صفحه 333 از 735 نخستنخست ... 233 283 323 329 330 331 332 333 334 335 336 337 343 383 433 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,321 تا 3,330 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #3321
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22254
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    اگر یک لنز ثابت را روی دو عدد دوربین یکی فول فریم و دیگری کراپدار ببندیم (مثلا 50) در یک دیافراگم ثابت مثل 1.8 عمق میدان کدام کمتر هست؟یا عمق میدان تغییر نمیکند؟
    (چون سنسور اش کوچکتر هست باید عمق میدان بیشتر شود ولی باز ضریب کراپ که رو لنز اعمال میشود باعث میشود تله لنز بیشتر شود که باید عمق میدان کمتر شود)
    در صورتي كه در هردو سنسور يك كادر را ببنديد عمق ميدان سنسور بزرگتر كمتر خواهد بود كه اين موضوع به صورت مستقيم به اندازه سنسور مربوط نميشود بلكه فاصله سطح سنسور تا سوزه مهم است.
    masoudrejae، D.Daneshmand و mohammad-reza تشکر می‌کنند.

  2. #3322
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    اگر یک لنز ثابت را روی دو عدد دوربین یکی فول فریم و دیگری کراپدار ببندیم (مثلا 50) در یک دیافراگم ثابت مثل 1.8 عمق میدان کدام کمتر هست؟یا عمق میدان تغییر نمیکند؟
    (چون سنسور اش کوچکتر هست باید عمق میدان بیشتر شود ولی باز ضریب کراپ که رو لنز اعمال میشود باعث میشود تله لنز بیشتر شود که باید عمق میدان کمتر شود)
    یک لنز فیکس بر روی دوربین های کراپ دار عمق میدان کمتری خواهد داد. جواب های اینچنینی رو می توانید در این لینک جستجو کنید. پاسخی که جناب شهبازی به شما داده اند، جواب شما نیست اما گزاره درستی است.
    masoudrejae، D.Daneshmand، iman kh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  3. #3323
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2012
    نوشته ها
    6
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض

    با سلام.
    چند تا سوال ابتدایی داشتم. دیگه ببخشید اطلاعاتم خیلی کمه.
    در مورد عمق میدان لنزها / وقتی که روی سوژه ای فوکوس شده در برخی از عکسا پشت سوژه و جلوی سوژه خیلی بلور هستن (بیشتر از حد نرمال)
    آیا این نوع لنز ها عمق میدان کمتری دارن ؟
    مثلاً لنز 18-55 عمق میدان بیشتری داره یا 35-100؟؟؟ تو کدوم یکی از این لنز ها نسبت به یه سوژه ی ثابت پشت سوژه بلور بیشتری داره؟
    .
    یه سوالم در مورد زوم برخی لنزها داشتم.
    برای یه سوژه ای که فاصله ی زیادی از ما داره برای زوم روی سوژه از چه نوع لنزهایی میشه استفاده کرد؟ (لنزهایی که تو حیات وحش استفاده می شن منظورم نیستا-یه حد نرمال)
    و آیا برای عکاسی از همچین سوژه هایی دوربین اولترا زوم رو پیشنهاد می کنین یا دوربینی حرفه ای (با همون لنزی که تو پک عرضه می شه(18-55))

  4. #3324
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pulsar نمایش پست ها
    با سلام.
    چند تا سوال ابتدایی داشتم. دیگه ببخشید اطلاعاتم خیلی کمه.
    در مورد عمق میدان لنزها / وقتی که روی سوژه ای فوکوس شده در برخی از عکسا پشت سوژه و جلوی سوژه خیلی بلور هستن (بیشتر از حد نرمال)
    آیا این نوع لنز ها عمق میدان کمتری دارن ؟
    مثلاً لنز 18-55 عمق میدان بیشتری داره یا 35-100؟؟؟ تو کدوم یکی از این لنز ها نسبت به یه سوژه ی ثابت پشت سوژه بلور بیشتری داره؟
    .
    یه سوالم در مورد زوم برخی لنزها داشتم.
    برای یه سوژه ای که فاصله ی زیادی از ما داره برای زوم روی سوژه از چه نوع لنزهایی میشه استفاده کرد؟ (لنزهایی که تو حیات وحش استفاده می شن منظورم نیستا-یه حد نرمال)
    و آیا برای عکاسی از همچین سوژه هایی دوربین اولترا زوم رو پیشنهاد می کنین یا دوربینی حرفه ای (با همون لنزی که تو پک عرضه می شه(18-55))

    عوامل موثر بر عمق میدان و عوامل موثر بر محوی پس زمینه دو چیز متفاوت هستند.

    عوامل موثر بر عمق میدان:

    1- فاصله سوژه از دوربین
    2- اندازه گشودگی دیافراگم
    3- اندازه سطح سنسور
    4- فوکال لنت لنز

    از عوامل موثر بر محوی پس زمینه، علاوه بر موارد فوق می توان به دور بودن پس زمینه از سوژه مورد نظر هم اشاره کرد.

    در مورد سوالتون در مورد نوع دوربین هم، بیشتر به مشورت خرید می ماند، و البته سوال گنگی هم هست. با ذکر مثال و یا توضیح دقیق تر جواب بهتری خواهید گرفت.
    ضمن این که همان طور که خودتون هم اشاره کردید، به نظرم بهتر است در این مورد کمی مطالعه داشته باشید، قسمت مقالات و دانشنامه این سایت، همین طور بعضی از تاپیک های همین انجمن بسیار کمک کننده خواهند بود.
    masoudrejae، Anoosh-Em، M.Meghdari و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  5. #3325
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    یاد حکایت ملا نصرالدین افتادم که سوار چهار پا میشد و چهارپایان! را میشمرد میشدند 10 تا پیاده میشد میشمرد میشدند 11 تا... ,باری
    هر چند که بارها و بارها در این مورد در فروم بحث شده ,اندازه سطح سنسور نقش(مستقیمی) در این رابطه ندارد بلکه غیر مستقیم به صورتی که دو عامل از سه عامل اصلی دیگر به نوعی از آن متاثر خواهند شد
    اگر اندازه حسگر بزرگتر باشد برای داشتن کادری مشابه(با حسگری با ابعاد کوچکتر) یا باید فاصله خود از سوژه را کمتر کنید و یا باید از فاصیه کانونی بلندتری استفاده نمایید که در هر دو حالت عمق میدان کاهش خواهد یافت
    بنابراین
    عومامل موثر بر عمق میدان (به طور مستقیم) عبارتند از:
    دیافراگم ،فاصله از سوژه ،فاصه کانونی

  6. #3326
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نتایج این سایت برای محاسبه عمق میدان:

    برای دوربین فول فریم (مورد مثال 5دی مارک2) و لنز 85مم در ƒ2 با فاصله فوکوس 10فوت:

    Subject distance 10 ft
    Depth of field
    Near limit 9.76 ft
    Far limit 10.3 ft
    Total 0.49 ft
    In front of subject 0.24 ft (49%)
    Behind subject 0.25 ft (51%)
    Hyperfocal distance 395.3 ft
    Circle of confusion 0.03 mm


    برای دوربین کراپ دار (مورد مثال 7دی) با ضریب کراپ 1.6 و لنز فرضی 53 مم در ƒ2 که با اعمال ضریب کراپ کادر یکسانی با 85 روی فول فریم دارد، با فاصله فوکوس 10فوت:

    Subject distance 10 ft
    Depth of field
    Near limit 9.61 ft
    Far limit 10.4 ft
    Total 0.81 ft
    In front of subject 0.39 ft (48%)
    Behind subject 0.42 ft (52%)
    Hyperfocal distance 242.7 ft
    Circle of confusion 0.019 mm
    masoudrejae، Anoosh-Em، M.Meghdari و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  7. #3327
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    بحث عمق میدان همیشه مشکل ایجاد می کند.

    عوامل موثر کلاسیک همیشه عبارتند از :

    1- فاصله کانونی
    2- فاصله دوربین تا سوژه
    3- میزان گشودگی روزنه دیافراگم ( آپرچر )

    اما....

    سطح سنسور هم عامل است که ما همیشه تاثیرش را میبینیم .

    اما برای اینکه بهتر و منطقی تر به نتیجه برسید کافی است.

    یک عکس را با یک آپرچر خاض مثلا اف 2 از یک سوژه ثابت بگیرید.

    بعد آن عکس را به اندازه سنسور کوچک ترتان کراپ کنید.

    آیا عمق میدان تغییری خواهد کرد؟

    پاسخ به این سوال مشکل را برطرف خواهد کرد.

    استفاده از لنز های متفاوت و آپرچر ها و فواصل کانونی و فواصل متفاوت سوژه از دوربین باعث بر هم ریختن این معادله خواهد شد که به معنای تغییر یکی از سه عامل اول است.

    اما...

    یقینا ما به عینه تاثیر سایز سنسور را دیده ایم و میبینیم....
    Saeed.gh.sh، Saadat، Amir Abdolpanah و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  8. #3328
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2012
    نوشته ها
    6
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض

    تشکر از دوستان بابت راهنمایی ...

  9. #3329
    كاربر همراه Digital Lover آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    475
    تشکر شده
    2659
    تشکر کرده
    3072

    پیش فرض

    سلام

    جایی خوندم که لنزهای تیلت شیفت razor sharp هستند...این به معنی اینه که خروجی خیلی شارپی دارند؟ اگه آره چه ویژگی این تیلت شیفت بودن داره که باعث
    شارپ بودن زیادش میشه؟ مربوط به ساختمان عدسی ها و خود لنز هست یا اینکه کلا لنزهای تیلت شیفت رو با عدسی های با کیفیت درست میکنند؟

    سپاس
    حمید هستم
    عکسهام
    Goldtag.net
    Instagram: Hamid_nia_1987

  10. #3330
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    دایره تصویر بزرگتر از لنزهای معمول.

    البته کافیست تا از قابلیت تیلت-شیفت استفاده کنید تا اثری از کیفیت نماند!
    Kaveh Ghobadi، mreza1001 و Digital Lover تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •