صفحه 646 از 735 نخستنخست ... 146 546 596 636 642 643 644 645 646 647 648 649 650 656 696 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,451 تا 6,460 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #6451
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    سلام
    از جمله عوامل موثر در عمق ميدان، فاصله از سوژه (فاصله فوكوس) است. هر چه فاصله از سوژه بيشتر باشد عمق ميدان هم بيشتر مي شود. در مثال مورد نظر شما، فاصله از سوژه با لنز 50 م م برابر 4.3 متر و با لنز 200 م م برابر 17 متر است. اگر در مثال مورد نظر شما، فاصله از سوژه را در هر دو لنز برابر 4.3 متر در نظر بگيريد مي بينيد كه عمق ميدان با لنز 200 م م حدوداً 5 سانتيمتر خواهد بود.
    بله از این موضوع اطلاع دارم اما فاصله ای قرار دادم که مقدار سوژه که درون کادر قرار میگیرد در دو لنز یکسان باشد.
    در این حالت عمق میدان یکسان است.
    اما تصور من این است که باز هم باید عمق میدان تفاوت داشته باشد.
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  2. #6452
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    بله از این موضوع اطلاع دارم اما فاصله ای قرار دادم که مقدار سوژه که درون کادر قرار میگیرد در دو لنز یکسان باشد.
    در این حالت عمق میدان یکسان است.
    اما تصور من این است که باز هم باید عمق میدان تفاوت داشته باشد.
    عوامل موثر بر عمق ميدان، سايز سنسور، عدد اپرچر، فاصله از سوژه و فاصله كانوني لنز هستند. طبيعتاً براي رسيدن به كادر يكسان با دو لنز نرمال و تله 200 م م ، فاصله ها از سوژه در هنگام استفاده از لنز تله 200 ميليمتري حدود 4 برابر فاصله در هنگام استفاده از لنز نرمال خواهد بود
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Sunday 23 August 2015 در ساعت 16:02
    Jalal Parsa تشکر می‌کند.

  3. #6453
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    عوامل موثر بر عمق ميدان، سايز سنسور، عدد اپرچر، فاصله از سوژه و فاصله كانوني لنز هستند. طبيعتاً براي رسيدن به كادر يكسان با دو لنز نرمال و تله 200 م م ، فاصله ها از سوژه در هنگام استفاده از لنز تله 200 ميليمتري حدود 4 برابر فاصله در هنگام استفاده از لنز نرمال خواهد بود و چون تاثير فاصله در عمق ميدان بيشتر از تاثير فاصله كانوني است، عمق ميدان در هنگام استفاده از لنز 50 م م كمتر از 200 م م مي گردد.
    که این طور
    پس با این حساب دلیل استفاده از لنز هایی مثل 135 و 200 با دیاف 2 چه مواردی است؟
    مثلا چرا لیزا هالوی (اگر درست نوشته باشم) در عکاسی تمام قد از فرزند کوچکش از لنز 200mm f/2 استفاده میکند؟
    MahBaz تشکر می‌کند.
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  4. #6454
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    که این طور
    پس با این حساب دلیل استفاده از لنز هایی مثل 135 و 200 با دیاف 2 چه مواردی است؟
    مثلا چرا لیزا هالوی (اگر درست نوشته باشم) در عکاسی تمام قد از فرزند کوچکش از لنز 200mm f/2 استفاده میکند؟
    لنزهاي تله به شرطي عمق ميدان كم ايجاد مي كنند كه فاصله از سوژه كم باشد (مثل عكس تمام قد از كودكان) اگر قرار باشد 17 متر از سوژه فاصله بگيريم نبايد انتظار عمق ميدان كم داشته باشيم.
    Jalal Parsa تشکر می‌کند.

  5. #6455
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    که این طور
    پس با این حساب دلیل استفاده از لنز هایی مثل 135 و 200 با دیاف 2 چه مواردی است؟
    مثلا چرا لیزا هالوی (اگر درست نوشته باشم) در عکاسی تمام قد از فرزند کوچکش از لنز 200mm f/2 استفاده میکند؟
    همه چيز عمق ميدان نيست
    دليل استفاده ايشون از اين لنز پرسپکتيويه که لنز 200 ميده ، از طرف ديگه جنس بوکه 200 کنون خاص خودشه و نرم بودن بوکه زيبايی عکس رو بيشتر ميکنه و از محبوب ترين لنز های پرترست
    استفاده از لنز های بلند باعث فشرده شدن تصوير هم ميشه و بک گروند به سوژه نزديک ميشه که برای سبک عکاسی ايشون که بيشتر در بيابون و تپه های رنگی رو به سوژه نزديک ميکنه ميخوره
    از لنز های ديگه مثل 85 1.2 هم زياد استفاده ميکنه کمی دقت کنيد تفاوت پرسپکتيو رو متوجه ميشي
    m.daneshpayeh، M.Kazemi، Dariush Chegini و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  6. #6456
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    پس در این صورت برای عکاسی پرتره تمام قد با بوکه خوب کدام یک بهتر است.
    لنز تله یا نرمال؟ و با چه دیافراگمی؟
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  7. #6457
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    پس در این صورت برای عکاسی پرتره تمام قد با بوکه خوب کدام یک بهتر است.
    لنز تله یا نرمال؟ و با چه دیافراگمی؟
    بستگي به شرايط عكاسي دارد، از آنجا كه مقدار محو شدگي به فاصله سوژه از پس زمينه هم بستگي دارد و جنس بوكه هم به ساختار ديافراگم و لنز مربوط است ، اگر فاصله پس زمينه از سوژه نسبتاً زياد باشد به نحوي كه پس زمينه به نحو مناسبي محو شود، از آنجا كه با استفاده از لنزهاي تله، پرسپكتيو براي كار پرتره بهتر مي شود، لنز تله با اپرچر باز و بوكه زيبا (مثل 200f/2 ) نتيجه بهتري مي دهد.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Sunday 23 August 2015 در ساعت 17:02
    Majix و Jalal Parsa تشکر می‌کنند.

  8. #6458
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    بستگي به شرايط عكاسي دارد، از آنجا كه مقدار محو شدگي به فاصله سوژه از پس زمينه هم بستگي دارد و جنس بوكه هم به ساختار ديافراگم و لنز مربوط است ، اگر فاصله پس زمينه از سوژه نسبتاً زياد باشد به نحوي كه پس زمينه به نحو مناسبي محو شود، از آنجا كه با استفاده از لنزهاي تله، پرسپكتيو براي كار پرتره بهتر مي شود، لنز تله با اپرچر باز و بوكه زيبا (مثل 200f/2 ) نتيجه بهتري مي دهد.
    در مقایسه لنز های ارزان قیمت چطور؟
    مثلا در مقایسه 50mm f/1.8 با 200mm f/5.6 در پرتره های تمام قد برتری با کدام است؟
    با تشکر
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  9. #6459
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    عمق ميدان رو با نرم افزار ميتونيد حساب کنيد.

    نميشه گفت کدوم برتری داره هر کدوم يک خروجی به شما ميده که اونيکی نميده
    مثل اينه بگی اچار فرانسه بهتره يا دم باريک
    شما اگر ميخوای 2 تا لنز رو با هم مقايسه کنی بايد حداقل از يک نظر شبيه هم باشند مثلاً هر دو 50 ميليمتر باشند

    اگر هدف خاصی نداريد 85 1.8 برای لنز خوبيه اما چون بايد از سوژه فاصله بگيريد برای تمام قد عمق ميدان زياد ميشه
    35 1.4 هم لنز خوبيه اما گرونه و زاويه ديد متفاوتی داره

    Focal_length.jpg

    حالا اگر 200 ميليمتر بود اون بطری آبی اصلاً ديده نميشد و ديوار انگار به بطری جلو چسبيده بود
    masoudrejae، MahBaz، M.Kazemi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  10. #6460
    كاربر همراه TORGHEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    236
    تشکر شده
    884
    تشکر کرده
    841

    پیش فرض

    uploadfromtaptalk1440483624174.jpg

    سلام، نمیدونستم این سوالو کجا مطرح کنم...امیدوارم جای مناسبی رو انتخاب کردم...من یه دوربین آنالوگ قدیمی یاشیکا دارم که در گذشته عکس های زیادی باهاش گرفتم. امروز بعد از مدت ها از تو وسایلم درش آوردم تا مقایسه ای با دوربین کراپ دیجیتالم داشته باشم. نمی دونم چه مشکلی پیش اومد که وقتی در محفظه ی پشت دوربین رو باز کرده بودم و باز وبسته شاتر رو نگاه میکردم دکمه شاتر و دکمه تغییر فریم فیلم قفل شد (شاید استفاده از اهرم تایمر در لحظه ی مشخص ونامناسبی باعث این مشکل شد چون در حال حاضر اونم در حالت رها شده وآزاد هست) خواستم بدونم دوستان می دونن چه جور این مشکل رو برطرف کنم یا اگر نیاز به تعمیر وبازبینی داره یه تعمیرکار خبره تو تهران رو تو خصوصی بهم معرفی کنن. این دوربین سال 1973 از نیویورک توسط پدرم خریداری شده وبرام خیلی ارزشمنده. با تشکر.
    70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •