با سلام آقای محبی می شه بیشتر راهنمایی کنید که دقیقا کجای پروسس ایراد داره و می تونست بهتر باشه ؟
با سلام آقای محبی می شه بیشتر راهنمایی کنید که دقیقا کجای پروسس ایراد داره و می تونست بهتر باشه ؟
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography
با اجازه جناب قابزلو جسارتا یک ویرایش خفیف انجام دادم:
-تنظیم نور بر اساس هیستو گرام
- بازی با رنگها ( اشباع و روشنایی موضعی)
-کم کردن نور بک بصورت موضعی.
جهت مقایسه بهتر در کنار هم آپ میکنم:
قطعا با فایل خام دستتون باز تره
برای اینکه بتونم درکنار هم برای مقایسه بیارمشون مجبور شدم کمی ریسایز کنم جهت جلوگیری از بهم ریختن صفحه
ویرایش توسط Rouzbeh Ehsani : Friday 20 April 2012 در ساعت 12:24 دلیل: تغییر در نحوه ارائه مطلب
فکر میکنم مهمترین موردی که در پست پراسس لازم بوده کار روی پوست سوژه است
کمی هم فلر روی موها هست که به نظر من خذف بشه بهتره.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
جناب محبی عزیز درود بر شما
بعد از خواندن اکثرپست های شما و همچنین مقاله بسیار کار آمد شما و تحقیق درباره دو پلن نور پردازی رامبراند و لوپ لایتینگ و نزدیکی بسیار زیاد این دو پلن به یکدیگر هنوز کلی سوال در ارتباط با این دو پلن و کاربردها و اختلافشون با هم در ذهن دارم که اگر بزرگواری کرده مقاله ای معرفی یا توضیحی در این باره به زبان ساده بفرمایید بنده رو ازسر در گمی در آوردید ( باور بفرمایید هر چه بیشتر در بارشون تحقیق میکنم و اطلاعاتم گسترده تر میشه گیج تر میشم )
پوزش بابت آف تاپیک
تا جناب محبی برسند و توضیحات جامعی رو ارائه کنند: خلاصه ای از نورپردازی های پرتره ی کلاسیک در ویکی عکاسی
جناب قابزلو: آقای احسانی پروسس خوبی روی محیط اطراف سوژه انجام دادهاند...احتمالاً همانطور که باید، صورت سوژه را از پروسس مستثنی کردهاند. در پرترههای محیطی تنظیم کنتراست و تونالیته سوژه و محیط اطرافش دوراه مختلف را میروند. ضمن اینکه شما احتمالاً با فایل اولیه زیاد ور رفتهاید، چون همان پروسس اولیه شما نیز کنتراست بدی را به صورت سوژه تحمیل کرده است.
در مورد پلنهای نورپردازی...نورپردازی رامبراند معمولاً فقط با حداکثر کنتراست انجام میشود...اجرای سختی دارد...و برای پرترهای که اکسپرشن و فضای رمانتیک خاصی در آن باشد کار میکند.
لوپلایتینگ اما یک نورپردازی همه منظوره است که با تمام افراد کار میکند و با کنتراستهای بسیار متنوعی نیز قابل اجراست. اشتباه بسیار متداول در این نورپردازی ورود نور از قسمت فراخ سوژهاست (خدای من...باید در ویکی تصحیح شوند! خیلی بد ترجمه شدهاند) و به علت مرز نامشخص صورت و همچنین اتصال چانه و گردن، صورت - معمولاً غیر لاغر - ما ایرانیها را چاقتر نمایش میدهد.
در پستهای ابتدایی این تاپیک که مربوط به سال 2005 بوده صحبتی توسط اساتید محترم شده مبنی بر پیچیدگی های مد رنگ adobeRGB و توصیه شده بیشتر با sRGB کار بشه، حال از دوستان گرانقدر سوالی دارم
آیا با گذشت تقریبا 7 سال از اون زمان و پیشرفت و تکامل مانیتورها و یا سیستم های کدینگ آیا هنوز هم همان محدودیتها وجود داره ؟
درد من تنهايي نيست بلكه مرگ ملتي است كه گدايي را قناعت و بي عرضه گي را صبر و با تبسمي بر لب اين حماقت را حكمت خدا ميدانند
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography