درسته من دقت نکردم
با کادر ثابت عمق میدان فول فریم کمتر خواهد بود. با گفته های قبلی (پست قبلی من جزوش نیست) تناقضی ندارد .
درسته من دقت نکردم
با کادر ثابت عمق میدان فول فریم کمتر خواهد بود. با گفته های قبلی (پست قبلی من جزوش نیست) تناقضی ندارد .
ویرایش توسط mreza1001 : Friday 7 November 2014 در ساعت 18:50
دلیلش این است که زاویه دید لنز 50 م م روی دوربین کراپدار معادل 80 م م (برای کانن و 75 م م برای نیکون) روی فول فریم است، ولی همانطور که جناب میلانی فرمودند چون دو معادله داریم تعداد متغیرها نمی تواند بیش از دو باشد. فرض کنید می خواهیم یک پرتره تمام قد بگیریم:
حالت اول: فاصله کانونی لنز 50 م م و f-nubmer برابر 1.8 است و متغیرها فاصله از سوژه و عمق میدان هستند: در این حالت برای اینکه با دوربین فول فریم و کراپدار به یک قاب ثابت برسیم باید با دوربین فول فریم فاصله از سوژه را کاهش دهیم. در این صورت عمق میدان در دوربین فول فریم کمتر از کراپدار است.
حالت دوم: فاصله ثابت و f-nubmer برابر 1.8 است و متغیرها فاصله کانونی و عمق میدان هستند: در این حالت برای اینکه در دوربین فول فریم به همان قابی برسیم که با دوربین کراپدار و لنز 50 م م ثبت شده است باید از یک لنز با فاصله کانونی 80 م م (برای کانن یا 75 م م برای نیکون) استفاده کنیم. در این صورت باز هم در عکسی که با فول فریم ثبت شده، میدان میدان کمتر از عکسی است که با دوربن کراپدار ثبت شده است.
حالت سوم: عمق میدان و فاصله کانونی ثابت هستند و متغیرها فاصله و f-number هستند: در این حالت برای ثبت قاب مناسب برای پرتره قدی، فاصله از سوژه در دوربین فول فریم کمتر از دوربین کراپدار است، برای رسیدن به عمق میدان یکسان، عدد اپرچر در دوربین کراپدار باید کمتر از دوربین فول فریم باشد (مقدار عدد اپرچر برای دوربین کراپدار باید برابر عدد اپرچر در دوربین فول فریم تقسیم بر ضریب کراپ باشد)
پس می توان نتیجه گرفت برای یک قاب ثابت و عدد اپرچر ثابت، عمق میدان با اندازه سنسور نسبت عکس دارد.
به عبارت دیگر اگر بخواهیم برای ثبت یک قاب مشخص با یک لنز با فاصله کانونی مشخص (مثلاً 50 م م ) روی یک دوربین کراپدار به همان عمق میدانی برسیم که با یک دوربین فول فریم و با لنزی با همان فاصله کانونی ثبت شده است، باید از اپرچر بازتری استفاده کنیم. به همین علت هم هست که می گویند مثلاً یک لنز 50 م م f/1.8 روی دوربین کراپدار از نظر نورگیری فرقی با دوربین فول فریم ندارد ولی از نظر عمق میدان معادل f/2.88 (برای کانن و 2.7 برای نیکون) روی دوربین فول فریم است.
ویرایش توسط Dariush Chegini : Friday 7 November 2014 در ساعت 08:59
سلام
من نمیدونم سوالمو جای درست میپرسم یا نه، ولی بالاخره ببخشید.
من ست فلش S&S VT 400J دارم و بزرگترین مشکلی ک باهاش دارم اینه ک وقتی از هر سه تا فلش استفاده میکنم، گاهی یک یا دو تا از فلش ها کار نمیکنن.
اشکال از رادیو هستش؟
من VT 300J داشتم، اونم دقیقا این مشکلو داشت.
لطفا کمک کنین.
باید بیشتر توضیح بدید. اما اگر طبق معمول رادیو تریگر به یک فلاش وصل است . خیر همینکه اون یدونه میزنه یعنی رادیو مشکلی نداره. اگر دکمه اسلیو دو تای دیگه روشنه (اگر داره) باید همزمان با شلیک اولی اون ها هم شلیک کنند. اگر نمی کنند یا در دید نور اولی نستند و یا فتوسلشون مشکل داره
تک تک امتحان کنید و نتیجه رو اعلام کنید.ظاهرا فتوسل ایراد داره
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اساتید
دوستان من یک D7100 به تازگی گرفتم و چون قبلا دوربین G12 کنون داشتم , زیاد با نیکون آشنا نیستم اگه ممکن است در خصوص وجود دفتر چه فارسی یا کتابچه های راهنما که موجود است مثل D7000 من را راهنمایی کنید . با تشکر از تمامی دوستان
با سلام ،
از دوستان خواهش می کنم من رو راهنمایی کنند
من دو روز هست که در آتلیه با رادیو فلاشم و فلاش هام به مشکل بر خوردم . 1. رادیو فلاشم موقع فشار دادن دکمه شاتر چراغش سبز نمیشه و اینکه فلاش ها بعضی وقت ها نمی زنن و یا یکی میزنه یکی نه و یا دیرتر نورو تخلیه میکنن و اینکه با کم وزیاد کردن نور به اون صورت نور زیادی تخلیه نمی شه، در ضمن این فلاش ها و رادیو فلاش رو فقط چند ماهه که خریداری کردم ، و تا قبل از این هیچ مشکلی نداشتند .(البته قبل اینکه این مشکل به وجود بیاد ،دوربین رو برای چند دقیقه برای عکاسی به کس دیگه ای داده بودم) امکان داره تو تنظیمات دوربین دست کاری کرده باشه ؟؟؟
خواهش می کنم کن رو راهنمایی کنید