صفحه 565 از 735 نخستنخست ... 65 465 515 555 561 562 563 564 565 566 567 568 569 575 615 665 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 5,641 تا 5,650 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #5641
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AmirS نمایش پست ها
    یک اشتباه در هر دو توضیح وجود داره… تصویر همیشه روی سنسور تشکیل میشه (اگه غیر از این باشه تصویر از فکوس خارج‌ه*)
    اما اون نقطه ای که شما بهش اشاره کردید کانون لنز‌ه که در واقع نقطه‌ای‌ـه که همه نورهایی موازی محور لنز وارد میشن از اون نقطه عبور می‌کنن.
    - - - - -
    در واقع تصویر در همه فضای جلو و پشت سنسور تشکیل می‌شه ولی برای ما اون تصویری که روی سنسور تشکیل میشه اهمیت داره…
    ممنون دوست عزیز
    ایا فاصله کانونی، فاصله بین سنسور تا اخرین عدسی لنز نیست ؟
    من تا الان اینطور فکر میکردم اگه اشتباه میکنم ممنون میشم توضیح بدین.
    doki تشکر می‌کند.

  2. #5642
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    ببینید بدون شک تمام فواصل کانونی موجود در دوربینهای کامپکت و بریج دارای کراپ هستند و اتفاقا این کراپ نسبتا سنگین هم هست!
    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    در واقع لنز ها بر اساس دوربین های 35MM قدیمی که تقریبا همین فول فریم امروزی هستند از نظر فاصله کانونی ساخته و علامت گذاری می شوند!
    به همین دلیل لنز 200-18 همان 200-18 خواهد بود و اگر روی دوربین کراپ بسته شود ضریب کراپ می خورد.
    فکر میکنم فاصله کانونی ضریب کراپ نمی خورد، آنچه کراپ میخورد تنها سایز سنسور است.
    فاصله کانونی یک لنز روی هر دوربینی همواره ثابت است، هنگامی که از این لنز روی دو سایز سنسور متفاوت استفاده شود، به منظور دستیابی به کادر مشابه مجبور به تغییر فاصله کانونی می شویم. به این تغییر فاصله کانونی نمیشود کراپ خوردن گفت.


    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز من هم قبلا مثل شما فکر میکردم که فواصل کانونی که بر روی لنزها نوشته میشوند برای سنسور همان دوربین هستند مثلا همین 215-4.3 برای سنسور SX50 هست که دوستان عرض کردند این فواصل برای فول فریم هست مثل فواصل کانونی روی لنزهای کراپدار.

    در واقع اعدادی که بر روی لنزها به عنوان فواصل کانونی نوشته میشوند برای فول فریم هستند. حالا اگه بخواییم بفهمیم که آن فواصل کانونی روی سنسور دوربین SX50 چقدر هست باید اونها رو در ضریب کراپ، ضرب کنیم.
    فواصل کانونی برای هیچ سنسوری نیستند، صرفا از مشخصات لنز هستند و همانطور که پیشتر عرض شد برای هر لنز مقداری مشخص و ثابت است.
    peacekeeper تشکر می‌کند.

  3. #5643
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tahers96i نمایش پست ها
    فاصله کانونی به فاصله بین سنسور تا محل تشکیل تصویر روی لنز گفته میشه ...
    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    در واقع همیشه آخرین عدسی لنزها ( نزدیکترین عدسی به سنسور) یک عدسی محدب یا مثبت هست که وظیفه همگرا کردن پرتوهای نور و رساندن آنها به همدیگر را بر عهده دارد که به فاصله این نقطه ( محل تشکیل تصویر ) تا سنسور، فاصله کانونی لنز گفته میشه.
    بر اساس تعریف ویکی پدیا، به فاصله بین کانون تا centre عدسی، فاصله کانونی گفته می شود.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Focal_length

  4. #5644
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    بر اساس تعریف ویکی پدیا، به فاصله بین کانون تا centre عدسی، فاصله کانونی گفته می شود.

    Focal length - Wikipedia, the free encyclopedia
    بله اما در مبحث عکاسی به فاصله سنسور تا محلی که پرتو های نور به هم میرسند، فاصله کانونی گفته میشه.

    موردی که شما ذکر کرده اید، فصله کانونی یک عدسی هست نه لنز.
    ahmad_sh و tahers96i تشکر می‌کنند.

  5. #5645
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    فکر میکنم فاصله کانونی ضریب کراپ نمی خورد، آنچه کراپ میخورد تنها سایز سنسور است.
    فاصله کانونی یک لنز روی هر دوربینی همواره ثابت است، هنگامی که از این لنز روی دو سایز سنسور متفاوت استفاده شود، به منظور دستیابی به کادر مشابه مجبور به تغییر فاصله کانونی می شویم. به این تغییر فاصله کانونی نمیشود کراپ خوردن گفت.



    فواصل کانونی برای هیچ سنسوری نیستند، صرفا از مشخصات لنز هستند و همانطور که پیشتر عرض شد برای هر لنز مقداری مشخص و ثابت است.

    بالاخره تمامی فواصل کانونی در یک سیستم مرجع مثل سیستم SI در فیزیک بیان میشوند که همان سیستم فول فریم هست به دلیل اندازه سنسور 36x24 که هم اندازه یک قطع نگاتیو در دوربینهای فیلمی می باشد.

    برای به دست آوردن میدان دید یکسان باید فواصل کانونی در کراپ فاکتور ضرب شوند که در شکل نشان داده شده هست.

    مشخص هست که میدان دید در 17 میلیمتر روی سنسور فول فریم و کراپدار یکسان نیست.
    peacekeeper و ahmad_sh تشکر می‌کنند.

  6. #5646
    كاربر آشنا MA.KA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    همینجا
    نوشته ها
    71
    تشکر شده
    40
    تشکر کرده
    854

    پیش فرض

    دوستان به نظر شما از چه سرعت شاتری کمتر ، استفاده نکردن از سه پایه غیر منطقی است و کیفیت عکس خراب می شود؟

  7. #5647
    كاربر فعال S Noora آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    557
    تشکر شده
    1179
    تشکر کرده
    1987

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MA.KA نمایش پست ها
    دوستان به نظر شما از چه سرعت شاتری کمتر ، استفاده نکردن از سه پایه غیر منطقی است و کیفیت عکس خراب می شود؟
    با اجازه اساتید:جهت عکاسی روی دست باید سرعت شاتر شما از فاصله کانونیتون بیشتر باشه.مثلا اگر در فوکال 55 عکسبرداری میکنید بهتره سرعت شاتر روی 60 باشه.اگه اشتباه گفتم اساتید اصلاح بفرمایند.
    Nima Sadigh، tahers96i و MA.KA تشکر می‌کنند.

  8. #5648
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MA.KA نمایش پست ها
    دوستان به نظر شما از چه سرعت شاتری کمتر ، استفاده نکردن از سه پایه غیر منطقی است و کیفیت عکس خراب می شود؟
    قانون ثابتي وجود ندارد.
    ولي قاعده اي سرانگشتي بدين ترتيب است: حداقل سرعت شاتر براي عكاسي روي دست: (فاصله كانوني معادل لنز در مقياس 35 ميليمتري)/1
    مثلا با لنز 85 ميليمتري روي دوربين فول فريم حدودا تا 1/85 ثانيه مي توانيد عكسهاي خوبي روي دست بگيريد.

    اين هم يك راهنماي گرافيكي:

    Minimum shutter speed for handheld shooting: free photography cheat sheet

    يادتان باشد سه پايه تنها جزو يكي از وسايلي است كه مي توان از آن براي لرزش كمتر دوربين استفاده كرد. تكيه دوربين يا بدن به يك ديوار يا استفاده از يك تك پايه و هزار و يك روش ديگر....... مي تواند مينيمم سرعت شاتر را كمتر هم بكنند.
    متاسفانه در ميان عامه مردم سه پايه به عنوان اولين گزينه براي كاهش لرزش دست مطرح مي شود. يعني پيچيده ترين و بد دست ترين روش به عنوان اولين راه توصيه مي شود!
    ata_m3، NarimaN 7، peacekeeper و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  9. #5649
    كاربر همراه NarimaN 7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2012
    محل سکونت
    Iran/Tehran
    نوشته ها
    227
    تشکر شده
    1014
    تشکر کرده
    798

    پیش فرض

    در رابطه با سوال آخر ؛
    دوست عزیز درست گفتید اما ناقص گفتید.
    سرعت شاتر درسته نباید از فاصله کانونی کمتر بشه ، اما از یک سرعتی پایین تر هم حتی اگر از فاصله کانونی بیشتر باشه، بازهم عکس بر اثر لرزش دست ، فوکوس مناسبی نخواهد داشت.
    به این سرعت ، سرعت حد میگویند که عبارت از سرعت 50 تا 60 هست. ( بعضی عکاسان سرعت 50 و بعضی دیگر سرعت 60 را ، سرعت حد میگویند. )
    لازم به ذکر هست که این سرعت بستگی به شرایط مختلف هم داره، از جمله برودت و سرمای هوا که باعث لرزش دست میشه ، عکاسان خانم و آقا ( معمولاً آقایون لرزش دست کمتری دارند و بهتر میتونن تجهیزات گاهاً سنگین را بهتر به دست بگیرند )
    و لرزش دست هر عکاس، مثلاً ممکنه یک عکاس با سرعت 40 هم بتونه عکس مناسب بگیره در حالیکه یک عکاس دیگه با سرعت 80 هم نتونه عکس مناسبی بگیره.
    این مورد تجربی هست و بهتره با تجهیزات خودتون امتحان بفرمایید که لرزش دست شما به چه مقدار هست و در واقع سرعت حد برای شما مساوی با چه عددی هست.
    لازم به توضح هست سرعت حد ، بستگی به سوژه شما هم داره ، به عنوان مثال سوژه های متحرک و پر جنب و جوش مثل کودکان ، نباید با سرعتی کمتر از 100 عکاسی بشوند.
    در آخر باید عرض کنم که لنزهای لرزشگیر گاهاً یک تا 2 استاپ میتونن سرعت حد را کمتر بکنن. :)
    Nima Sadigh، ata_m3، Ali M.Rezaei و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اهل کاشانم / پیشه ام نقاشی است / گاه گاهی قفسی می سازم با رنگ ، می فروشم به شما /
    تا به آواز شقایق که در آن زندانی است / دل تنهایی تان تازه شود ...

  10. #5650
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2014
    نوشته ها
    54
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    52

    پیش فرض

    سلام

    با توجه به محدوده ديافراگم كه در دوربينهائي مانند canon 600d يا نيكون D3300 بر مقياس 3.5-5.6 درج ميشود ، تصوير زير چگونه تا محدوده F16 تنظيم شده؟

    با تشكر



مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •