي نباشه! بازهم عرض ميكنم...بك‌گراند استوديو خودش محو هست...ضمن اين كه جاي هنرنمايي فول‌فريم و....جاي ديگري‌ - غير از استوديو - است اصولاً.
    استاد بزرگوار
    همانطور که مستحضرید لنزها معمولا با بستن دو استاپ از بازترین حد دیافراگم به بالاترین حد شارپنس خود میرسند
    این مقدار با مثلا لنز EF 70-200mm f/2.8 USM L IS II حدود 5 و 5.6 می باشد
    و در دیاف 8 شارپنس مقداری کاهش و این مقدار در دیافهای 11 و بسته تر چشمگیر خواهد بود.
    به نظر من این وحی منزل نیست که حتما باید یا دیافهای بسته تر از 8 در استودیو عکاسی کرد
    اگر دیاف 5 نتیجه بهتری بدهد و یا حتی لازم باشد چرا که نه
    یکی از گیرایی های پرتره های ثبت شده با لارج فرمت ها عمق میدان کم می باشد
    هم اکنون کتاب عکسهای استاد فخرالدین فخرالدینی را مرور میکردم که بیشتر آنها با لارج فرمت(12x9) ثبت شده اند با عمق میدانهای کم
    مطمعنا آنها به نسبت دیاف 8 در کراپدار با دیافهای 64 و مانند آن بسته ,ثبت نشده اند و اصولا لازم هم نبود که اینچنین باشد مگر در صورت لزوم(تصور کنید در اینصورت فلاشهای مورد استفاده چه باید بودند)

    در مورد فیلتر ND در آتلیه: آیا این کار را امتحان کرده اید؟ فکر کرده اید که skin tone ممکن است تغیر کند؟
    F/2.8 در آتلیه؟؟ با F/1.2 هم می شود در آتلیه عکس گرفت (البته نه با هر فلاشی دیگر! شاید با نور modeling و تکنیک های دیگر...)... اما چند بار این کار را امتحان کرده اید؟ چند درصد از عکس های شما در آتلیه (که خود مدل هم آن را بپسندد)، با F/2.8 گرفته شده است؟ اصلا چرا در آتلیه؟ out-door و HSS که خیلی بهتر می شود!
    خیلی خوب هست که اول تجربه کنیم (به جای خواندن و نوشتن، بریم عکس بگیریم!) و بعد دیگران را راهنمایی کنیم. این طوری نه کسی گمراه می شود و نه اعتبار خودمان زیر سئوال می رود!
    جناب آقاجانی آیا مخاطب شما در نوشته هایتان بنده می باشم؟

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •