صفحه 231 از 735 نخستنخست ... 131 181 221 227 228 229 230 231 232 233 234 235 241 281 331 731 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,301 تا 2,310 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #2301
    كاربر فعال M. Beyrami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    iran.astara
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    2853
    تشکر کرده
    9860

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط babakkk نمایش پست ها
    یعنی در هوای ابری میشود با 2 چتر 85 گرفت همچین عکسی؟
    و اگه اقتابی بود بایاد چه کار کرد ؟
    سلام
    بهتر است سوالتان را در تاپیک ( این عکس چگونه تهیه شده است ) مطرح کنید.
    اگر افتابی بود از دفیوزر های بزرگ که بالای سر سوِژه قرار میگیرد میتوانید استفاده کنید( رفلکتور های بزرگ چند لایه دارای این دفیوزر سفید هستند)
    +1یا 2 رفلکتور
    نیازی به فلاش 500 ژول و چتر و اینها نیست.
    Javid، Miri و Ali Bayati تشکر می‌کنند.
    مسعود بیرامی
    Jhowan photography

  2. #2302
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    اصلا هم مشكل فلسفي نداره
    در عكاسي با فلاش در محيط باز اگه عمق ميدان كم بخواهيد مجبوريد از f هاي پايين استفاده كنيد بالطبع بايد سرعت شاتر رو بالا ببريد ولي نميتوانيد سرعت را بيشتر از سرعت سينك بالا ببريد ناچار براي كم كردن نور ميتوان از فيلترND استفاده كرد.

    فيلترPl هم تا حدي باعث سافت شدن صورت سوژه ميشود.


    موفق باشيد
    درود بر شما

    تا اونجا که اطلاع دارم، در زمان دوربینهای آنالوگ ( بخصوص در عصر نگاتیو ) و بیشتر در پرتره های خاص تک نور (یعنی همان شرایط و محیط استودیوئی که در پست قبلیم اشاره کردم؛ نه مثل این حالت خاص: نور فلاش + نور محیط باز)، از این روش استفاده میکردند. ولی در دنیای دیجیتال، این روش کمتر مصطلح است و تکنولوژی، راه های مدرن تر و دم دست تری را در اختیار کاربر میگذارد. گرچه همون روش قدیمی که اشاره کردید هنوز هم در محیط استودیوئی فوق الذکر برای دیجیتال جوابگوست! ... اما برای حال خاصی که شما مطرح کردید، یک پدیده ی منفی و ناخواسته، بوجود میاورد که در پایان عرض خواهم کرد.


    در صورت نیاز به عمق میدان کمتر (استفاده از Aperture های گشادتر) و برای جبران محدود بودن به سرعت سینک (در صورت استفاده از فلاش در Outdoor)؛ و در راستای جلوگیری از Over expose شدن عکس، راهکارهای ساده تر و دم دست تری هم بشرح زیر هست. (ضمن اینکه ممکن است در آن لحظه و در محیط باز، به فیلتر ND دسترسی نداشته باشیم. همه که امکان فضانوردی ندارند)

    1) استفاده از ISO های پائین تر
    2) دورترکردن منبع نوری (فلاش) از سوژه
    3) کم کردن قدرت فلاش در Manual Mode ( در صورت نیاز به دور نکردن فلاش از سوژه )
    4) کم شدن خودکار قدرت فلاش توسط سیستم TTL دوربین (اگر هاتشوئی باشد)
    5) استفاده از HSS بمنظور عبور از محدودیت سرعت سینک دوربین (اگر فلاش، هاتشوئی باشد)



    اما آن پدیده ی منفی ناخواسته :

    در حالت خاص مطروحه ی شما، طبیعتاً با بستن فیلتر ND مناسب، از OverExpose شدن سوژه جلوگیری می کنیم و در ثبت سوژه به یک نورسنجی مناسب میرسیم ... اما UnderExpose شدن بقیه المانهای تصویر (غیر از سوژه) بواسطه ی استفاده از ND، مشکلی غیر قابل اجتناب است که نمیتوانید بر آن فائق آئید! یعنی تر و خشک را با هم سوزانیده اید ...

    استفاده از فیلتر ND در شرایط خاصی که طرح کردید، یک مسئله را حل میکند و خود، تولید معضلی دیگر مینماید. ظاهراً کاربرد انحصاری فیلتر ND، در همان شرایط تک نور، که در پست قبلی عارض شدم، بنا بر همین نکته ی فلسفی بوده ... !
    ویرایش توسط Ali Bayati : Friday 16 December 2011 در ساعت 00:01
    Kaveh Ghobadi، masoudrejae، lamagra و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #2303
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط babakkk نمایش پست ها
    یعنی در هوای ابری میشود با 2 چتر 85 گرفت همچین عکسی؟
    و اگه اقتابی بود بایاد چه کار کرد ؟
    بطور اتفاقی، به نمونه ای (لینک) بسیار شبیه به عکسی که شما ارسال کردید، بر خوردم. همونطور که در دیاگرام نورپردازی اش مشاهده میشود، از یک چتر بازتابی استفاده کرده. البته وضعیت سایه های این عکس، با وضعیت سایه هائی که در عکس شما مشاهده میشود، کمی متفاوت است. احتمالاً در شرایط آفتابی با دو چتر بازتابی (Gold یا Silver بودنش را با کلوین خورشید در زمان عکسبرداریتان انتخاب کنید) بتوانید به نتیجه ی مطلوبی برسید.

    امیدوارم برای الهام گرفتن، نمونه ی مناسبی باشد

    Sample.jpg

  4. #2304
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط metalinox نمایش پست ها
    درود بر شما

    تا اونجا که اطلاع دارم، در زمان دوربینهای آنالوگ ( بخصوص در عصر نگاتیو ) و بیشتر در پرتره های خاص تک نور (یعنی همان شرایط و محیط استودیوئی که در پست قبلیم اشاره کردم؛ نه مثل این حالت خاص: نور فلاش + نور محیط باز)، از این روش استفاده میکردند. ولی در دنیای دیجیتال، این روش کمتر مصطلح است و تکنولوژی، راه های مدرن تر و دم دست تری را در اختیار کاربر میگذارد. گرچه همون روش قدیمی که اشاره کردید هنوز هم در محیط استودیوئی فوق الذکر برای دیجیتال جوابگوست! ... اما برای حال خاصی که شما مطرح کردید، یک پدیده ی منفی و ناخواسته، بوجود میاورد که در پایان عرض خواهم کرد.


    در صورت نیاز به عمق میدان کمتر (استفاده از Aperture های گشادتر) و برای جبران محدود بودن به سرعت سینک (در صورت استفاده از فلاش در Outdoor)؛ و در راستای
    جلوگیری از Over expose شدن عکس، راهکارهای ساده تر و دم دست تری هم بشرح زیر هست. (ضمن اینکه ممکن است
    در آن لحظه و در محیط باز، به فیلتر ND دسترسی نداشته
    باشیم. همه که امکان فضانوردی ندارند)

    1) استفاده از ISO های پائین تر
    2) دورترکردن منبع نوری (فلاش) از سوژه
    3) کم کردن قدرت فلاش در Manual Mode ( در صورت نیاز به دور نکردن فلاش از سوژه )
    4) کم شدن خودکار قدرت فلاش توسط سیستم TTL دوربین (اگر هاتشوئی باشد)
    5) استفاده از HSS بمنظور عبور از محدودیت سرعت سینک دوربین (اگر فلاش، هاتشوئی باشد)
    اما آن پدیده ی منفی ناخواسته :

    در حالت خاص مطروحه ی شما، طبیعتاً با بستن فیلتر ND مناسب، از OverExpose شدن سوژه جلوگیری می کنیم و در ثبت سوژه به یک نورسنجی مناسب میرسیم ... اما UnderExpose
    شدن بقیه المانهای تصویر (غیر از سوژه) بواسطه ی استفاده از ND، مشکلی غیر قابل اجتناب است که نمیتوانید بر آن فائق آئید! یعنی تر و خشک را با هم سوزانیده اید ...

    استفاده از فیلتر ND در شرایط خاصی که طرح کردید، یک مسئله را حل میکند و خود، تولید معضلی دیگر مینماید. ظاهراً کاربرد انحصاری فیلتر ND، در همان شرایط تک نور، که در پست قبلی عارض شدم، بنا بر همین نکته ی فلسفی بوده ... !



    من چون از اين روش استفاده كردم يك توضيح ميدم انشااله مقبول بيفته.
    من هميشه ايزو را روي پايين ترين حدش قرار ميدهم
    ٢. دور كردن منبع نور در جا باعث كاهش كنتراست سوژه ميشود
    ٣.اگر كم كرديم وباز هم اوراكسپوز بود چي؟
    ٤. اگر از فلاش استوديوي استفاده كنيم سرعت سينك تغيير نميكنه اگه چيني باشه كه آخرش1.125 است

    اما در مورد اون پديده منفي:
    وقتي محيط دو استاپ اور باشد با بستن يك Nd4 جبران نور دهي ميكنيد و.....

    تازه در اون حالتي هم كه شما اونرومنفي خوانديد دوستان ايراني وخارجي عكسهاي زيباي ميگيرند شما كه تو وب گردي استاد ما هستيد.

    اینم بخونید.پست 10 :

    فیلتر (ND) ان دی


    موفق باشید
    Kaveh Ghobadi، M. Beyrami، Ali Saeedi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #2305
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    152
    تشکر کرده
    150

    پیش فرض

    ممنون از راهنمائی
    چتر های gold انعکاس نور فلاش در انها کمی طلائی هست ؟ یعنی پوست هم در انها برنز میشه؟

  6. #2306
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    من چون از اين روش استفاده كردم يك توضيح ميدم انشااله مقبول بيفته.
    من هميشه ايزو را روي پايين ترين حدش قرار ميدهم
    ٢. دور كردن منبع نور در جا باعث كاهش كنتراست سوژه ميشود
    ٣.اگر كم كرديم وباز هم اوراكسپوز بود چي؟
    ٤. اگر از فلاش استوديوي استفاده كنيم سرعت سينك تغيير نميكنه اگه چيني باشه كه آخرش1.125 است

    اما در مورد اون پديده منفي:
    وقتي محيط دو استاپ اور باشد با بستن يك Nd4 جبران نور دهي ميكنيد و.....

    تازه در اون حالتي هم كه شما اونرومنفي خوانديد دوستان ايراني وخارجي عكسهاي زيباي ميگيرند شما كه تو وب گردي استاد ما هستيد.

    اینم بخونید.پست 10 :

    فیلتر (ND) ان دی


    موفق باشید


    حالتهای 4 گانه ای را که شما مثال زدید، همگی حالاتی بسیار نادر! برای اون حالت بسیار خاصی که پست اول تون مطرح کردید هستند؛ ولی بازم اجازه میخوام که وضعیت هائی رو که شما متصور شدید (بخوانیم لیست بد بیاری های سر صحنه) آنالیز کنیم ... یعنی:


    1) دیگه نتونیم فیتیله ی ISO رو پائیم تر بکشیم (مثلا روی ISO50)
    2) فلاش را کمی دور کردیم و دیدیم که سوژه ی ما کم کنتراست ثبت میشود.
    3) قدرت فلاش را در Manual Mode کم کردیم و سوژه هنوز Over Expose بود.
    4) فلاش ما استودیوئی بود ( و به فرض که در آن محیط باز، دسترسی به برق 220V داشتیم) و HSS نداشتیم.

    عزیز دل برادر ... اگر قدرت فلاش رو حتی روی 1/128 هم کم کردیم و دیدیم سوژه بازم OverExpose میشه، آیا نشونه ی این نیست که اصلاً در اون شرایط به Flash احتیاجی نیست و با یک رفلکتور ساده میشه قال قضیه رو کند ؟ و باعث UnderExpose ناخواسته ی پس زمینه نشد؟ (خواهشاً مثال نزنید که شاید رفلکتور دم دست نباشد !! چون اگر قرار باشه برق 220 ولت و فلاش چینی استودیوئی و ملحقاتش دم دست باشه، پس ... )

    یا مثلاً بحث کم کنتراست شدن سوژه که در بند 2 اشاره کردید: مگر در تاریکی شب میخواهیم از آن عمق میدان کم استفاده کنیم که دور کردن فلاش، باعث کم شدن درجای کنتراست سوژه شود؟ یا مگر در نور روز میخواهیم با نزدیک نگهداشتن نور فلاش چینی مان!! به سوژه، در مقابل نور خورشید، به تولید کنتراست آنچنانی در چهره ی سوژه برسیم ؟ ( شما رو بخدا مثال خاص دیگری مبنی بر اینکه "اگر هوا ابری باشد چه؟" نزنید ... گرچه شما در طرح نوادر و Special Case، استاد ما هستید )

    در هر حال ... گفتمان های ما (بنده حقیر و جنابعالی)، ظاهراً همیشه روی موارد خاص و نادر، پدید میایند و عمدتاً با طرح استثنائات و موارد خاصتر و نادر تر در درون مورد خاص اولیه هم ادامه پیدا میکنند. عنقریب است که دوستان خارج از گود نشین ما، بیایند بگن آقایون !، خدا خیرتان بدهد ... چرا کشش میدهید ؟ ... یه آفتاپیک هم عرض کنم که کمی حال و هوای پست های کشدارمون، برای خودمون و دوستانی که شاید در حال مطالعه شان باشند، عوض بشود: جالبه که در تمامی امتحانات، طراح سوالات امتحانی نادر من و شما، بلافاصله بعد از توزیع اوراق امتحانی، و مشغول شدن ممتحنین، جلسه رو تاپایان وقت امتحان، ترک میکنند !





    و این هم متن مورد نظر شما در اون لینکی که از صفحه ی فیلتر ND (پست شماره ی 10) رفرنس داده بودید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط king4 نمایش پست ها
    وقتی شما میخواهین یک عکس پرتره بگیرین در شرایط نوری روز اگه بخواهین دیاف رو تا 2.8 باز کنین شاتر حداقل 1/500 یا سریعتر میشه که دیگه نمیتونین با فلاش سینک کنین.
    با فیلتر ان دی میشه شاتر رو کم کرد، در نتیجه میشه پرتره با فلاش و دیاف باز مثل 2.8 در روز روشن بگیرین.
    البته دوربین ها و فلاش های جدید نیکون قابلیت auto fp دارن که میشه سینک فلاش رو تا 1/8000 هم بالا برد. (دوربین من این قابلیت رو نداره ولی SB-600 داره).
    با توجه به نوشته های بالا ( توسط آقای صفرزاده در سال 2010 ) که اونها رو Bold کردم، مشخصه که منظورشون قطعاً استفاده از فلاشهای استودیوئی چینی نبوده عزیز دل برادر ... منظورشون فلاشهای هاتشوئی نیکون (مثل SB-600) و تجهیزات قدیمی نیکون بوده که قابلیت HSS (همان auto fp) نداشته تا بشود سرعتش شاترشون رو تا 1/8000sec بالا برد ... ولی شما برای فلاش چینی آدرس این لینک رو دادید ... اگرم همون فلاش استودیوئی چینیه فرضش کنیم که بیش از 1/125sec سینک نمیشود، رفلکتور بعنوان کاتالیزور وارد صحنه میشه ... و من هم منکر زیبائی عکسهای دوستان ایرانی و خارجی نیستم. نمونه های چشمگیری را در DVD آموزشی Fashion and Beauty Lighting با اجرای Karl Taylor در محیط Outdoor میتوان دید.

    پیروز باشید.

  7. #2307
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط babakkk نمایش پست ها
    ممنون از راهنمائی
    چتر های gold انعکاس نور فلاش در انها کمی طلائی هست ؟ یعنی پوست هم در انها برنز میشه؟
    برنزه که نه ... در بیشتر مواقع، چتر Gold، رنگهای گرمتری تولید میکند. خصوصاً برای استفاده از فلاشهائی که درجه ی کلوین شان، از محدوده ی 5400~5600 انحراف تقریباً قابل توجه ای دارند (فلاشهای نامرغوب و یا با افت کلوین (کلوین متغیر) در قدرتهای مختلف) چاره ساز تر از چتر سیلور است.

  8. #2308
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط metalinox نمایش پست ها
    حالتهای 4 گانه ای را که شما مثال زدید، همگی حالاتی بسیار نادر! برای اون حالت بسیار خاصی که پست اول تون مطرح کردید هستند؛ ولی بازم اجازه میخوام که وضعیت هائی رو که شما متصور شدید (بخوانیم لیست بد بیاری های سر صحنه) آنالیز کنیم ... یعنی:


    1) دیگه نتونیم فیتیله ی ISO رو پائیم تر بکشیم (مثلا روی ISO50)
    2) فلاش را کمی دور کردیم و دیدیم که سوژه ی ما کم کنتراست ثبت میشود.
    3) قدرت فلاش را در Manual Mode کم کردیم و سوژه هنوز Over Expose بود.
    4) فلاش ما استودیوئی بود ( و به فرض که در آن محیط باز، دسترسی به برق 220V داشتیم) و HSS نداشتیم.

    عزیز دل برادر ... اگر قدرت فلاش رو حتی روی 1/128 هم کم کردیم و دیدیم سوژه بازم OverExpose میشه، آیا نشونه ی
    این نیست که اصلاً در اون شرایط به Flash احتیاجی نیست و با یک رفلکتور ساده میشه قال قضیه رو کند ؟ و باعث UnderExpose ناخواسته ی پس زمینه نشد؟ (خواهشاً مثال نزنید که شاید رفلکتور دم دست نباشد !! چون اگر قرار باشه برق 220 ولت و فلاش چینی استودیوئی و ملحقاتش دم دست باشه، پس ... )

    یا مثلاً بحث کم کنتراست شدن سوژه که در بند 2 اشاره کردید: مگر در تاریکی شب میخواهیم از آن عمق میدان کم استفاده کنیم که دور کردن فلاش، باعث کم شدن درجای کنتراست سوژه شود؟ یا مگر در نور روز میخواهیم با نزدیک نگهداشتن نور فلاش چینی مان!! به سوژه، در مقابل نور خورشید، به تولید کنتراست آنچنانی در چهره ی سوژه برسیم ؟ ( شما رو بخدا مثال خاص دیگری مبنی بر اینکه "اگر هوا ابری باشد چه؟" نزنید ... گرچه شما در طرح نوادر و Special Case، استاد ما هستید )
    در هر حال ... گفتمان های ما (بنده حقیر و جنابعالی)، ظاهراً همیشه روی موارد خاص و نادر، پدید میایند و عمدتاً با طرح استثنائات و موارد خاصتر و نادر تر در درون مورد خاص اولیه هم ادامه پیدا میکنند. عنقریب است که دوستان خارج از گود نشین ما، بیایند بگن آقایون !، خدا خیرتان بدهد ... چرا کشش میدهید ؟ ... یه آفتاپیک هم عرض کنم که کمی حال و هوای پست های کشدارمون، برای خودمون و دوستانی که شاید در حال مطالعه شان باشند، عوض بشود: جالبه که در تمامی امتحانات، طراح سوالات امتحانی نادر من و شما، بلافاصله
    بعد از توزیع اوراق امتحانی، و مشغول شدن ممتحنین، جلسه رو تاپایان وقت امتحان، ترک میکنند !





    و این هم متن مورد نظر شما در اون لینکی که از صفحه ی
    فیلتر ND (پست شماره ی 10) رفرنس داده بودید:



    با توجه به نوشته های بالا ( توسط آقای صفرزاده در سال 2010 ) که اونها رو Bold کردم، مشخصه که منظورشون قطعاً استفاده از فلاشهای استودیوئی چینی نبوده عزیز دل برادر ... منظورشون فلاشهای هاتشوئی نیکون (مثل SB-600) و تجهیزات قدیمی نیکون بوده که قابلیت HSS (همان auto fp) نداشته تا بشود سرعتش شاترشون رو تا 1/8000sec بالا برد ... ولی شما برای فلاش چینی آدرس این لینک رو دادید ... اگرم همون فلاش استودیوئی چینیه فرضش کنیم که بیش از 1/125sec سینک نمیشود، رفلکتور بعنوان کاتالیزور وارد صحنه میشه ... و من هم منکر زیبائی عکسهای دوستان ایرانی و خارجی نیستم. نمونه های چشمگیری را در DVD آموزشی Fashion and Beauty Lighting با اجرای Karl Taylor در محیط Outdoor میتوان دید.















    پیروز باشید.




    با سلام
    من يك سوال از شما ميكنم وبعد رفع زحمت.
    من ميخوام زير نورشديد خورشيد عكاسي كنم
    به يك عمق ميدان كم هم نياز دارم
    با ست فلاش باطري دار خود كه سرعت سينكش 1.200 بيشتر نيست

    شما بفرماييد چه بايد بكنم؟

    خواهش ميكنم اين مورد را با شرايطى كه ذكر كردم پاسخ دهيد

  9. #2309
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    با سلام
    من يك سوال از شما ميكنم وبعد رفع زحمت.
    من ميخوام زير نورشديد خورشيد عكاسي كنم
    به يك عمق ميدان كم هم نياز دارم
    با ست فلاش باطري دار خود كه سرعت سينكش 1.200 بيشتر نيست

    شما بفرماييد چه بايد بكنم؟

    خواهش ميكنم اين مورد را با شرايطى كه ذكر كردم پاسخ دهيد
    کدام زحمت ...
    بفرمائید اندازه ی عمق میدان مورد نیاز شما به متر، برای گرفتن این پرتره ی خاص (در زیر نور شدید خورشید، اونهم با فلاش) چقدر است.

  10. #2310
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط metalinox نمایش پست ها
    کدام زحمت ...
    بفرمائید اندازه ی عمق میدان مورد نیاز شما به متر، برای گرفتن این پرتره ی خاص (در زیر نور شدید خورشید، اونهم با فلاش) چقدر است.
    منظورم از يك عمق ميدان كم استفاده از دياف پائين مثل1.8 بود. شما ببخشيد.

    بفرماييد

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •