با سلام. آیا کسی از دوستان میتونه بنده رو در مورد Look room در عکاسی و تفاوتهای اون با فیلمبرداری راهنمایی کنه؟
اگه لینکی هم بتونید ارسال کنید ممنون میشم
با سلام. آیا کسی از دوستان میتونه بنده رو در مورد Look room در عکاسی و تفاوتهای اون با فیلمبرداری راهنمایی کنه؟
اگه لینکی هم بتونید ارسال کنید ممنون میشم
می شود هر شات، قدمی باشد به سوی خدا ...
درادامه مطلبی که درتاپیک شایعات و واقعیات بود نخواستم ادامه این مطلب رو دراون تاپیک ادامه بدم از این رو سوالم رو دراین بخش میپرسم .
درمورد AA Filter یا همون مخففش Anti-aliasing filter ، با توجه به عکسهایی که بعد از برداشتن این فیلتر دیده میشه !
برداشتن این فیلتر میتونه خیلی مفید باشه .
اما باید دقت کرد ایا هدف از قرار دادن این فیلتر فقط کنترل دندانه دارشدن خطوط هست ؟
و یه مطلب دیگه اگه این فیلتر اینقدر از وضوح تصویر کم میکنه پس چرا این فیلتر دراین دوربینها قرارداده میشه ؟ اینکه برای کنترل موجدارشدن خطوط از این فیلتر استفاده میشه کار دیگه ای نمیتونن انجام بدن ! (مثلا همون ویرایش نرم افزاری خود دوربین که دراینجا اشاره شده )
Nikon D600
با سلام
در خصوص شارژ باطریها کلیه شارژر های باطریها مجهز به قطع تغذ یه نیرو بعد از شارژ هستند (یعنی چه ما بخواهیم ویا نخواهیم بعد از
اتمام شارژ وکامل شدن جذب نیرو ) بصورت اتومات قطع میگردد حالا این زمان ممکن است در مدت نیم یا یک ساعت بطول انجامد یا در
مدت بیشتر بنابر این نگرانی خاصی ندارد
باتشکر صادق رجبی
نسیت به صحنه عکاسی یا سوژه مورد نظر مقدار iso می تواند عوض شود.
برای مثال در نور روز از iso پایین تر و در نور شب از iso بالاتر استفده می شود ( بطور نرمال)
نکته مهم iso این است که هر چه شما iso را بیشتر کنید noise بیشتری نصیب عکستان می شود.
هر دوربینی تا مقداری iso قابل تحمل دارد و بعد از آن نویز تصویر زیاد می شود.
البته نویز را با نرم افزار می توانید کم کنید . اما اگر نویز تصویر زیاد باشد و مثلا از ماکزیمم iso دوربین استفاده کرده باشید
این کاهش خیلی موثر نیست.
Looking Room یا همان Lead Room، قاعده ای در نحوه ی کمپوزیسیون (ترکیب بندی) است که در تصویربرداری (هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری) استفاده میشود.
بدین نحو که چنانچه از صورت و یا نگاه غیر مستقیم سوژه (نسبت به محور لنز) و یا حرکت یک سوژه ی متحرک قرار به تصویربرداریست، فضائی خالی و نسبتاً بزرگ را در کادر و جلوی نگاه و یا حرکت، قرار میدهند تا نگاه بیننده را بلافاصله به خارج کادر، هدایت نکرده باشند. متصور شوید پرتره ی شخصی را که صورتش را کمی به سمت راست دوربین گردانیده است و تصویر بردار، صورت وی را در سمت چپ کادر قرار میدهد تا فضای بیشتری در سمت راست سوژه و نگاه وی باشد. و یا خودروئی که به از چپ به راست حرکت میکند و تصویربردار، سعی میکند تا آنرا همواره در سمت چپ کادر نگهدارد تا فضای قابل توجه ای در جلوی خودرو خالی بماند.
این تکنیک، یکی از اصول کادربندی است که در راستای حفظ موقعیت چشم بیننده و مدیریت نحوه ی حرکت چشم وی بر روی کادر، طراحی و استفاده میشود. در چنین تکنیکهائی در اصل، با توجه به روانشناخت تماشاگرانه ی چشم بیینده، از المانهائی نظیر هندسه و چیدمان، به زیرکانه ترین نحو استفاده و بهره برداری میشود !
ویرایش توسط Ali Bayati : Saturday 21 January 2012 در ساعت 12:04
ممنون از توضیحاتتون ولی بنده منظورم مفهوم ایزو نبود سوالم روی ایزوی مثلا 50 یا کمتر که به عنوان low شناخته میشود و یا ایزوهای خیلی بالا که به عنوان high استفاده میشود بود
مثلا ایزوی 50 چه مشکلاتی دارد؟آیا کیفیت اش بهتر از ایزوی 100(نرمال) است؟یا مانند ایزوهای بالا که مثلا نویز دارند اون هم مشکل خودش رو داره؟یا ایزوهای خیلی خیلی بالا ایا مشکلاتی غیز از نویز دارند؟یا مشکلشان همان نویز است کمی بیشتر!
نردبان این جهان ما و منی است/عاقبت این نردبان افتادنیست/لاجرم هرکس که بالاتر نشست/استخوانش سخت تر خواهد شکست/
علی فلاحی نژاد
موردی که یادم رفت بگم High iso برای هر بدنه است که با عناوین L1 , H1 , H2 و ... شناخته می شوند ( که L معنی low iso می دهد)یا مانند ایزوهای بالا که مثلا نویز دارند اون هم مشکل خودش رو داره؟یا ایزوهای خیلی خیلی بالا ایا مشکلاتی غیز از نویز دارند؟یا مشکلشان همان نویز است کمی بیشتر!
در این ایزوها طبق دانش ینده علاوه بر نویز بیشتر افت داینامیک رنج هم خواهید داشت.
دلیل آن کم یا زیاد کردن ISO بصورت نرم افزاری بجای سخت افزاری می باشد
تا جایی که من میدونم ایزوهایی که در نیکون به صورت Hi یا Low شناخته میشن بصورت نرم افزاری کار میکنن یعنی ایزوی واقعی نیستن اما کیفیت ایزو در حالت Low هیچ مشکلی نداره در حالت Hi هم که قطعاً پر نویز هستشممنون از توضیحاتتون ولی بنده منظورم مفهوم ایزو نبود سوالم روی ایزوی مثلا 50 یا کمتر که به عنوان low شناخته میشود و یا ایزوهای خیلی بالا که به عنوان high استفاده میشود بود
مثلا ایزوی 50 چه مشکلاتی دارد؟آیا کیفیت اش بهتر از ایزوی 100(نرمال) است؟یا مانند ایزوهای بالا که مثلا نویز دارند اون هم مشکل خودش رو داره؟یا ایزوهای خیلی خیلی بالا ایا مشکلاتی غیز از نویز دارند؟یا مشکلشان همان نویز است کمی بیشتر!
با آقای viper خط رو خط شدم
سلام
با دیدن تاپیک منظره سوالی به ذهنم رسید
آیا نورپردازی با فلاش در عکاسی طبیعت یا منظره مجاز است؟! یا فقط می توان از نور موجود (نور طبیعی) استفاده کرد؟!
ممنون
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
در عکاسی باید و نبایدها بر کیفیت خروجی تاثیرگذار هستند و یا تجربهای هستند مبتنی بر درک انسان از زیبایی که به مرور زمان به دست آمده.آیا نورپردازی با فلاش در عکاسی طبیعت یا منظره مجاز است؟! یا فقط می توان از نور موجود (نور طبیعی) استفاده کرد؟!
اما اینکه شما چگونه دوست دارید منظرهای را ببینید و یا چگونه آن را از نگاه خودتان زیباتر بنمایانید برعهدهی خودتان است. هیچ باید و نبایدی وجود ندارد.