صفحه 549 از 735 نخستنخست ... 49 449 499 539 545 546 547 548 549 550 551 552 553 559 599 649 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 5,481 تا 5,490 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #5481
    كاربر آشنا FaLah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2012
    محل سکونت
    Karaj & Gilan
    نوشته ها
    95
    تشکر شده
    311
    تشکر کرده
    336

    پیش فرض

    عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان گرامی
    در دوربین های دیجیتال 2 نوع شاتر وجود دارد مکانیکی و الکترونیکی
    چه تفاوت فنی بین این دو نوع وجود دارد و تاثیرات هر کدام به چه شکل است اصلا چرا از دو نوع شاتر استفاده میشود ؟
    در رابطه با این سوال تحقیقاتی انجام دادم اما به پاسخ دقیقی نرسیدم
    پیشاپیش سپاسگذارم .
    زندگی خواب است و عشق رویای آن

  2. #5482
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22255
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farshad.s نمایش پست ها
    البته که همه چیز دینامیک رنج نیست٬ بنده هم عرض کردم این دو دوربین قابل مقایسه با یکدیگر نیستن از نظر کلاس کاری.بیشتر میخواستم بدونم چرا در canon این عدد افزایش پیدا نکرده و آیا این مقدار اونقدر محسوس است که بین انتخاب دو بدنه هم رده مثل D610 و 6D بتواند کاربر را به سمت انتخاب نیکون سوق بدهد؟!
    به نظرم همه چیز بستگی به نوع استفاده دارد من شخصا دینامیک رنج بالا را دوست دارم و دستم را ویرایش بازتر میگذارد و بعد از چند سال کار کردن با دوربین های نیکون و عادت به دینامیک رنج این دوربین ها الان برایم سخت است که به دوربین های کنون که دارای دینامیک رنج کمتری هستن کوچ کنم!
    farshad.s تشکر می‌کند.

  3. #5483
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط FaLah نمایش پست ها
    عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان گرامی
    در دوربین های دیجیتال 2 نوع شاتر وجود دارد مکانیکی و الکترونیکی
    چه تفاوت فنی بین این دو نوع وجود دارد و تاثیرات هر کدام به چه شکل است اصلا چرا از دو نوع شاتر استفاده میشود ؟
    در رابطه با این سوال تحقیقاتی انجام دادم اما به پاسخ دقیقی نرسیدم
    پیشاپیش سپاسگذارم .
    شاتر مکانیکی:
    شاتر مکانیکی پرده ای است که در حالت عادی مانع رسیدن تصویر سوژه(نور) به حسگر تصویر(در دوربینهای دیجیتال SLR یا برخی از دوربینهای دیجیتال بدون آینه جدید و...)، یا به فیلم (در دوربینهای فیلمی : SLR ، TLR ، قطع بزرگ ویوکمرا ، رنج فایندر، کامپکت و ...) میشود. در زمان فشردن شدن کامل دکمه شاتر، پرده شاتر کنار رفته و تصویر سوژه بر روی حسگر تصویر افتاده و پس از مدت تعیین شده برای سرعت شاتر، مجددا پرده شاتر بسته شده و به عبارتی نوردهی پایان می یابد.
    شاتر الکترونیکی:
    در قریب به اتفاق دوربینهای دیجیتال کامپکت کنترل نوردهی با قطع و وصل کردن جریان الکتریکی حسگر تصویر انجام می شود، به این نوع کنترل زمان نوردهی، شاتر الکترونیکی اطلاق شده و حاصلی شبیه به همان عملکرد شاتر مکانیکی را دارد.
    منبع: نیکو نگرش
    به عبارت ساده تر:در مکانیکی، یک پرده نورگیریه سنسور رو با باز وبسته شدن تنظیم میکنه ولی در الکترونیکی با قطع و وصل کردن جریان الکتریکی سنسور ،نوردهی انجام میشه
    دوستان بهتر و فنی تر میتونن توضیح بدن
    ویرایش توسط tahers96i : Wednesday 29 October 2014 در ساعت 20:46
    ata_m3، FaLah، Ali M.Rezaei و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #5484
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2014
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض

    سلام
    من يه كواد كوپتر دارم كه بيشتر از ارتفاع 200 متري جرات نميكنم باهاش برم
    حالا من ميخواهم از يه منطقه عكس هوايي بگيرم
    كه متراژ اون 600 در 600 متر مربع هست
    من ميخواهم از كل اين 600 متر عكس بگيرم بعد هر چقدر عكس شد با يه نرم افزاري چيزي بهم بچسبونم كه بشه يه عكس

    ميخواستم بدونم اگر توي ارتفاع 200 متري قرار بگيرم و دوربين رو زير پرنده قرار بدم فقط 200 در 200 متر رو توي تصوير دارم؟

    من اينطوري فكر ميكردم كه اگر توي ارتفاع 200 متري قرار بگيرم 200 در 200 متر روي توي تصوير دارم بعد ميرم نقطه بعدي و همينطور كلا 9 عكس ميشه

    شما ميتونيد بهم كمك كنيد
    دوربين من Goprp Hero 3 Black هست

  5. #5485
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehdi1368 نمایش پست ها
    سلام
    من يه كواد كوپتر دارم كه بيشتر از ارتفاع 200 متري جرات نميكنم باهاش برم
    حالا من ميخواهم از يه منطقه عكس هوايي بگيرم
    كه متراژ اون 600 در 600 متر مربع هست
    من ميخواهم از كل اين 600 متر عكس بگيرم بعد هر چقدر عكس شد با يه نرم افزاري چيزي بهم بچسبونم كه بشه يه عكس

    ميخواستم بدونم اگر توي ارتفاع 200 متري قرار بگيرم و دوربين رو زير پرنده قرار بدم فقط 200 در 200 متر رو توي تصوير دارم؟

    من اينطوري فكر ميكردم كه اگر توي ارتفاع 200 متري قرار بگيرم 200 در 200 متر روي توي تصوير دارم بعد ميرم نقطه بعدي و همينطور كلا 9 عكس ميشه

    شما ميتونيد بهم كمك كنيد
    دوربين من Goprp Hero 3 Black هست

    آن عدد 200 در 200 را از کجا آوردید؟ شما باید حساب کنید که با زاویه دید لنز شما (که من دقیقا نمی دانم) در ارتفاع 200 متری چه مقدار مساحت پوشش خواهد داده شد. که اگر در مرکز زمین بایستید با زاویه دید حدود 120 درجه (که فکر می کنم گوپروها زاویه دیدی بیشتر از این مقدار دارند.) کل زمین به راحتی در یک کادر قرار خواهد گرفت.
    msh2200، M.Mobin، Mehdi Rojaie و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  6. #5486
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehdi1368 نمایش پست ها
    سلام
    من يه كواد كوپتر دارم كه بيشتر از ارتفاع 200 متري جرات نميكنم باهاش برم
    حالا من ميخواهم از يه منطقه عكس هوايي بگيرم
    كه متراژ اون 600 در 600 متر مربع هست
    من ميخواهم از كل اين 600 متر عكس بگيرم بعد هر چقدر عكس شد با يه نرم افزاري چيزي بهم بچسبونم كه بشه يه عكس

    ميخواستم بدونم اگر توي ارتفاع 200 متري قرار بگيرم و دوربين رو زير پرنده قرار بدم فقط 200 در 200 متر رو توي تصوير دارم؟

    من اينطوري فكر ميكردم كه اگر توي ارتفاع 200 متري قرار بگيرم 200 در 200 متر روي توي تصوير دارم بعد ميرم نقطه بعدي و همينطور كلا 9 عكس ميشه

    شما ميتونيد بهم كمك كنيد
    دوربين من Goprp Hero 3 Black هست
    برای چی بيشتر از 200 متر بالا نميريد؟
    منوال کواد کوپر رو چک کنيد اکثر اون هايی که من ديدم حافظه دارند و به هر علتی ارتباطشون قطع بشه در نقطه اولی که شروع کرديد فرود ميآن

    زاويه ديد دوربين شما هم 170 درجست
    اگر درست حساب کرده باشم شما 24 متر ارتفاع بگيری کل منطقه رو پوشش ميديد
    mehdi1368 تشکر می‌کند.

  7. #5487
    كاربر آشنا Hamed Dehghani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    82
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    116

    پیش فرض ارتباط اندازه سنسور و حداکثر دایره اغتشاش و عمق میدان

    سلاممن مقاله Focal Length Multiplier نوشته Vincent Bockaert در Glossary: Focal Length Multiplier: Digital Photography Review
    خوندم در پاورقیش یه چیزی دیدم که می خوام مطمئن شم درست فهمیدم یا نه
    Assuming the aperture and subject distance remain constant, the increase in depth of field (DOF) due to the reduction in focal length is partially offset by the reduction in the maximum permissible Circle of Confusion (CoC).
    For a smaller format (e.g. a sensor with FLM of 1.5X is a smaller format than 35mm film), the maximum permissible CoC is smaller[2], so DOF will be smaller.However, this reduction in DOF is smaller than the increase in DOF caused by the reduction in focal length, so overall DOF will increase, and more so with larger FLMs.

    با فرض اینکه اپرچر و فاصله تا سوژه ثابت باقی بماند، افزایش عمق میدان (DOF) ناشی از کاهش فاصله کانونی، تا حدودی با کاهش در حداکثر دایره اغتشاش مجاز (COC) جبران می شود
    برای یک سنسور کوچکتر، (بعنوان مثال یک سنسور با ضریب کراپ 1.5X کوچکتر از فیلم 35mm )، حداکثر دایره اغتشاش مجاز کوچکتر است،[2] بنابراین عمق میدان کوچکتر خواهد بود.با این حال، این کاهش در عمق میدان، کم اثرتر است از افزایش عمق میدان ناشی از کاهش فاصله کانونی، بنابراین به طور کلی عمق میدان افزایش خواهد یافت، و با ضریب کراپ بزرگتر، عمق میدان بیشتر خواهد شد.



    300mm lens onto the 35mm film

    ===========================





    200mm lens onto the sensor with FLM of 1.5X

    می خواد بگه وقتی دو لنز متفاوت روی دو دوربین با سنسور متفاوت ببیندیم که فاصله کانونی معادل هر دو دوربین یکسان باشه (300mm) و میدان دید یکسان خواهیم داشت و گشادگی دیافراگم یکسان بگیریم؛ فاصله تا سوژه هم یکی باشد

    بخاطر اینکه حداکثر دایره اغتشاش سنسور کراپ کمتر است پس عمق میدان دوربین کراپ کمتر خواهد بود ولی کوچکی سنسور اثر کمتری روی کاهش عمق میدان خواهد گذاشت تا تاثیر فاصله کانونی روی عمق میدان
    و برای همین چون فاصله کانونی روی دوربین کراپ ۲۰۰ میلی متر است و روی دوربین فول فریم ۳۰۰ میلی متر است پس در دوربین کراپ بخاطر فاصله کانونی کمتر عمق میدان بیشتر خواهیم داشت و در کل دوربین کراپ*دار عمق میدان بیشتری خواهد داشت. (1.6 برابر عمق میدان بیشتری داشته باشیم)




    peacekeeper تشکر می‌کند.

  8. #5488
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    درسته

    به زبان ساده میخواد بگه اثر فوکال یا همون فاصله کانونی در عمق میدان بیشتر از اندازه سنسوره که به نظر من روش سخت و اساسا غلطی رو انتخاب کرده.

    چراکه در مقایسه باید یکی از متغییر ها رو عوض کنیم و نتیجه رو بسنجیم . در این مثال سعی شده میدان دید ثابت باشه اما الان هم فوکال و هم سایز سنسور عوض شده و و با استدلال نتیجه گرفته که عمق میدان بیشتر، بیشتر حاصل تغییر فوکال است تا تغییر سنسور. در واقع خواسته بگه اگر میدان دید ثابت باشد آنگاه فوکال کمتر عمق میدان بیشتری دارد و این برای عکاسی تله حسن است.
    Hamed Dehghani، Dariush Chegini، 47amir و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  9. #5489
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    منظور اینه که با فرض پکسان بودن لنز(عدم تغییر فوکال لنز)

    اگر کادر یکسان باشه داریم : عمق میدان فول فریم < عمق میدان کراپ (چون برای رسیدن به کادر یکسان سوژه در حالت فول فریم باید نزدیکتر باشه)

    اگر فاصله سوژه یکسان باشه داریم : عمق میدان فول فریم > عمق میدان کراپ (به خاطر تاثیر چگالی بالاتر پیکسل در کراپ و ارتباطش با تعریف دایره اغتشاش)
    Hamed Dehghani و mostafa_1366 تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  10. #5490
    كاربر همراه Hamed Ziyaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Dubai
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    3531
    تشکر کرده
    1887

    پیش فرض

    با سلام...

    لطفا بفرمایید که سنسور دوربین رو هر چند وقت یکبار باید تمیز کنیم و آیا دوره مشخصی داره و یا اینکه صرفا بستگی به تعداد شات زده شده و شرایط استفاده از دوربین داره؟؟؟
    و دیگه اینکه آیا خودمون میتونیم بدون آسیب رسوندن به دوربین سنسور رو تمیز کنیم یا بهتره بفرستیم به نمایندگیها و تعمیرکاران دوربین؟؟
    من در این مدت سه سالی که از خرید 60 دی میگذره هنوز سنسور رو تمیز نکردم و حدودا فکر کنم 6-7 هزار شات زده باشم... البته روی تجهیزاتم خیلی حساسم و اصلا در شرایط نامساعد عکاسی نکردم و دوربین رو در بهترین شرایط ممکن نگهداری کردم...با این حال فکر کنم وقتش رسیده باشه که یه سرویس کلی بشه!! تا نظر دوستان با تجربه چی باشه..

    با تشکر
    مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز
    جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی ...
    "حامد "

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •