چيز عجيبی نيست خيلی از مواقع پيش مياد
چارت های تست فکوس زياده ميتونيد يک خط کش رو با زاويه 45 درجه جلو دوربين بزاريد و يک صفحه که کنتراست داشته باشه مثل روزنامه رو کنار خط کش بزاريد و روی صفحه فکوس کنيد
بعد ميبينيد که چقدر فکوس دقيقه
اگر دوربين حرفه اي باشه از منو ها ميتونيد فکوس رو تنظيم کنيد اگر نباشه بايد لنز رو برای تنظيم بفرستيد به تعميير گاه که خيلی راحت تنظيمش ميکنند
فایل پیوست 55062
سلام
برای بررسی مشکل بک فوکوس یا فرانت فوکوس این چارت را دانلود و روی کاغذ A3 پرینت بگیرید. آن را روی یک صفحه صاف و در زاویه 45 درجه نسبت به افق قرار دهید (مثل این عکس). لنز را روی دوربین ببندید و دوربین را روی سه پایه و در تراز کاملاً افقی در فاصله حدود یک متری روبروی چارت قرار دهید به نحوی که نقطه مرکزی فوکوس دقیقاً روی نقطه صفر چارت قرار گیرد. بعد بازترین دیافراگم لنز را انتخاب کنید و با تایمر یا ریموت کنترل از چارت عکس بگیرید. عکس را در کامپیوتر و با بزرگنمائی 100% چک کنید: اگر نقطه صفر دقیقاً در فوکوس بود و تقسیم بندی های بالاتر و پائین تر از صفر به طور یکسان از فوکوس خارج شده بود لنز سالم است. اگر فوکوس بالاتر یا پائین تر از نقطه 0 بود لنز مشکل دارد.
ارادت
ویرایش توسط Dariush Chegini : Thursday 23 January 2014 در ساعت 00:16
در صورت نیاز به تعمیر حتما دوربین را برای تعمییر تهران و یک مرکز معتبر بفرستیدمشهد تعمیرگاهی میشناسید یا باید بفرستم مرکزی تهران؟
آقای قاسمی عزیز ... خواهش می کنم در قبال تمیزکاری سنسور هزینه اش را دریافت کنید. چرا؟ برای اینکه تعداد سنسورهای کثیفی که برای تمیز شدن به آنجا می آیند و کثیف (یا کثیف تر) بر می گردند، رو به افزایش است. (هم دوربین خودم و هم دوستانی که مراجعه کرده اند.)
شاید حداقل با دریافت هزینه ها، این کار با دقت بیشتری انجام شود.
ممنون
جناب قاسمی عزیز
چند سالی، علاقمندان به عکاسی و دوربین، امیدوارانه محصولات عکاسی را با گارانتی ایده آل می خریدند. هم ارزان تر بود و هم خدمات و پشتیبانی و پاسخگویی، دست به نقد و در سریع ترین زمان ممکن انجام میشد.
تعمیرگاه مرکزی دوربین، با سابقه ی درخشان خود در ارائه ی خدمات، پشتوانه ی بزرگ این گارانتی بود.
متاسفانه احساس میشه که گارانتی ایده آل به تدریج داره به حالت اشباع و سیری میرسه و کم کم آماده میشه تا بازار عکاسی کشور رو ترک کنه. مثل بسیاری برندهایی که هر از گاهی در کشور ما سر بر میارن و پس از مدتی مشهور میشن و مردم به اونها رو میارن، اما معمولا پس از استقبال گسترده، اون برندها یا ناگهانی صحنه رو ترک میکنن و یا به تدریج با کاهش کیفیت خدمات، مردم رو از خودشون ناامید میکنن.
بنده خودم از کسانی هستم که طی دو سه سال گذشته، هر محصول عکاسی خریدم، اگر گارانتی ایده آلش وجود داشته، اون رو خریدم. گارانتی ها رو ثبت کردم و درخواست صدور شناسنامه برای محصولم دادم، اما متاسفانه هیج بازخوردی و پاسخی و شناسنامه ای دریافت نکردم.
برای تمیز کردن سنسور دوربینم به تعمیرگاه مرکزی دوربین مراجعه کردم که متاسفانه دیدم کارشناس محترم فقط یک تکه پنبه ی خشک را مستقیما روی سنسور دوربین کشیدند و در نهایت هم که سنسور اصلا تمیز نشد و فقط ذرات موجود جابجا شدند. در پاسخ به سوالات مکرر و تعجب بنده هم کارشناس محترم فرمودند که دوربین SLR همینه دیگه. تمیزش میکنی چند دقیقه بعد دوباره کثیف میشه. در حالیکه بنده تجربه ی تمیز کردن سنسور به وسیله ی مایع مخصوص و توسط شخص آقای قاسمی رو داشتم که تا مدتها دوربینم هیچ مشکلی نداشت. در نهایت با هزینه ای حدود 100 هزارتومان، مایع و پاروی مخصوص رو خریدم و خودم سنسور رو تمیز کردم که الحمدلله نتیجه ی خوبی گرفتم.
این بخش از تالار گفتگو هم که به نظر داره کارکردش رو از دست میده، چرا که عزیزان تعمیرگاه مرکزی دوربین، الان حدود دو هفته است که فقط یک پاسخ رو درج کردند که البته اون هم صرفا عذرخواهی بوده و به قبل تر که برگردیم خواهیم دید که شاید دوماهی بشه که مراجعه کنندگان به این تالار، پاسخی دریافت نکردند.
از جناب قاسمی خواهش می کنیم که پاسخ مناسبی به نگرانی ها بدهند و جمع زیادی از علاقمندان عکاسی رو که همیشه امیدوارانه به مجموعه ی تعمیرگاه مرکزی دوربین و گارانتی ایده آل نگاه کرده اند، از نگرانی در بیارن.
Nikon D7000 l Nikkor 18-105 l Nikkor 50mm D f/1.8 l Micro Nikkor 105mm G l SIGMA 70-300mm APO MACRO l Manfrotto 190x PROB
Gopro Hero 3+
منو باش میخواستم 9ساعت سفر کنم و تهران بیام، فقط بخاطر خدماتی که شنیده بودم به اعضا ارائه میشه...
با این اتفاقا که دوستان توصیف میکنن، ترجیح میدم با فوتوشاپ لکه ها رو برطرف کنم!
جای تاسف داره؛ امیدواریم مشکلات برطرف بشه
Canon EOS 30D