نخیرخروجی تصاویر تفاوتی نداره. اگه RAW عکس بگیری که ابدن تفاوتی نخواهد داشت.
قیمت نمی دونم در بخش قیمت ها سوال کن. به نظر من در این مرحله ببین بین 28-135 و 18-135 کدام ارزانتره همونو بخر. اولی EF و در نتیجه اص و قس دارتر از دومیه که EFS هست ولی اولی قدیمیتره و جایی خوندم با وجودیکه USM هستش فوکوسش سریعتر از 18-135 نیس.
ویگن سرکیسیان
--------------------------------------
Canon EOS 7D, Canon EF-S 15-85
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
رطب خورده کی منع رطب کند
اقای سرکیسیان شما 15-85 داری بعد به ایشون 28-135 پیشنهاد میدی؟
اقای محمودی شما کیفیت خیلی برات مهمه و میخوای فشن گرافی کنی بعد دنبال جنس ارزون هستی ؟اینا با هم در تناقض هست
برعکس اینی هست که میگید(چون بدنه رو باید نیگه داری ولی خوب لنزو اگه دوسش نداشتی باهاش خداحافظی میکنی)
بدنه ها می ایند و میروند ولی این لنز هست که می ماند
ولله من هرچی یادگرفتم از همین فاروم بوده. این تاپیکو ببینید:
انتخاب لنز مناسب براي پرتره
بارها در فاصله های مختلف لنز خودم (15-85) امتحان کردم و واقعن پرتره تو 55 خوب نمیشه. اینکه میگین مشتری نمیفهمه اتفاقا برعکس. مشتری عکسشو با قیافه خودش که هرروز تو آیینه میبینه مقایسه میکنه و زودتر از شما میفهمه که عکس ایراد داره. ممکنه نفهمه ایرادش کجا هستش ولی میفهمه عکس ایراد داره!
ویگن سرکیسیان
--------------------------------------
Canon EOS 7D, Canon EF-S 15-85
قبول دارم برای مدلینگ معمولا باید هزینه بالایی رو خرج کنی تا مشتری رو راضی نگه داری ولی خوب . گفتم شاید 1.5000000 صرفه جویی واسه اول کارم مناسب باشه!!
حرف حرفه ای ها اینه که لنزها باید بمانند قبول . من گفتم با یه لنز ارزون شروع میکنم و کم کم میرم رو لنزهای بهتر . دلیل حرفم این بود که تجربه کافی رو نداشتم. 18-55 (دویست هزار تومان) - با توجه به این که دوستان میگفتن با Slr-like هم میتونی کارتو پیش ببری و عکسای مدلینگ بندازی!!!!. توقعم اومد پایین گفتم اگه 18-55 خوب بود که خدارو شکر . اگه خوب نبود یه 18-200 میگیرم . فرق این تجربه هم فقط 200.000 تومانه که بازم اون لنز 18-55 رو میشه رد کنی . یعنی چیزیرو از دست ندادی. بازم در کل مرسی از همه با حرفاتون نتیجه کلی که گرفتم این بود که بدنه 60D برای کار مودلینگ معقوله. ( فرق 60D , 600D ششصد هزار تومان که وقتی آدم میخواد یه هزینه بکنه حد اقل یه چیزی بگیره که پشیمون نشه که چرا یک سری آپشن هارو از دست داده ) بازم مرسی . بسیار بسیار تشکر و قدردانی که هیچ وقت آدمای مبتدی رو تنها نمیزارین . ( از اینکه همرو ریپلی نکردم گفتم پیغام اسپم نداده باشم . در کل از همه تشکر)
1 - لنزِ خوب میماند بدنه ها زود تر عوض می شوند.
2 - 55-18 را توصیه نمی کنم.
3- هر دو بدنه را پیش از خرید در دست بگیر . کیفیت عکسشون تفاوتی نمیکنه. جنس بدنه ، سایز بدنه و یک سری امکاناتی که ممکنه به درد شما بخوره ممکنه هم نخوره و همان موردی که گفتم.
ولله چون ایشون دنبال لنز ارزونتری بود 15-85 رو چون از مرز 1.750 گذشته (و دیگه نمیرزه با این قیمت) پیشنهاد ندادم به این خیال که 135-28 زیر یه تومن هست ولی دیروز سوال کردم دیدم 28-135 شده 1.400 و 18-135 شده 1.0 تومن و برق سه فاز ازم پرید
با این قیمتا واقن آدم نمیدونه چه پیشنهادی بده.
ویگن سرکیسیان
--------------------------------------
Canon EOS 7D, Canon EF-S 15-85
سلام
بنظر دوستان با اومدن دوربین های جدید فول فریم مثل 5D III و 6D خرید دوربین 5D II برای استودیو عقلانی بنظر می رسه؟
ریویو های اینها رو کاملا مطالعه کردم ولی می خوام نظر کسانیکه از هر دو استفاده کردن رو بدونم.
نظر خودم اینه که پولم رو بیشتر روی لنز هزینه کنم و خیلی وارد بازی این آمار ها نشم.
راستی شاید مهمترین مزیتی که برای دوربین های 5DIII و 6D نسبت به 5DII قائل می شن نویز کم تو ایزوهای بالای 6400 هستش.
آیا اصولا ایزوی بالاتر از 6400 برای یک عکاس پرتره بکار میاد؟ منظورم محیط خارج از استودیو هستش. باغ ...
ویرایش توسط mojtaba79 : Wednesday 26 December 2012 در ساعت 15:37
اگه مسئله مادی در میون نباشه و به عنوان عامل تعیین کننده بهش نگاه نکرد، دوربین جدیدتری مثل 5d mk iii مسلما راحتی دقت و هر مورد مثبتی رو که فکر کنید رو داره و حتما دوربین مناسب تریه، اما اگه بودجه محدود باشه 5دی مارک 2 به اندازه کافی خوب خواهد بود و نتیجه نهایی در صورت عکاسی با فرمت RAW در آتلیه از نظر کیفی تفاوت محسوسی با دوربین جدیدتر نخواهد داشت، دوربین 6دی هم اگه به فرستنده وایرلسش نیاز دارید (که آیتم خوبیه) میتونید بهش فکر کنید وگرنه از نظر کیفیت عکس در آتلیه و راحتی تفاوت چشمگیری با مارک2 نخواهد داشت.
بهرنگ میرصادقی