صفحه 260 از 735 نخستنخست ... 160 210 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 310 360 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,591 تا 2,600 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #2591
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    4501
    تشکر کرده
    2643

    پیش فرض

    اينطوري ميتونه موثر باشه:

    در لنزهاي با كنتراست بالا تصوير بهتري به دست مي آوريم، اما همين كنتراست بالا باعث ميشود كه در نور سنجي صحيح قسمتهاي تاريك كمتر از يك لنز با كنتراست پايين نور ببينند. همين كم نور ديدن باعث ميشود در اين لنزها (كنتراست بالا) در قسمتهاي تاريك نويز بيشتري مشاهده شود.
    در لنزهاي كنتراست پايين قسمتهاي تاريك عملا روشن تر از لنزهاي كنتراست بالا ثبت ميشوند. يعني سيگنال به نويز بالاتري دارند. (نويزشان كمتر است)


  2. #2592
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    مطلبی که می‌فرمایید بر فرض صحیح بودن بعید است که تفاوت فاحشی در نویز تصویر داشته باشد.

    منتظر نظر دیگر دوستان هستم.
    .

  3. #2593
    كاربر همراه AliShamshirian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بجنورد ـ عسلویه
    نوشته ها
    108
    تشکر شده
    452
    تشکر کرده
    493

    پیش فرض

    سلام.
    در ایجاد پدیده‌ای که در عرف به عنوان نویز شناخته می‌شود، فقط و فقط بدنه مقصر است، و لاغیر.

  4. #2594
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    مرسي آقاي آيدين چه مطلب جالبي اشاره كردي.

    كاملا درسته لنزهايي با كنتراست پايين مناطق مشكي را بور ميكنند و در شرايط عكس‌برداري مساوي اثر نويز بيشتر ديده ميشود.

    من اين موضوع رو حتي با دولنز يكسان روي يك بدنه تست كرده ام ( دو لنز يكسان 200 اف 4 كنون كه يكي خوب سرويس نشده بود )
    كنتراست پايين‌تري رو در مناطق تيره از يك نسخه ديدم كه ميتونست در ايزوي يكسان به نويز ببيشتر تعبير شود. البته اين شايد جواب سوال مطرح شده نباشد.
    aidin594 تشکر می‌کند.

  5. #2595
    كاربر همراه pedram555 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    eldorado
    نوشته ها
    174
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    54

    پیش فرض

    سلام
    آیا سایتی را میشناسید که در آن عکس به همراه پلان عکس برداری نمایش داده شده باشه ؟ ( منظورم بیشتر در حالت استفاده از فلاش هست )
    با تشکر

  6. #2596
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pedram555 نمایش پست ها
    سلام
    آیا سایتی را میشناسید که در آن عکس به همراه پلان عکس برداری نمایش داده شده باشه ؟ ( منظورم بیشتر در حالت استفاده از فلاش هست )
    با تشکر
    strobox.com

  7. #2597
    كاربر فعال MehdiM آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    كرج
    نوشته ها
    521
    تشکر شده
    2593
    تشکر کرده
    2211

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pedram555 نمایش پست ها
    سلام
    آیا سایتی را میشناسید که در آن عکس به همراه پلان عکس برداری نمایش داده شده باشه ؟ ( منظورم بیشتر در حالت استفاده از فلاش هست )
    با تشکر
    اينجا چند نمونه هست+ نرم افزاري آنلاين كه بشه با اون اين دياگرام ها رو براي عكسهاي خودتون نمايش داد.
    کد:
    http://www.lightingdiagrams.com/strobox
    کد:
    http://www.lightingdiagrams.com/Creator
    کد:
    http://www.davidjameswilliams.com/photography-tutorials/friday-freebie-10-example-studio-lighting-setups-with-photos/
    با كلمه كليدي lighting diagram صفحه هاي زيادي رو مي تونيد پيدا كنيد.
    ME، H.Nazari، Rouzbeh Ehsani و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ______________________
    مهدی منصوريان
    Panasonic Lumix DMC-FZ18

  8. #2598
    كاربر همراه hkhaghani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    نوشته ها
    340
    تشکر شده
    842
    تشکر کرده
    3838

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HERIS نمایش پست ها
    سلام
    در دوربینهای کامپت مثل سری s4000 فوجی فیلم ضریبی که فاصله کانونی میخوره چنده
    مثلا به فرض زده 24-700
    آیا ضریبی به این می خوره یا کلا سیستمش با اس ال آر ها فرق میکنه؟
    منظور شما احتمالا همان کراپ فاکتور هست که در مورد دوربین شما 5.58 هستش و این عدد را از تقسیم فاصله کانونی دوربین 35 میلی متر به فاصله کانونی واقعی لنز دوربین شما بدست می آید که یعنی : 4.3/24 = 5.58 یا فاصله انتهایی لنز یعنی : 129/720 = 5.85 این عدد را از طریق نسبت مساحت سنسور دوربین به اندازه سنسور دوربین های فول فریم یا همان 35 میلی متری نیز قابل محاسبه است.
    ولی با توجه به اینکه روی لنز های فوجی نوع لایک هر دو نوع اندازه گذاری نوشته شده شما ملاک را همان 24-720 در نظر بگیرید تا در مقایسه ها دچار اشتباه نشوید که در اینصورت دیگر نیازی به کراپ فاکتور و ضرب و تقسیم نخواهید داشت.
    برای دوربین های کراپ دار slr نیکون این عدد 1.5 است و برای کانون این عدد 1.6 میباشد.
    موفق باشید.
    حمید رضا خاقانی

  9. #2599
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hkhaghani نمایش پست ها
    منظور شما احتمالا همان کراپ فاکتور هست که در مورد دوربین شما 5.58 هستش و این عدد را از تقسیم فاصله کانونی دوربین 35 میلی متر به فاصله کانونی واقعی لنز دوربین شما بدست می آید که یعنی : 4.3/24 = 5.58 یا فاصله انتهایی لنز یعنی : 129/720 = 5.85 این عدد را از طریق نسبت مساحت سنسور دوربین به اندازه سنسور دوربین های فول فریم یا همان 35 میلی متری نیز قابل محاسبه است.
    ولی با توجه به اینکه روی لنز های فوجی نوع لایک هر دو نوع اندازه گذاری نوشته شده شما ملاک را همان 24-720 در نظر بگیرید تا در مقایسه ها دچار اشتباه نشوید که در اینصورت دیگر نیازی به کراپ فاکتور و ضرب و تقسیم نخواهید داشت.
    برای دوربین های کراپ دار slr نیکون این عدد 1.5 است و برای کانون این عدد 1.6 میباشد.
    موفق باشید.
    در تکمیل فرمایشات شما فکر کنم که عددی که روی لنز لایک ها نوشته میشه با احتساب ضریب کراپ
    hkhaghani تشکر می‌کند.
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  10. #2600
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    این عدد را از طریق نسبت مساحت سنسور دوربین به اندازه سنسور دوربین های فول فریم یا همان 35 میلی متری نیز قابل محاسبه است.

    کلا این جمله ای که نوشتید دو تا غلط داره، اول اینکه نسبت مساحت نیست بلکه نسبت بُعد سنسورها به همدیگر است و دوم اینکه این نسبت بر عکس چیزی است که شما فرمودید، یعنی نسبت بعد سنسور 35 میلیمتر به سنسور دیگر است.
    ویرایش توسط Amir Abdolpanah : Monday 13 February 2012 در ساعت 17:35 دلیل: تغییر کوچکتر به دیگر در جمله آخر
    morteza khademy و hkhaghani تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •