اصولا لازم نيست كاري انجام بدهيد. حساسيتهاي بوست شده با علائم متفاوت مثل Hi1 و ... و غيره قابل انتخاب هستند.
اصولا لازم نيست كاري انجام بدهيد. حساسيتهاي بوست شده با علائم متفاوت مثل Hi1 و ... و غيره قابل انتخاب هستند.
احتیاج به نرم افزار و سخت افزاری نیست ایزوی مورد بحث شما (25600) HI ISO است که در دوربین مورد نظر شما وجود دارد یعنی ایزوی دوربینی که مد نظر شماست از 100 تا 12800 است این ایزوی 25600 که می فرمائید HI ISO است که کمپانی تولید کننده ی دوربین برای مواقع اضطراری که نور محیط کم است و احتیاج به ایزوی بالاتر از 12800 دارید این امکان را قرار داده که توصیه میشود از این ایزو استفاده نشود چون نویز عکسها بسیار زیاد خواهد شد و افت شدیدی در کیفیت عکس شاهد خواهید بود ، در بعضی از دوربین های قدیمی مثل Canon EOS 5(ایزوی 50) هم وجود دارد که در دوربین های جدیدLOW ISO حذف شده و فقط HI ISO وجود دارد .
در دوربین هایی مثل دوربین های قدیمی تر نیکون و یا سونی ایزو از 200 شروع میشد که مدتی است نیکون و سونی هم در دوربین های جدیدشان شروع ایزو را به ایزوی 100 کاهش داده اند.
بی تو هر لحظه که میگذرد عمر..........مرگ است به نام زندگانی
سلام دوستان خسته نباشیدما یه مجلسی در پیش رو داریم میخاستم بدونم در عکس های دسته جمعی خطی و ردیفی
چه نکاتی را باید رعایت کرد مخصوصا فوکوس که در عکس ردیفی بعضی چهره ها از فوکوس کامل بهره نمیبرند وتار میشوند
تنظیمات فلاش هم اگر چیز خاصی هست بهم بگین روی چه حالتی تنظیم کنم چون 430EX II دارم
لنز هم تامرون 18-250 و دروبین هم 450 دی میباشد
ممنون و متشکر
Canon 450D + Tamron 18-250 + 50mm F/1.8
Canon 5D Mark II + Canon 24-105 L
Canon 430EX II
Panasonic DMC-GH2 14-140 + 20mm F/1.7 ...Coming Soon :D
سلام خدمت دوستان
چند سوال داشتم
اول اینکه فرضا اگر یه لنز 8 مم کراپدار نیکون رو روی یه دوربین فول فریم ببندیم، تصویر حاصل باز هم یه عکس 12 مم هست؟ یا یه عکس 8مم؟!!
دوم این که فرضا اگر جواب سوال بالا 12 باشه عکسی که من دارم عکسی هست که از یه جای به بعد کاملا سیاه میشه (به دلیل نرسیدن نور) یا کم کم سیاه میشه
سوال سوم هم این که لنز های فول فریم و کراپدار کنون با EF و EF-S شناخته میشن در مورد لنز های نیکون ، آیا امکان شناختن اون ها از روی اسم هست؟
و سوال چهارم اینکه در مورد لنز های بالا اگه لنز کراپدار رو روی فول فریم ببندیم آیا فرمولی هست که مگاپیکسل تصویر حاصل رو با توجه به رزولوشن سنسور بدست آورد؟
و سوال اخر که احتمالا در این تاپیک نمی گنجه
لنز زیر جزو لنز های کراپدار هست یا فول فریم؟ از کجا میشه فهمید؟
Amazon.com: Pro-Optic 8mm f/3.5 Manual Focus, Fish Eye Lens with Nikon Mount.: Camera & Photo
سپاس
Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP
8 مم فرضی که برای کراپ دار ساخته شده رو روی فول فریم ببندید تصویر همان 8 مم خواهد بود با مگاپیکسل کمتر.شما مگاپیکسل هر عکسی رو می تونید توی کامپیوتر با ضرب ابعاد پیکسلیش بدست بیارید. در مورد معنی علائم و اسامی لنز های نیکون یک تاپیک داریم بگردید پیدا میشود.
اسم لنز مورد نظرتون رو در کنار یک دوربین فول فریم در گوگل سرچ کنید. فکر کنم به جواب خواهید رسید.
ویرایش : لینک رو دیدم :
The 8mm f/3.5 Pro-Optic Fish-Eye CS lens is a breakthrough in optical design producing the first affordable fish-eye lens designed for digital SLRs that have APS-sized sensors
برای کراپدار است.
در نیکون لنز های DX مربوط به دوربین های کراپدار هست و لنز های FX لنز های فول فریم
ولی مونت ها یکیه و به نمامی slr های نیکون میخوره
سلام
اگر موافق باشید من جسارت کرده و یک سوال را در حد امکان پاسخ دهم.
برای درک بهتر موضوع پیشنهاد من شکل ساده این موضوع است به همین دلیل لنز فرضی طراحی شده برای دوربین های کراپدار کانن میتواند موضوع صحبت باشد. لنز فرضی 22-10
اگر این لنز روی دوربین کراپدار گذاشته وثبتی انجام شود ثبت ها همگی در محدوده فوکال لنت واقعی 22-10 ثبت شده و زاویه برداشت معادلی از 35.2-16 به معیار فول فریم خواهد بود یعنی فوکال لنت در کراپ سنسور ضرب شده و تعریف زاویه برداشت خواهد بود ولی در حقیقت فوکال لنت 10 در این لنز به معنای واقعی 10 خواهد بود.
اگر همین لنز را بتوانیم روی دوربین فول فریم بسته و ثبتی انجام دهیم مجددا با فوکال لنت 22-10 واقعی در زاویه برداشت معادلی از 35.2-16 به معیار فول فریم ثبت هایمان را انجام خواهیم داد با این تفاوت که چون دایره خروجی این لنز مناسب ابعاد سنسورهای کراپ است تصویر دچار وین یت شدید خواهد شد که به تدریج به خارج از مرکز تصویری نخواهید داشت.
برداشت 2: لنز فرضی فول فریم 22-10 روی فول فریم با فوکال لنت واقعی در محدوده 22-10 ثبت هایی با FOV های معادل همین فوکال ثبت خواهد نمود. اگر همین لنز را روی دوربین های کراپ 1.6 کانن ببندید اگر چه فوکال لنت کماکان در محدوده 22-10 متغیر خواهد شد ولی به دلیل آنکه سنسور کراپ فقط قسمتی از تصویر زد شده از لنز که مناسب سنسور فول فریم هست را کراپ کرده زاویه برداشت معادلی از فوکال لنت 35.2-16 خواهد شد.
من سعی کردم خیلی ساده به این موضوع نگاه کنم دوستان خوب دیگر راهنمایی لازم را خواهند کرد تقریبا هر دوره یک سال یک بار این سوال پرسیده میشود قبلا هم در این خصوص صحبت هایی شده سایت عکاسی هم مطالبی در این خصوص دارد
کد:http://www.bobatkins.com/photography/tutorials/crop_sensor_cameras_and_lenses.html
شب خوش
عذر میخوام من این متن رو در واقع اشتباه نوشتم.8 مم فرضی که برای کراپ دار ساخته شده رو روی فول فریم ببندید تصویر همان 8 مم خواهد بود با مگاپیکسل کمتر.شما مگاپیکسل هر عکسی رو می تونید توی کامپیوتر با ضرب ابعاد پیکسلیش بدست بیارید. در مورد معنی علائم و اسامی لنز های نیکون یک تاپیک داریم بگردید پیدا میشود.
اگر کراپ دور عکس رو در نظر بگیریم همان 12 مم را خواهید داشت. اما با توجه به این که گفتید تمام دور عکس شما سیاه است شبیه به همان 12 مم می شود. من اینو درست متوجه نشدم منظور شما این بود که منظره عکاسیتون اینجوریه یا منظورتون همون دایره سیاه به دلیل کوچک بودن دایره تصویره.
سلام دوستان برای شروع به عکاسی برای یه اماتور چه کتاب یا مرجعی رو پیشنهاد میکنید . در ضمن با چه نرم افزاری میتونم زیر عکسام اسمم رو طراحی و قرار بدم .