من پرتره هاي اكستريم كلوز آپ را با ٧٠-٢٠٠ ميگيرم و اين فوكال لنت همانطور كه دوستان گفتند براي اين كار خيلي مناسب نيست.البته با توجه به mfd فكر كنم اصلا نشود با اين فوكال اكستريم كلوز آپ گرفت.
به نظر من كاربرد اين لنز هم اين نيست.
نظر من در مورد ٨٥ ١.٨ كنون؟
به نظر من يك شاهكار واقعي است.
تقريبا تمام عكسهاي قدي (غير كاري)در محيط بيرون ميگرفتم با همين لنز بوده و عملا كار يك ٧٠-٢٠٠ را براي من انجام ميداد.
مدتها در فكر تعويض اين لنز با يك لنز بهتر در همين حدود بودم.
١٣٥ به دليل قيمت سه برابر اين لنز و اندازه و وزن بزرگتر و همچنين نياز به داشتن فاصله بيشتر براي رسيدن به كادر مشابه ٨٥ با وجود اپتيك بهتر و ca كمتر از انتخابها كنار رفت.
لنز ١٠٠ اف ٢ كنون كه ظاهر و اندازه اش دقيقا مثل ٨٥ ١.٨ بوده ولي اپتيك بهتري دارد با تفاوت قيمت ١٢٠ دلار با ٨٥ لنز مناسبي به نظر ميرسد.
از نظر عمق ميدان هم تقريبا عملكرد يكساني با ٨٥ دارد.
براي همين تصميم روي خريد اين لنز تقريبا قطعي شد و ٨٥ خود رو فروختم.لنز ١٠٠ كه اينجا پيدا نميشود و منتظر موقعيت مناسبي براي خريد از خارج از كشور بودم كه باز نظرم عوض شد و تصميم به خريد مجدد همان لنز ٨٥ گرفتم.
علت هم اين بود يك به دنبال خريد يك پك عكاسي خيلي پرتابل بودم و يك ست eos m خريداري كردم.فكر ميكنم فاصله كانوني ٨٥ روي كراپدار براي عكسهاي قدي مناسبتر از ١٠٠ باشد چون محدوديت فاصله با سوژه كمتر است.
با همين ٨٥ هم هيچگاه مشكل ديتيل نداشتم. ١٢٠$ تفاوت قيمت هم عامل موثري در اين تصميم گيري بود.
علاوه بر اينها در برنامه بلند مدت خريد ٨٥ ١.٢ را در برنامه دارم كه شايد مجبور شوم اين لنز را بفروشم.فروش اين لنز از لنز ١٠٠ كه تقريبا اينجا هيچ كس حتي اسم آن را نشنيده است راحت تر است.(گفتم شايد بفروشم براي اينكه اين لنز از نظر وزن و پرتابل بودن با ٨٥ ١.٢ كه بيش از يك كيلو وزن دارد سايز وزنش قابل مقايسه نيست)
ولي شما اگر ٧٠-٢٠٠ نداريد و قصد خريد آن را هم نداريد بهتر است به دنبال لنز canon ef 100 f 2.0 باشيد كه هم براي پرتره هاي بسته مناسبتر است.اپتيك خيلي خوب و قيمت و وزن و حجم بسيار مناسبي هم دارد.(كه البته احتمال اينكه آن را در ايران بتوانيد پيدا كنيد بسيار كم است)
خريد ١٣٥ به تنهايي ممكن است بعضي جاها براي شما محدوديت ايجاد كند و قابل استفاده نباشد.
گزينه ٨٥ و ١٣٥ كنار هم گزينه خوبي است ولي خريد يك ٧٠-٢٠٠ ٢.٨ به جاي اين دو انتخاب بهتري است.
شما 85f1.8 رو به 70-200 برای پرتره بهتر میدونید? شارپنس و دیتیل توی دیافراگم 11-16 در چه حدی هست? تفاوتش خیلی محسوسه? نسبت به 50f1.4 چی? 50mm روی کراپدار عملکرد بهتری داره یا 85mm روی فول فریمedited
ویرایش توسط yaray : Wednesday 20 November 2013 در ساعت 23:40
50 1.4 رو من اصلاً توصيه نميکنم چه روی کراپ چه روی فول فريم ، خيلی سافته و من فقط چند نمونه عکس شارپ باهاش ديدم که بايد خيلی خوش شانس باشی
مال خودم رو هم واسه همين فروختم 50 1.8 رو 2.8 شارپه اما 1.4 های که من تست کردم هيچ کدوم نبودن
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
من همچین چیزی نوشتم؟ توی دو خط آخر نظرم را نوشتم.
11-16 و بدنه هم با تاپیک و بحث مربوط نیستند.
برای مقایسه عملکرد بدنه ها و لنزها مختلف میتوانید از سایتهای مختلف مثل این
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens Image Quality
استفاده کنید.
اگر میخواهید عکسهای قدی در خارج از استودیو بگیرید لنز 50 حتی در اف 1.4 هم خیلی مناسب این کار نیست.(از نظر عمق میدان)
ییخشید که نظرتونو پرسیدم عذر میخوام.f11&16 در پرتره استفاده نمیشن.ادیت شد ممنون
ویرایش توسط yaray : Thursday 21 November 2013 در ساعت 00:07
مسعود جان منظور ایشان دیافراگم 11 تا 16 است نه لنز 11-16 توکینا
بنده اینجا یک پستی داشتم که از مسعود خان تشکر کرده بودم به خاطر توضیحات بسیار مفید و آموزنده شون و در ضمن تشکر کردم به خاطر معرفی لنز 100 f2 که بنده باهاش آشنا نبودم.
ولی چون تو پستم یک سایتی رو معرفی کرده بودم برای خرید از خارج از کشور که ظاهرا پستم جنبه تبلیغی پیدا کرده و حذف شده.
برای اینکه این پست آف تاپیک نباشه چند تا لینک معرفی میکنم که شامل صدها عکس (اکثرا پرتره) با لنزهای 85 f1.8 و 135 f2 و 200-70 f2.8 هستش.
Canon EF 85mm f/1.8 USM
(Canon EF 85mm f/1.8 USM (Part II
Canon EF 135mm f/2L USM
(Canon EF 135mm f/2L USM (Part II
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
instagram: niazch
اسکات کلبی تو فصل سه کتاب اش (جلد سوم)
در مورد لنز مناسب برای پرتره میگه
به نظر من لنز مناسب برای پرتره باید زوم نباشه و فاصله ای بین 85 تا 105 داشته باشه
بعد میگه چون هرچه فاصله کانونی بیشتر باشه صورت خوش فرم تر هست خیلی از عکاسان که 70-200 دارند پرتره هاشون را در فاصله کانونی 200 میگیرند
اما (جان کلام اش)
میگه من 85 را روی فول فریم برای پرتره دوست ندارم و اون را روی کراپ دار برای پرتره بسیار مناسب تر میدونم
منم نظرم به نظر ایشون خیلی نزدیک هست
خوشبختم؛ تو با منی، لبخندتو از من نگیر
عشق من؛ تا با همیم دلشورۀ رفتن نگیر