من واقعا متوجه نشدم
میشه بیشتر توضیح بدید؟؟
من واقعا متوجه نشدم
میشه بیشتر توضیح بدید؟؟
Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP
خوب این بستگی به دوربین داره. من در مورد دوربین شما نمیدونم ولی در دی300 تا 9 شات میشه براکتینگ خودکار انجام داد (3 - 5 - 7 یا 9 شات) و البته فاصله یا تفاوت میان نوردهی هر شات هم قابل تنظیم است. به نظرم اگر دوربین شما فقط تا 3 شات براکتینگ خودکار انجام میدهد راهش این است که برای شاتهای بیشتر به سرعت از exposure compensation استفاده کنید . استفاده از EV به نظرم شیوه بدی نیست و از تنظیم دستی دیافراگم یا سرعت بهتر به نظر میاد. البته این نظر من و شیوه ای است که من عادت کردم شاید یک نفر دیگر با تنظیم دیگری راحت تر باشد.سوال من اینه که چطور به این دوربین بفهمونم در مد اتوبراکتینگ بیشتر از 3 شات با نور سنجی های مختلف بگیره
در تکمیل توضیحات جناب غفاری عزیز و جواب سوالتون...
دوربینتون مثلا از مثبت 3 تا منفی 3 میتونه دامنه نوردهیش باشه
و بین هر استاپ نوری، مثل مثبت 2 تا مثبت 3 به چهار قسمت تقسیم میشه(که با خطهای مدرج مشخص میشن، مثلهای درجه بندیهای خطکش های معمولی)
بعد حالا همون براکتینگ رو استفاده کنید بار اول از کمترین اختلاف بازه ها(مثلا نوردهی عکس اول صفر باشد، عکس دوم 0.25- و عکس سوم 0.25+) شروع کنید و در آخر به بیشترین بازه (مثلا نوردهی عکس اول صفر، عکس دوم 3- و عکس سوم 3+) برسید
حالا از تمامی دامنه های نوردهی بین 3+ تا 3- عکس دارید
فقط یک نکته اینکه چون در تمامی مراحل فوق عکس با نوردهی صفر اتفاق می افتد باعث پدیده افزونگی خواهید شد.
شاد باشید.........
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
همانطور كه بهزاد گفتند به دوربينهاي مبدا و مقصد بستگي دارد.میخواستم ببینم برای مثال یه عکسی که تو کامپیوتر داریم و میخوایم تو یه دوربین دیجیتال ببینیمش، چطوری باید عمل کنیم؟
چند نكته رو در تستي كه كردم ميتوان در نظر داشت. عكسها مربوط به دوربينها فوجي s100 كنون هاي 60D , sx230 و پاناسونيك GF1 و نتيجه روي دوربين هاي فوجي s100fs و پاناسونيك GF1 تست شده.
اول اينكه عكسها تنها در پوشه ساخته شده توسط خود دوربينها يا دايركتوري ساير دوربينها ( اين اسامي الگوهاي خاصي دارند ) ديده ميشوند و نه پوشه اي كه ما با نام دلخواه بسازيم . عكسهاي خود دوربين در مسير ديگر يا در پوشه به نام new folder يا ... و حتي اگر در جاي خود در فولدر تو در تو ذخيره شوند ديده نميشوند.
بعضي دوربينها به تغيير نام حساسند و با كوچكترين خروجي از الگوي نام عكس خود را هم نشان نميدهند مثل GF1 اما فوجي اين حساسيت را نداشت.
اگر موردهاي بالا رعايت شود بسته به دوربين ممكن است عكس دوربين ديگر نمايش داده شود يا نشود.
gf سمپلهاي اون تا را نشان ميداد و حتي زوم ميكرد اما نمونه هاي مربوط به 60D رو فقط به صورت thumb نمايش ميداد
فوجي هم تنها ميتوانست سمپل GF1 رو پخش كنه و تصاوير اورجينال كنونها رو پخش نكرد.
متا ديتاي عكسها رو پاك كردم ، در ابعاد رزولوشن 18 مگاپيكسل پاناسونيك و فوجي نتونستند فايل 60D رو پخش كند اما تنها فوجي تونست در ابعاد 3000 در 2000 (ريسايز ) عكس 60D را پخش و حتي اديت كند.
فوجي كه ابعاد 1:1 و 16:9 رو نداره ميتونست عكسهاي اين نسبتي پاناسونيك رو هم پخش كنه.
خلاصه همه بحثهاي بالا : دوربيني كه داريد رو يك عكس با هاش بگيريد. دو نمونه عكس اصلي و اديت شده ( با حذف متا ديتا ) را در همان پوشه اي كه عكس خود دوربين ذخيره شده كپي كنيد معلوم ميشود رفتار دوربينتون نسبت به عكسهاي آن دوربين ديگر چگونه است. سعي كنيد عكسهاي دوربين غريبه رو با رزولوشن كمتر از 10 بگيريد.
اگر هم عكس مربوط به دوربين خاصي نيست، فرمت آن را به jpg تبديل كنيد و نامي همرديف عكسهاي دوربين خودتان برايش انتخاب كنيد - مثلا اگر نام فايلهاي دوربينتون به اين صورت است IMG_0018.JPG شما به جاي 8 عدد 7 قرار دهيد دقت كنيد افزودن حروف و كم و زياد كردن تعداد ارقام ممكن است به عدم پخش عكس منجر شود - و در همان پوشه عكسهاي دوربينتان كپي اش كنيد.
ویرایش توسط شاهین اکبری : Wednesday 21 September 2011 در ساعت 18:53
FD master
سلام
یک سوال خیلی ابتدایی دارم ولی جوابش برام مهمه
در مد عکاسی تکی و پیاپی با فرض اینکه قصد گرفتن یک عکس داشته باشیم چه تفاوتی باهم دارند؟
d5100+18-105 nikon+sb800+190xprob+804rc2
باز محمد جان يقينا بستگي به دوربينش داره.
در دوربيني كه من دارم ، مدت زمان آماده شدن براي عكس بعدي فرق ميكند اگر روي مد برست باشد ديرتر براي عكس بعد آماده ميشود.
در تنظيمات شما براي نوع بازبيني كوتاه پس از كپچر عكس هم احيانا تاثير ميگذاره
گاهي اوقات براي كاهش اثر لرزش دست انگشت را تا اتمام عكس روي شاتر نگه ميداريم اين در مد برست موجب گرفتن عكس اضافي و صرف مقداري شارژ ميشود
نكته ديگر در رابطه با اتو فوكوس است كه ممكن است در برخي حالات برست مد بعد از فوكوس اول قفل شود.
اينها مواردي بود كه به نظر من رسيد .
FD master
سلام
شاهین جان توضیحات کاملی داد
مد تکی رو معمولا برای جاهایی استفاده میشه که یا دوربین رو سه پایه ست یا بطور کلی امکان خراب شدن عکس کمه، مثلا وقتی میخواهیم عکاسی نجوم انجام بدیم و 20 شات رو سرهم کنیم
اما مد پیاپی برای مواقعی استفاده میشود که میخواهیم صحنه را ازدست ندهیم و صحنه اهمیت داشته باشد، مثل عکسهای عروسی
یک صحنه جالب رو از دست بدید یا ......(بنده خدایی را میشناسم تو کرمان میشناسم (به اسم مظفر طاهری) شهرتش بخاطر پرتره هاش هستش، این بنده خدا مواقعی که از سوژه هاش عکس میگیره مد رو روی پیاپی میذاره ... مبادا چشم سوژه بسته بشه، یا بهترین عکس رو از توشون در میاره)
حالا باز از لحاظ فوکوس (AI Focus, AI Servo) در مدهای فوق بعضی گزینه ها ممکن است غیر فعال شوند
شاد باشید.........
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali