صفحه 317 از 755 نخستنخست ... 217 267 307 313 314 315 316 317 318 319 320 321 327 367 417 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,161 تا 3,170 , از مجموع 7544
Like Tree81983تشکر

موضوع: پرتره Portrait

  1. #3161
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض


    لطفا اساتید و بزرگان اشکالات گوش زد کنند
    یک اسنوت سمت راست
    یک اکتا باکس سمت چپ
    یک نور هم به فون پشت
    سوالم اینه که برای نور پردازی چکار میکردم تا کیفیت کار بالا برود
    اگه نور اسنوت را فقط به مو ها میتاباندم و یک رفلکتور سمت راست میگذاشتم بهتر بود یا نه؟
    کلا با همین پوز چه روش دیگری برای نور پردازی ارجحیت داره؟
    mehdiafshar تشکر می‌کند.

  2. #3162
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها

    لطفا اساتید و بزرگان اشکالات گوش زد کنند
    یک اسنوت سمت راست
    یک اکتا باکس سمت چپ
    یک نور هم به فون پشت
    سوالم اینه که برای نور پردازی چکار میکردم تا کیفیت کار بالا برود
    اگه نور اسنوت را فقط به مو ها میتاباندم و یک رفلکتور سمت راست میگذاشتم بهتر بود یا نه؟

    کلا با همین پوز چه روش دیگری برای نور پردازی ارجحیت داره؟
    جدا از مسائل نورپردازی ادیت پوست به شدت تخریبیه و بافت پوست کاملا از بین رفته
    infinity، masoudrejae، Anoosh-Em و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  3. #3163
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    کلا با همین پوز چه روش دیگری برای نور پردازی ارجحیت داره؟
    ارجح نظر عکاس است. باید نظرتان را با نور پردازی بیان کنید. توصیه میکنم در مورد نحوه قرار گیری بدن نسبت به امتداد نور اصلی تحقیق کنید.
    masoudrejae، Rouzbeh Ehsani، zarfam و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  4. #3164
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    انقدر صورت اديت شده كه اثرات نورپردازي روهم از بين برده بعنوان مثال بر روي پيشاني سايه اي بوجود آمده ولي امتداد اين سايه بر روي صورت اديت شده.
    اگر ارتفاع نور اصليتون كمي بالاتر بود بهتر بود در اون موقع به يك نورپردازي Loop lighting خوب در سوژه دست پيدا ميكرديد .
    واما نوري كه با اسنوت بعنوان نور حاشيه اي وجود داره اولين ايرادش استفاده از اسنوت است. اسنوت يك نور لكه اي با كنتراست توليد ميكنه كه براي اين نورپردازي مناسب نيست
    چون نور حاشيه اي از كنار وپشت سر به سوژه ميتابه كلاهي كه از پشت شونه هاي سوژه اومده بيرون جلوي نور رو گرفته .
    اين نور حاشيه اي خيلي وارد صورت شده و در بدترين جا قطع شده كه برجستگي استخوان كنار چشم رو خيلي بد نمايان كرده در ضمن خيلي اور اكسپوزاست

    موفق باشيد.
    masoudrejae، Rouzbeh Ehsani، M.Nouri و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مجید صادقی

  5. #3165
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض

    گاهی ممکنه تعمدا بافت پوست در پروسس از بین برده بشه. در مواردی خاص. آن هم در ژانر گلامور که طبیعتا شامل حال یک «آقا» نمیشه. این روتوش برای یک «مرد» با تعاریف و خصوصیات مردانه، از «زیاد» هم زیادتر است.
    البته اگر در تعریف مردانگی بگنجد اصلاح ابرو و مش مو و اپیلاسیون گونه(کما اینکه مواردی در برخی جوامع(!) مشاهده شده) آنگاه این حد روتوش پوست می‌تواند توجیه‌پذیر باشد.
    Arash، Amir Mohebi، A_Maddah و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  6. #3166
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    سلام

    در مورد پرتره 3156:

    به غیر از مواردی که دوستان تدکر دادند.

    اصلاً نباید نوری از پشت به صورت سوژه بتابد (چه رسد به این که کلاه مانعش شود) این اسمش نشت نور از پشت است.
    اسنوت هم برای این نوع نورپردازی هیچ اشکالی ندارد (به شرط این که جای درستش...یعنی موها...را فقط روشن کرده باشد)
    زاویه نور بیش از حد بالاست و بک مقدار زیادی هم از مرکز منحرف است.

    توصیه می‌شود اول با یک نور (ترجیحاً چتر...چون بسیار دقیق است) تمرین بفرمائید بعد از تسلط به نورپردازی...کم‌کم و یکی‌یکی نورها را اضافه کنید.
    Daruosha، Amin Zarif، siamak1681 و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  7. #3167
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها

    لطفا اساتید و بزرگان اشکالات گوش زد کنند
    یک اسنوت سمت راست
    یک اکتا باکس سمت چپ
    یک نور هم به فون پشت
    سوالم اینه که برای نور پردازی چکار میکردم تا کیفیت کار بالا برود
    اگه نور اسنوت را فقط به مو ها میتاباندم و یک رفلکتور سمت راست میگذاشتم بهتر بود یا نه؟
    کلا با همین پوز چه روش دیگری برای نور پردازی ارجحیت داره؟
    سلام
    جسارتاً به نظرم گوشی که دیده میشه و گیجگاه اصلاً نباید به طور مجزا نوردهی می شد.
    ارادتمند

  8. #3168
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    اصلاً نباید نوری از پشت به صورت سوژه بتابد (چه رسد به این که کلاه مانعش شود)
    با سلام جناب محبي.
    نور پردازي حاشيه اي كه به اون اشاره شد از پشت وكنار سوژه از زاويه 135 درجه به سوژه تابيده ميشه و قسمتهاي از كنار صورت را هم روشن ميكنه.
    كتاب نور پردازي تكچهره اثر والتر نرنبرگ/فيلم آموزشي تكنيكهاي نورپردازي پرتره Bobbi hane/ فيلم آموزشي اصول عكاسي پرتره ديجيتال Will crocket 2 /دليل من براي نوشته هام است.
    این اسمش نشت نور از پشت است.
    نشت نور رو در عكسهاي پائين با علامت قرمز نشون دادم.
    اسنوت هم برای این نوع نورپردازی هیچ اشکالی ندارد (به شرط این که جای درستش...یعنی موها...را فقط روشن کرده باشد)
    اگه قرار باشه فقط مقداري از موها رو روشن كنه حرف شما كاملا درسته ولي نور حاشيه اي طبق عكس زير عمل ميكنه بنابراين اسنوت ها نميتوانند موديفاير مناسبي باشند.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده    
    mreza1001، masoudrejae و morteza khademy تشکر می‌کنند.
    مجید صادقی

  9. #3169
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    آقای صادقی

    من در هیچ الگوی نورپردازی ندیده‌ام که وقتی سوژه روبه دوربین است (تمام‌رخ) نوری از پشت صورت سوژه را روشن کند.

    نمیدانم منظورتان از نورپردازی حاشیه‌ای چیست...اگر منظور Rim Lighting باشد (که بنده احتمال میدهم چنین باشد)...در این روش نوری از پشت به صورت سوژه نمی‌تاید (تنها حاشیه و لبه سوژه را روشن می‌کند).

    بسیار بعید میدانم مطلب اشتباهی در یک کتاب نورپردازی درج شده باشد (بیش‌تر احتمال ترجمه داغون یا برداشت غلط شما از کتاب را می‌دهم) اما اگر هم چنین باشد خیلی عجیب نیست و خیلی‌ آدم‌های مهم در مورد نورپردازی جفنگیات دارند (منظورم البته آن کتاب و نویسنده نیست) اینجا را ببینید که کن در مورد نورپردازی پروانه‌ای چه گفته. منظور من این است که نورپردازی استودیو چیزی نیست که امیر محبی بتواند اختراع خاصی در آن بکند چون اصولش را هزار نفر گفته‌اند.
    Daruosha، reza_Bahman، yaghoobi و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  10. #3170
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    آقای مسعود رجائی (اگر درست اسم فارسیتون رو از روی آی دی استخراج کرده باشم) به عکس های پست 3172 که آقای صادقی قرارداده اند توجه کنید. دقیقاً منظورم از موقعیت بدن همین است. به وضعیت شانه های مدل دقت کنید.

    البته من با آقای صادقی موافق نیستم که دایره قرمز نشت نور است. نورخوردگی دایره قرمز در اثر موقعیت اشتباه سوژه به وجود آمده است. در واقع نوک بینی در مسیر نور قرار گرفته و نور خورده است. نشت نور بیشتر و تا جایی که من می دانم در مرز ها اتفاق می افتد. مثلاً نور بالای سر وقتی پیشانی را روشن کند روی پیشانی نشت کرده است. الگوهای نور پردازی کلاسیک که مشخص هستند. باید تعیین کنیم که آیا قرار است یا قرار بوده از یکی از این الگو ها پیروی بشود؟ در این صورت چنین نوری از پشت نداریم. اما این الگو ها وحی منزل نیستند که به جز آنها نتوانیم نور پردازی دیگری ارائه دهیم یا در آنها دخل و تصرفی کنیم. .همانطور که اگر به عقب بروید در یکی از پست ها یک عکس ضدنور همراه با پاشش نور توی لنز قرار داده ام. باید ببینیم آیا در حال تمرین یک الگوی خاص هستیم و یا خیر.

    اما عدم استفاده از اسنوت در نور فلان و بهمان هم صرفاً می تواند یک نظر شخصی باشد. همانطور که مستحضر هستید در کتاب نورپردازی تک چهره ارتفاع نور ها هم به دقت ذکر شده است که با توجه به شرایط مختلف انتخاب خواهد شد و اثرات مختلفی هم خواهد گذاشت اما روی این مثال فکر نمی کنم ملاک کار باشد.
    masoudrejae، ssobhdel، 7777 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •