صفحه 369 از 1201 نخستنخست ... 269 319 359 365 366 367 368 369 370 371 372 373 379 419 469 869 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,681 تا 3,690 , از مجموع 12004
Like Tree17678تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

  1. #3681
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    جناب چگینی من این سوال شما رو درک نمیکنم .
    به نظر میاد برای شما فقط اندازه سنسور خیلی مهم باشه و هر چیزی رو توجیه کنه . اگر اینطوره که به همه توصیه کنیم که بهتره هاسلبلاد بخرید و یا برید دنبال مدیوم فرمت ها !
    مزیت یک امر نسبی است . مزیت نسبت به چی ؟
    من در پست قبلی ام چند مورد رو اشاره کردم . اگر استدلال در پس پرسش شما رو بپذیریم ، باید تمام کمپانی ها همه محصولات دیگرشون رو تعطیل کنند و به تولید فقط فول فریم بپردازند ! پس این بازار و تقاضای دوربینهای دیگر از کجا میاد ؟! آیا همه کسانی که به عکاسی رو میارن ، حرفه ای هستند ؟! آیا همه در حرفه خود موفق هستند ؟! آیا همه پولدار هستند ؟! آیا همه با چاپ های بزرگ نیاز دارند ؟!
    آیا اصلن نیازی به این هزینه ها دارند ؟!
    من در پست قبلی ام توضیح نسبتا مفصلی داشتم و در همون هم به صورت تلویحی اشاره شده که اگر کسی خیلی حرفه ای میخواد با عکاسی روبرو بشه ، و یا چاپ های بزرگ میخواد بره سراغ فول فریم ها و ...

  2. #3682
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    جناب چگینی من این سوال شما رو درک نمیکنم .
    به نظر میاد برای شما فقط اندازه سنسور خیلی مهم باشه و هر چیزی رو توجیه کنه . اگر اینطوره که به همه توصیه کنیم که بهتره هاسلبلاد بخرید و یا برید دنبال مدیوم فرمت ها !
    مزیت یک امر نسبی است . مزیت نسبت به چی ؟
    من در پست قبلی ام چند مورد رو اشاره کردم . اگر استدلال در پس پرسش شما رو بپذیریم ، باید تمام کمپانی ها همه محصولات دیگرشون رو تعطیل کنند و به تولید فقط فول فریم بپردازند ! پس این بازار و تقاضای دوربینهای دیگر از کجا میاد ؟! آیا همه کسانی که به عکاسی رو میارن ، حرفه ای هستند ؟! آیا همه در حرفه خود موفق هستند ؟! آیا همه پولدار هستند ؟! آیا همه با چاپ های بزرگ نیاز دارند ؟!
    آیا اصلن نیازی به این هزینه ها دارند ؟!
    من در پست قبلی ام توضیح نسبتا مفصلی داشتم و در همون هم به صورت تلویحی اشاره شده که اگر کسی خیلی حرفه ای میخواد با عکاسی روبرو بشه ، و یا چاپ های بزرگ میخواد بره سراغ فول فریم ها و ...
    بنده قضاوتي نكردم، استدلال هم نكردم، جدل هم نكردم! اصلاً هم نگفتم كه همه بايد فول فريم يا لارج فورمت بخرند! يك سوال كردم تا براي خودم هم روشن شود: آيا صرفنظر از مسائل مالي، دوربين كراپدار مزيتي بر دوربين فول فريم دارد؟ مزيت نسبت به چي؟ خوب در سوالم كه گفتم: مزيت دوربين كراپدار نسبت به دوربين فول فريم. اين سوال اصلاً ربطي به حرفه اي بودن . بازار عرضه و تقاضا و ... ندارد، يك سوال كاملاً فني است: يك مزيت مي تواند كوچكتر بودن بدنه باشد كه حمل و نقل و عكاسي با دوربين روي دست را آسان تر مي كند. يك مزيت مي تواند داشتن پيش تنظيم هائي براي افراد مبتدي باشد كه در دوربين هاي فول فريم معمولاً اثري از آن نيست. نرم افزارهاي داخل دوربين براي انجام افكت هائي روي فايل JPG باز هم براي افراد مبتدي و كساني كه نمي خواهند Post Process انجام دهند....، بقيه مزيت ها را هم دوستان مي توانند عنوان كنند. به اين ترتيب شايد شخص به اين نتيجه برسد كه با اينكه مشكل مالي ندارد ولي دوربين كراپدار برايش بهتر از فول فريم است و يا بر عكس با اينكه حرفه اي نيست ولي ترجيح مي دهد دوربين فول فريم داشته باشد. (دقت كنيم كه بسياري از عكاسان آماتور (كساني كه عكاسي را كاملاً بلد هستند ولي حرفه شان چيز ديگري است) هم فول فريم دارند)
    دعوا نداريم كه! چرا دعوا مي كنيد؟
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Tuesday 28 August 2012 در ساعت 17:46
    yaghoobi، Maximeeder، M.Barani و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #3683
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    بین دعوا و بحث اختلاف فاحشی هست .
    من نه با شما ، که بسیار هم قابل احترام هستید و دانا ، که بلکه با دیگر دوستان هم دعوا ندارم !
    بحث من اینه در مباحث مقایسه کراپدار با فول فریم -که خودش یک تاپیک مجزا رو می طلبه - باید مسایل متعددی رو در نظر گرفت .
    به طور پیش فرض در فول فریم با کیفیت خروجی بهتر تصویر روبرو هستیم . همین ممکنه بسیاری رو مشتاق کنه که به این سو برن .
    اما در عکاسی این به مسایل بسیار متعدد دیگری هم روبروست . یکی اش همون مسایل مادی که گفتم که از اتفاق مهمترین پارامتره . چرا که هر کسی برای تهیه تجهیزات به پول نیاز داره . خب اگر همه پول به وفور داشتند که اصلن نیازی به تولید دوربینهای دیگر نبود . همه کمپانی ها هم بر روی همه بدنه هاشون با همه ابعاد کوچک و بزرگ یک سنسور فول فریم میزاشتن و تمام .
    عکاسی فن است و تکنیک در کنار هنر .
    و نیازمند ابزار و تجهیزات و از همه مهمتر لنز .
    لنزهای پرایم
    چرا که با توجه به ابعاد سنسور این دوربین ها در صورت عدم استفاده از لنزهای با کیفیت ، در گوشه های تصویر با انواع و اقسام خطاهای اپتیک روبرو خواهند شد و در نتیجه همان یگانه برتری این دوربین ( رسیدن به خروجی برتر ) عملن حذف خواهد شد.
    اما :
    تهیه این تجهیزات به پشتوانه مالی متصله .
    و بعد باید دید چرا ؟!
    چرا باید این همه هزینه کرد و به این کیفیت در عوض دست یافت . آیا در چاپ های زیر یک متر این اختلاف بسیار چشم گیر است ؟
    آیا من ( به عنوان کسی که از این ابزار استفاده میکنه ) نیاز به چه خروجی ای دارم ؟! و یا چه محصولی رو تولید میکنم ؟! یا اصلن توانایی رسیدن به این کیفیت و برداشت بهترین حالت رو دارم یا نه ؟
    اما به غیر از فاکتور هزینه شما به چند فاکتور دیگر هم اشاره کردید .
    در نهایت اینکه بارها در همین فروم اشاره شده که دوستانی در همین فروم با دوربینهایی چون D90 ، 60D و یا حتی گاه قطع های کوچکتر ، به تصویر و کیفیت تصویری دست یافته اند که با دوربین هاسلبلاد شاید من نتونم خلق کنم .
    و باز دوستانی با ویرایش صحیح با همین دوربینها به چاپ های بالاتر از دو متر هم اقدام کرده اند.
    بنابراین ، به همین دلیل است که من صحبت از نسبی بودن مزیت ها کردم .


    (عدم تعیین درست هدف و نیاز و شناخت ، عملن به اونجا میرسه که دوستی میگه D800 میخوام بخرم اما به خاطر استفاده از لنزهای کراپدار و یا کمتر کردن حجم فایل خروجی ، اون رو روی کراپ تنظیم کنم !!
    آیا به نظر شما در این موارد این چنین ، چه باید گفت ؟!
    جز اینکه اگر به دوربین کراپدار نیازمندی ، دیگه چه نیازی به این همه هزینه ؟؟!!)
    yaghoobi و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.

  4. #3684
    كاربر همراه auditore آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته ها
    311
    تشکر شده
    2633
    تشکر کرده
    3132

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    بنده قضاوتي نكردم، استدلال هم نكردم، جدل هم نكردم! اصلاً هم نگفتم كه همه بايد فول فريم يا لارج فورمت بخرند! يك سوال كردم تا براي خودم هم روشن شود: آيا صرفنظر از مسائل مالي، دوربين كراپدار مزيتي بر دوربين فول فريم دارد؟ مزيت نسبت به چي؟ خوب در سوالم كه گفتم: مزيت دوربين كراپدار نسبت به دوربين فول فريم. اين سوال اصلاً ربطي به حرفه اي بودن . بازار عرضه و تقاضا و ... ندارد، يك سوال كاملاً فني است: يك مزيت مي تواند كوچكتر بودن بدنه باشد كه حمل و نقل و عكاسي با دوربين روي دست را آسان تر مي كند. يك مزيت مي تواند داشتن پيش تنظيم هائي براي افراد مبتدي باشد كه در دوربين هاي فول فريم معمولاً اثري از آن نيست. نرم افزارهاي داخل دوربين براي انجام افكت هائي روي فايل JPG باز هم براي افراد مبتدي و كساني كه نمي خواهند Post Process انجام دهند....، بقيه مزيت ها را هم دوستان مي توانند عنوان كنند. به اين ترتيب شايد به اين نتيجه برسد كه با اينكه مشكل مالي ندارد ولي دوربين كراپدار برايش بهتر از فول فريم است و يا بر عكس با اينكه حرفه اي نيست ولي ترجيح مي دهد دوربين فول فريم داشته باشد. (دقت كنيم كه بسياري از عكاسان آماتور (كساني كه عكاسي را كاملاً بلد هستند ولي حرفه شان چيز ديگري است) هم فول فريم دارند)
    دعوا نداريم كه! چرا دعوا مي كنيد؟
    فکر میکنم برای بعضی ار کارها مثل ماکروگرافی فول فریم به درد نمیخوره . در اکثر ژانر ها اختلاف کراپ دار و فول فریم که در فاصله کانونی موثر لنز تاثیر دارد و اجبار عکاس به نزدیک شدن به سوژه برای رسیدن به کادر کراپ دار در لنز مشابه مشکل خاصی ایجاد نمی کند . اما در لنز های ماکرو که در یک حداقل فاصله مثل 30 سانتی بزرگنمایی یک به یک می دهند شما اگر بخواهید از فول فریم استفاده کنید کادری باز دارید و باید با کراپ به کادر مورد نظر برسید ولی در کراپدار این مشکل بر طرف میشود .
    morteza khademy و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    پیمان شکوری من
    Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
    Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
    Tifoto ball head

  5. #3685
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    مزایای کراپ به فول فریم به صورت تیتروار:
    - رسیدن به فاصله کانونی های بالاتر با استفاده از لنز های ارزانتر و کوچکتر
    - رسیدن به اپتیک بهتر با بهره بردن از دایره ی درونی لنز ها(معمولا خطاهای اپتیک در لبه لنز شدت می گیرد)
    - عمق میدان بیشتر(به طور کلی)
    - وزن و حجم کمتر دوربین و تجهیزات

    جزییات را در صفحه زیر بهتر میابید:
    morteza khademy، iman kh، shahbazi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  6. #3686
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    من تو ماکرو گرافی وارد نیستم اما لنز ماکرو نسبت 1:1 میده و فرقی تو فول فریم وکراپدار نداره اگه کادر فول فریم بزرگتر هست میتونید زوم کنید یا به سوژه نزدیکتر بشید.

    یه مزیت فول فریم رسیدن به واید بیشتر هست و لنز گران قیمت اولترا واید 10 به 15 یا 16 تبدیل نمیشه.در موقع احتیاج به زوم بیشتر هم در دوربینهای نیکون میتونید از مود dx استفاده کنید.

    عمق میدان بیشتر در ماکرو گرافی رو هم میتونید با بستن دیافراگم و افزایش ایزو جبران کنید هر چند معمولا عمق میدان کمتر رو از مزیای فول فریم عنوان میکنند.
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

  7. #3687
    كاربر همراه auditore آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته ها
    311
    تشکر شده
    2633
    تشکر کرده
    3132

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan+ نمایش پست ها
    من تو ماکرو گرافی وارد نیستم اما لنز ماکرو نسبت 1:1 میده و فرقی تو فول فریم وکراپدار نداره اگه کادر فول فریم بزرگتر هست میتونید زوم کنید یا به سوژه نزدیکتر بشید.

    یه مزیت فول فریم رسیدن به واید بیشتر هست و لنز گران قیمت اولترا واید 10 به 15 یا 16 تبدیل نمیشه.در موقع احتیاج به زوم بیشتر هم در دوربینهای نیکون میتونید از مود dx استفاده کنید.

    عمق میدان بیشتر در ماکرو گرافی رو هم میتونید با بستن دیافراگم و افزایش ایزو جبران کنید هر چند معمولا عمق میدان کمتر رو از مزیای فول فریم عنوان میکنند.
    اون بزرگنمایی یک به یک که در هر صورت هست و ربطی به فول فریم و کراپدار نداره .
    توی لنز ها ماکرو نه میشه به سوژه نزدیک شد (دیگه فکوس نمیکنه یا بزرگنمایی یک به یک نمیده) نه زوم کرد(اکثر لنز های قابل قبول ماکرو فیکس هستند (100 کنون . 105 نیکون . 90 تمرون. 150 و 180 زیگما و......)
    در بین فول فریم های نیکون هم یک d800 هست که به خاطر پیکسل های زیاد در صورت کراپ کردن مشکلی پیش نمیاد .
    morteza khademy، shahbazi و کوروش تشکر می‌کنند.
    پیمان شکوری من
    Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
    Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
    Tifoto ball head

  8. #3688
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    دعوا نداريم كه! چرا دعوا مي كنيد؟
    این قسمت شوخی بود دیگه!
    کوروش و auditore تشکر می‌کنند.

  9. #3689
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    در خصوص لنزهای ماکرو هم هنوز این ابهام برای من وجود دارد: آیا حداقل فاصله فوکوس برای یک لنز مشخص در صورتی که روی فول فریم بسته شود یا کراپدار فرق می کند؟ برای مثال من یک Sigma 105mm Macroدازم که حداقل فاصله فوکوس آن 31 سانتیمتر است و در این فاصله، یزرگنمائی 1:1 می دهد. آیا اگر همین لنز را به جای 60D خودم روی مثلاً 5D ببندم آیا باز در فاصله 31 سانتیمتری بزرگنمائی 1:1 می دهد؟
    یا مثلاً لنز EF 100mm Macro که در فاصله فوکوس حدود 35 سانتیمتری بزرگنمائی 1:1 می دهد، آیا بر روی مثلاً 60D و در همان فاصله فوکوس بزرگنمائی بیش از 1:1 می دهد؟
    اگر اینطور نباشد، به نظر می رسد کراپدار در این مورد مزیتی به فول فریم نداشته باشد.
    auditore تشکر می‌کند.

  10. #3690
    كاربر همراه auditore آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته ها
    311
    تشکر شده
    2633
    تشکر کرده
    3132

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    در خصوص لنزهای ماکرو هم هنوز این ابهام برای من وجود دارد: آیا حداقل فاصله فوکوس برای یک لنز مشخص در صورتی که روی فول فریم بسته شود یا کراپدار فرق می کند؟ برای مثال من یک Sigma 105mm Macroدازم که حداقا فاصله فوکوس آن 31 سانتیمتر است و در این فاصله، یزرگنمائی 1:1 می دهد. آیا اگر همین لنز را به جای 60D خودم روی مثلاً 5D ببندم آیا باز در فاصله 31 سانتیمتری بزرگنمائی 1:1 می دهد؟
    یا مثلاً لنز EF 100mm Macro که در فاصله فوکوس حدود 35 سانتیمتری بزرگنمائی 1:1 می دهد، آیا بر روی مثلاً 60D و در همان فاصله فوکوس بزرگنمائی بیش از 1:1 می دهد؟
    در مورد سوال اول این ابهام الان برای منم پیش اومد . اما تا حالا جایی ندیدم که در مشخصات لنز ذکر بشه که این فاصله برای کراپدار و این فاصله برای فول فریم . فکر کنم فرقی نداره .
    در مورد سوال دوم هم نه . در هر دو سنسور یک به یک میدهد اما یک به یک روی فول فریم و کراپدار کمی فرق میکند . مثلا یک سوژه 10 میلی متر هست و در بزرگنمایی یک به یک در هر دوسنسور 10 میلی متر را میپوشاند اما در کراپدار به دلیل تراکم پیکسل بالاتر این 10 میلی متر میشود تعداد بیشتری پیکسل و درصد سهم بیشتری از سنسور و در فول فریم تعداد خیلی کمتری پیکسل و درصد سهم کمتری از سنسور در نتیجه کیفیت کمتر به دلیل تعداد پیکسل های تشکیل دهنده کمتر سوژه اصلی .
    ویرایش توسط auditore : Tuesday 28 August 2012 در ساعت 18:41
    shahbazi و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    پیمان شکوری من
    Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
    Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
    Tifoto ball head

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •