صفحه 109 از 735 نخستنخست ... 9 59 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 159 209 609 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,081 تا 1,090 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1081
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    سلام ...

    این دیاف بسته حد و حدودی داره! که از چارت های مربوط به لنز می توان دیاف مورد نظر را پیدا کرد. ( برای اکثر لنز ها حدود 2 تا 3 استاپ اگر اشتباه نکنم )
    ولی بهترین راه تست کردن لنز خودتان است، چون هیچ دو لنزی یکی نیست!
    دلیلش هم گمان می کنم مربوط میشه به استفاده از مرکز عدسی های لنز که خطاهای اپتیکی کمتری دارند.
    ممنون.
    منظورتون از 2 تا 3 استاپ یعنی از باز ترین حالت 2 تا 3 استاپ بسته تر ؟
    NetNegar تشکر می‌کند.

  2. #1082
    كاربر همراه rostamiani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    Neyshabur
    نوشته ها
    341
    تشکر شده
    320
    تشکر کرده
    380

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alisub نمایش پست ها
    سلام
    دقیقا به همین صورت هست . یعنی در نور کم بین این دوربینها دیافراگم IXUS 300 نور بیشتری به سنسور میرسونه. البته باید سنسور و . . . در نظر گرفته بشه که اینجا فرض یکسان بودن هست
    هرچی F کمتر = دیافراگم بازتر = نور بیشتر به سنسور میرسه
    قاعدتا باید همین طور باشه ... ولی قضیه کمی مشکوک هست !
    مثلا FZ35 یا HS10 با لنز به این بزرگی حداکثر اندازه F شون 2.8 هست ولی IXUS 300 به این جوچکی F 2 داره !
    یعنی واقعا IXUS 300 دیافراگمش بیشتر باز میشه ؟
    NetNegar تشکر می‌کند.

  3. #1083
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rostamiani نمایش پست ها
    یادمه یه جایی خوندم هر دوربینی تو یک اندازه دیاف خاص عکس شارپ تری می گیره ... ظاهرا همه دوربین ها با دیاف بسته شارپ تر نیستند !
    دوربین دیاف ندارد!!! شارپنس مستقیما به لنز مربوط است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط pouria arshadi نمایش پست ها
    ممنون.
    منظورتون از 2 تا 3 استاپ یعنی از باز ترین حالت 2 تا 3 استاپ بسته تر ؟
    بله ... مثلا اگر دیاف 4 داشته باشیم -----> 8 تا 11

    پ.ن: البته تکرار می کنم این اعداد حدودیست و شما به راحتی می توانید چند عکس در دیاف های مختلف گرفته و نتایج را با هم مقایسه کنید تا لنز خودتون رو بهتر و بیشتر بشناسید.
    Arash Sh، Pouria Arshadi و NetNegar تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  4. #1084
    كاربر همراه navidsohi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    نوشته ها
    150
    تشکر شده
    754
    تشکر کرده
    122

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pouria arshadi نمایش پست ها
    سلام دوستان.


    دلیل اینکه عکس هایی که با دیاف بسته گرفته میشه و شارپ تر هستن چیه ؟:confused:
    !
    تشکر
    معمولا لنز ها در دیافراگم های میانی تصاویر شارپ تری ارائه میکنند. در دیافراگم های باز مانند F/2.8 محدودیت های طراحی دیاف باز، باعث کاهش کیفیت و تاریکی اطراف تصویر میگردد. به طور خلاصه از آنجائیکه در دیافراگم های باز، نور از سطح گسترده تری از عدسی لنز عبور میکند و تمامی این سطح عدسی نور را دقیقا بر روی یک نقطه کانونی متمرکز نمیکنند، نصویر تار میشود. در لنز های امروزی سعی شده با استفاده از المانهای بیشتر این مشکل اصلاح شود.



    در دیاف های بسته مانند F/22 خاصیت انکسار Diffraction باعث افت کیفیت میشود. بدین معنی که دریچه بسیار بسته دیافراگم مانند یک مانع برای امواج نوری عمل کرده و امواج پس از برخورد به دهانه این دریچه به دلیل خاصیت تفرق و انکسار خود، اندکی تغییر جهت داده و از نقطه کانونی دور میشوند.



    سهی
    ویرایش توسط navidsohi : Monday 4 April 2011 در ساعت 20:58
    شاهین اکبری، molmol، rostamiani و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #1085
    كاربر همراه Mohamad_Ali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    438
    تشکر شده
    2227
    تشکر کرده
    5251

    پیش فرض

    ببخشید
    فلاش خود دوربین توی مد مانوال تا چه سرعت شاتری باید ساپورت کنه؟
    من توی دی90 با فلاش دوربین و مد مانوال سرعت شاتر1/200 بیشتر نمیشه.تنظیمات مشکلی داره یا کلا اینطوریه؟
    با یک فلاش دیگه تقریبا تا چه سرعت شاتری میشه تنظیم کرد؟
    ممنون
    NetNegar تشکر می‌کند.

  6. #1086
    Forum Moderator Mehdi Rojaie آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    گيلان و مازندران
    نوشته ها
    1,189
    تشکر شده
    11839
    تشکر کرده
    12608

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohamad_Ali نمایش پست ها
    ببخشید
    فلاش خود دوربین توی مد مانوال تا چه سرعت شاتری باید ساپورت کنه؟
    من توی دی90 با فلاش دوربین و مد مانوال سرعت شاتر1/200 بیشتر نمیشه.تنظیمات مشکلی داره یا کلا اینطوریه؟
    با یک فلاش دیگه تقریبا تا چه سرعت شاتری میشه تنظیم کرد؟
    ممنون
    مشکلی نیست.
    • Flash X-Sync: 1/200 sec
    فقط با استفاده از حالت Auto FP میشه به سرعت های بالاتر دست یافت که باعث میشه فلاش با قدرت کمتری عمل کنه.

    • Auto FP High-Speed Sync and modeling illumination supported with all CLS-compatible flash units except SB-400
    Anoosh-Em، Mohamad_Ali، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی روجایی



  7. #1087
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    درود

    در تایید مطالب آقا مهدی عزیز اینطور که الان در صفحه 195 فایل PDF دوربین D90 دیدم :



    نهایت سرعت سینک فلاش 1/200 هست مگر اینکه به در منو به قسمت e5 رفته و auto FP را On کنید در این حالت اگر فلاش سر دوربین فعال باشد باز محدودیت تا 1/200 را خواهید داشت اما اگر فلاش سر دوربین را در حالت -- قرار دهید( که در این حالت در نور دهی شرکت نمیکند فقط دستور شلیک را به بقیه فلاشهای میدهد) آنوقت فلاش های دیگری که به صورت وایرلس استفاده می کنید تا 1/4000 که نهایت سرعت شاتر D90 است بالا می رود


    موفق باشید

    انوش
    Mehdi Rojaie، Mohamad_Ali و NetNegar تشکر می‌کنند.

  8. #1088
    كاربر همراه odesa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2009
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    224
    تشکر شده
    454
    تشکر کرده
    133

    پیش فرض

    سلام
    1-چرا در بسیاری از مقالات ،مثلا در ی دوربین ۳۵ میلیمتری، یک عدسی با فاصلة کانونی ۸۵ تا ۱۳۵ میلی‌متر برای عاسی پرتره مناسب است،مثلا اگر این فاصله کانونی 70 باشد چه تغییراتی صورت مییرد؟

    2-مثلا یک لنز 85 بر روی یک دوربین داشته باشیم و در دوربین دیگر یک لنز با فاصله کانونی 70 داشته باشیم در حالت دوم اما با یک گام نزدیک شدن به سوژه ایا به فاصله مطلوب به عکاسی پرتره میرسیم؟

    پ.ن
    خب سوال اماتور گونه به نظر میرسه و من اشنایی متوسطی از قوانین عکاسی دارم بحثی شده بین من ویکی از دوستان و ایشان یک لنز 24-70 را برای عکاسی پرتره بر روی فول فریم مناسب تر میدانند و حال من معتقدم 24-105 یا 70-200 مناسب تر است بر طبق مطالعات و تجاربی که داشتم!
    NetNegar تشکر می‌کند.

  9. #1089
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط odesa نمایش پست ها
    سلام
    1-چرا در بسیاری از مقالات ،مثلا در ی دوربین ۳۵ میلیمتری، یک عدسی با فاصلة کانونی ۸۵ تا ۱۳۵ میلی‌متر برای عاسی پرتره مناسب است،مثلا اگر این فاصله کانونی 70 باشد چه تغییراتی صورت مییرد؟

    2-مثلا یک لنز 85 بر روی یک دوربین داشته باشیم و در دوربین دیگر یک لنز با فاصله کانونی 70 داشته باشیم در حالت دوم اما با یک گام نزدیک شدن به سوژه ایا به فاصله مطلوب به عکاسی پرتره میرسیم؟

    پ.ن
    خب سوال اماتور گونه به نظر میرسه و من اشنایی متوسطی از قوانین عکاسی دارم بحثی شده بین من ویکی از دوستان و ایشان یک لنز 24-70 را برای عکاسی پرتره بر روی فول فریم مناسب تر میدانند و حال من معتقدم 24-105 یا 70-200 مناسب تر است بر طبق مطالعات و تجاربی که داشتم!
    در یک جمله:

    هر چه فوکال لنت کوتاهتر باشد در پرتره های بسته تر دچار اعوجاج بیشتری خواهید شد که خوشایند نیست!
    farhad44، odesa، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  10. #1090
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط odesa نمایش پست ها
    سلام
    1-چرا در بسیاری از مقالات ،مثلا در ی دوربین ۳۵ میلیمتری، یک عدسی با فاصلة کانونی ۸۵ تا ۱۳۵ میلی‌متر برای عاسی پرتره مناسب است،مثلا اگر این فاصله کانونی 70 باشد چه تغییراتی صورت مییرد؟

    2-مثلا یک لنز 85 بر روی یک دوربین داشته باشیم و در دوربین دیگر یک لنز با فاصله کانونی 70 داشته باشیم در حالت دوم اما با یک گام نزدیک شدن به سوژه ایا به فاصله مطلوب به عکاسی پرتره میرسیم؟

    پ.ن
    خب سوال اماتور گونه به نظر میرسه و من اشنایی متوسطی از قوانین عکاسی دارم بحثی شده بین من ویکی از دوستان و ایشان یک لنز 24-70 را برای عکاسی پرتره بر روی فول فریم مناسب تر میدانند و حال من معتقدم 24-105 یا 70-200 مناسب تر است بر طبق مطالعات و تجاربی که داشتم!
    در تاپيك زير مفصلا در اين باره گفتگو شده است:

    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=6330

    به طور خلاصه و به همان دليل عنوان شده توسط آقاي عبدل پناه؛ فاصله ي كانوني ايده آل براي پرتره چهره در مقياس فيلمي (فول فريم) 135 ميليمتر است كه در دورين هاي APSC مي شود حدود 85 ميليمتر.

    قدر مسلم آن است كه 70-24 بر روي فول فريم براي پرتره تمام قد خوب است ولي براي پرتره چهره و حتا سر و شانه كوتاه است و مناسب نيست.
    odesa، Amir Abdolpanah، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •