صفحه 27 از 42 نخستنخست ... 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 261 تا 270 , از مجموع 414
Like Tree579تشکر

موضوع: بررسی و مقایسۀ لنزهای تله فتو زوم

  1. #261
    كاربر همراه Arash Sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    451
    تشکر شده
    3544
    تشکر کرده
    1953

    پیش فرض

    سلام

    با توجه به نیازتان کنون 50 اف 1.4 برای عکاسی پرتره و ایندور برایتان بسیار عالیست (حدود 600) با همین قیمت، لنز مشابهی هم از سیگما هست که با داشتن دهنه بزرگتر و تکنولوژی جدید تر بسیاری اعتقاد دارند درحد یا بهتر از کنون است (من شخصا بوکه نرم و دایره ای آن را خیلی بیشتر از بوکه ششضلعی کنون میپسندم...

    برای سایر نیاز هایتان هم لنز 15-85 عالیست... تقریبا بیشتر نیاز ها را رفع میکند.

    24-70 خوبست (در واقع شک نکنید که عالیست!) اما مسایلی مانند قیمت... نداشتن لرزه گیر... وزن بالا و رنج ناکافی (به عنوان تک لنز) شاید باعث شود دوباره به این قضیه فکر کنیدد...!

    پیشنهاد من همان 15-85 با 50 اف 1.4 سیگما است!


    شاد و سلامت و موفق باشید...

  2. #262
    كاربر آشنا romeo_1593 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    51
    تشکر شده
    15
    تشکر کرده
    44

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط miri نمایش پست ها
    سلام

    شما الان به این فکر نکنید که لنز و یا لنزهایی که می گیرید پاسخگوی نیاز شما در همه زمان ها است چون هر چه تجربه شما در عکاسی بیشتر شود نیاز شما هم گسترده تر می شود
    با توجه به توضیحات ارایه شده شما نیاز به لنزهای تله فوتو با دهانه دیافراگم باز و شارپنس بالا دارید چون در پرتره گرافی بوکه لنز خیلی مهم است و ایده آل ترین لنز برای این امر سری 200-70 کنون می باشد که ارزان ترین نوع آن که لرزش گیر داشته باشد با دیافراگم ثابت 4 قیمتی حدود 1600000 تومان دارد.
    برای پرتره نیم تنه لنز 50mm با f1/8 و قیمتی حدود 170000 تومان و با f1/4 با حدود قیمت 600000 تومان توصیه می گردد - هم بوکه عالی دارند و هم شارپنس عالی
    برای پرتره سر و گردن 85mm با f1/8 و حدود قیمت 600000 تومان و با f1/2 با حدود 2500000 تومان توصیه می شود - البته آنچنانکه فرق بین قیمت این دو مدل است در کیفیت خروجی و بوکه آنها تفاوت وجود ندارد پس صرف با همان 85mm است.

    ضمن اینکه Canon EF 24-70mm f/2.8L USM مد نظر خودتان لنز بسیار با کیفیتی است اما به عنوان تک لنز تله و واید محدودی دارد.
    لنز 85-15 با قیمت 850000 تومان که دوست شما توصیه کردند یک لنز walkround است و از واید تا تله نیاز شما به تک لنزی را بر طرف می کند.

    در نهایت و در صورت محدودیت بودجه به توصیه دوستتان عمل کنید.
    مرسی از راهنماییتون ولی متاسفانه هنوز سوال من باقیه : آیا ترکیبهایی که عرض کردم میتونن نیاز منو به بهترین وجه تامین کنن و اینکه اگه آره پس کدومشون میتونن.
    در مورد 70200 هم بخاطر قیمتش علی رغم کیفیتش رو نمی تونم بخرم .

    پست من با پست آقای شکوری زاده همزمان شد.

  3. #263
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط romeo_1593 نمایش پست ها
    مرسی از راهنماییتون ولی متاسفانه هنوز سوال من باقیه : آیا ترکیبهایی که عرض کردم میتونن نیاز منو به بهترین وجه تامین کنن و اینکه اگه آره پس کدومشون میتونن.
    در مورد 70200 هم بخاطر قیمتش علی رغم کیفیتش رو نمی تونم بخرم .

    پست من با پست آقای شکوری زاده همزمان شد.
    سلام دوست عزیز
    24-70 بیشتر 2 میلیون قیمت داره که برای یک لنز بدون لرزشگیر زیاد است. خیلی خیلی هم زیاد است. خصوصا که در Indoor هم زیاد عکاسی می‌کنید. شما که قصد هزینه 3 میلیونی دارید (با بدنه) کمی بیشتر هزینه کنید و 2.8 70-200 تهیه کنید.
    در مورد براورده کردن نیازهایتان فقط خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید. عکسهای مورد علاقه خودتان را بررسی کنید تا ببینید در چه محدوده ای معمولا عکاسی میکنید. من بیشتر عکسای پرتره مورد علاقم رو با فاصله کانونی بالاتر از 100 گرفتم. شخصا تاثیر پرسپکتیو لنزهای تله و عمق میدان کم ناشی از فاصله کانونی بالا را به دیافراگم باز لنزهایی مثل 50 مم ترجیه میدهم. اندکی هزینه بیشتر ممکن است شما را از هزینه های دیگر در اینده بی نیاز کند.
    شما که فکر میکنید 24-70 رنج کافی برای شما هست یک لنز 50 1.8 بهمراه لنز کیت 18-55 تهیه کنید. لنز 50 روی 550 دی میشود 80 که فاصله کانونی مناسبی برای پرتره است .لرزه گیر هم ندارد و با مقایسه با لنز کیت اهمیت لرزه گیر را بهتر میفهمید. در اینده یه 70-200 تهیه کنید.
    M. Beyrami تشکر می‌کند.

  4. #264
    كاربر آشنا romeo_1593 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    51
    تشکر شده
    15
    تشکر کرده
    44

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز
    24-70 بیشتر 2 میلیون قیمت داره که برای یک لنز بدون لرزشگیر زیاد است. خیلی خیلی هم زیاد است. خصوصا که در Indoor هم زیاد عکاسی می‌کنید. شما که قصد هزینه 3 میلیونی دارید (با بدنه) کمی بیشتر هزینه کنید و 2.8 70-200 تهیه کنید.
    در مورد براورده کردن نیازهایتان فقط خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید. عکسهای مورد علاقه خودتان را بررسی کنید تا ببینید در چه محدوده ای معمولا عکاسی میکنید. من بیشتر عکسای پرتره مورد علاقم رو با فاصله کانونی بالاتر از 100 گرفتم. شخصا تاثیر پرسپکتیو لنزهای تله و عمق میدان کم ناشی از فاصله کانونی بالا را به دیافراگم باز لنزهایی مثل 50 مم ترجیه میدهم. اندکی هزینه بیشتر ممکن است شما را از هزینه های دیگر در اینده بی نیاز کند.
    شما که فکر میکنید 24-70 رنج کافی برای شما هست یک لنز 50 1.8 بهمراه لنز کیت 18-55 تهیه کنید. لنز 50 روی 550 دی میشود 80 که فاصله کانونی مناسبی برای پرتره است .لرزه گیر هم ندارد و با مقایسه با لنز کیت اهمیت لرزه گیر را بهتر میفهمید. در اینده یه 70-200 تهیه کنید.
    شرمنده ولی کمی من خنگم و متوجه منظورتون نشدم . شما می فرمایید کخه برای 2470 لرزشگیر لازمه ؟ درست متوجه شدم . در ضمن من لنز 2470 رو شاید از ایران نگیرم که برام در میاد 1400 دلار (از بلاد طاغوت) و 70200 هم الان ورژن جدیدش اومده که 3200000 تومنه !!!! واقعا پولم نمی رسه بهش . پس اونو بیخیالشم .
    تنها موردی که میمونه دو مورد زیره برام :
    اول اینکه در 50mm 2470 شارپ تره یا خود 50mm و اینکه از لحاظ رنگ و کنتراست کدومشون در همین میزان تله ؟ راستی لنز50 با f1.8 مد نظرمه .
    دوم اینکه این 1585 از لحاظ رنگ ، کنتراست و شارپنس در حد 2470 هست ؟ از لحاظ بوکه چطور .

    فقط خواهش می کنم منو ارجاع به ریویو ندید که فکر کنم چیزی تو اینترنت نموده که نخونده باشم ، احتیاج به شما اساتید دارم که با اینها از نزدیک کارکردید .

    مرسی ازهمه
    راستی رنگ کدوم یکی از لنزهای بالا در حد 70200 با f2.8 هستش ؟
    mahta G و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.

  5. #265
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    ببینید دوست عزیز 85-15 قابل مقایسه با 70-24 نیست.این لنز کلا کلاس متفاوتی و بالاتری داره.نه کنتراست نه شارپنس و نه بوکه 85-15 در اندازه 70-24 نیست.منتها برای بدنه کراپدار به عنوان لنز همه کاره 85-15 لنز بهتری هست.رنج گسترده تر لرزشگیر و واید و تله مناسب حتی برای پرتره های بسته از مزایای این لنز با ارزش هست.
    هیچ کدام از این لنزها کیفیت 200-70 جدید رو نداره.
    به نظر من فعلا 85-15 رو بخرید.بعد ها با افزایش بودجه یکی از 200-70 ها رو اضافه کنید...حالا 2.8 جدید یا 4 لرزشگیر...
    کمی بیش از حد وسواس به خرج میدید.لنز 50 مم1.8 رو هم از سر بیرون کنید.کیفیت پایین ساخت و فوکوس گاهی کند و گیج شما رو از این لنز زده خواهد کرد.اگر قصد خرید لنز 50 داشتید بهتره لنز 1.4 رو تهیه کنید که موندگار خواهد بود.بوکه بهتر به دلیل پره های بیشتر دیافراگم و شارپنس بیشتر و کیفیت ساخت خوب این لنز اون رو تبدیل به گزینه ماندگاری میکنه.
    romeo_1593، H.S 329، mahta G و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  6. #266
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    بنده عرض کردم لرز گیر بسیار بسیار مهم است. اگر بین دو لنز بدون لرزه گیر و با لرزه گیر دو دل بودید بی شک لرزه گیر دار مناسب تر است. خصوصا لتزهای تله. مگر اینه بخواهید روی سه پایه عکاسی کنید. نبودن لرزه گیر به این معنی است که باید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید تا لرزه در عکس شما پیدا نشود و عکس شارپنس مورد قبولی داشته باشد. لرزه گیر بدترین لنزها هم حداقل دو استاپ خواهد بود. با این فرض شما مجبورید برای مثال از دو اسپ ایزوهای بالاتر استفاده کنید (با توجه به نوع عکاسی در محیط کم نور که ذکر کردید) در ایزوی بالا شارپنس بالای لنز بی استفاده می‌شود. در مورد 70-200 این اختلاف 4 استاپ است که اصلا قابل چشم پوشی نیست. یعنی برای مثال میتوامید در شرایطی که باید از ایزوی 3200 استفاده کنید در ایزوی 200 عکاسی کنید. در ضمن اگر از بلاد کفر تهیه کنید 2400$ میشود یعنی 1000 چوب بیشتر.
    در مورد لنز 50 1.8، شارپنس بیشتر و کنتراست بهتری نسبت به 24-70 دارد. این دو لنز را میتواند در لینک زیر مقایسه کنید.
    http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=2
    در مورد 15-85 اطلاعات زیادی ندارم.
    اگر فقط به عکاسی پرتره فکر می‌کنید و در صورت امکان خرید از بلاد کفر در اینده در حال حاضر بدنه را با لنز کیت و 50 1.8 خرایداری کنید و بعد از افزایش بودجه 70-200 را تهیه کنید. لنز 50 به تنهایی با بدنه ای که قصد خرید دارید تا حد زیادی جوابگوی نیاز شما برای پرترهگرافی خواهد بود.
    romeo_1593، H.S 329، mahta G و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #267
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10519
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    باسلام
    دوستان ممکنه یه لنزتله خوب ،واسه d7000 ، پیشنهاد بدن که بشه ازکانورتورهم به شکل کارامد استفاده کرد؟
    همینطور ازبین sigma50-500 وtamron200-500 --- nikon 200-400 ---sigma150-500 کدوم بهترمی تونه باشه(البته بادرنظرگرفتن قیمت) ؟
    ممنون
    mahta G و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.

  8. #268
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    باسلام
    دوستان ممکنه یه لنزتله خوب ،واسه d7000 ، پیشنهاد بدن که بشه ازکانورتورهم به شکل کارامد استفاده کرد؟
    همینطور ازبین sigma50-500 وtamron200-500 --- nikon 200-400 ---sigma150-500 کدوم بهترمی تونه باشه(البته بادرنظرگرفتن قیمت) ؟
    ممنون
    اصولا هیچ کدام از اینها که فرمودید زیاد مناسب نیستند.

    سیگما ها که امکان بستن تله کانورتور ندارند.

    آن نیکون هم اگر پیدا کنید قیمت اش آنقدر بالا هست که پشیمان شوید ( حدود 7 تومان آخرین بار دیدم )

    آن تامرون هم در بازار پیدا نمی کنید.

    بهتر است به دنبال گزینه های دیگری باشد.
    M. Beyrami، persian.boy، kiavash و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  9. #269
    كاربر همراه illidan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    7441

    پیش فرض

    سلام کاش مقدار هزینه ای هم که می خواهید بکنید رو میگفتید اما برای این که تله کنورتور بخواهید استفاده کنید بشرط اینکه 1.4 باشد Nikon AF-S Nikkor 300mm f/4D ED-IF رو پیشنهاد میکنم (البته لرزش گیر ندارد ).و اگر کمی بیشتر بخواهید هزینه کنید Sigma 300mm F2.8 APO EX DG HSM که باز هم لرزش گیر ندارد ولی تله کانورتور 2 هم میتوانید استفاده کنید.و باز اگر هزینه ی بیشتری مخواهید بکنید گزینه های رنگارنگ بیسیاری دارید.از نظر کیفی هم امیدوارم اساتید راهنمایی بفرمایند.پ.ن Nikon AF-S Nikkor 300mm f/4D ED-IF فکر میکنم آقای محسن شناسی از این لنز استفاده می کنند.
    kiavash، mahta G و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.
    امین حق شناس

  10. #270
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    باسلام
    دوستان ممکنه یه لنزتله خوب ،واسه d7000 ، پیشنهاد بدن که بشه ازکانورتورهم به شکل کارامد استفاده کرد؟
    همینطور ازبین sigma50-500 وtamron200-500 --- nikon 200-400 ---sigma150-500 کدوم بهترمی تونه باشه(البته بادرنظرگرفتن قیمت) ؟
    ممنون
    سلام؛
    مگر شما 50-500 را ندارید؟
    اگر 200-400 را کنار بگذارید, پیشنهاد من همان 50-500 سیگماست. قابلیت نصب تله کانورتور را هم دارد اما بدون اتوفکوس در حالت معمولی که کیفیت مطلوبی هم نخواهید داشت.
    farhad_k و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.

صفحه 27 از 42 نخستنخست ... 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •