سلام چرا کاملا میتونید با این مقدار پول یه ترکیب خوب و راضی کننده بگیرید
در مورد نویزم اگه شرایط نوری رو شما بتونید کنترل کنیدحتی با دوربین های slr like ,.... عکس های خوبی بگیرید
Printable View
مثلا چه ترکیبی؟
درود
راستش گمان نکنم بتونید یه ترکیب خوب لنز با بادی D5100 و با 1.5م بگرید . با این بودجه مجبورید فعلا از یک لنز خوب استفاده کنید و در فرصت مقتضی ، یک تله فتو زوم هم بخرین . لذا پیشنهاد من به این شرحه : d5100 + 18-105
البته لنزی که گفتم از لحاظ بزرگنمایی ، شما رو راضی نمی کنه ... ولی خوب با این بودجه انتخاب بهتری ندارید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
سلام
در حال حاظر بهترین دوربین SLR برای عکاسی از طبیعت تا حدود 800 هزار تومان چیه ؟
550D ?
5000D ?
3100D ?
دوربین رو یکی از دوتان می خوان تا چند هفته دیگه بخرند و فعلا با لنز خود دوربین سر کنند :think:;
متشکرم
به نظر بنده تفاوت خاصی برای طبیعت (با پیشفرض عکاسی روی سهپایه و ایزوی پایین) با هم ندارند.
منتهی اگر چشماندازی برای تهیه لنز در آینده دارند. مبنای انتخاب بدنه را لنزهای موجود برای این نوع عکاسی در نظر بگیرند بهتر است.
فرضاً بررسی کنید 10-22 بهتر است یا 10-24
موفق باشید
در اغلب موارد بالانس بودجه به سمت لنز مرغوبتر نتیجه بهتری در بر دارد تا معکوسش.
درود
با وجود D3100 ، بهتره D5000 رو خط بزنید . بین 550D و D3100 هم ، اولی کیفیت بهتری داره ولیکن با بودجه ی شما 200 تا 300 تومن فرقشه . در واقع پیشنهاد من D3100 هست که تفاوت فاحشی در کیفیت با 550D نداره ول قیمتش خیلی مناسب تره . در ضمن ، برای همین مدل هم فکر کنم باید حدود 850 پرداخت کنید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
درود
بنده وقتی مدلی رو بررسی می کنم ، کلّ جوانب رو می سنجم . اگر شما می فرمایید فقط عکاسی رو می خواهید ، باید ببینیم تفاوت این دو مدل از لحاظ قیمت چقدره . اگر این تفاوت کمتر از 75 تومن باشه ، طبعا خرید D5000 منطقی تره . در غیر اینورت بهتره اختلاف قیمت رو روی لنز هزینه کنید و همون D3100 رو بخرید یا اینکه با افزایش بودجه ، به مدل منطقی تری برسید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
پی نوشت : لینک مقایسه .
سلام با تشکر از اطلاعات مفیدتون
من اصلا یه عکای حرفه ای نیستم و از دوربین به غیر از مگا پیکسل چیز زیادی نمی دونم ، راهنمایی شما در حال حاضر برای من خیلی با ارزش به سه دلیل :
۱-من آرشیتکت هستم و برای پروژه هایی که انجام می دم باید از نمای قبل از اجرا و همینطور بعد از اجرا عکس تهیه کنم به همین دلیل باید دوربین با کیفیت مطلوب و کادر بندی مناسب داشته باشم.
۲-من تا الان ۳ تا دوربین با مارک های کنون ، سونی و کاسیو سوزوندم یعنی تو کیفم بوده ترمز زدم کیف افتاده و دوربین سوخته البته هیچکدوم دوربین های حر فه ای نبودن ولی با توجه به اینکه هر روز دوربین همراهم هست باید کیفیت قطعات بالایی داشته باشه تا دوباره نسوزه.
۳-همونطور که گفتم من از عکاسی سر رشته ی حر فه ای ندارم ولی به عکاسی علاقه دارم و می خوام که آموزش ببینم و حرفه ای عکاسی کنم بنابر این دوربینی می خوام که هم الان و هم وقتی خواستم حر فهای عکاسی کنم مشکلی با دوربین نداشته باشم مخصوصا الان که از تنظیمات زیاد سر در نمیارم.
اگه بتونید کامل من رو راهنمایی کنید خیلی ممنون می شم چون واقعا گیج شدم.در ضمن خیلی هم نمی خوام هزینه کنم حد اکثر ۸۰۰ الی ۹۰۰ تومان .
یه سوال دیگه هم داشتم اینکه دوربینی که وارد ایران می شه از لحاظ کیفیت قطعات بهتره یا دوربینی که وارد آمریکا می شه یا اینکه هر دوتاش یکسانه .
یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه اینکه حتما باید دوربین ۱۶:۹ باشه چون کارهای طراحی که انجام می دیم واید هستش بارزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بنابراین دوربین هم باید عکس های واید بگیره ، من تو سایت کنون که بررسی کردم دوربین های اس ال ار هیچکدوم 16:9 نبودن و در ضمن یه دوربینی می خوام که لنزش در حد ممکن مناسب و کامل باشه که نخوام هزینه ای برای خرید لنر داشته باشم.
درود
اگر هر دوربینی توی شرایط اینچنینی قرار بگیره ، احتمال آسیب وجود داره . شما دو راه دارین ؛ اول اینکه خوتون کمی بیشتر مواظب باشید و دوم هم اینکه یک کیف مناسب و خوب بخرید (بحث کیف رو نمی تونم توی این تاپیک مطرح کنم و هر چیزی جای خودشو داره) .نقل قول:
۲-من تا الان ۳ تا دوربین با مارک های کنون ، سونی و کاسیو سوزوندم یعنی تو کیفم بوده ترمز زدم کیف افتاده و دوربین سوخته البته هیچکدوم دوربین های حر فه ای نبودن ولی با توجه به اینکه هر روز دوربین همراهم هست باید کیفیت قطعات بالایی داشته باشه تا دوباره نسوزه.
فرقی نداره .نقل قول:
یه سوال دیگه هم داشتم اینکه دوربینی که وارد ایران می شه از لحاظ کیفیت قطعات بهتره یا دوربینی که وارد آمریکا می شه یا اینکه هر دوتاش یکسانه .
ابتدا می خوام عرض کنم که رزولوشن دوربین های dslr اکثرا بسیار بالاتر از Full HD هست و ازین بابت خیالتون راحت باشه . در مورد 16:9 هم ، چیزی که خیلی مهمه ریت واید نیست ، بلکه واید بودن ذاتی تصویره . شما برای اینکه تصویری ذاتا واید داشته باشید ، باید لنزی در اختیار داشته باشید که واید مناسبی داشته باشه . با این حال اگر بر وجود ریت واید اصرار دارید ، Sony Alpha DSLR-A580 موجوده و اتفاقا گزینه ی خوبی به شمار میره ولیکن یه خورده از بودجتون گرون تره . این مدل صفحه نمایش متحرک هم داره که برای معماران خیلی کاربرد داره . در مورد لنز های سونی هم دوستان بیشتر می تونن نظر بدن (پیشاپیش می خوام اعلام کنم که با نبود لنز مناسب برای سونی مخالفم) .نقل قول:
یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه اینکه حتما باید دوربین ۱۶:۹ باشه چون کارهای طراحی که انجام می دیم واید هستش بارزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بنابراین دوربین هم باید عکس های واید بگیره ، من تو سایت کنون که بررسی کردم دوربین های اس ال ار هیچکدوم 16:9 نبودن و در ضمن یه دوربینی می خوام که لنزش در حد ممکن مناسب و کامل باشه که نخوام هزینه ای برای خرید لنر داشته باشم.
اگر بودجتون به این مدل نرسید ، انتخاب بعدی D3100 از نیکون هست که ریت 16:9 نداره و نمایشگرش هم ثابته . اما به نسبت قیمتش واقعا کیفیت خوبی رو ارایه خواهد داد . در مورد لنز این مدل ، خیلی دلم می خواد 85-16 رو پشنهاد کنم ولیکن بودجتون نمی رسه . لذا پیشنهاد من 105-18 هست . اگر باز هم بودجه اجازه نداد ، دیگه مجبورید از لنز کیت 55-18 استفاده کنید که کیفیت مناسب نداره .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
دوست عزیز تقریبا تمام دوربینهای دیجیتال یک مود برای عکاسی 16:9 دارن. یعنی در تنظیمات میتونید تعیین کنید که عکس 3:2 بگیره یا 16:9 . و به همین خاطر در ویزور دوربینهای SLR هم خطوط مرزی برای نسبت تصویر 16:9 موجوده.نقل قول:
یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه اینکه حتما باید دوربین ۱۶:۹ باشه چون کارهای طراحی که انجام می دیم واید هستش بارزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بنابراین دوربین هم باید عکس های واید بگیره ، من تو سایت کنون که بررسی کردم دوربین های اس ال ار هیچکدوم 16:9 نبودن و در ضمن یه دوربینی می خوام که لنزش در حد ممکن مناسب و کامل باشه که نخوام هزینه ای برای خرید لنر داشته باشم.
سلام
اولا از راهنمایی که کردین ممنونم .
چند تا سوال برام پیش اومد اول اینکه مگه وقتی یه دوربین اس ال ار می خریم روی خودش لنز فابریک نداره ؟ با توجه به اینکه شما لنز رو معرفی کردین منظورتون رو درست متوجه نشدم که دوربین اصلا لنز نداره یا اینکه لنز داره ولی مناسب کار من نیست ؟
موضوع دوم دوربین های من همه کامپکت بودن و درون کیف مناسب قرار داشتن ، اما با تحقیقات اینترنتی به این نتیجه رسیدم که دلیل سوختن دوربین ها ، کیفیت پایین سنسور های دوربین های کامپکت نسبت به اس ال ار هستش ( البته اگه درست نتیجه گیری کرده باشم ) بنابر این من با خرید یک دوربین اس ال ار طبیعتا نباید از این قبیل مشکلا داشته باشم حالا سوالم اینکه بین مارک های موجود در بازار کدوم کیفیت قطعات و مقاومت بیشتری داره؟
یه موضوع دیگه راجب دوربین های شبه ای ال ار . تحقیق کردم و متوجه شدم که این نوع دوربین در واقع همون کامپکت هستش فقط یکم بزرگتر و حتی حسگری هم که داره همون حسگر دوربین های کامپکت هستش پس چرا بزرگتر و گرونتر از دوربین های کامپکت هستش و چرا اس ال ار رو به اون نسبت دادن.( دلیل سوالم اینکه من اصلا نفهمیدم اگه ما تصویر روی لنز رو توی چشمی ببینیم در دوربین های اس ال ار چه فرقی می کنه با تصویری که توی ال سی دی دوربین های کامپکت می بینیم و اساسا این موضوع دیدن تصویر لنز توی چشمی به چه دردی می خوره !؟ )
موضوع دیگه راجب به نسبت تصویر اینکه مگه نسبت تصویر رو حسگر مشخص نمی کنه حال چنانچه دوربینی حسگری مثلا با نسبت تصویر 4:3 داشته باشه ، نمی تونه تصویر اورجینالی با نسبت تصویر 16:9 بگیره البته برعکس این موضوع امکان پذیر هست ( البته اگه اشتباه نکنم من خیلی وارد نیستم )حالا می خوام بدونم این دوربین های پیشنهادی حسگری با توانایی عکاسی با نسبت تصویر 16:9 رو دارن یا نه ؟ من با اصطلاح ریت واید آشنایی ندارم و اینکه نوع لنز باید واید باشه ؟ یا نوع حسگر دوربین واید باشه ؟ از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .
دوربین نیکون دی 3100 رو دیدم و تقریبا با همه مشخصاتش حال کردم و چنانچه از نظر نسبت تصویر و لنز مشکلم حل بشه همین مدل رو می خرم ولی اگه می شه یه پیشنهاد هم از کنون بدین و همچنین نظرتون راجب دوربین های المپیوس که لرزش گیر در درون خود بدنه تعبیه شده چیه ؟
سلام:
در مورد لنز همراه دوربین باید بگم که اقلب دوربینها با لنز 18-55 ارائه میشوند. و d3100 هم از همین لنز استفاده میکنه ، که شما میتونید لنزهای بعدی رو جداگانه انتخاب کنید.
اما اینکه محدوده واید براتون اهمیت داره این لنز این امکان رو به شما نخواهد داد و از طرفی هم کیفیت زیاد مطلوبی نداره( نسبت به کامپکت هایی که داشتید کیفیت بسیار مطلوب تره) و اگر هم بخواهید این لنز رو تغییر بدید با بودجه شما سازگاری نخواهد داشت.
در مورد اینکه دلیل سوختن دوربینهاتون ضعف سنسور بوده من زیاد موافق نیستم،و به امید خدا بعد از خریدن slr هم باید باخرید یک کیف مناسب از اون محافظت کنید.
در مورد شبه slr ها هم دلیل این نامگذاری به خاطر قالب بدنه و شکل ظاهری شبیه به رده حرفه ای ها ست که این نامگذاری انجام شده، در مورد سنسور هم بله همان ابعاد سنسور که در برخی مواقع( canon g12) ابعاد بزرگتری در سنسور نسبت به این مدلها دارد. و یکی ازدلایل بزگتر بودن بخاطر بحث سوپر زوم بودن این رده از دوربینهاست( 24x-35x....) .
من هم با پسر پارسی در مورد خرید d3100 موافق هستم( کیفیت خوب در مقابل قیمت معقولانه).
در برند کانن هم ، (هر چند قیمت ها افزایش زیادی داشته )اما 550d گزینه مناسبی برای کاربرد شما وجود داره.
موفق باشید....
تشکر مجدد از راهنمایی همه دوستان
موضوعی که هنوز متوجه نشدم اینکه اگه یه دوربینی بخواد عکس واید بندازه باید حسگرش دارای این توانایی باشه یا اینکه این توانایی باید مربوط به لنزش باشه و منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه ( البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم ).
این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه و اگه مربوط به لنز باشه در این صورت محدودیت برای خرید دوربین کم می شه و باید به نوع لنز توجه کرد البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
هر دو. هم لنز هم سنسور دخیلند. لنز که مشخصا باید واید ( وایدتر ) باشد و سنسور هم کراپ فکتور کمتری داشته باشد مثلا کراپ 1.3 یا فول فریم (کراپ 1 )
توضیح آنکه ، برای تعیین فاصله کانونی نهایی ( معادل 35 م.م ) عدد فاصله کانونی لنز در ضریب کراپ سنسور ( شامل ضرایب 1 1.3 1.5 1.6 یا 2 ) ضرب میشود .
البته نه به این تندی که شما میگی ... مثلا A580 تو یکی از رنکینگهای معتبر نمره بالاتری از کنون و نیکونهای اسمی گرفته. اما محدودیت انتخاب لنز حرف شما رو تشدید میکنه.نقل قول:
به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
خط رو خط با تاخیر :::blushing:::
با درود دوباره خدمت همه ی دوستان
رامین جان پاسخ خوبی دادن ... ببینید ، 55-18 لنز بدی نیست ولیکن در مقایسه با 105-18 هم فاصله ی تله ی کمتری داره و هم کیفیت اپتیکیش پایین تره . در ضمن شما باید لنزی بخرید که تا حدّ توان مالیتون در فواصل کانونیش نسبت به لنزهای هم ترازش بهتر باشه تا در آینده که بودجه ای برای خرید تجهیزات اضافی فراهم شد ، مجبور نشید به دنبال داشتن کیفیت بهتر ، لنز رو هم عوض کنید . در واقع اگر شما یک 105-18 بخرید ، با توجه به زمینه ی کاریتون بعدها فقط به یک 24-10 نیاز خواهید داشت که یک لنز اولترا واید به حساب میاد . ولیکن اگر 55-18 رو بخرید ، بعدها که بودجه ای نصیبتون شد مجبور می شید به جای هزینه روی اولترا واید ، به افزایش بازدهی رِنج تله-واید بپردازید و یک 85-16 بخرید . البته این توصیه و پیشنهاد منه و انتخاب اصلی با شماست .نقل قول:
وقتی یه دوربین اس ال ار می خریم روی خودش لنز فابریک نداره ؟ با توجه به اینکه شما لنز رو معرفی کردین منظورتون رو درست متوجه نشدم که دوربین اصلا لنز نداره یا اینکه لنز داره ولی مناسب کار من نیست ؟
به هیچ وجه روی مارک حساس نباشید . دلیل اینکه بنده در اول کار ، سونی رو در کنار نیکون مطرح کردم ، کیفیت خوب و قابل رقابت این برند بود . از سونی و کانن و نیکون گرفته تا فوجی و پنتاکس و پاناسونیک ، همه و همه کیفیت عالی و خوبی دارن .نقل قول:
بین مارک های موجود در بازار کدوم کیفیت قطعات و مقاومت بیشتری داره؟
کاملا مخالفم . هرر رده ای ، تعریف خودشو داره و نمی شه slr like یا هیبرید رو به کامپکت شباهت داد .نقل قول:
یه موضوع دیگه راجب دوربین های شبه ای ال ار . تحقیق کردم و متوجه شدم که این نوع دوربین در واقع همون کامپکت هستش فقط یکم بزرگتر و حتی حسگری هم که داره همون حسگر دوربین های کامپکت هستش
راستش کسی slr رو به slr like نسبت نداده . فقط گفته شده که این دوربین "شبه حرفه ایه" . دلیلش هم وجود امکانات و تنظیمات دستی فراوان به نسبت کامپکت و کیفیت بالاتر از کامپکت هست . شبه حرفه ای ها همیشه از لحاظ سایز شبیه حرفه ای ها نیستن ؛ برای مثال G12 با اینکه کیفیت فوق العاده و امکانات بالایی داره ولیکن سایزش در حدّ کامپکته . لذا نتیجه می گیریم که سایز نمی تونه عنصر درجه بندی و تقسیم رده ها باشه .نقل قول:
پس چرا شبه ای ال ار بزرگتر و گرونتر از دوربین های کامپکت هستش و چرا اس ال ار رو به اون نسبت دادن
تبدیل عکس یا فیلم به ریت واید ، حتی در فیلم برداری های هالیوودی که امروزه تمام فیلم هاشون رو با ریت 16:9 عرضه می کنن ، توسط ریت اصلی سایز سنسور انجام نمیشه (البته شاید جدیدا اینجوری شده باشه) . این تبدیل توسط الگوریتم های نرم افزاری صورت می پذیره که 3:2 یا 4:3 رو به 16:9 تبدیل می کنن . امروزه خود تلویزیون ها هم از پردازنده هایی استفاده می کنن که این الگوریتم رو داره . برای مثال همه می دونیم که تصاویر ارسالی توسط صدا و سیما 16:9 نیست ولیکن شما می تونید همون تصاویر رو روی یک نمایشگر 16:9 با همین فرمت بدون هیچ گونه کشیدگی ببینید (این بحث خیلی طولانه ؛ لذا بهتره بیش از این مبسوط نشه . همون طور که قبلا گفتم ، مهم اینه که تصویر ذاتا واید باشه نه اینکه توسط یک الگوریتم فقط تغییر نسبت پیدا کنه) .نقل قول:
موضوع دیگه راجب به نسبت تصویر اینکه مگه نسبت تصویر رو حسگر مشخص نمی کنه حال چنانچه دوربینی حسگری مثلا با نسبت تصویر 4:3 داشته باشه ، نمی تونه تصویر اورجینالی با نسبت تصویر 16:9 بگیره البته برعکس این موضوع امکان پذیر هست
راستش مرجع من dp هست ؛ اینم لینک مورد نظر .نقل قول:
از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .
ریت واید همون نسبت 16:9 هست . واید ذاتی رو هم دوست عزیزم جناب اقبالی توضیح دادن ؛ در واقع شما باید یک لنز با فاصله ی کانونی واید داشته باشین تا تصویرتون ذاتا واید باشه (زیر نرمال رو میگن واید . برای یک آرشیتکت ، فاصله ی کانونی باید 20 به پایین باشه) .نقل قول:
منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه
نه جانم ... چیزی کراپ نمیشه ... چیزی اضافه هم نمیشه ... فقط با یک الگوریتم به شکل نرم افزاری واید میشه (در مورد الگوریتمش اگر دوستان اطلاعی دارن ، در تاپیک های مرتبط کامنت بذارن) .نقل قول:
البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم
ریت حسگر تمام dslr (حتی فول فریم ها) "تقریبا" مشابه (یعنی هیچ کدومشون تا اونجا که من اطلاع دارم 16:9 نیستن) . از لحاظ فیزیکی (نه از لحاظ کیفیت) تفاوت سنسور ها فقط به ابعاد و کراپشون مربوط میشه .نقل قول:
این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه
این حرف مصداق بارز یک صحبت برندیه . یه نگاهی به این تاپیک بندازین و خودتون در رابطه با سونی قضاوت کنید .نقل قول:
البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
پی نوشت : بابت آف تاپیک های متعدد در رابطه با 16:9 و رده بندی بادی ها از تمام دوستان پوزش می طلبم .
سلامنقل قول:
تبدیل عکس یا فیلم به ریت واید ، حتی در فیلم برداری های هالیوودی که امروزه تمام فیلم هاشون رو با ریت 16:9 عرضه می کنن ، توسط ریت اصلی سایز سنسور انجام نمیشه (البته شاید جدیدا اینجوری شده باشه) . این تبدیل توسط الگوریتم های نرم افزاری صورت می پذیره که 3:2 یا 4:3 رو به 16:9 تبدیل می کنن . امروزه خود تلویزیون ها هم از پردازنده هایی استفاده می کنن که این الگوریتم رو داره . برای مثال همه می دونیم که تصاویر ارسالی توسط صدا و سیما 16:9 نیست ولیکن شما می تونید همون تصاویر رو روی یک نمایشگر 16:9 با همین فرمت بدون هیچ گونه کشیدگی ببینید (این بحث خیلی طولانه ؛ لذا بهتره بیش از این مبسوط نشه . همون طور که قبلا گفتم ، مهم اینه که تصویر ذاتا واید باشه نه اینکه توسط یک الگوریتم فقط تغییر نسبت پیدا کنه) .
چیزی که شما اشاره میکنید مربوط به نسبت منظری پیکسل ها است نه نسبت منظری عکس
این دو با هم فرق دارند
یکی نسبت پهنا به ارتفاع عکس است ( یعنی در واقع تعدا پیکسل ها )
و یکی نسبت منطری پیکسل ها است که هر پیکسل میتواند مربعی باشد یا کشیدگی داشته باشد
در هر حال دوربین ها نسبت عکس برداری 16 به 9 را هم دارند که در این حالت معمولا کمی از بالا یا پائین عکس بریده میشود
که اینگوه برش ها بهتر است در برنامه های ویرایشی صورت گیرد
جناب مینایی درود بر شما
اگر نسبت پیکسل ها مدّ نظر باشه ، پس باید هنگام تبدیل تصاویر صدا و سیما به 16:9 همه چیز کشیده بشه ؛ در صورتی که این چنین نیست . منظور من همون چیزیه که شما بهش می گید "نسبت منظری عکس" .نقل قول:
چیزی که شما اشاره میکنید مربوط به نسبت منظری پیکسل ها است نه نسبت منظری عکس ... این دو با هم فرق دارند
پیکسل کشیده نمیشه ... این تصویر هست که کشیده میشه . کشیدگی تصویر ، حاصل از تکرار چند پیکسل با کنتراست مشابه در کنار همه که موجب میشه شما فکر کنید که تصویر کشیده شده .نقل قول:
و یکی نسبت منطری پیکسل ها است که هر پیکسل میتواند مربعی باشد یا کشیدگی داشته باشد
در تبدیل عکس یا فیلم به 16:9 ، کراپی که شما می فرمایید رخ نمیده .نقل قول:
در هر حال دوربین ها نسبت عکس برداری 16 به 9 را هم دارند که در این حالت معمولا کمی از بالا یا پائین عکس بریده میشود
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
پی نوشت : خواهشا بحث ریت تصویر رو بیش از این ادامه ندید . هدف از این تاپیک چیز دیگه ایه .
با درود و تشکر
من تصمیم گرفتم دی 550 کنون رو بخرم که لنز روش 55-18 هستش ، آیا می شه بدون لنز خریدش و بعد یه لنز طبق پیشنهاد دوستان خرید ( با توجه به اینکه من سر رشته ای نسبت به دوربین لنز ها و فواصل کانونی و اصطلاحات از این قبیل ندارم )
درود
550 دی (نه دی 550) انتخاب خوبیست . در مورد لنز هم بله ... میشه لنز رو جداگانه تهیه کرد . ولیکن به نظر نمی رسه با خرید این بدنه پولی واسه لنز خوب باقی بمونه . تازه قیمت خود بدنه هم با توجه به افزایش شدید قیمت ها ممکنه کمی بالاتر از 900 تومن باشه (در این مورد مطمئن نیستم) . راستی نمی دونم چرا ولی حس می کنم که شما از صحبت من اینطور برداشت کردید که میشه 18-105نیکون رو روی کانن بست . اگر چنین برداشتی کرده اید ، باید اضافه کنم که این لنز روی بادی های کانن نصب نمیشه و باید در تاپیک "لنز مناسب برای دوربین های کانن" به صورت جداگانه روی لنز مناسب برای 550D بحث کنید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
من به عکاسی علاقه دارم و میخوام برای شروع یک دوربین نیمه حرفه ای ( شاید فوجی اچ اس 20 ) بخرم و بعد یکی دو سال دوربین حرفه ای. انتخاب مناسبی هست ؟
سلام
اگرچه با مطالعه تاپیک حاضر میتوتنید به نتایج مناسبی برسید اما برای ساده تر شدن کار شما پیشنهادات زیر را که حاصل تجربیات خودم هست عرض مینمایم
1- اساسا برای یک علاقمند جدی عکاسی هیچ چیز بهتر از دوربین اس ال آر نیست. چرا که ضمن آنکه خروجی بسیار بالاتری از هر نوع دوربین کامپکتی ارائه میکند بلکه دست عکاس را برای تجربه فیلدهای مختلف عکاسی از طریق انتخاب لنز و تجهیزات متنوع باز نگه میدارد.
2- اصولا دوربین های کامپکت (از مدل های ابتدایی تا بهترین اس ال آر لایک ها) به واسطه سنسور کوچک و پیکسل های زیاد که این روزها مد شده (واقعا نمیدونم لزومش روی این دوربین ها چیه؟ غیر از اینکه مشتری رو فریب میده) کیفیت عکس پایینی در مناطق کم نور دارند و بعلاوه حتی اگر در بهترین نور ممکن نیز عکسبرادی شود (با پایین ترین ایزو) باز هم در حالت فول سایز میتوانید سافت بودن لبه های سوژه و ادغام آن در پس زمینه را ببینید. حال دیگر وارد عمق میدان وسیع این دوربین ها به علت همان مساله کوتاهی فاصله کانونی واقعی (موثر بر عمق میدان) نمیشوم.
3- اگر میخواهید خاطرات خود راثبت کنین (یا به قول یکی از دوستان فروم اگر میخواهید هر جا میروید دوربینتان را هم ببرید تا خاطراتش را ثبت کنید) یک دوربین کامپکت معمولی با یک فاصله کانونی 28-140 کاملا کافی است و هیچ نیازی به چرداخت مبلغی حدود 500 تومان برای یک کامپکت خوب هم نیست. اما اگر میخواهید برای عکاسی وقت بگذارید (یا به قول همان دوست عزیز اگر میخواهید به نیت عکاسی بیرون بروید) در خرید اس ال آر شک نکنید چون تنها چیزی است که با خرید آن پشیمان نمیشوید.
4- دوربین های سوپرزوم مثل همین فوجی که فرمودید اصولا در فواصل کانونی زیاد (زوم بیشتر) حداقل اپتیک را ارائه میکنند ضمن اینکه در این فواصل کانونی چون نیاز به انتخاب سرعت شاتر بالاتر برای جلوگیری از انتقال اثر لرزش دست بر روی عکس می باشد و این دوربین ها نیز در این فواصل کانونی حداکثر دیافراگم 5.6 الی 5.8 را دارند، باید جهت تامین سرعت شاتر مناسب ایزو را بالا برد که تاثیر مضاعفی بر افت کیفیت عکس خروجی خواهد داشت.
5- هیچ آیه ای نازل نشده است که بگوید هر کسی باید شروع عکاسی اش با دوربین های کامپکت باشد. همانطور که عرض شد کاربری این گونه دوربین ها برای افرادی است که میخواهند تنها به ثبت خاطرات بپردازند (کاری که دوربین های ویزن یا یاشیکا های لنز ثابت در دوره پیش از ظهور دیجیتال انجام میدادند)
6- کار کردن با اس ال آر نه تنها سخت نیست بلکه لذت دو چندانی از عکاسی را نصیب عکاس مینماید
نتیجه:
اگر 1- واقعا تصمیم به عکاسی کردن دارید (نه صرف ثبت عکس های خاطراتی) 2- وقتی از هفته یا هر روز را میتوانید برای عکاسی اختصاص دهید 3- آمادگی برای خرج پول های بیشتر برای ارتقا تجهیزات در آینده را دارید، همین امروز و نه در آینده یک دوربین اس ال آر خریداری فرمایید
اگر شرایط فوق را ندارید اما میخواهید تنظیمات دستی روی دوربین خود داشته باشید کامپکت های ارزان تر از مدل مد نظر شما نیز وجود دارد و با حدود 200 تومان برای دوربین و کیف و حافظه میتوانید به دوربینی مانند فوجی فیلم F70 EXR بیاندیشید
در نهایت بنده خرید یک سوپرزوم را پیشنهاد نمیکنم چون باید اندازه بزرگ و وزن زیاد آن (حدودا اندازه یک اس ال آر کوچک) را تحمل نمود و نتایج مورد پسندی نیز از عکس های آن نگرفت.
پیروز و سرافراز باشید
تنها دلیل برای انتخاب SLRLIKE زوم بالاس . ولی برای این موضوع هم تو CANON EOS600D گزینه ای گذاشته شده که بدون افت کیفیت میتونید 10 برابر زوم دیجیتال داشته باشید. که این کار با دریافت تصویر در مرکز سنسور انجام میشود . که در اینصورت اگر لنز 28-300 سیگما داشته باشید نسبت به واید 28 خودش که با توجه به ضریب فاکتور 1.6 چندان واید هم نیست میتونید 107 برابر زوم داشته باشید . اینه!!!!
جناب پسر پرشین
چیزی که شما اشاره میکنید
همان مبحث کشیدگی استنقل قول:
حتی در فیلم برداری های هالیوودی که امروزه تمام فیلم هاشون رو با ریت 16:9 عرضه می کنن ، توسط ریت اصلی سایز سنسور انجام نمیشه (البته شاید جدیدا اینجوری شده باشه) . این تبدیل توسط الگوریتم های نرم افزاری صورت می پذیره که 3:2 یا 4:3 رو به 16:9 تبدیل می کنن . امروزه خود تلویزیون ها هم از پردازنده هایی استفاده می کنن که این الگوریتم رو داره . برای مثال همه می دونیم که تصاویر ارسالی توسط صدا و سیما 16:9 نیست ولیکن شما می تونید همون تصاویر رو روی یک نمایشگر 16:9 با همین فرمت بدون هیچ گونه کشیدگی ببینی
در حالی که بحث نسبت عکس در سنسور متفاوت از چیزی است که شما بیان میکنید
یکی زمانی شما یک تصویر دارید که پهنای آن 16 پیکسل دارد و ارتفاع آن 9 پیکسل , در این حالت میگوئیم که نسبت عکس 16 به 9 است
یکی زمانی هم تصویری به اندازه 12 پیکسل در 9 پیکسل دارید اما نمایشگر شما تصاویر را در عرض میکشد به طوری که تصویر به صورت نسبت 16 به 9 در می آید ( همان مبحث کشیده شدن پیکسل در تصویر )
این دو با هم فرق دارند
در دوربین های عکاسی وقتی میگوئیم نسبت سنسور یا نسبت عکس 4 به 3 یا 3 به 2 یا 16 به 9 است منظور حالت اول است
یعنی کلا نسبت تعدا پکسل ها اینگونه است. درواقع ما همواره پیکسل های نمایشگر را مربعی در نظر میگیریم
===========
شما باز دو مطلبی که بیان کردم جابجا بیان میکنیدنقل قول:
در تبدیل عکس یا فیلم به 16:9 ، کراپی که شما می فرمایید رخ نمیده .
در یک سنسور مثل سنسور کنون 60D اندازه سنسور دارای نسبت 3 به 2 است . ( پهنای 5184 در ارتفاع 3456 )
اما این دوربین توانایی ثبت تصاویر به حالت 16 به 9 هم دارد . در این حالت اندازه عکس برابر است با ( 5185 در 2912 ) که در این حالت کمی از بالا و پائین عکس کراپ می شود
بحث سادهای است
معمولاً موقع کپچر اگر نسبت را 16:9 قرار دهیم تعدادی پیکسل از بالا و پایین سنسور نقشی در ثبت ندارند و عملاً سنسور کراپ شده است!
اگر بعد از کپچر و موقع پخش تصویری که ذاتاً 16:9 نبوده (فرضاً 3:2 بوده) را بخواهیم در کادر 16:9 مشاهده کنیم و چیزی را نبریم تصویر یا فیلم را ناگزیر دچار کشیدگی کردیم.
حالا چرا این همه پست زده شده خدا داند.
بحث مربع بودن یا نبودن پیکسلها را در گوگل جستجو کنید.نقل قول:
پیکسل کشیده نمیشه ... این تصویر هست که کشیده میشه . کشیدگی تصویر ، حاصل از تکرار چند پیکسل با کنتراست مشابه در کنار همه که موجب میشه شما فکر کنید که تصویر کشیده شده .
در فتوشاپ به منوی pixel aspect ratio مراجه کنید (به عنوان مثال عرض کردم)
دوستان به جای پاسخ های کشفی و شهودی بهتره قبل از مطرح کردن نظرات کمی جستجو و تحقیق کنیم تا پاسخ هایمان بدتر گمره کننده نباشه
Aspect ratio= width / height
http://en.wikipedia.org/wiki/Camera_sensor
http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_aspect_ratio
http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution
پ.ن: علامت / : معادل نسبت هست در اینجا
پ.ن:درسته که آف هست اما فکر می کنم لازم هست که یک مرجعی برای مطالعه معرفی بشهدر لینک های معرفی شده برای مرجع متن فوق به بحث پیکسل و ...... خواهید رسید
تشکر از همه ی دوستان
نظر شما راجب به اینکه من 550 دی کنون رو دست دوم بگیرم تا برای خرید لنزهای مورد نیاز دستم باز باشه چیه ؟ و اصولا به نظر اساتید که همه اهل فن هستند خرید دوربین دست دوم منطقی هست یا نه ؟
دوست عزیز نمیدونم موضوع به این سادگی چرا انقدر پیچ میخوره و هیچکدام از دوستان یک پاسخ سرراست نمیدن. ببین دوست من کلمه واید کاربردهای زیادی داره. وقتی این کلمه در مورد لنز به کار میره معنیش اینه که زاویه دید اون لنز واید هست. یعنی عکسی که میگیره زاویه دید گسترده ای داره. اما شما موضوع عکسهای 16:9 رو مطرح کردین که گرفتن این عکس با این نسبت هیچ ربطی به لنز نداره و حتی دوربینهای کامپکت هم مود عکسبرداری 16:9 دارن . بدیهی است که عکسی که در حالت 16:9 با یک سنسور مشخص گرفته میشه رزولوشنی پایین تر از رزولوشن اصلی اون سنسور داره(چه سنسور 3:2 باشه و چه4:3) . پس لنز واید یک قضیه است و عکس 16:9 یک قضیه دیگه. برای گرفتن یک عکس واید خوب (حالا با هرنسبت تصویری) شما به یک لنز واید خوب احتیاج دارید ولی برای گرفتن یک عکس 16:9 اصلا نیاز به لنز خاصی نیست. امیدوارم این قضیه کاملا روشن شده باشه.نقل قول:
از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .
سلام
دوستان یه سوال داشتم
من یه دوربین کامپکت دارم ، به پرنده گرافی علاقه دارم
الان هم میتونم یه 1100d یا d3100 بگیرم ، ولی بدون لنز تله و هیچ وسیله جانبی
تا دو سال دیگه هم حداقل بودجه لنز جور نمیشه
میخواستم بدونم کار درستی که بدنه رو الان بخرم ، تا بعدا ( یعنی حداقل دوسال دیگه ) لنز بگیرم؟
سلام دوست عزیز من تازه واردم اما یه تجربه ی کوچیک دارم که شاید به دردت بخوره . من هم می خواستم 3100 دی بخرم اما وقتی تحقیق کردم مغازه دار ها گفتند که در مقابل 550 دی کنون اسباب بازی و این در حالی است که تفاوت قیمتشون ناچیزه .
و اما من یه سوال داشتم که هنوز بدون پاسخ مونده :
نظر شما راجب به اینکه من 550 دی کنون رو دست دوم بگیرم تا برای خرید لنزهای مورد نیاز دستم باز باشه چیه ؟ و اصولا به نظر اساتید که همه اهل فن هستند خرید دوربین دست دوم منطقی هست یا نه ؟
دوست عزیز سلام
خوب است بدانید لنزها ارزش بیشتری نسبت به بدنه دوربین دارند ممکن است یک لنز را سالیان مدیدی به همراه داشته باشید و از آن استفاده کنید ولی در این مدت بدنه را عوض کنید پس بهتر است صبر پیشه کنید تا بودجه شما کفاف بدنه و لنز را بدهد . ضمن اینکه در رده مدنظر شما برای خرید دوربین (Entry Level ) نسل بدنه ها تا دو سال دیگر تغییر خواهد کرد.
پ. ن : شما برای پرنده گرافی احتیاج به لنزی با فاصله کانونی بلند دارید و اگر طالب کیفیت هم هستید مبلغ زیادی برای خرید آن باید کنار بگذارید
سلام دوستان یه پکی از دوربین 550 دی کنون الان در بازار موجود هست که لنز 55-18 نداره بلکه اگه اشتباه نکنم لنزش 135-18 هستش نظر شما راجب این لنز چیه چون قیمت دوربین با این لنز 1550000 هست آیا این لنز ارزش پول اضافه دادن رو داره یا نه .
یعنی میخوای تا دو سال دیگه بی خیال دوربین SLR بشی؟
بنظر من بگیر...خدا میدونه که توو این دو سال چقدر ممکنه تجربه کار با دوربینهای SLR کسب کنی...
دو سال دیگه خدا میدونه قیمتها چطوری بشه...
برای لنز تله هم که نباید حتماً بری 200-70 رو بگیری که سه میلیون و خرده ای پولشه...با یه 200-55 یا 300-55 هم میتونی شروع کنی،که لنزهای بدی هم نیستن و ارزون هم هستن
با درود دوباره
در مورد 16:9 و بقیه ی ریت ها بنده مثالی زدم که بر تمام عرایضم گواهه و دوستان می تونن قبل از ارایه ی نظر قطعی ، حرف بنده رو آزمایش کنن . در مورد پیکسل هم من نظر شخصی ندادم بلکه یک تعریف اصولی از یک واقعیت فنی رو بیان کردم و فکر کنم نباید از تعریف هر مبحثی بی جهت عدول بشه . با این تفاسیر همه ی ما نظرمون رو دادیم و بهتره این فرصت رو به مخاطب بدیم تا آزادانه صدق یا خطای صحبتمون رو آزمایش کنه .
درسته که کیفیت عکس D3100 نسبت به 550D پایین تره ولیکن کیفیت بدنه ی این دوربین بسیار بالاست و به هیچ وجه نمیشه اونو اسباب بازی خطاب کرد . متاسفانه تو ایران باب شده که برای فروش جنس گرونتر ، فروشنده ها حاضرن به هر ترفندی جنس ارزون تر رو بد جلوه بدن .نقل قول:
من هم می خواستم 3100 دی بخرم اما وقتی تحقیق کردم مغازه دار ها گفتند که در مقابل 550 دی کنون اسباب بازی و این در حالی است که تفاوت قیمتشون ناچیزه .
اگر بدنه تمیز باشه و در مقابل تعداد شاتی که زده ، قیمت معقولی بابتش پرداخت بشه ، انتخاب خوبیه چون که اینجوری دستتون واسه خرید لنز خوب بازتر میشه . در مورد توصیه های خرید دوربین دست دوم ، "جناب میری و دیگر دوستان" توضیحات خوبی رو قبلا در قسمت خرید دوربین دست دوم ارایه فرمودن که می تونید با مطالعه ی اون مباحث ، قبل از خرید از چند و چون کار مطلع بشید .نقل قول:
نظر شما راجب به اینکه من 550 دی کنون رو دست دوم بگیرم تا برای خرید لنزهای مورد نیاز دستم باز باشه چیه ؟ و اصولا به نظر اساتید که همه اهل فن هستند خرید دوربین دست دوم منطقی هست یا نه ؟
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
با سلام
موضوعي به نام كشيدگي پيكسل وجود خارجي نداره، دوست عزيز مطمئنا شما هم ميدوني پيكسل كوچكترين واحد تشكيل دهنده تصوير ميباشد كه ابعاد اون هم ثابت هست و ما نميتونيم يه پيكسل رو كش بديم (مثل اينكه بيان كنيم ما يك سانتي متر رو كشيديم!!!) نرم افزارها با تكرار پيكسلها در عرض و يا طول (بسته به اينكه بزگنمايي در طول است يا عرض) و پديده اي به نام ميانيابي (Resample Image) مياد و رابطهاي منطقي بين RGB اين پيكسلها ايجاد ميكنه و با ايجاد پيكسلهاي جديد تر ميان پيكسلهاي قديمي سبب كشيده شدن تصوير ميگردد.
اگه موضوع براتون نا مقهومه بفرماييد تا با تصوير توضيح بدم
با سلام
دوستان پست من رو به این تاپیک مراجعه دادند، سوال این بود که از اونجایی که من به یک بک آپ برای استفاده در کوهنوردی و شرایط سخت نیاز دارم بعد خوندم مطالب به این نتیجه رسیدم که g12 انتخاب مناسبی هست :cool:( اگر انتخاب بهتری وجود داره دوستان راهنمایی کنند:)).
اما برای خرید slr بودجه ای معادل 1.500.00 بیشتر موجود نمیباشه و قصد خرید d90 داشتم که دوستان گفتند به خاطر قدیمی بودن بدنه بهتره تهیه نشه.:confused:
پیشنهاد 550 کانن دادند اما بدنه کوچک و نداشتن نمایشگر دوم و قیمت نامعقولانه حال حاضر من رو پشیمان کرد....
حالا از دوستان میخوام راهنمایی کنند ما بالاخره یک d90 و لنز کیت خریداری کنیم یا صبر کنیم و حدود 6 ماه آینده یک d7000 خریداری کنیم.؟؟؟
در ضمن این اولین slr من هست که خریداری میشه
سلام
فکر میکنید تا 6 ماه دیگه قیمت D7000 ارزون بشه؟
ار پریروز تا حالا قیمت لوازم عکاسی بازهم افزایش پیدا کرده ( بدلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار توسط بانک مرکزی محترم)
من گمون میکنم خیلی خوشبینانه است اگر فکر کنیم تجهیزات عکاسی ارزون میشن...خدا عالمه...
پ.ن : بدنه D90 بسیار مقاوم و خوش ساخته و هنوز هم امکاناتش بروز بحساب میاد ( میتونید نگاهی به تاپیک D90 بندازید)
سلام دوستان
من میخوام یه DSLR بگیرم
بین این دو موندم
550D or 600D
ارش پول بیشتر داره
البته سیستم کنترل فلاش بیسیم نورسنجی پیشرفته تر و نمایشگر گردان هم از برتری های 600 دی هست که به نظر من قابل گذشت نیست.
نقل قول:
با سلام
موضوعي به نام كشيدگي پيكسل وجود خارجي نداره، دوست عزيز مطمئنا شما هم ميدوني پيكسل كوچكترين واحد تشكيل دهنده تصوير ميباشد كه ابعاد اون هم ثابت هست و ما نميتونيم يه پيكسل رو كش بديم (مثل اينكه بيان كنيم ما يك سانتي متر رو كشيديم!!!) نرم افزارها با تكرار پيكسلها در عرض و يا طول (بسته به اينكه بزگنمايي در طول است يا عرض) و پديده اي به نام ميانيابي (Resample Image) مياد و رابطهاي منطقي بين RGB اين پيكسلها ايجاد ميكنه و با ايجاد پيكسلهاي جديد تر ميان پيكسلهاي قديمي سبب كشيده شدن تصوير ميگردد.
اگه موضوع براتون نا مقهومه بفرماييد تا با تصوير توضيح بدم
دوست عزیز شما به طور کلی از ابتدا موضوع را درنیافته اید
خدمتتان بگویم که بله , پیکسل هم میتواند مربعی نباشد و کشیده شود
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...3/PAR-1to1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...c/PAR-2to1.jpg
یعنی یک پیکسل مربعی در برخی از سیستم های نمایشی به صورت مستطیلی نمایش داده میشود که مقدار کشیدگی ( یا حتی جمع شدگی ) آن بسته به سیستم نمایشی مقصد است
شما مطلب مقاله زیر را
کد:http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_aspect_ratio
را مطالعه بفرمائید و بعد من در خدمتتان هستم. هر چند با خواندن آن دیگر نباید مطلب نامشخصی باقی مانده باشد
موفق باشید
تشكر از لينك شما، شما دو مفهوم مجزا رو داريد با هم اشتباه ميگيريد، شما در ابتدا مبحث نسبت پيكسل رو بيان كرديد و لينكتون هم دقيقا در همين جهت بود كه بنده هم كاملا موافقم و ميدونم كه هر تصوير داراي يك Ratio پيكسل ميباشد كه استاندارد اون 4:3 و 16:9 اما موضوعي كه بنده با شما اختلاف نظر دارم در مورد برداشت شما از مفهوم پيكسل هست!
1 پيكسل بسيار كوچكتر از اوني هست كه با چشم ديده بشه! به عنوان مثال شما رو در هر دو عكس كه ارائه داديد ارجاع ميدم! و اميدوارم خودتون هم تست بفرماييد:
در تصوير اول اون قسمتي كه با x,y مشخص شده خودش در عرض شامل 20 و در ستون شامل 20 پيكسل هست يعني فضاي اون شامل 400 پيكسل مي باشد
http://032.img98.net/out.php/i396912_1.jpg
حال اگر فرمايش شما در مورد كشيدگي پيكسل صحيح باشه تصوير دوم كه نسبت عرض اون 2 برابر شده پس تعداد پيكسل هم بايد برابر بالا باشه ديگه؟ درسته؟ يعني تعداد پيكسلها زياد نشدن بلكه همون تعداد پيكسل هستند و كش اومدن! ولي اگه شما در مورد تصوير دوم اون رو با Magic Wand در فتوشاپ Select كنيد و اون رو در تصويري جديد كپي كنيد و سپس Imag size اون رو مشاهده كنيد تعداد پيكسلها در عرض به 40 پيكسل و در صول همان 20 پيكسل باقي موندن! پس تعداد پيكسل افزايش پيدا كرده نه اينكه همون تعداد پيكسل تصوير بزرگتري رو ايجاد كرده باشن
http://032.img98.net/out.php/i396913_2.jpg
اگه صحبت شما در مورد كشيدگي پيكسل صحيح باشه اون وقت بايد گفت ما هر تصويري رو ريسايز كنيم تعداد پيكسلها تغيير نميكنند و فقط همون تعداد پيكسل هستند كه كش اومدن يا آب رفتن!
موفق باشي
دو تا بحث است
یکی ریسایز کردن تصویر که ربطی به کشیدگی پیکسل ندارد.
و دیگری اینکه همیشه در همه سیستمها هر پیکسل یک "مربع" نیست.
مورد دوم جزو مواردی است که عکاسان با آن کاری ندارند، پس لطفاً با توجه به موضوعیت فروم این بحث را تمام شده بدانید.
دوست عزیزم جناب ماهان ( از اسم کاربری تان اینگونه بر می آید )
آن پیکسل ها به این اندازه درآمده بودند که شما مطلب را بهتر درک کنید
نه اینکه بیایید آنها را اندازه بگیرید
برای شما یک فیلم آموزشی ساختم . امیدوارم با دیدن آن متوجه بشوید که اصلا منظور ما از نسبت منظری پیکسل چیست
شما هم همین امتحان را روی عکس های خود انجام بدهید متوجه موضوع میشوید.کد:http://up.iranblog.com/images/gr9vrxbz4hhrn57zs6jb.swf
البته این کشیدگی پیکسل ها مربوط به سیستم های پخش ویدئو یی است . فتوشاپ فقط به صورت نمایشی آن ها را میکشد تا ما تصویر درستی از اندازه و نسبت اشیاء , هنگام پخش در سیستم های ویدئویی داشته باشیم
با سلام مجدد
اولا كه پيكسلها به اون ندازه در نيومدن و تصوير هستش كه بزرگ شده! متاسفانه شما روي اشتباهتون در مورد پيكسل پا فشاري ميكنيد! بنده هم هرفم از اندازه گيري پيكسلها اين بود كه بيان كنم اندازه و ابعاد يه تصوير ارتباطي با اندازه و شكل پيكسل نداره! مثلا اگه تصويري در ظاهر دو برابر عريض ميشود تعداد پكسلها افزايش مييابند نه ابعاد و شكل پيكسلها
در مورد شكل و يا اندازه پيكسل هيچ كجا عرض نكردم مربع يا مستطيل يا هر شكل ديگه اي هستش! بلكه نسبت تصوير (ratio( ارتباطي به شكل پيكسل نداره و ما با تغيير در نسبت تصوير فقط تعداد پيكسلها رو افزايش يا كاهش ميديم و نميتونيم شكل پيكسلها رو تغيير بديم.
در مورد شكل پيكسلها هم اين چند نمونه رو مشاهده بفرماييد:
http://tehranpic.net/download.php?img=565285
http://tehranpic.net/download.php?img=565286
http://tehranpic.net/download.php?img=565287
فكر كنم ادامه بحث در اين تاپيك صحيح نباشه، از دوستان ديگر هم عذر ميخوام
من اشتباه نمیکنم دوست عزیز
حالا اگر شما هیچ کدام از حرف های من را قبول نمیکنید به خودتان مربوط است
من هم تشکر میکنم و دیگر به این بحث ادامه نمیدهم
خوب دوستان و بزرگان میخوام یه سوال اساسی بپرسم که مدتیه گیرم سرش . من دوربینمو لنزامو فروختم که آپدیت کنمشون که برخوردم به گرونی و تصمیم گرفتم که فعلا صبر کنم . بیشتر هم به دلیل ابراز مخالفت با صنف فروشندگان و وارد کنندگان مربوطه . حالا دیر یا زود یک فروند 60D یا به احتمال قویتر 600D میخرم ولی سوال من , به نظرتون یکی از این بادی هارو به یک لنز تله عالی در مدت زمان بسیار طولانی مثلا در اسفند سال 90 بخرم مثلا با لنز 70200 f2.8 is usm ll و الان یه سونی نکس با 16 mm بگیرم یا نه کلا یه بادی داشته باشم با یک فروند لنز walk around مثل 2470 یا 24105 یا 1585 ? خوب در حالت اول دو بادی هرچند یکی ازسری نکس هست و بی نیاز از تعویض مرتب لنز همراه با یک لنز عالی و در نوع دوم لنز خوب ولی نه در حد 70200 اما خرید سریعتر رو خواهم داشت.
در کل با تعویض لنز مشکل دارم چون خاک و اینجور چیزها میره توشون . داشتن نکس هم کاررو سریعترمیکنه و هم میشه همه جا بردش . نظربزرگان در این موردچیه.
مرسی از همه
شما سوالتون چندین جواب داره و به خودتون، بوجه ،زمان ... بستگی داره و استفاده و انتظارتون از دوربین ولی پیشنهاد کلی من اینه اگه قرار به استفاده از بدنه دوم باشه خیلی بهتره با بدنه اول از نظر برند و لوازم جانبی هم خوانی داشته باشه خصوصا که هیچ کدوم از بدنه ها رو ندارید منطقی نیست ۲ برند مختلف تهیه کنید
سلام
من ۲ سال پیش با کمک دوستان و اساتید یک دوربین dslr like خوب خریدم و حالا که یکم دستم اومده که چجوری عکس بگیرم میخوام یه دوربین dslr بخرم تا بتونم عکسهای حرفهای تری بگیرم. میشه لطفا من رو یه کم راهنمایی کنید؟
ممنون از همگی
امید جان سلام
برای رسیدن به نتیجه مطلوب و اخذ راهنمایی در خرید اولین SLR به سئوالات زیر پاسخ بدهید
اول علاقه مندی های خودتان را مشخص کنید یعنی در چه زمینه هایی قصد فعالیت در عکاسی را دارید؟
حداکثر بودجه در نظر گرفته شده برای خرید دوربین و لنز و لوازم جانبی چقدر است ؟
سلام بر دوستان عزیز. من می خوام از کلاس دوربین کامپکت کنون دوربینم رو ارتقاع بدم به DSLR. الان یک دوربین sx1 و یک دوربین SX210 دارم. با بودجه ی حدود 1.5 میلیون چه چیشنهادی دارید؟ بین 60D با لنز 18-55 ,600D با لنز 18-135 مردد هستم. در مورد این دو دوربین به wireless flash photography و مانیتور چرخان ( جهت فیلم برداری) خیلی اهمیت میدم. فیلدهای مورد علاقه: Portraite , Off Camera Flash Photography, Family, Outdoor Portraite هستش. ممنون از راهنماییتون. در حال حاظر تجهیزات نورچردازی مثل فلاش 430کنون و 466 نایسین و چند عدد چتر و رفلکتور و .... دارم.
به علت اینکه قرار است تک لنز شما باشد و نیازهای غیر از چهره نگاری شما را هم برآورده کند و با در نظر گرفتن بودجه شما فعلا 135-18 گزینه مناسبی است چون دارای لرزشگیر موثری هم هست و نیاز شما را بر طرف می کند تا اینکه بعدا بتوانید با افزایش بودجه سراغ لنزهایی با دیافراگم بازتر بروید.
سلام
اگر مانيتور چرخان را نگفته بوديد شايد مي گفتم 550D با لنز 85-15
بهترین گزینه بعد از این 85-15 است که فرهاد خان فرمودند البته دیاف بازتری ندارد ولی کیفیت اپتیک بهتر و جنس بدنه بهتر و رنج وایدتر آن مزیت بر 135-18 دارد.(تفاوت قیمت در حدود 350000 تومان)
برای داشتن لنزی مناسب و با دیاف بالاتر باید مبلغی بالغ بر یک میلیون تومان در نظر بگیرید مگر اینکه سراغ لنزهای فیکسی چون 85mm f1/8 و با قیمت حدودی 600000 تومان بروید. ولی با این انتخاب( تک لنز) نیازهای دیگر شما (غیر از پرتره های بسته) برآورده نخواهد شد.
نتیجه : اگر توان پرداخت 850000 تومان بابت خرید لنز 85-15 را دارید که خوب انتخابی بهتر از 135-18 است و الا فعلا همان 135-18 بهتر است.
باسلام
لنز 70-17 هم گزینه خوبی البته در این رنج قیمت است ، شارپنس مناسبی دارد و تا حدودی حتی ماکروهای خوبی نیز میتوان با ان گرفت .
به نظر من حتی از لحاط شارپنس تا حدودی از 135-18 بهتر است اما رنج بالاتر 135-18 در برخی عکاسی ها میتواند کارساز باشد همچنین لرزشگیر که لنز سیگما به ان مجهز نیست .
پیشنهاد من به شما این است که سعی کنید بودجه تان را افزایش دهید و 85-15 را بخرید که لنز بسیار بهتری نسبت به لنزهای ذکر شده میباشد .
موفق باشید .
به نظر من هم 85-15 رو سعی کنید بخرید.من هم اول 135-18 داشتم ولی یعد از مدتی اون رو فروختم و 85-15 رو که از هر نظر بهتر هست خریدم.با خرید هر یک از اون دو لنز بعد از مدتی به فکر تعویض لنز ممکنه بیافتید و متضرر میشید...
ممنون از راهنمایی همه ی دوستان عزیز. فعلا نمی خوام بیش تر از 1.5 خرج کنم ( بهتره بگم موجود نیست ) به عنوان اولین لنز بین این دو گزینه موندم sigma 17-70 یا کنون 18-135. تا سال آینده یک لنز سری L می گیرم. اما برای شروع بین این دوتا موندم. سیگما هم لرزشگیر داره و هم f 2.8
دوست گرامی مدل قدیمی 500 هزار تومانی 70-17 لرزشگیر ندارد .
مدل جدید این لنز که هم hsm است و هم لرزشگیر دارد زیر 750 هزار تومان نیست (مگر اینکه قیمتها تغییر کرده باشد ) .
که در این این صورت خرید 85-15 خیلی معقولتر خواهد بود .
موفق باشید .
سلام
من در بیشتر زمینههای عکاسی فعالیت میکنم. عکاسی از منظره، پرتره،عکاسی از ستارگان، ماکرو، نور نویسی،..
برای خرید اولین DSLR من یک ملیون تا یک ملیون و پانصد تومان میتونم خرج کنم.
راستش بعد از اینکه من این پست رو گذشتم رفتم چند تا مدل دوربین دیدم و بنظرم Canon 600d با لنز EF-S 18-55mm خوب اومد چون که فیلم برداری HD تا ۶۰ فریم میکنه و فیلم برداری برای من مهمه.
باز هم بنظر شما این مدل خوبی هست یا نه؟
مرسی
سلام
بر گردید از پست قبلی خودتان و تا این پست را مطالعه کنید چون دوستی سوالی مشابه سئوال شما را عنوان کرد و در پاسخ مطالبی توسط دوستان به رشته تحریر درآمد.
اضافه کنم که فیلمبرداری در این دوربین ها همانند دوربین های فیلمبرداری نیست و شما می بایست مانند یک فیلمبردار حرفه ای برخی از کنترل ها مانند فوکاس را به صورت دستی تنظیم کنید.
نکته آخر اینکه برای دنبال کردن حرفه ای هر یک از ژانرهای عکاسی مورد نظرتان می بایست لنز مخصوص به همان موضوع را تهیه کنید . البته لنزهای همه کاره ای هم در پاسخ به نیازهای عمومی شما وجود دارد.
پس از مطالعه پست های قبلی و در صورت نیاز بنده و یا دوستان دیگر پاسخ شما را خواهیم داد.
درود؛
drfarahnak قیمت Canon EOS 60D Kit EF 18-135 چیزی در حدود 1.850 هستش...با توجه به نیازتون بهترین پیشنهاده... برای 600D نظر بنده اینه بهش فکر نکنید... راستی اگه خواستین این تاپیک هم شرکت کنید...
ارادتمند شما