قیمت 17-35 و 18-50 چنده؟
قیمت 17-35 و 18-50 چنده؟
جناب arash20d ، با تشكر از بحث مفيدتان.
عرض كنم خدمتتان، كه منهم مطمئنا گاه از كراپ براي عكسهايم استفاده ميكنم. اما اين موضوع فرق دارد با مطلبي كه شما در پست قبليتان فرموده بوديد كه يك كراپ 2 مگي از عكس 8 مگي. يا يك كراپ 6 مگي از عكس 12 مگي. و اصلا من بحثي در مورد كراپ دوربينهاي ديجيتال نكردم.
نكته ديگر كه فرموديد كه :
من فقط ليستي از شاخصهايي را نام بردم كه در اين زمينه اهميت دارند. و آنها را بهيچ وجه با هم ادغام نكردم. در زمينه bokeh نيز عمق ميدان تاثير گذار نيست. كه اگر اينطور بود هيچگاه لنزهاي مختلف bokeh هاي مختلف نداشتند. شايد بهمين علت هم من شايد بخواهم كه يك لنز تله خاص استفاده كنم تا Bokeh مورد نظرم را ايجاد كند ، نه اينكه عكس 6 مگاپيكسلي را كراپ كنم.(البته اينها رو با هم قاتي نكنيد.... عمق ميدان روي بوكه تاثير ميذاره و زاويه ديد روي پرسپكتيو)
ویرایش توسط nmroshan : Tuesday 22 November 2005 در ساعت 20:22
فكر كنم تمام دوستان با عمق ميدان آشنا هستند و ميدونن كه فقط اندازه دهنه ديافراگم عمق ميدان رو تغيير ميده.در زمينه bokeh نيز عمق ميدان تاثير گذار نيست.
دوستان ميتونيد امتحان كنيد و خودتون نظر بديد يه عكس كه يه جسم داراي پشت زمينه هست رو با دهنه باز و با دهنه بسته عكس بگيريد ببينيد بوكه تغييري نميكنه؟؟!!!!
و شما دوست عزيز اگه لنزي داريد كه با كم و زياد كردن دهنه ديافراگم .تاثير در بوكه نذاره. حتما اين لنز و معرفيش كنيد بايد لنز عجيبي باشه....
و اينكه در لنزهاي مختلف بوكه مختلف داريم به خاطر اينكه ساختار لنز روي بوكه تاثير ميذاره و هيچ لنزي ساختار مشابه با ديگري نداره......
قيمت 17-35 460 هزار تومنهقیمت 17-35 و 18-50 چنده؟
و 18-50 420 هزار تومن البته علت پايينتر بودن 18-50 واسه اينكه فقط براي ديجيتاله.
البته جهت اطلاع اين لنزها با يه كيف و يه هود هست ولنزهاي EX زيگما داراي يه پوشش ضد خش هست كه خيلي جالبه حتي هودش هم اين لايه رو داره.
در مورد فيلتر هاي زيگما هم بگم كه با كيفيت خيلي بالا و پوشش دوبل كوتد و قيمت بالاي هست....77 مم دورو بر 27 هزار تومن.
اينم قيمت چنتا ديگه از لنزاي زيگما
15-30 537 هزار
10-20 440 هزار
20-40 579 هزار
24-60 360 هزار
24-70 460 هزار
24-135 327 هزار
...................
خب بريم سر ادامه بحث ديشب....يه چند تا لنز تله معرفي كنيم.
خب يكي از پر فروش ترين لنزهاي زيگما لنز 70-200 F2.8 هست كه من توي اين رنج كنون 70-200 F4 رو بهتر قبول دارم.
درسته كه 70-200 زيگما F 2.8 دهنه ديافراگم باز تري داره ولي كيفيتش از f 4 شارپ ميشه و با اين قيمت 775 من كنون رو ترجيه ميدم...
لنز كنون هم تو همين رنج قيمته.
البته پيشنهاد اصلي من چيز ديگه اي هست اگه با رنج بالاتري بخواييد كار كنيد واقعا 100-300 F4 سيگما چيز محشريه
اين لنز هم مثل دو تا لنز بالا داراي دهنه ديافراگم ثابت در كل دامنه فاصله كانوني و طول ثابت لنز هست.
با قيمت 670
لنز 135-400 هم كه قبلا تعريف شد و بگم كه به پاي 100-300 نمييرسه ولي خب با قيمت 420 و دامنه تله تا 400مم من ترجيح دادمش.
ديگه بالا تر از اين رنج من تحقيق نداشتم .
آرش زمانی5DII A7RII ✗
جناب آرش خان چيزي كه شما بوكه ميخوانيدش، احتمالا منظورتان "ميزان بلر شدن بك گراند بر اثر تغيير ديافراگم" است ، كه مقدار آن براي لنزهاي با فاصله كانوني يكسان و در ديافراگم هاي برابر شايد يكي باشد.
اما چيزي كه بوكه لقب دارد (ومنظور نعماي عزيز نيز احتمالا همين است)، روش منحصر به فرد هر لنز در از كار در آوردن اين بك گراند بلر و مخصوصا نحوه نمايش هايلايت ها در آن است. راجع به بوكه هم در خود سايت هم در اين انجمن به تفصيل صحبت شده
ولی قیمت 70-200 سیگما 700 تومن هست نه 775.درسته كه 70-200 زيگما F 2.8 دهنه ديافراگم باز تري داره ولي كيفيتش از f 4 شارپ ميشه و با اين قيمت 775 من كنون رو ترجيه ميدم...
جناب arash20d
متاسفانه شما با مفهوم bokeh آشنا نيستيد.
بوكه ميزان محو شدن پس زمينه نيست.
بلكه نوع محو شدن پس زمينه است.
يعني وقتي عمق ميدان كم شد(حالا به هر علتي) بعد ميايم و bokeh رو بررسي ميكنيم.
و اين يعني اينكه هيچ ربطي به عمق ميدان ندارد.
براي آشنايي بيشتر با مفهوم bokeh به تاپيكي در همين انجمن و نيز دو مقاله به قلم آقاي شهبازي در سايت مراجعه بفرماييد.
نظرتون در مورد 200-28 كنون و200-28 زیگما چیه؟ محاسن و معایبشون.
مطمئنا فرمایش شما صحیح میباشد (هر چی نباشه شما جز مدیران تنها سایت وفورمز عكاسي فارسی هستید)بوكه ميزان محو شدن پس زمينه نيست.
بلكه نوع محو شدن پس زمينه است.
يعني وقتي عمق ميدان كم شد(حالا به هر علتي) بعد ميايم و bokeh رو بررسي ميكنيم.
و اين يعني اينكه هيچ ربطي به عمق ميدان ندارد.
ولی استنباط من تا الان از بوكه (با توجه به مقلاتی كه تا الان خوندم) اینه كه:بوكه به كیفیت میزان بلور بین مناطقی كه در خارج از فوكوس هستند, میگن.و چون این وسط مناطق خارج از فوكوس رو ((فقط)) عمق میدان تعیین میكنه پس میتونه روی كیفیت میزان بلوری تاثییر بذاره.....وفكر كنم مسئله اصلی سر همین كیفیت یا كمیت باشه.....
بگذریم از بحث اصلی خارج نشیم
امروز زیگما دو تا از لنزاشو آپدیت كرده و ورژن DG رو زده:
400-135 DG
http://www.dpreview.com/news/0511/05..._135-400mm.asp
500-170 DG
http://www.dpreview.com/news/0511/05..._170-500mm.asp
خوب امشب یه سر به لنزهای فیكس بزنیم
فكر كنم پر مصرف ترین لنز فیكس 50مم مخصوصا 50mm F1.4 Canon . 50mm F1.8 بوده باشه.
ولی خوب بزرگترین مشكلش روی DSLR ها با كراپ 1.6 بوده كه 80 مم میشه.
زیگما هم زرنگی كرده و 30mm F1.4 رو با موتور HSM حدود دو ماه پیش داد به بازار.
البته این لنز مسلما زاویه دید 30مم داره ولی با كراپ 1.6 كادر 48 مم رو در اختیار میزاره .
مسلما در دهانه كامل باز 1.4 كیفیت جالبی نداره ولی از 1.8 كیفیت قابل قبولی داره.
نمونه عكساشو اینجا میتونید نگاه كنید:
http://www.pbase.com/cameras/sigma/30_14_ex_dc_hsm
من این لنز رو زمانی كه تازه ورژن DG اومده بود(2 ماه پیش)قیمت گرفتم (لیست كامل لنزهای DG رو واسم فكس كرد )ولی قیمت 70-200 سیگما 700 تومن هست نه 775.
البته این قیمت شركت سی گل هست .شما از كجا قیمت گرفتید؟ آیا لنزی كه قیمت گرفتید DG بود یا معمولی؟؟؟
البته اگه بازم قیمتش به 700 هم رسیده باشه من بازم 70-200 كنون رو ترجیح میدم..........
از نظر من تنها حسن این لنزا مشخصات اسمی و دامنه وسیع زوم.نظرتون در مورد 200-28 كنون و200-28 زیگما چیه؟ محاسن و معایبشون.
ولی كلا لنزهای زوم با دامنه وسیع كیفیت جالبی ندارند (مخصوصا در ناحیه تله)
و دوربینتون رو تبدیل میكنید به یه دوربین كامپك مثل pro 1 canon
اگه بخوایید كه بیشتر دوستان كمكتون كنن. این چنتا سوال رو جواب بدیید....
شما تا چقدر بوجه برای لنز درنظر دارید؟ دوربینتون چیه ؟ و تا چقدر تله نیاز دارید ؟ بیشتر چه نوع عكسی میگیرید؟
ویرایش توسط ARASH II : Wednesday 23 November 2005 در ساعت 22:58
آرش زمانی5DII A7RII ✗
با سلام خدمت دوستای عزیز.
اين دفعه از لنزهاي فيكس ميخوام يه دسته لنزهاي عجب كنون رو معرفي كنم (لنزهاي TS-E )
اين لنزها بخاطر كار استثنايي كه انجام ميدن واقعا با ارزشند ولي بدرد همه نمي خورند و بيشتر براي عكاسي معماري استفاده ميشند.
اين لنز ها ميتونن زاويه پرسپكتيو رو تغيير بدن (آره خيلي عجيبه ) ولي به كمك دو قسم در وسط لنز ، سر لنز به بالا و پايين ميچرخه(Rotate) و كج ميشن(Tilt) و تا يه حد ميتونه زاويه پرسپكتيو رو تغيير بده.
مثلا اگه با يه لنز معمولي از يه ساختمان مسطتيل شكل بخايم از رو زمين عكس بگيريم ، توي عكس ساختمان ذوذنقه ميشه و اين لنز ميتونه عكس مسطتيل شكل از ساختمان بگيره .....
جالبه نه؟ واسه اطلاعات بيشتر review: Canon TS-E 24mm f/3.5 L
رو يه نگاه بندازيد .
http://www.photozone.de/8Reviews/len...e_35/index.htm
روي دومين عكس (با نشانگر موس) بريد و نتيجه كار اين لنز رو ببينيد......
آرش زمانی5DII A7RII ✗
نه Dg نیست: 200-70 Apo Ex/hsm
از خانه دیجیتال هم قیمت گرفتم.