صفحه 310 از 735 نخستنخست ... 210 260 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 360 410 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,091 تا 3,100 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #3091
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نرم افزار Panorama maker را امتحان کنید. از فوتوشاپ بسیار بهتر است. در چسباندن، تنظیم روشنایی رنگ و کنتراست عکسها بسیار خوب عمل میکند. امکاناتی هم برای تهیه عکسهای 3 بعدی و 360 درجه دارد. البته چون نرم افزار خوبی بود نرم افزار دیگری را امتحان نکرده ام ممکن است از این بهتر هم وجود داشته باشد.
    yaghoobi، iman mehr و hossein137 تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  2. #3092
    كاربر فعال iman mehr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    500
    تشکر شده
    3393
    تشکر کرده
    2893

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    نرم افزار Panorama maker را امتحان کنید. از فوتوشاپ بسیار بهتر است. در چسباندن، تنظیم روشنایی رنگ و کنتراست عکسها بسیار خوب عمل میکند. امکاناتی هم برای تهیه عکسهای 3 بعدی و 360 درجه دارد. البته چون نرم افزار خوبی بود نرم افزار دیگری را امتحان نکرده ام ممکن است از این بهتر هم وجود داشته باشد.
    بنده هم با اين نرم افزار موافقم ...! فقط احساس ميكنم مدت زماني كه براي ساخت پانوراما زمان ميبرد از فتوشاپ بيشتر است ( بنده از ورژن مربوط به مك استفاده ميكنم شايد در ويندوز متفاوت باشد )... البته شما در فتوشاپ بعد از ساختن پانوراما عكسهارا به صورت لايه لايه داريد كه گاهي اوقات وجود اين لايه ها جهت اعمال برخي تنظيمات دست شمار و بازتر ميگذاره ...
    If you want to find your prince , you will have to kiss a lot of frogs

  3. #3093
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    (بعلت تبدیل نواحی واضح ، به نواحی ناواضح، بصورت Gradually )
    نقل قول نوشته اصلی توسط ehsaniran نمایش پست ها
    اول جمله بالا که فرمودید امکانش هست توضیح بیشتر بدید
    DoF.jpg

    توضیح اینکه دلیلی برای اینکه ناحیه ی سفید رنگ، دقیقاً در نیمه ی بازه ی DoF واقع شود، وجود ندارد

  4. #3094
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    ممنون.حقیقت اینه که من فوتوشاپ رو به غیر از قسمت مربوط به RAW اش وارد نیستم.برای همین همیشه همین جور مشکل ها رو داشتم
    یک پانوراما بوده که مربوط به غروب آفتاب و یک کوه هست.با چند تا نرم افزار تست کردم ولی هیچ کدوم نتیجه ی رضایت بخشی نداشتند.یا این که درست به هم نمیچسبوندند و یا این که ابتدا و انتها رو اشتباه میچسبودند.حالا جدا از این سوال یه نرم افزار خوب برای پانوراما کردن این تصاویر به نظرتون چیه؟
    من الان سالهاست که فقط از فوتوشاپ برای به هم چسبوندن تکه های پانوراما استفاده می کنم،‌برای همین هم نمی تونم نظری در مورد سایر برنامه ها بدم، ولی سعی میکنم چیزایی رو که در مورد پروسه انجام کار در فوتوشاپ می دونم توضیح بدم:
    اولین مرحله طبیعتا ثبت تکه های تصویر‌ه... حتما میدونید که برای اینکه نرم افزار بتونه تکه ها رو درست به هم بچسبونه، هر دو تصویر کنار هم باید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اجزای مشترک داشته باشند؛ نکته دیگه ای که اینجا وجود داره اینه که دوربین نباید حول بدن یا سر عکاس یا حتی سنسور یا سرواخ اتصال بدنه به سه پایه بچرخه... روش درست چرخش اینه که دوربین حول کانون لنز بچرخه، در غیر اینصورت ممکنه اجزای تصویر دقیقا روی هم قرار نگیرند.... البته این قضیه بیشتر در مورد اجزایی از تصویر که خیلی نزدیک باشند وجود داره، برای همین هم در خیلی از موارد نیاز به استفاده از هد های سه پایه مخصوص پانوراما نیست (این قضیه فکر کنم در تاپیک های پانوراما مفصل بحث شده،‌پس بیشتر روده دارزی نمی کنم)
    نکته دیگه ای که وجود داره اینه که باید در تمام تصاویر فاصله کانونی، عمق میدان و نقطه فکوس و میزان نور دهی (مجموع حساسیت و زمان باز بودن شاتر) یکسان باشه... در غیر اینصورت تر کیب دو عکس مجاور هم خیلی دشوار خواهد بود و به اختمال زیاد مرز اونا مشخص باقی خواهد موند.
    [روشی که من معمولا انجام میدم اینه که اول عمق میدان و فاصله ای رو که می خوام روش فکوس کنم انتخاب می کنم و فکوس رو روی منوال میذارم، بعد یه جایی که نور متعادلی داره رو پیدا می کنم و برای اونجا نور سنجی می کنم و اون رو هم روی منوال میذارم...(البته گاهی (مثلا وقتی از یه بنای بزرگ پانو میگیرم) هم از دکمه قفل فکوس و نورسنجی روی دوربین استفاده می کنم تا کار سریع تر پیش بره)
    خوب حالا با فرض اینکه عکس ها آماده هستند، اولین مرحله معمولا ویرایش فایل های خام‌ه که باید با هم انجام بشه، در غیر اینصورت موقع به هم چسبوندن مشکل پیش میاره...
    برای اینکار میتونید همه رو با هم باز کنید و تو پنل ACR اول Select all رو بزنید که همه انتخاب بشن و بعد شروع به ویرایش کیند... اینطوری هر کار بکنید رویه بفیه هم اعمال میشه و در حین کار میتونید با کلید های جلو و عقبی که پایین پنجره اضافه شده، بین عکس ها جابجا بشید و نتیجه رو روی بقیه عکس ها هم چک کنید...
    بعد از پایان ویرایش اگه از ابزار پاک کردن لکه ها استفاده کردید، بهتره که یه بار تک تک عکس ها رو چک کنید ببینید نتیجه خوب شده یا نه...
    حالا میریم سراغ به هم چسبوندن عکس ها... چون این پروسه خیلی وقت گیره، من معمولا اول یه بار با سایز کوچیک تست می کنم که مطمئن بشم، بعد سایز اسلی رو کار می کنم... (برای این کار قبل از بستن پنجره ACR روی لینک آبی رنگ پایین صفحه کلیک کنید و اونجا کمترین رزولوشن رو انتخاب کنید، فقط یادتون باشه که بعدا درست‌ش کنید :) )
    برای به هم چسبوندن عکس ها لازم نیست فایل ها باز باشن، (بیخودی حافظه کامپیوتر رو اشغال نکنید و تو ACR به جای Open، کلید Done رو بزنید) حالا به منوی فایل و زیر منوی automate برید و گزینه photomerge رو انتخاب کنید... حالا فایل رو انتخاب کنید و از لیست سمت چپ هم auto رو انتخاب کنید (معمولا همین کارش رو درست انجام میده، اگه نشد بعد باید برید سراغ بقیه گزینه ها)
    از بین سه گزینه پایین پنجره هم حداقل اولی رو تیک بزنید (خیلی روی نتیجه نهایی تاثیر داره)، برحسب نیاز میتونید دو تای بعدی ور هم فعال کنید...
    حالا باید صبر کنید تا کار رو انجام بده... فقط این وسط یه نکته انحرافی وجود داره، اگه رم و مخصوصا حافظه هاردی که به فوتوشاپ اختصاص دادید کم باشه، وسط کار قطع میشه و یا هیچ پیغامی نمیده و یا یه گیر بیخود میگیره (معمولا میگه فایلهایی که بهش دادید مشکل دارن یا وجه اشتراک بینشون نیست و نمیشه به هم وصلشون کرد و از این بهونه های الکی :) )
    [[مراحل کاری که انجام میشه اینه که اول عکس ها یکی یکی باز میشن و توی یه فایل قرار می گیرن، بعد شروع می کنه به کنار هم چیدنشون و بعد روی اونا ماسک میذاره و طوری ماسک ها رو شکل میده که مرز بین عکس ها قابل تشخیص نباشه... بعد هم همونطوری با ماسک و لایه هم بهتون تحویل میده...]]
    حالا شما باید خودتون چک بکنید ببینید تو مرز ها اعوجاجی وجود نداشته باشه و اگه وجود داشت، با دستکاری ماسک و لایه ها سعی کنید درستش کنید (اگه از هد مخصوص استفاده کنید و حول کانون لنز بچرخید احتمالش نزدیک به صفر‌ه)
    [ اینجا شاید ابزارهای free transform، ابزار warp در زیر مجموعه اون، content aware scale و puppet warp مفید باشن.]
    بعد از اینکه از صحیح بودن نتیجه مطمئن شدید میتونید لایه ها رو با هم ترکیب کنید (همه رو انتخاب کنید و command+e رو بزنید)...
    حالا باید عکس رو کراپ کنید... اگه ۳۶۰ گرفته باشید به اختمال زیاد دو طرف تصویر یه قسمت های مشترکی داره که باید حذف بشه... روش من اینه که اول از تراز بودن افقی عکس مطمئن میشم و بعد یه خط عمودی که در دو طرف وجود داره رو انتخاب می کنم و عکس رو از روی اون کراپ می کنم... برای کراپ از بالا و پایین (تو پانو های عمودی، چپ و راست)‌که به خاطر اعوجاج و تراز نبودن عکس ها یه سری قسمت ها خالی میمونه هم باید کراپ انجام بشه، ولی لازم نیست همه قسمت های خالی رو حذف کنید و ناچار بشید قسمت هایی که براتون مهم هست رو هم از دست بدید، به جای اون میتونید قسمت های خالی رو که بعد از کراپ باقی میمونه با content aware fill پر کنید... (ممکنه لازم بشه چند بار این دستور رو تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید و یا بعد از اینکه به نتیجه تقریبا دلخواه رسیدید، قسمتهایی رو که مشکل دارن مجددا انتخاب کنید و و این دستور رو روشون اعمال کنید.

    پ.ن۱: اگه یه پانورامای ۳۶۰ درجه ای گرفتید ولی میخواید به عنوای یه فیل معمولی ازش استفاده کنید (قرار نیست سرو ته‌ش به هم بچسبه)، ممکنه از ترکیب بندی که بهتون میده خوشتون نیاد: در اینصورت میتونید تو پنجره اول به جای auto گزینه آخر رو انتخاب کنید و خودتون دستی عکس ها رو کنار هم بچینید (که من پیشنهاد نمی کنم)... به نظر من راحت تر اینه که اول مراحل بالا رو طی کنید و بعد نتیجه نهایی رو از جایی که می خواید چپ و راست عکس باشه، برش بدید و جای دو تکه رو با هم عوض کنید :)
    پ.ن۲: ابزار هایی که تو کروشه بالا اسم بردم همگی در منوی edit هستند...
    پ.ن۳: برای content aware fill اول از منوی edit گزینه fill رو انتخاب کنید و بعد پارامتر قسمت content، رو content aware بذارید...
    پ.ن۴: برای ابزار puppet warp اول باید قسمت هایی که نمی خواید تکو بخورند ور لنگر بذارید و بعد روی قسمتی که میخواید جابجا بشه یه انگر بزارید و حرکتش بدید.
    پ.ن.۵: با توجه به بزرگ بودن نتیجه نهایی، اگه بخواید در وب منتشرش بکنید، ممکنه ابزار zoomify بدرد بخوره (توضیح بیشتر نمیدم که اشانتیون بشه برای کسانی که حوصله گشتن دارن :) )

    پ.پ.ن: چقدر حرف زدم :)
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    ویرایش توسط AmirS : Saturday 1 September 2012 در ساعت 14:24 دلیل: انقدر نوشتم که یادم رفت تصویر رو بذارم
    yaghoobi، M.Meghdari، ahmad-d و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #3095
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    واقعا" ممنونم از توضیحات کامل و خوبتون جناب AmirS عزیز.همین طور بقیه ی بچه ها.
    بالاخره پانوراما رو ساختم.به عنوان کار اولم با فوتوشاپ (قبل از این از ArcSoft Panorama Maker 6 و یا Kolor Autopano Giga 2.6 و یا PanoramaStudio 2 Pro استفاده میکردم)
    نتیجه اول با این که من از این جور کارها با فوتوشاپ نکرده بودم نسبتا" بد نشد.اون قسمت مربوط به از بین بردن خط میکس عکس ها رو درست متوجه نشدم و همین طور پیداش نکردم)

    باز هم ممنونم.این عکسی بود که میخواستم پانوراما کنم.البته قرار بود کوه وسط باشه که بعد از این که کمی دستم راه افتاد از طریق انتخاب دستی مود پانوراما این مشکل رو حل میکنم

    http://up.vbiran.ir/images/bn0vhwr2oowcmbaiwqrb.jpg

    امیدوارم فرصتی پیش بیاد تا جبران کنم

  6. #3096
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2012
    نوشته ها
    11
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    26

    پیش فرض

    سلام خدمت دوستان محترم
    يه سوال ابتدايي داشتم خدمت شما :
    معاني اعدادي كه توي عكس پيداست و روي لنز ٨٥ ١٥ رو به طور مثال هست رو ميشه دقيق بفرماييد ؟
    111.jpg

  7. #3097
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima n نمایش پست ها
    سلام خدمت دوستان محترم
    يه سوال ابتدايي داشتم خدمت شما :
    معاني اعدادي كه توي عكس پيداست و روي لنز ٨٥ ١٥ رو به طور مثال هست رو ميشه دقيق بفرماييد ؟
    111.jpg
    این اعداد فاصله فوکوس را نشان می دهند. یعنی فاصله ای نقطه ای که روی آن فوکوس کرده اید تا دوربین.
    ehsaniran، hkhaghani و nima n تشکر می‌کنند.

  8. #3098
    كاربر همراه Masoud.M آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    195
    تشکر شده
    956
    تشکر کرده
    1863

    پیش فرض

    درود خدمت دوستان و اساتید...
    برای چاپ کردن عکسهامون در سایز های معمولی و کوچک اشکالی داره فایل JPG را به عکاسی بدیم یا حتما باید TIFF باشه ؟
    مثلا سایزهای 13*18 یا 20*25

  9. #3099
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    واقعا" ممنونم از توضیحات کامل و خوبتون جناب AmirS عزیز.همین طور بقیه ی بچه ها.
    بالاخره پانوراما رو ساختم.به عنوان کار اولم با فوتوشاپ (قبل از این از ArcSoft Panorama Maker 6 و یا Kolor Autopano Giga 2.6 و یا PanoramaStudio 2 Pro استفاده میکردم)
    نتیجه اول با این که من از این جور کارها با فوتوشاپ نکرده بودم نسبتا" بد نشد.اون قسمت مربوط به از بین بردن خط میکس عکس ها رو درست متوجه نشدم و همین طور پیداش نکردم)

    باز هم ممنونم.این عکسی بود که میخواستم پانوراما کنم.البته قرار بود کوه وسط باشه که بعد از این که کمی دستم راه افتاد از طریق انتخاب دستی مود پانوراما این مشکل رو حل میکنم

    http://up.vbiran.ir/images/bn0vhwr2oowcmbaiwqrb.jpg

    امیدوارم فرصتی پیش بیاد تا جبران کنم
    در مورد از از بین بردن خط بین عکس ها،‌کافیه تیک مربوط به Blend Images Together رو بزنید (تصویر پیوست پست قبلی)... البته الان هم دیر نشده،‌اگه هنوز فایل لایه لایه رو دارید، اول همه لایه ها رو انتخاب کنید و بعد از منوی edit کزینه auto blend layers رو بزنید و پانوراما رو انتخاب کنید تا این کار رو براتون انجام بده.
    در مورد قرار دادن کوه در وسط هم من راه حل تنبلانه رو ترجیح میدم (عکس رو بریدم و دو تکه رو جا بجا کردم، بعد با همون دستور auto blend مرزش رو برداشتم)
    (البته چون افق تراز نبود یه قسمت بالای کادر خالی موند که دیگه مرز اونو درست نکردم)
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    yaghoobi، mreza1001 و hossein137 تشکر می‌کنند.

  10. #3100
    كاربر آشنا imanse7en آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    دوستان استفاده این دیفیوزرها که رویه رینگ فلاش نصب میشه چیه؟
    http://www.paulcbuff.com/mu30-kit.php

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •