صفحه 575 از 735 نخستنخست ... 75 475 525 565 571 572 573 574 575 576 577 578 579 585 625 675 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 5,741 تا 5,750 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #5741
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    به نظر بنده این بستگی داره به اینکه شما چقدر عمق میدان را نیاز داشته باشید!
    مثلا ممکنه هدف اصلی کادر شما در بازه ای قرار داشته باشه که عمقش در تصویر خیلی نباشه (بین 1 الی 2 متر مثل یک قایق در یک مرداب) در این صورت ممکنه با اعداد F بین 8 تا 11 هم ثبت زیبایی خلق کرد.
    استفاده از دیافراگم های خیلی بالا مثل 16 یا 22 معمولا بدلیل ایجاد افت در تصویر خروجی لنز خیلی پیشنهاد نمی شه و در صورتی که به چنین چیزی نیاز داشته باشید بهتره به فکر FocusStack باشید و با گرفتن چند فریم تصویر نهایی را ایجاد کنید.
    ارادتمند.
    ممنون مصطفی جان
    مقصودم مواردی بود که به بیشترین عمق میدان نیاز داریم و میخواهیم تمام اجزاء در فوکوس کامل باشند. به نظرم فوکوس روی فاصله هایپرفوکال چاره این کار باشد.
    اما یه سوال الان توی ذهنم شکل گرفت، اگه در فاصله هایپر جسمی واسه فوکوس کردن وجود نداشته باشه چه کنیم؟!

  2. #5742
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    ممنون مصطفی جان
    مقصودم مواردی بود که به بیشترین عمق میدان نیاز داریم و میخواهیم تمام اجزاء در فوکوس کامل باشند. به نظرم فوکوس روی فاصله هایپرفوکال چاره این کار باشد.
    اما یه سوال الان توی ذهنم شکل گرفت، اگه در فاصله هایپر جسمی واسه فوکوس کردن وجود نداشته باشه چه کنیم؟!
    درود
    برای رسیدن به حالت مورد نظر شما، استفاده از HyperFocal تقریبا غیر قابل اجتنابه! مقصود بنده از بیان مقادیر دیافراگم در جواب دوستمون بود که پیشنهاد استفاده از F بالا را داده بودند!
    اصولا لنزها در دیافراگم خیلی بسته رفتار متفاوتی از خودشون نشان می دهند! مثلا لنز 70-24 نوع 2 کنون وقتی روی F/16 باشه از میزان شارپی تصویر که در F/2.8 , F/5.6 وجود داشت به میزان قابل توجهی کاسته می شه!
    بنابراین استفاده از F بسته برای رسیدن به بیشتری عمق میدان درشرایطی که از فاصله HyperFocal استفاده می شود ممکن است اثر خوبی نداشته باشه!
    اما برای زمانیکه در این فاصله جسمی نیست، می توانیدبا استفاده از رینگ فوکوس و فوکوس دستی در فاصله HyperFocal اقدام به فوکوس نمایید. و اتکا از Auto Focus را حذف کنید.
    ata_m3 و Ali M.Rezaei تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  3. #5743
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    ممنون مصطفی جان
    مقصودم مواردی بود که به بیشترین عمق میدان نیاز داریم و میخواهیم تمام اجزاء در فوکوس کامل باشند. به نظرم فوکوس روی فاصله هایپرفوکال چاره این کار باشد.
    اما یه سوال الان توی ذهنم شکل گرفت، اگه در فاصله هایپر جسمی واسه فوکوس کردن وجود نداشته باشه چه کنیم؟!
    سلام
    ببینید، شما عمق میدان زیاد میخواهید؟ خوب دیافراگم را ببندین، تا کجا، تا آخر؟ خیر، بر طبق رفتار لنزتان، یعنی تا جائی که دفرکشن ایجاد نکند.
    عمق میدان بیشتری نیاز دارید و روزنه را از این بیشتر نمیخواهید ببندید؟ خوب همان FocusStack که آقا مصطفی اشاره کردن. البته طبق فرمایش خودتان اگر سوژه ای در پیش زمینه نداشته باشید که قاعدتا نیاز به اینکار نیست.
    در مورد هایپر فوکال، AF را خاموش کرده، نشانگر فکوس را روی بینهایت و شات را بزنید.
    ارادتمند
    msh2200 و Amin.Zallaghi تشکر می‌کنند.

  4. #5744
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_Mahdi نمایش پست ها
    سلام
    ببینید، شما عمق میدان زیاد میخواهید؟ خوب دیافراگم را ببندین، تا کجا، تا آخر؟ خیر، بر طبق رفتار لنزتان، یعنی تا جائی که دفرکشن ایجاد نکند.
    عمق میدان بیشتری نیاز دارید و روزنه را از این بیشتر نمیخواهید ببندید؟ خوب همان FocusStack که آقا مصطفی اشاره کردن. البته طبق فرمایش خودتان اگر سوژه ای در پیش زمینه نداشته باشید که قاعدتا نیاز به اینکار نیست.
    در مورد هایپر فوکال، AF را خاموش کرده، نشانگر فکوس را روی بینهایت و شات را بزنید.
    ارادتمند
    سلام
    هدف من اینه که ماگزیمم عمق میدان رو داشته باشم و از یه روش محاسباتی برای رسیدن به این ماگزیمم dof استفاده کنم (نه روشهای شهودی)، حالا چرا تاکید بر محاسبه دارم؟ چون از این طریق میتونم مطمئن بشم که دقیقا بهترین حالت ممکن رو دارم.
    بر اساس روشهای محاسباتی، بایستی روی جسمی در فاصله هایپرفوکال فوکوس کرد تا عمق میدان بینهایت را داشته باشیم. حال اگر در این فاصله، سوژه یا جسمی برای فوکوس کردن روی اون وجود نداشته باشه (مثل عکاسی از مناظر دوردست) چاره چیست؟ استفاده از فوکوس دستی؟ فوکوس دستی روی چی؟
    msh2200 تشکر می‌کند.

  5. #5745
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    سلام
    هدف من اینه که ماگزیمم عمق میدان رو داشته باشم و از یه روش محاسباتی برای رسیدن به این ماگزیمم dof استفاده کنم (نه روشهای شهودی)، حالا چرا تاکید بر محاسبه دارم؟ چون از این طریق میتونم مطمئن بشم که دقیقا بهترین حالت ممکن رو دارم.
    بر اساس روشهای محاسباتی، بایستی روی جسمی در فاصله هایپرفوکال فوکوس کرد تا عمق میدان بینهایت را داشته باشیم. حال اگر در این فاصله، سوژه یا جسمی برای فوکوس کردن روی اون وجود نداشته باشه (مثل عکاسی از مناظر دوردست) چاره چیست؟ استفاده از فوکوس دستی؟ فوکوس دستی روی چی؟
    ببینید دوست من، اگر چیزی برای فوکوس کردن در پیش زمینه ندارید. استفاده از هایپرفوکال اشتباه است! هایپرفوکال فقط برای وقتی است که شما از نزدیک لنز تا بی نهایت می خواهی وضوح نسبی داشته باشی، که به عمق میدان حداکثر (و نه ماکزیمم شارپنس و دیتیل) برسی، بلکه یک وضوح متوسط مقبول در سرتاسر کادر است. حالا اگر چیز در نزدیکی وجود ندارد که بشود روی آن فوکوس کرد اصلا فوکوس بودنش چه سودی دارد؟ :)

    اگر خیلی هم اصرار دارید به این قضیه، دوربین را بردارید در فوکال مورد نظر در هر جهتی که جسمی دارید که بشود روی آن فوکوس کرد با رعایت هایپرفوکال فوکوس کنید. فوکوس را روی منوآل بگذارید و دوربین را روی سه پایه قرار دهید. تمام!
    msh2200، Mehrdad-PL، Dariush Chegini و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  6. #5746
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2014
    نوشته ها
    54
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    52

    پیش فرض

    سلام

    در رابطه با " اندازه پيكسل " عدد µm² 32.6 - µm² 27 - چه تفاوتي دارند؟

    ايا اشاره به اندازه هر پيكسل دارد، و در نتيجه كدام عدد قابل قبول هست؟

    با تشكر

  7. #5747
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    ببینید دوست من، اگر چیزی برای فوکوس کردن در پیش زمینه ندارید. استفاده از هایپرفوکال اشتباه است! هایپرفوکال فقط برای وقتی است که شما از نزدیک لنز تا بی نهایت می خواهی وضوح نسبی داشته باشی، که به عمق میدان حداکثر (و نه ماکزیمم شارپنس و دیتیل) برسی، بلکه یک وضوح متوسط مقبول در سرتاسر کادر است. حالا اگر چیز در نزدیکی وجود ندارد که بشود روی آن فوکوس کرد اصلا فوکوس بودنش چه سودی دارد؟ :)

    اگر خیلی هم اصرار دارید به این قضیه، دوربین را بردارید در فوکال مورد نظر در هر جهتی که جسمی دارید که بشود روی آن فوکوس کرد با رعایت هایپرفوکال فوکوس کنید. فوکوس را روی منوآل بگذارید و دوربین را روی سه پایه قرار دهید. تمام!
    دقيقا بنده هم ميخوام از هايپرفوكال به همين منظوري كه اشاره كرديد استفاده كنم. فوكوس بودن اون جسم كذايي اين سود رو داره كه اطمينان پيدا ميكنيم تا بينهايت در فوكوس قرار داره (حتي اگه مطابق روشي كه در انتها پيشنهاد دادين جسم مذكور در كادر هم حضور نداشته باشه)
    پس بدون وجود سوژه در فورگراند هم ميشه از هايپرفوكال به منظور رسيدن به فوكوس بينهايت استفاده كرد و پاسخ بنده همون روش پيشنهادي شماست.
    متشكرم

  8. #5748
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    دقيقا بنده هم ميخوام از هايپرفوكال به همين منظوري كه اشاره كرديد استفاده كنم. فوكوس بودن اون جسم كذايي اين سود رو داره كه اطمينان پيدا ميكنيم تا بينهايت در فوكوس قرار داره (حتي اگه مطابق روشي كه در انتها پيشنهاد دادين جسم مذكور در كادر هم حضور نداشته باشه)
    پس بدون وجود سوژه در فورگراند هم ميشه از هايپرفوكال به منظور رسيدن به فوكوس بينهايت استفاده كرد و پاسخ بنده همون روش پيشنهادي شماست.
    متشكرم
    دوست عزیز، اگر جسم در کادر حضور نداشته باشد با فوکوس روی بی نهایت (یا نزدیک به آن) ، شارپنس و دیتیل بیشتری کسب خواهید کرد تا اینکه از هایپرفوکال استفاده کنید. هایپرفوکال یک معجزه نیست! یک حالت بهینه است. و وقتی شما می توانید از حالت حداکثر استفاده کنید چرا باید بهینه سازی کنید، که خروجی ضعیف تری هم دارد؟

    شرایط زیر را در نظر بگیرید: لبه یک پرتگاه ایستاده اید، رو به روی تان افق و خورشید در حال طلوع و از افق تا نزدیک شما دریاچه ای از ابر. خب در این حالت شما باید بی خیال فوکوس کردن در فاصله هایپر فوکال شوید. چون اصلا فورگراندی ندارید. برای چه باید از نیم متری تا بی نهایت را در فوکوس داشته باشید در حالیکه سوژه های شما از بیست متری تا بی نهایت هستند؟ اگر در این حالت از HFD استفاده کنید مطمئن باشید حداقل بیست تا سی درصد شارپنس و دیتیل کمتری خواهید داشت. (بستگی به لنز و ... هم دارد.)

    در آخر اینکه HFD یک راهکار است برای برون رفتن از چالش وضوح همزمان پیش زمینه و پس زمینه، اما این وضوح به وضوح حداکثری لنز شما نمی رسد! و از آن پایین تر است. پس بهتر است در جایی که با آن احتیاج ندارید ازش فرار کنید!
    msh2200، Mehrdad-PL، Nima Sadigh و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  9. #5749
    كاربر همراه Kasrajam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    چالوس
    نوشته ها
    261
    تشکر شده
    800
    تشکر کرده
    272

    پیش فرض

    دوستان یک سوالی داشتم تو اگزیف عکس پایین ذکر شده سرعت شاتر 1/400 دیاف 8 و ایزو 400
    میخواستم بدونم دلیل خاصی داره که ایشون سرعت شاتر رو اینقدر زیاد کرده و ایزو رو هم بالا برده؟ تاثیر خاصی داره؟ تفاوتش با حالت ایزو و شاتر پایینتر اگر داره چی هست؟


  10. #5750
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    سه دلیل می‌تواند داشته باشد :
    1- اف استاپ هرچقدر بیشتر باشد ، عمق میدان بیشتر است و احتمالن به این عمق میدان در این صحنه نیاز بوده است ...
    2- استفاده از اف استاپی که بیشترین شارپنس و بهترین خروجی را در لنز دارد ...
    و
    سومی : که خیلی به اندازه بالایی‌ها مهم نیست ولی باید بهش توجه کرد : کم‌کردن Blur ، اگر روی دست عکاسی کرده باشد ...
    msh2200، Mehrdad-PL، kiavash و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •