صفحه 240 از 285 نخستنخست ... 140 190 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,391 تا 2,400 , از مجموع 2842
Like Tree12621تشکر

موضوع: عكاسي نجومي Astrophotography

  1. #2391
    كاربر آشنا sam32 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    73
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    ممنونم از محبت شما که همیشه بنده و دوستان رو راهنمایی میکنید سعی میکنم یک عکس که قبلا پرفته بودم پیدا کنم و اینجا بزارم تا ایراد بهتر مشخص بشه
    rasoul2014 تشکر می‌کند.

  2. #2392
    كاربر فعال MohammadH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    501
    تشکر شده
    3147
    تشکر کرده
    5292

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    درود
    اگر جزئیات سطح ماه ثبت می شه ولی شارپ نیست داستان چیز دیگه ای هست!
    ولی در کل در زمانی که ماه کامل هست بدلیل تابش مستقیم نور خورشید به سطح قابل رویت ماه و در نتیجه عدم وجود سایه ناهمواری های ما بر روی به نوعی حالت محوی برای عکاس با لنز های تله متوسط ایجاد می شود که طبیعی خواهد بود و این مسئله در لبه های ماه که زاویه تابش نور به آنها کمی مایل است متفاوت می باشد.
    البته بخش دیگه مشکل عدم شارپی ممکنه به سیستم فوکوس برگرده که پیشنهاد می کنم حتماب صورت دستی هم فوکوس را تست کنید! شاید به نوعی سیستم فوکوس دچار گیجی می شه
    ارادتمند
    دقیقا به همین صورت هست. اتفاقا بنده نیز با همین لنز ژوپیتر 200مم از این توپ سفید چندتایی عکس انداختم. طی دو هفته که تقریبا هرشب این کار را میکردم، بوضوح تاثیر زاویه تابش نور خورشید به ماه بر روی ناهمواریهای سطح آن مشخص بود و در شب چهاردهم، ماه کامل تقریبا به صورت تخت و بدون هیچگونه سایه و برآمدگی دیده میشد.
    در ادامه سخنان دوست عزیز آقا مصطفی، درباره فکوس، همین بس که در فکوس دستی نیز بعضا نقطه دقیق فکوس روی لنز که بینهایت را نشان میدهد، ممکن است دقیق نباشد. بنده با چرخش رینگ فکوس لنز ژوپیتر تا انتها، به عدد بینهایت میرسیدم و قاعدتا باید ماه در فکوس باشد اما برای فکوس دقیق، حلقه را میبایست بسیار اندک (در حد کمتر از یک و یا شاید نیم درجه) میچرخاندم تا ماه فکوس بهتری داشته باشد...
    جهت آف تاپیک نبودن:
    Canon 600D+Jupiter21
    moon.jpg
    کراپ به صورت کادر عمودی به دلیل استفاده عکس در گوشی بوده است...
    msh2200، davoud maani، ata_m3 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمّد حسین کشاورز
    Canon 6D & 600D+18-55 IS II+70-200 f/4 L+Tokina 11-16 f/2.8 II
    Sigma DG-610 & Yongnuo 560 III & IV


  3. #2393
    كاربر بسیار فعال farshad.s آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    رامسر
    نوشته ها
    1,163
    تشکر شده
    9522
    تشکر کرده
    9086

    پیش فرض

    در ادامه فرمایشات دوستان باید عرض کنم رسیدن به جزئیات ماه با لنزهای تله معمولی ( زیر ۴۰۰ ) نیاز به فوکوس دقیق دستی داره و همچنین پردازش مناسب برای رسیدن به بهترین خروجی.فاز ماه هم بی تاثیر نیست و زاویه تابش نور خورشید بر سطح ماه تاثیر زیادی در ایجاد سایه ها و در نتیجه٬ بهتر دیده شدن پستی و بلندی ها داره.
    مورد دیگه ای که خودم تجربه کردم این هستش که موقعیت ماه در اسمان در یک شب نتایج متفاوتی میده.گاهی بودن ماه در سرسو به علت کاهش مقدار آلودگی ٬ بهتر از بودن آن در افق است و گاهی برعکس٬ ثبت ماه در افق به علت رنگ متفاوت آن مخصوصا برای ماه کامل نتیجه بهتری میدهد.

    ولی در مورد عکاسی با تلسکوپ کلا قضیه فرق می کند و به علت بزرگنمایی بیشتر و گشودگی دهانه تلسکوپ٬ محدودیت ها کمتر شده و عدم نیاز به کراپ زیاد و ... جزئیات کاملی از ماه در اختیار فرد میگذارد.

    موفق باشید

    FRS_3180.jpg

    DPP07DF0511153030.jpg

    عکس اول با ۳۰۰ میلیمتر و در ساعت ۸ شب که هوا هنوز روشن بوده و با کراپ سنگین و ویرایش زیاد و عکس دوم با تلسکوپ شکستی ۱۰۰ میلیمتر ( قطر دهانه ۱۰۰ میلیمتر ) و تقریبا بدون هیچ ویرایش و کراپ
    msh2200، davoud maani، ata_m3 و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #2394
    كاربر همراه javad allahyari آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    Tehran.lavasan
    نوشته ها
    172
    تشکر شده
    195
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض

    درود11.jpg
    msh2200، amir.komeily و S_Mahdi تشکر می‌کنند.
    NIKON D5200. YASHIKA FX-3+50mm

  5. #2395
    كاربر همراه javad allahyari آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    Tehran.lavasan
    نوشته ها
    172
    تشکر شده
    195
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض

    درود
    DSC_0158.jpg
    msh2200، ata_m3 و rasoul2014 تشکر می‌کنند.
    NIKON D5200. YASHIKA FX-3+50mm

  6. #2396
    كاربر فعال MohammadH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    501
    تشکر شده
    3147
    تشکر کرده
    5292

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط javad allahyari نمایش پست ها
    درود
    DSC_0158.jpg
    برای عکاسی از رد ستارگان دو روش استفاده میشود. یکی روش نوردهی طولانی مدت با استفاده ار مود بالب، و دیگری تهیه تعدادی عکس و ترکیب آنها با نرم افزار. در روش اول معمولا ار ایزوهای پایین (100 یا 200 بسته به مدت نوردهی) استفاده میشود تا به مرور زمان سنسور داغ نکند و آسیبی نبیند. شما با ایزوی 1600 این کار را انجام داده اید که روی سنسور دوربینتان تاثیر گذاشته و علاوه بر نویزی شدن تصویر به دلیل داغ کردن سنسور، تاثیرات آن در طولانی مدت ممکن است به سنسورتان آسیب وارد کند. پیشنهاد میکنم اگر قصد انجام این کار را دارید، از روش دوم استفاده کنید. دوربین را با همین ایزو و سرعت کم مثلا 25 ثانیه تنظیم کنید و از فوکال 18 لنزتان هم استفاده کنید تا آپرچرتان هم 3.5 باشد تا نور ورودی به دوربینتان هم بیشتر شود و تعدادی عکس (بسته به نظر و دلخواه خودتان) بگیرید و با نرم افزارهایی نظیر Starstax یا Startrails آنها را سر هم کنید.
    استفاده از ریموت در روش دوم الزامییست. حال یا ریموت های قابل برنامه ریزی و یا ریموتهای ساده و نشستن پای دوربین و گرفتن هر عکس به صورت دستی!
    MahBaz و javad allahyari تشکر می‌کنند.
    محمّد حسین کشاورز
    Canon 6D & 600D+18-55 IS II+70-200 f/4 L+Tokina 11-16 f/2.8 II
    Sigma DG-610 & Yongnuo 560 III & IV


  7. #2397
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohammadH نمایش پست ها
    برای عکاسی از رد ستارگان دو روش استفاده میشود. یکی روش نوردهی طولانی مدت با استفاده ار مود بالب، و دیگری تهیه تعدادی عکس و ترکیب آنها با نرم افزار. در روش اول معمولا ار ایزوهای پایین (100 یا 200 بسته به مدت نوردهی) استفاده میشود تا به مرور زمان سنسور داغ نکند و آسیبی نبیند. شما با ایزوی 1600 این کار را انجام داده اید که روی سنسور دوربینتان تاثیر گذاشته و علاوه بر نویزی شدن تصویر به دلیل داغ کردن سنسور، تاثیرات آن در طولانی مدت ممکن است به سنسورتان آسیب وارد کند. پیشنهاد میکنم اگر قصد انجام این کار را دارید، از روش دوم استفاده کنید. دوربین را با همین ایزو و سرعت کم مثلا 25 ثانیه تنظیم کنید و از فوکال 18 لنزتان هم استفاده کنید تا آپرچرتان هم 3.5 باشد تا نور ورودی به دوربینتان هم بیشتر شود و تعدادی عکس (بسته به نظر و دلخواه خودتان) بگیرید و با نرم افزارهایی نظیر Starstax یا Startrails آنها را سر هم کنید.
    استفاده از ریموت در روش دوم الزامییست. حال یا ریموت های قابل برنامه ریزی و یا ریموتهای ساده و نشستن پای دوربین و گرفتن هر عکس به صورت دستی!
    درود
    نوردهی برای مدت 25 ثانیه با فوکال 18 اصلا چیزی از حرکت ثبت نمی کنه!
    (1000/1.5x18)
    ضمن اینکه تعداد تصاویر را بصورت نجومی افزایش خواهد داد و در این صورت تعداد شات خورده، استهلاک ادوات مکانیکی و مصرف باطری آفت جان دوربین خواهد شد!
    در کنار این مسئله درسته که استفاده از نرم افزارهای اتوماتیک برای ایجاد یک رد ستاره خوبه ولی دست فرد را برای پردازش های جزئی در تصاویر محدود خواهد کرد.
    اگر هم هدف کاهش مدت نوردهی باشه می شود از نوردهی تا 2 دقیقه استفاده کرد.
    یکی از مهمترین دلایل وجود نور زیاد در تصویر، حضور ماه در اسمان به انضمام آلودگی نوری هست!
    ارادتمند
    MohammadH، amir.komeily و javad allahyari تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  8. #2398
    كاربر همراه javad allahyari آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    Tehran.lavasan
    نوشته ها
    172
    تشکر شده
    195
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض

    /ممنون
    ویرایش توسط javad allahyari : Saturday 11 July 2015 در ساعت 11:56
    NIKON D5200. YASHIKA FX-3+50mm

  9. #2399
    كاربر فعال MohammadH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    501
    تشکر شده
    3147
    تشکر کرده
    5292

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    درود
    نوردهی برای مدت 25 ثانیه با فوکال 18 اصلا چیزی از حرکت ثبت نمی کنه!
    (1000/1.5x18)

    ضمن اینکه تعداد تصاویر را بصورت نجومی افزایش خواهد داد و در این صورت تعداد شات خورده، استهلاک ادوات مکانیکی و مصرف باطری آفت جان دوربین خواهد شد!
    در کنار این مسئله درسته که استفاده از نرم افزارهای اتوماتیک برای ایجاد یک رد ستاره خوبه ولی دست فرد را برای پردازش های جزئی در تصاویر محدود خواهد کرد.
    اگر هم هدف کاهش مدت نوردهی باشه می شود از نوردهی تا 2 دقیقه استفاده کرد.
    یکی از مهمترین دلایل وجود نور زیاد در تصویر، حضور ماه در اسمان به انضمام آلودگی نوری هست!
    ارادتمند
    مصطفی عزیز منظورم تهیه تعدادی عکس با این مشخصات و استفاده از نرم افزار برای ترکیب آنهاست. با 50 تا عکس هم میتوان استارتریل قابل قبولی ثبت کرد تا نگران اسیب های مکانیکی شاتر و باطری و غیره نبود (کاری که خودم قبلا انجام داده ام). هرچند که در شاتهای طولانی تر، مواردی که شما فرمودید بسیار حائز اهمیت میباشد و باید مد نظر قرار گیرد.
    البته این مورد استفاده از تک شات یا تهیه شاتهای مختلف به نظر من دو سوی یک ترازو هستند که هرکدام برتری هایی دارد. در مورد ادیت اتفاقا در مورد عبور هواپیما از میان کادر، اگر به صورت ثبت شاتهای مختلف عمل کنیم، بعدا میتوان راحتتر رد هواپیما را حذف کرد. همچنین ادیتهای جالبی نظیر کاری که جناب مبین علی عزیز در همین عکس اخیرشان در تاپیک عکاسی در شب انجام داده اند.
    msh2200 و javad allahyari تشکر می‌کنند.
    محمّد حسین کشاورز
    Canon 6D & 600D+18-55 IS II+70-200 f/4 L+Tokina 11-16 f/2.8 II
    Sigma DG-610 & Yongnuo 560 III & IV


  10. #2400
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohammadH نمایش پست ها
    مصطفی عزیز منظورم تهیه تعدادی عکس با این مشخصات و استفاده از نرم افزار برای ترکیب آنهاست. با 50 تا عکس هم میتوان استارتریل قابل قبولی ثبت کرد تا نگران اسیب های مکانیکی شاتر و باطری و غیره نبود (کاری که خودم قبلا انجام داده ام). هرچند که در شاتهای طولانی تر، مواردی که شما فرمودید بسیار حائز اهمیت میباشد و باید مد نظر قرار گیرد.
    البته این مورد استفاده از تک شات یا تهیه شاتهای مختلف به نظر من دو سوی یک ترازو هستند که هرکدام برتری هایی دارد. در مورد ادیت اتفاقا در مورد عبور هواپیما از میان کادر، اگر به صورت ثبت شاتهای مختلف عمل کنیم، بعدا میتوان راحتتر رد هواپیما را حذف کرد. همچنین ادیتهای جالبی نظیر کاری که جناب مبین علی عزیز در همین عکس اخیرشان در تاپیک عکاسی در شب انجام داده اند.
    درود
    عرض بنده استفاده از تک شات نیست!
    استفاده از چند شات برای ثبت رد ستاره بهترین گزینه است
    تفاوت بین نوردهی کمتر از 30 ثانیه و 2 دقیقه مورد نظر بنده بود.
    مثلا در تصویر زیبایی که شما ثبت کردید من اگر بودو بجای 55 عدد تصویر 30 ثانیه از 25 تصویر 1 دقیقه استفاده می کردم.
    البته شرایط ثبت خیلی مهمه! ممکنه همین اختلاف 30 ثانیه ای پیشنهادی بنده و اثر زیبای شما منجر به Over Expose شدن یک تصویر شود.
    در خصوص پردازش هم بدون شک تصاویر مجزا امکان پردازش وسیع تری نسبت به تک شات دارند که بنده هم به آن اشاره کردم!
    نکته قابل توجه در خصوص استفاده از نرم افزار های گوناگون توانایی بازکردن فایل های RAW و پردازش روی آنهاست که این مقوله بنظرم در فتوشاپ و یا LightRoom به مراتب سریع تر و آسانتر خواهد بود. هرچند در اوایل کار زمانی که قصد داشتم با Startrails تصاویر را ترکیب کنم مشکل عدم بازگشایی تصاویر RAW وجود داشت که البته ممکنه از بی تجربگی بنده بوده باشه!

    در خصوص اثری که ثبت کردید، دو نکته بنظرم قابل توجه بود
    1- DarkFrame اگر برای حذف نویز های منظره بوده باشه، یکی کفایت می کنه ولی اگر هدف حذف اختلالات آسمان باشه، باید به فکر ثبت برای هر شات باشید که با توجه به ایجاد اختلاف زمانی این مسئله فقط با ایجاد DarkFrame مجزا ممکن خواهد بود.

    2- اگر انقطاع ایجاد شده در رد هواپیما یا ماهواره را با RAW در فتوشاب باز کنید قابلیت ویرایش خواهد داشت، در این شرایط هرچه تعداد تصاویر کمتر باشه راحتی در پردازش افزایش خواهد یافت. حتی می توانید در صورت عدم انعطاف پذیری موضوع آن را کلا حذف نمایید.
    ارادتمند
    ویرایش توسط msh2200 : Saturday 11 July 2015 در ساعت 12:32
    MahBaz، M.Kazemi، MohammadH و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •